TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions 8 Juni
Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions 8 Juni

Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions
Datum: 2007-06-08 - 2007-06-09
Plats: Tr�dg�rn
Pressrealese / Sub7 Sessions 8 Juni / Eric Prydz & Hertz @ Tr�dg�rn.
Insl�pp fr�n kl. 22.00 150 Kr innan 00.00 180 Efter.
Eric Prydz (Pryda / Ministry of Sound)
Mannen som f�r�ndrade House-scenen i Sverige kommer �ntligen till v�r stad. �ret var 2004 och sommaren hade precis lagt sig �ver Sverige. Runt omkring landets alla nattklubbarb�rjade det helt pl�tsligt str�mma Svensk house ut h�gtalarna och f�r f�rsta g�ngen n�gonsin fick svennarna en upplevelse ut�ver den vanliga p� dansgolvet. L�ten blev en succ� och tack vare Eric Prydz fick Svenskarna faktiskt upp �gonen f�r hur elektronisk musik faktiskt kan l�ta. Idag �r Eric Prydz st�rre �n n�gonsin och med sina skivbolag Pryda och Mouseville dominerar Svensken stora delar av house-scenen. Med en massiv support fr�n Eric Morillo, Bob Sinclair och David Guetta steg Erik ner fr�n den stekiga stilen och fann sig sj�lv i det mer djupg�ende undergroundfacket. Idag ser man Eric tillsammans med namn som Carl Cox, John Digweed och Sebastian Leger vilket det i sig avsl�jar en framg�ng som s�kerligen kommer g�ra honom till superstj�rna m����nga �r fram�ver. Eric tar idag i princip inga spelningar i Sverige f�rutom Grodan i Stockholm d�r man ibland ser honom ta med sig en del sk�na v�nner i dj-b�set. Det �r d�rf�r jag �r otroligt stolt f�r att presentera denna producent och uts�kta discjockey till v�r klubb i G�teborg. Denna festen blir med st�rsta sannolikhet st�rsta festen Eric Prydz spelar p� i Sverige och missar ni honom h�r kommer ni �ngra er djupt. Jag tror detta blir b�de den st�rsta och b�sta festen Sub7 arrangerat.
Hertz (Pierre Jerksten/Q-park)
Pierre �r en legend bland technopubliken i G�teborg och �vriga landet han har arbetat med musik s� l�nge att n�r du och jag satt och s�g p� napp stog han svettig och spelade skivor p� stans st�rsta nattklubbar. Det har tisslats och tasslats i flera �r om arrang�rer som sagt sig boka Hertz och �nnu kan vi inte minnas att vi sett n�gon annan lyckats locka denna gigant. N�r nu Sveriges absolut st�rsta discjockey kommer p� bes�k ville vi inte spara p� krutet och la ut en f�rfr�gan p� Hertz - och YES! Han tog det. Pierre Jerksten tog �ver P3 Dans f�r ett par m�nader sedan och vi p� Sub7 har lyssnat mycket p� dessa
l�rdagskv�llar. Musiken som mister Hertz st�r f�r �r blandad, funkig och man h�r hans m�rka undertoner som kommer direkt fr�n technons magiska v�rld. Med gigs bakom sig som Dancevalley, Awakenings och nu bara n�gon m�nad sedan spelade p� den Madridbaserade Fakric (Fest Code32). N�r det inte v�nds plattor p� klubbar och festivaler har han minst sagt fullt upp med sina skivbolag Sway, Q-Records, Hz Trax, Abyss Records och sj�lvklart sitt eget alterego Hertz.
Stort, GBG k�nns lite avl�gset dock tyv�rr, men han spelar i Stockholm s�ndag den 10e 
Vilken tid spelar Pryda?
Sj�lv kommer jag befinna mig p� Club Peak 22-02

I'll be there! 
Kul att det h�ller p� till 05 och dessutom �r p� tr�dg�rn! Jag antar att uteserveringen/golvet kommer vara �ppet? 
Hade det inte varit f�r pumpt�mningen p� stallarna samma dag (du robban har ju spelat d�r med din vapendragare cekon) d�r vi ska k�tta house p� uteg�rden hela kv�llen s� hade jag inte tvekat en sekund. Hertz har jag alltid velat se. Men misstr�sta icke, jag l�r dyka upp n�gon g�ng i sommar 
Det �r klass p� affischen btw! Inga krusiduller, pang p� r�dbetan liksom. J�vligt clean men inte f�r steril. Mycket snyggare �n de gamla k�rt med...
Yes det blir uteservering och mycket annat.
Lazlo jag f�rst�r att bart�mningen p� Stallarna �r st�rre �n detta
Synd att du inte kan komma. Du brukar alltid pigga upp partyt.
Vad g�ller Prydz den 12:e �r jag inte s�ker p� om det st�mmer. Vet vem som bokar och vad som h�nder men Mr Eric kommer vara med oss �nd� till S�ndag kv�ll som planen �r nu. Men jag ska inte s�ga f�r mycket. Kan mycket v�l vara s� att han ska spela.
�r v�l f12 han ska lira p�?
fett bokning, kul f�r g�teborgarna att f� se honom ocks� 
^^ F12 precis, st�r p� hans myspace ocks� har jag f�r mig ..
Stannar hemma imorn.. feber.. argh!
Tur att jag fick mig en liten dos av musik f�rra helgen med balErik och Martin H iaf..
Han lirar i Uppsala p� l�rdag ocks�. P� saluhallen - sjukt
Ska dit och r�jja totaaales! Ska bli g�tt som fan...
| quote: |
| Originally posted by Jeremy H Stannar hemma imorn.. feber.. argh! Tur att jag fick mig en liten dos av musik f�rra helgen med balErik och Martin H iaf.. |

| quote: |
| Originally posted by Cloudburst uppdatera signatur ![]() Jag ska g� och ta med din aura. |

bl��h bakfylla FTL
men det var najs som fan! kanske fick i mig f�r mycket trinken dock