TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Federale Verkiezingen '07
Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
Federale Verkiezingen '07
Hoera, het zijn weer verkiezingen 
Altijd leuk om een thread te geven voor wat discussie.
VRT heeft er trouwens een nieuwe site voor opgericht met de nodige informatie erbij http://www.verkiezingen07.be/
Nog een maand te gaan; op wie ga jij dit maal stemmen...
Ik stem zoals gewoonlijk terug CD&V, en naar alle waarschijnlijkheid zullen ze de verkiezingen wel winnen. Vraag me enkel af met wie ze een coalitie zullen vormen en wie er premier wordt.
Heb nog geen idee eigenlijk. Op senaatslijst zal mijn stem gaan naar een goeie premier figuur. Veel kans Leterme dus.
Ben me momenteel wel aan het ergeren aan de kritiek van de andere partijen omdat Leterme zo laat bekend maakt dat hij op de senaatslijst gaat staan. Pure politieke spellekes om Leterme in een sterk daglicht te zetten.
Enja zolang Di Rupo maar geen premier wordt zeker 
| quote: |
| Originally posted by djcresto Heb nog geen idee eigenlijk. Op senaatslijst zal mijn stem gaan naar een goeie premier figuur. Veel kans Leterme dus. Ben me momenteel wel aan het ergeren aan de kritiek van de andere partijen omdat Leterme zo laat bekend maakt dat hij op de senaatslijst gaat staan. Pure politieke spellekes om Leterme in een sterk daglicht te zetten. Enja zolang Di Rupo maar geen premier wordt zeker |
de MR van Michel loopt op federaal vlak gelijk met Open-VLD, dus denk niet dat deze premier zal worden.
CD&V voor mij. Sucks dat ze die 'christelijke' daar nog inzetten, ma bon, een alternatief is der ni echt.
Ik gok op Reynders als premier. Tis al heel lang geleden dat eens een Waal premier was.
| Originally posted by djcresto Ik gok op Reynders als premier. Tis al heel lang geleden dat eens een Waal premier was. |
| Originally posted by Devilex Een PS-premier |
Zelfs de franstalige MR wil geen Elio premier...Bovendien, hoewel hij zich toch qua verbeterd heeft, spreekt elio het vlaams niet goed genoeg.
Wat mij betreft twijfel ik tussen CDH & MR

| Originally posted by Devilex Een PS-premier |

CD&V gelijk gewente
CD&V zoals altijd, ma gezien hun standpunt met betrekking van de herwerking van het sociale zekerheidsstelsel voor zelfstandigen nog meer als voordien
Ik stem normaal altijd voor de VLD. Vlaams Belang, SP.a en Groen zijn voor mij helemaal geen optie en voor de CD&V stem ik eigenlijk ook niet. Ik heb het gewoon niet voor hen en voor Leterme. De VLD heeft echter in bepaalde dossiers aangetoond geen ballen aan hun lijf te hebben en daardoor ben ik beginnen twijfelen. Enige alternatief dat ik dan nog zie is de Lijst Dedecker
. Maar daar is het dan weer twijfelachtig of ze die kiesdrempel wel halen. Ik ben der dus nog niet volledig uit.
Wat die hele heisa trouwens betreft rond de kandidaatstelling van Leterme: 't was vrij voorspelbaar dat hij zich ging kandidaat stellen en het spelletje dat er nu gespeeld wordt door de andere partijen was ook te verwachten.
Uiteindelijk zie ik de CD&V de verkiezingen wel winnen. Of Leterme premier wordt is iets meer twijfelachtig. Hij heeft zich niet echt populair gemaakt in Walloni� + hij blijft teveel gefocused op die staatshervorming. Maar ik zie wel nog steeds liever Leterme dan Di Rupo premier worden
hopelijk vliegt freya ook..
| Originally posted by Eagle` hopelijk vliegt freya ook.. |

| Originally posted by FCB_Fanatic . Enige alternatief dat ik dan nog zie is de Lijst Dedecker . Maar daar is het dan weer twijfelachtig of ze die kiesdrempel wel halen. Ik ben der dus nog niet volledig uit. |
| Originally posted by Push2005 Als je twijfelt tussen die 2 ga dan gewoon voor Dedecker. Zijn figuur is misschien niet alles; zijn programma is degelijk. Die partij kan elke stem gebruiken en bovendien is het dan maar een signaal naar de Open VLD toe dat ze zich terug liberaler, en niet socialer moeten opstellen. Ik overweeg ook nog altijd in kleine mate een stem op LD. |
ben al lang blij da die 'nee' losers ni tussen de opties staan.
Tot dusver altijd rood gestemd en ik heb ditmaal - puur uit idealistische overwegingen - opnieuw die neiging. Het probleem is dat er in het programma en bij sommige partijleden zoals gewoonlijk enige tekenen van wereldvreemdheid zijn te bespeuren.
Enfin, er is nog wat tijd om na te denken ![]()
Leterme
Blanco neem ik aan.
Er zat vandaag een kiesbrief in de bus, anders had ik nooit geweten dat er verkiezingen aankwamen. Interesse nihil.
Stem voor CD&V normaal, vind Leterme wel nen capabele en symphatieke gast. Zen uitspraken over Wallonie vond ik ook terecht.
Stomme verkiezingen, ik mag weer gaan bijzitten en pa weer als voorzitter... maar dien heeft change, die zit dan weer in Senagal voor zijn werk (de pietzak)
| Originally posted by FCB_Fanatic Vlaams Belang, SP.a en Groen zijn voor mij helemaal geen optie |