TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vinyl shops i sthlm?
Vinyl shops i sthlm?
K�per n�n av er vinyls i sthlm, och i s� fall vart? Jag har k�pt lite p� mega skivakademin vid sergels-torg men de har inte s� mycket av intresse. H�rt om n�t st�lle som heter pitch-control, vart ligger det?
F�r mina 1210or sen snart och jag m�ste fixa lite vinyls innan det
..
Re: Vinyl shops i sthlm?
| quote: |
| Originally posted by AnD K�per n�n av er vinyls i sthlm, och i s� fall vart? Jag har k�pt lite p� mega skivakademin vid sergels-torg men de har inte s� mycket av intresse. H�rt om n�t st�lle som heter pitch-control, vart ligger det? F�r mina 1210or sen snart och jag m�ste fixa lite vinyls innan det .. |
vart d�r en g�ng, r�tt bra faktiskt. Aja:
gamla brogatan 27 [vid centralen ungef�r],
225640,
m�n-ons o fre 11-18,
tor 11-19,
l�r 11-16

Steve: dom har trance, dance, progressive, tribal, house osv. d�r ocks�
j�mf�rt med Juno.co.uk �r pitch svindyrt
K�pte en skiva p� Juno, gav 107 kr f�r den. Hittade samma p� Pitch f�r 150...
Pitch �R svindyrt... Har inte koll p� vinylpriser, men iaf n�r det g�ller cd. Hittade Tiesto - Revolution skivan d�r som dom s�lde f�r 350:- Det �r inte okej...
det finns en @ gamla stan, typ utanf�r tunnelbanan, vet dock inte om st�llet finns kvar
| Originally posted by Phat^Trance det finns en @ gamla stan, typ utanf�r tunnelbanan, vet dock inte om st�llet finns kvar |
| Originally posted by Beamish j�mf�rt med Juno.co.uk �r pitch svindyrt K�pte en skiva p� Juno, gav 107 kr f�r den. Hittade samma p� Pitch f�r 150... |
Mossebacke records...helt klart B�ST! Mest begagnat men fy s� mycket...
Har k�pt typ 5 st klassiker d�r....har inga spelare heller dock 
F�r att komma dit:
Slussen utg�ngen som ligger l�ngst bort p� perrongen och g�r upp�t.
h�ger �r det som g�ller. G� upp tills du kommer ut. Sv�ng sedan v�nster up i backen. Sedan v�nster igen vid tempo-butiken. Upp i baken ligger det p� v�nster sida. N�r du kommer in �r FULLT med skivor....det finns hur mkt som hellst och tr�ngt �r det. Men om du beger dig in i bakdelen p� butiken genom en liten �ppning kommer du in i ett lager med Vinyl...asstort....tog mig ca 10 bes�k innan jag hittade detta haha
killen som jobbar d�r ger ett intryck av att vara en luffare....
han s�ljer skitmkt promoskivor o s�nt som inte ens �r t�nkt f�r butiker...
| Originally posted by mindshooter Mossebacke records...helt klart B�ST! Mest begagnat men fy s� mycket... Har k�pt typ 5 st klassiker d�r....har inga spelare heller dock ![]() F�r att komma dit: Slussen utg�ngen som ligger l�ngst bort p� perrongen och g�r upp�t. h�ger �r det som g�ller. G� upp tills du kommer ut. Sv�ng sedan v�nster up i backen. Sedan v�nster igen vid tempo-butiken. Upp i baken ligger det p� v�nster sida. N�r du kommer in �r FULLT med skivor....det finns hur mkt som hellst och tr�ngt �r det. Men om du beger dig in i bakdelen p� butiken genom en liten �ppning kommer du in i ett lager med Vinyl...asstort....tog mig ca 10 bes�k innan jag hittade detta haha |
| Originally posted by Beamish killen som jobbar d�r ger ett intryck av att vara en luffare.... han s�ljer skitmkt promoskivor o s�nt som inte ens �r t�nkt f�r butiker... |
Re: Vinyl shops i sthlm?
| Originally posted by AnD K�per n�n av er vinyls i sthlm, och i s� fall vart? Jag har k�pt lite p� mega skivakademin vid sergels-torg men de har inte s� mycket av intresse. H�rt om n�t st�lle som heter pitch-control, vart ligger det? F�r mina 1210or sen snart och jag m�ste fixa lite vinyls innan det .. |
Nyttig info
Men er det noen som har adressene til disse sjappene (Saturn Return og Mossebacke)?Jeg fant noe som het Blitz Recs. ogs�,noen som har h�rt om den?
Saturn Return

Tyska Brinken 32 (Gamla Stan)
111 27 Stockholm
http://www.saturnreturn.nu
C.U.M
http://www.cum-clubwear.nu/index00.asp
Vet vart Mossebacke ligger men inte vart den d�r kl�dbutiken ligger som mindshooter n�mde
Mosebacke Records
Mosebacke Records, H�kens gata 11 (S�dermalm)