TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Progressive trance
Progressive trance
Finns det fler h�r som b�rjat tr�ttna p� all sliskig och tjatig vocaltrance? Fler som b�rjat intressera sig f�r progressive trance?
Sj�lv gillar jag producenter som Chab, Bedrock, James Holden, Praha, Max Graham, Fred Numf, Sander Kleinenberg, Deep Dish, Sasha mfl
m�rk trance som g�r p� djupet.
Testa g�rna 
M�ste s�ga att jag till viss del h�ller med Rebel. R�tt stopr till och med. �ven om jag g�tt ett par varv fr�n (och tillbaka igen lika m�nga g�nger) psytrance och progressive s� �r det kanske inte just s�nt jag anammar mest just nu, men ver k�nns farligt n�ra eurodisco p� sina h�ll. En k�nsla som f�rst�rks �n mer om man sl�nger p� ett kontrasterande technosp�r av n�got slag med mindre melodier (sj�lvklart visserligen, men �nd�).
Har v�l alltid k�nt mer att man kunde klara sig utan vocaler i de flesta alster, d� det �r slingor/melodier man vill �t i trancen (individuellt f�rst�s).
Det b�rjar n�stan g� s� l�ngt att man bara v�ntar p� att Herbie dyker upp med ett klingande "Mr Magoo - you may be blind, but I can still see ya!" i vilken n�stkommande Iio-l�t som helst typ..
M�ste ju dock s�ga att b�de Riva- och Deep dishmixarna p� Ratpure �R trevliga, kanske f�r att de �r just - mixar. *ehrm*.. Bara f�r att lite kryptiskt s�ga emot mig sj�lv i avslutande skede... 
Sasha - Expander det rockar h�rt.....
Re: Progressive trance
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 Finns det fler h�r som b�rjat tr�ttna p� all sliskig och tjatig vocaltrance? Fler som b�rjat intressera sig f�r progressive trance? Sj�lv gillar jag producenter som Chab, Bedrock, James Holden, Praha, Max Graham, Fred Numf, Sander Kleinenberg, Deep Dish, Sasha mfl m�rk trance som g�r p� djupet. Testa g�rna |
h�r �r lite l�t/skivtips f�r er som �r nyfikna p� progressive trance:
Kamaya Painters - Wasteland (Chab�s Tribute To Bedrock remix)
DJ Tiesto - Lethal Industry (Fred Numf vs Etienne Overdijk remix)
Foo Man Choo - Outlaw (Praha remix)
Little Green Men - Need (Satoshi Tomiie Remixes)
Crystal Method - You Know It�s Hard (John Creamer & Stephane K remix)
Conjure One - Redemption (Max Graham Dead Sea Mix)
James Holden - I Have Put Out The Light
Salt Tank - The energy
Sasha & Darren Emerson - Scorchio
Tilt - Butterfly (feat. Zee)
Accadia - Into The Dawn (James Holden remix)
Sven Vath - My Name Is Barbarella (Deep Dish Armageddon Mix)
Sander Kleinenberg - My Lexicon
Cass & Slide - Perceptions (Full vocal mix)
Madagascar - Requiem
James Holden - Horizons
skivor:
James Holden - Fear Of A Silver Planet
Max Graham - Tranceport 4
Dave Seaman - Renaissance
John 00 Flemming - Progressive Euphoria
Nu Progressive Era mixed by Red Jerry
Sasha & John Digweed - Renaissance
Global Underground 21(Moscow) mixed by Deep Dish
Sj�lv har jag lyssnat p� all typ av trance och techno sen b�rjan. Tycker det �r sk�nt att variera...
Ibland blir det deep deep och ibland h�rt som satan och andra g�nger till och med en del euro-trance...
Dessa e sk�na grejjer jag gillar att slappna av till tex., h�rd � sk�nt...
DD--> 3Phase ft. DrMotte - Der Klang Der Familie (M.I.K.E.Remix)
Liquid Overdose - Fearsome bass (original mix)
Ha D... 
sander klienenberg - my lexicon
s� grymt sk�n, kan aldrig tr�ttna p� den
mmmm 
Heh.. Gl�mde n�mna John 00 Fleming h�r... Han �r ju grymmast av dom alla! Men han k�r ju ganska mycket trance ocks�... Vissa skulle nog kalla honom Trance DJ rakt igenom...
| quote: |
| John 00 Flemming - Progressive Euphoria |
Re: Progressive trance
har inte tr�ttnat p� melodic trance � det..d g�r ju inte..men allt eftersom melodierna tar slut s� har man v�l inte s� mkt val...hah
n� men allvarligt s� tycker jag prog e grymt sk�nt...
l�tar som james holden - horizions, sasha&emerson - schorcio, Iiio- rapture john creamer&stephane k remix, cass&slide - perception mfl..
prog djs digweed,sasha,holden,emerson mfl...
yehaa
/nezia
Rebel9, b�rjar bli one of us juh!
)
hmm f�r er alla som �r lite k�ta p� tech s� har jag dessa r�d:
Evolution - Crocodile Man
Andy Ling - Fixation
Andy Ling - Futura
Coma Pirates - Miaminylon
Coma Pirates - Dragonfly
Christian West - Quench
Jimmy Van M - ecip-s
Boyd Westerman - Looplife
16B - The Game
Pole Folder - Enter the rhythm/Waxx
Taylor - Xenophobe
Njut!
tr�ttnar aldrig p� vocal trance =)
sj�lv e jag all�tare vad g�ller trance....finns p�de psytrance, uplifting, progressive � annat p� min playlist just nu =)