TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hur mycket kostar en DJ
Hur mycket kostar en DJ
Hur mycket tar t ex tiesto, armin, pvd m.fl f�r ett set p� 4-5 timmar?? Hur l�ngt innan m�ste man boka med?
T�nkte ha en liten privat hemmafest f�r ca 5 pers och jag t�nkte boka 
Re: Hur mycket kostar en DJ
| quote: |
| Originally posted by Connector Hur mycket tar t ex tiesto, armin, pvd m.fl f�r ett set p� 4-5 timmar?? Hur l�ngt innan m�ste man boka med? T�nkte ha en liten privat hemmafest f�r ca 5 pers och jag t�nkte boka |
Tjenare!
F�r inte s� l�nge sen fr�gade jag samma sak i det stora forumet... har f�r mig jag fick till svar att de riktigt stora kostade upp�t 300000kr f�r en kv�ll.
Sen �r det dock inte bara pengarna det h�nger p�, vad jag har f�rst�tt s� spelar t.e.x. dj ti�sto inte p� privata fester utan det m�ste vara en "st�rre" publik
mvh. martin
| Originally posted by sipowitz Sen �r det dock inte bara pengarna det h�nger p�, vad jag har f�rst�tt s� spelar t.e.x. dj ti�sto inte p� privata fester utan det m�ste vara en "st�rre" publik mvh. martin |
= ironi vettu 
Jag tar 500 pix f�r en kv�ll LOL 
| Originally posted by Dj_Activated Jag tar 500 pix f�r en kv�ll LOL |
de tidigare cream/MOS festerna l�g dj priserna runt 5000 pund.
Pvd tar runt 500000 f�r 2 timmar.. iofs s� kostar biljetterna runt 400kr X 10000pers s� det blir 4mille
s� det �r v�l d�rf�r han tar ut s�nt pris!
Re: Hur mycket kostar en DJ
hehe 5 pers.lol..
Dyrt som f.nnn
har n�nstans en sida d�r de flesta holl�ndska jockarna g�r � boka...
men hittar den inte...aww...
� s� m�ste det ofta va ett minimum antal g�ster m.m.
l�ste i klubbmagasinet IDJ att man kunde t�vla om att f� hem Judge Jules till sig....vann du s� lira han f�r dig ensam lr f�r ett par kompisar lr om du ordnar j�tte party...ditt chooice..men f�r �vrigt s� f�r man offra en del slantar.....
ha d//nezia
...eller s� k�nner man dom bara
ett annat bra tips om man vill f� hem bra DJs till sig eller sin klubb (jag �r med och driver en tranceklubb f�r studenter i Lund) �r att snacka med/l�ra k�nna DJn eller folk som k�nner honom.
Vi har haft djs som
gen6 (www.gen6.org)
irish (www.assortedtrance.com, www.digitallyimported.com)
ciacomix (www.digitallyimported.com)
spaceboi (lirat t.ex med antiloop i frankrike m.m.)
osv osv, k�nner en del av dom personligen och vi har haft dom spelandes mkt billigt. Klubben �r ju iofs inte gjord f�r mer �n 200-300 pers s� det g�r ju inte att ta s� mycket betalt, men fett blir det n�r man har s� grymma djs
vemfan vill pr�jsa hundratusentals kronor f�r t.ex tiesto som inte ens kan mixa ordentligt..
adam beyer skal ha mellom 2000 og 2500 euro eller pund, husker ikke helt hva som ble sagt + bo p� bra hotell + 15% av overskuddet til festen
hvertfall noe s�nt som ble opplyst til en venn av meg som kanskje skal booke han til release party 
Re: ...eller s� k�nner man dom bara
| Originally posted by eXton ett annat bra tips om man vill f� hem bra DJs till sig eller sin klubb (jag �r med och driver en tranceklubb f�r studenter i Lund) �r att snacka med/l�ra k�nna DJn eller folk som k�nner honom. Vi har haft djs som gen6 (www.gen6.org) irish (www.assortedtrance.com, www.digitallyimported.com) ciacomix (www.digitallyimported.com) spaceboi (lirat t.ex med antiloop i frankrike m.m.) osv osv, k�nner en del av dom personligen och vi har haft dom spelandes mkt billigt. Klubben �r ju iofs inte gjord f�r mer �n 200-300 pers s� det g�r ju inte att ta s� mycket betalt, men fett blir det n�r man har s� grymma djs |
om du s�ker p� "Amnesia" s� ska du se att jag redan sl�ngt upp en del tr�dar om klubben