TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- paul oakenfold stockholm 28

Posted by NbR on Apr-21-2007 16:48:

paul oakenfold stockholm 28

Varf�r har ingen n�mnt det faktum att han skall spela?

Finns det ngt som man b�r veta, har han bytt stil till rnb eller?

Posted by NbR on Apr-21-2007 17:10:

jag snackar om det h�r ...

http://www.opworldwide.com/oakenfold/

Posted by Olov on Apr-21-2007 17:22:

Jag �r bara glad �ver att jag reser till g�teborg den dan, vill l�ngt bort fr�n han.

Posted by jofawe on Apr-21-2007 23:18:

Re: paul oakenfold stockholm 28

quote:
Originally posted by NbR
Varf�r har ingen n�mnt det faktum att han skall spela?

Finns det ngt som man b�r veta, har han bytt stil till rnb eller?

f�r att vi �r r�tt missn�jda med spelningen han gjorde p� kryssningen f�r 100 �r sen..

Posted by lacksesepsotygh on Apr-22-2007 01:29:

han har hel enkelt gett upp mixningen. garanterat inget bra att bevittna. b�ttre att komma ih�g vad som en g�ng varit.

lyssna p� dessa klipp fr�n hans essential mix..

http://www.lacksesepsotygh.se/oakenfold_trainwreck1.mp3
http://www.lacksesepsotygh.se/oakenfold_trainwreck3.mp3

han l�r spela alla l�tar fr�n sitt album, fulihopmixade med n�gra andra sp�r.

Posted by NbR on Apr-22-2007 09:33:

ok

bra att veta, d� sparar jag 380 pix iaf.

Posted by reveal on Apr-22-2007 20:14:

Re: Re: paul oakenfold stockholm 28

quote:
Originally posted by jofawe
f�r att vi �r r�tt missn�jda med spelningen han gjorde p� kryssningen f�r 100 �r sen..

�r v�l den spelningen jag �r mest missn�jd med av alla jag varit p� p� kryssningarna...

Posted by Kvicket on Apr-22-2007 21:57:

Ett enkelt svar �r v�l att det l�tt g�r trender inom svenska "trance-scenen", kanske framf�r allt d� p� TA och TC.
Sen har n�gon varit p� en d�lig spelning av honom och d� �r per automatik allt d�ligt.

Jag kommer iofs inte g� men det har mer att g�ra med att jag inte uppskattar trance s� mkt l�ngre

Posted by mr_fisken on Apr-23-2007 04:40:

quote:
Originally posted by Kvicket
Ett enkelt svar �r v�l att det l�tt g�r trender inom svenska "trance-scenen", kanske framf�r allt d� p� TA och TC.
Sen har n�gon varit p� en d�lig spelning av honom och d� �r per automatik allt d�ligt.

Jag kommer iofs inte g� men det har mer att g�ra med att jag inte uppskattar trance s� mkt l�ngre

Exakt. J�vla t�nteri att totaldissa dj's f�r att dom gjort ett d�lig framtr�dande eller f�r folk s�ger det p� n�got random forum.
Ska bli kul och se om Marco V blir lika hatad som Oakenfold nu efter sin senaste spelning p� SMC som enligt m�nga bes�kare var katastrof.

Posted by mjz on Apr-23-2007 09:05:

vet inte... jag har helt enkelt inte h�rt n�got bra fr�n oakie p� n�gra �r s� jag blir inte lika intresserad som om n�gon i mitt tycke bra dj skulle spela.

m�jligt att jag sett honom p� fel st�llen och laddat ner fel set men han har inte imponerat p� mig p� l�nge.

Posted by Vizay on Apr-23-2007 10:27:

han var lika mycket blaj p� trane energy senast nu som han s�gs varit p� kryssningen.

Oakie har tappat stingen.

Posted by jofawe on Apr-23-2007 11:34:

Men.. Oakenfold �r s�mre �n s�mst, tycker jag iallafall. Vi som var p� kryssen och sett honom efter det kan intyga att han blivit s�mre och s�mre med �ren! fast, det �r ju klart, vill man g� s� g�r man, sj�lv stannar jag hemma och runkar, betyligt mer underh�llande..

Posted by Xplorer76 on Apr-23-2007 13:30:

Jo han har tappat rej�lt, tyv�rr, d� han �r enligt mig en legend.
Har sett han p� Ibiza f�r ca 10 �r sen d� �gde han, samt en spelning p� Gatecrasher SSS, 2001 tror jag.

B�ten va sis�d�r, jag va ocks� sis�d�r om ni fattar....

Har inga st�rre problem med han, vore kul att lyssan p�, men hur i helvete kan man ta 400 bagis??

200:- intresant..... men 400:-

Inte f�r att jag �r sn�l...... men lite saftigt.

Posted by RebeL9 on Apr-23-2007 19:36:

att det �r dyrt beror nog mest p� att Oakenfold lever p� sitt rykte. Han tar sjuka summor f�r att spela trots att det finns folk h�r p� SweTa som �r duktigare p� att mixa.