TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hur mycket kostar en DJ

Posted by Connector on Apr-12-2002 17:59:

Dog Running Hur mycket kostar en DJ

Hur mycket tar t ex tiesto, armin, pvd m.fl f�r ett set p� 4-5 timmar?? Hur l�ngt innan m�ste man boka med?

T�nkte ha en liten privat hemmafest f�r ca 5 pers och jag t�nkte boka

Posted by x-dream on Apr-12-2002 18:07:

Re: Hur mycket kostar en DJ

quote:
Originally posted by Connector
Hur mycket tar t ex tiesto, armin, pvd m.fl f�r ett set p� 4-5 timmar?? Hur l�ngt innan m�ste man boka med?

T�nkte ha en liten privat hemmafest f�r ca 5 pers och jag t�nkte boka

Ja du det �r nog inte s� billigt vet dock inte vad tiesto � pvd kostar.....Men jag har h�rt att Carl Cox �r mycket dyr typ runt 100000-200000 kr.....Om du har r�d med det

Posted by sipowitz on Apr-12-2002 18:17:

Tjenare!

F�r inte s� l�nge sen fr�gade jag samma sak i det stora forumet... har f�r mig jag fick till svar att de riktigt stora kostade upp�t 300000kr f�r en kv�ll.

Sen �r det dock inte bara pengarna det h�nger p�, vad jag har f�rst�tt s� spelar t.e.x. dj ti�sto inte p� privata fester utan det m�ste vara en "st�rre" publik

mvh. martin

Posted by Connector on Apr-12-2002 18:22:

quote:
Originally posted by sipowitz
Sen �r det dock inte bara pengarna det h�nger p�, vad jag har f�rst�tt s� spelar t.e.x. dj ti�sto inte p� privata fester utan det m�ste vara en "st�rre" publik

mvh. martin

= ironi vettu

T�nkte att man kunde f� en duglig f�r 50 000:-

Posted by P4z! on Apr-12-2002 22:19:

Jag tar 500 pix f�r en kv�ll LOL

Posted by Connector on Apr-12-2002 22:54:

quote:
Originally posted by Dj_Activated
Jag tar 500 pix f�r en kv�ll LOL

HAH! Jag sa ju "duglig"

Vad finns det f�r dj's runt 50 000:-? H�rt att Antiloop lirar f�r 25 lakan....

Posted by nosfea on Apr-13-2002 00:46:

de tidigare cream/MOS festerna l�g dj priserna runt 5000 pund.

Posted by ExOn on Apr-13-2002 17:01:

Pvd tar runt 500000 f�r 2 timmar.. iofs s� kostar biljetterna runt 400kr X 10000pers s� det blir 4mille s� det �r v�l d�rf�r han tar ut s�nt pris!

Posted by Amnezia on Apr-13-2002 23:07:

Idea Re: Hur mycket kostar en DJ

hehe 5 pers.lol..

Dyrt som f.nnn

har n�nstans en sida d�r de flesta holl�ndska jockarna g�r � boka...
men hittar den inte...aww...
� s� m�ste det ofta va ett minimum antal g�ster m.m.

l�ste i klubbmagasinet IDJ att man kunde t�vla om att f� hem Judge Jules till sig....vann du s� lira han f�r dig ensam lr f�r ett par kompisar lr om du ordnar j�tte party...ditt chooice..men f�r �vrigt s� f�r man offra en del slantar.....

ha d//nezia

Posted by eXton on Jun-18-2002 20:25:

...eller s� k�nner man dom bara

ett annat bra tips om man vill f� hem bra DJs till sig eller sin klubb (jag �r med och driver en tranceklubb f�r studenter i Lund) �r att snacka med/l�ra k�nna DJn eller folk som k�nner honom.

Vi har haft djs som
gen6 (www.gen6.org)
irish (www.assortedtrance.com, www.digitallyimported.com)
ciacomix (www.digitallyimported.com)
spaceboi (lirat t.ex med antiloop i frankrike m.m.)

osv osv, k�nner en del av dom personligen och vi har haft dom spelandes mkt billigt. Klubben �r ju iofs inte gjord f�r mer �n 200-300 pers s� det g�r ju inte att ta s� mycket betalt, men fett blir det n�r man har s� grymma djs

Posted by Endre on Jun-18-2002 22:16:

vemfan vill pr�jsa hundratusentals kronor f�r t.ex tiesto som inte ens kan mixa ordentligt..

Posted by verminator on Jun-19-2002 09:03:

adam beyer skal ha mellom 2000 og 2500 euro eller pund, husker ikke helt hva som ble sagt + bo p� bra hotell + 15% av overskuddet til festen

hvertfall noe s�nt som ble opplyst til en venn av meg som kanskje skal booke han til release party

Posted by reveal on Jun-20-2002 00:08:

Re: ...eller s� k�nner man dom bara

quote:
Originally posted by eXton
ett annat bra tips om man vill f� hem bra DJs till sig eller sin klubb (jag �r med och driver en tranceklubb f�r studenter i Lund) �r att snacka med/l�ra k�nna DJn eller folk som k�nner honom.

Vi har haft djs som
gen6 (www.gen6.org)
irish (www.assortedtrance.com, www.digitallyimported.com)
ciacomix (www.digitallyimported.com)
spaceboi (lirat t.ex med antiloop i frankrike m.m.)

osv osv, k�nner en del av dom personligen och vi har haft dom spelandes mkt billigt. Klubben �r ju iofs inte gjord f�r mer �n 200-300 pers s� det g�r ju inte att ta s� mycket betalt, men fett blir det n�r man har s� grymma djs

tjena eXton om du s�ker p� "Amnesia" s� ska du se att jag redan sl�ngt upp en del tr�dar om klubben

n�gra nman klara inf�r h�sten? n�r kommer Tiesto?