TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- DAMP - Techno/Acid/Hardstyle GBG 30/6

Posted by Krippe on Jun-15-2007 15:53:

DAMP - Techno/Acid/Hardstyle GBG 30/6

Den 30:e juni r�der det h�gtyck i G�teborg, club DAMP ordnar sommarens hetaste technoevent. Som vanligt blir det en euforisk natt med techno och annan �sig och skruvad elektronisk dansmusik. Stroboskop, laser, gl�djetjut och h�nderna i luften �r kv�llens ledord. Nu k�r vi...

Djs

[UK] Homemade Acid - Acid techno/techno
Home Made Acid �r en upptagen producent och dj djupt involverad i Londons underjordiska technoscen som vi i DAMP haft �gonen p� en l�ngre tid. Hans energiska acid techno har b�rjat sl� igenom p� allvar i England och vi �r mycket glada att f� presentera honom f�r den svenska publiken.

http://www.myspace.com/homemadeacid

[Stockholm] Ultraform - Hardstyle/hardtrance
Kv�llen avslutas av Ultraform fr�n Stockholm som kommer leverera en tung omg�ng hardstyle med en touch av acid och hardtrance. Ultraform �r en av Sveriges hetaste dj:s och producenter inom dessa genrer och spelar i sommar bland annat p� den tyska megafesten Q-Base samt sida vid sida med Kamui och A*S*Y*S* p� Sense Your Mind i Stockholm. Missa inte denna chans att f� uppleva honom p� DAMP i G�teborg.

http://www.myspace.com/ultraform

Barba fr�n DAMP och Dictu fr�n Robotic Empire v�rmer upp dansgolvet med en vild och drivig blandning av techno och acid fr�n d� och nu.

Tid: 2007-06-30 22:00-03:00
Plats: Stars'n'Bars, J�rntorget, G�teborg
Pris: 80:- + Garderob
�lder: 18 �r
http://www.clubdamp.se

Posted by Krippe on Jun-28-2007 21:21:

Schema f�r kv�llen
22:00-23:00 - Dictu
23:00-24:00 - Barba
24:00-01:30 - Ultraform
01:30-03:00 - Homemade Acid

Dessf�rutom
2 f�r 1 i baren p� �l/vin/cider hela natten, mmmm.

Posted by Laszlo on Jun-29-2007 16:02:

quote:
Originally posted by Krippe
Dessf�rutom
2 f�r 1 i baren p� �l/vin/cider hela natten, mmmm.

Akta s� ni inte �ker dit p� det. Lite beroende p� hur ni l�gger upp det kan kr�garen eller vem det nu �r som st�r p� alkoholtillst�ndet bli av med utsk�nkningstillst�ndet. Enligt alkohollagen f�r man aldrig bjuda p� alkohol, s�ledes �r "k�p tv� betala f�r en" fett olagligt. Kostar det lika mycket att k�pa en �l som att k�pa tv�? Det �r ju s� "2 f�r 1" tolkas av de flesta. Eller �r det halva priset om du bara k�per en �l? G� i s�dan fall ut med "Happy hour hela kv�llen" ist�llet.

Posted by Krippe on Jun-29-2007 17:27:

Det e kr�garen som st�r f�r det.
Man k�per en och f�r tv�, dvs man kan inte k�pa en f�r halva priset.

Jag kan inte t�nka mig att det �r s�rkskilt olagligt i och med att extremt m�nga st�llen i gbg har det s�. Det som �r lite unikt h�r �r att det g�ller hela natten och inte bara till tio eller liknande som det brukar vara.

S�... Billigt intr�de, billig bar, fet underjordstechno levererat av ett tajt ljudsystem och s� tv� lasrar...

Posted by Laszlo on Jun-29-2007 17:43:

quote:
Originally posted by Krippe
Jag kan inte t�nka mig att det �r s�rkskilt olagligt i och med att extremt m�nga st�llen i gbg har det s�.

Det f�rklarar ju varf�r krog efter krog blir av med utsk�nkningstillst�ndet. F�r speciellt lagligt �r det inte heller. Lagen s�ger att man inte f�r tvinga/uppmuntra folk till att dricka alkohol genom att ge m�ngdrabatt och s� vidare. Kan inte paragrafen/erna som f�rklarar detta utantill och har inte det framf�r mig, men vad �r "du m�ste k�pa minst tv� �l" om inte att tvinga p� folk att dricka det de n�dv�ndigtvis inte vill ha? Klart som korvspad att ingen tvingar g�sten under pistolhot att dricka upp b�da, men medelsvensson l�mnar fan inte en hel pilsner or�rd! =)

Det som skiljer alkohollagen fr�n �vriga lagar (i alla fall i Sverige) �r att i andra lagar st�r det "S� h�r f�r du inte g�ra". I alkohollagen �r det tv�rtom. D�r st�r det "S�h�r f�r du bara g�ra".

N�v�l, nu �r detta inget du beh�ver bry dig om eftersom alkistillst�ndet inte st�r p� ditt namn, men det kan ju vara bra att ha i bakhuvudet f�r de som vill fixa fest i framtiden =)

Posted by Krippe on Jun-29-2007 17:55:

Jag h�ller med om att det egentligen kanske e lite tvivelaktigt och det uppmuntrar ju garanterat till att dricka mer. F�r att inte tala om hetsdrickandet som uppst�r varje g�ng man m�ste svepa �len f�r att g� ut och ta sig en god giftpinne.

Hur som s� �r jag iaf tacksam f�r den extra �len som f�ljer med varje �l jag k�per. Det �r h�lsosamt f�r pl�nboken men kanske inte f�r kroppen.

Posted by Laszlo on Jun-29-2007 17:57:

haha, ja, jag hade inte klagat heller...men hade ocks� velat ha m�jligheten till att bara k�pa en �l f�r halva priset n�r det b�rjar vingla lite f�r mycket =)

nu ska jag ut och dricka...�l.. sk�l