TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Elva gripna efter rejvfest
Elva gripna efter rejvfest
Elva personer i 20-25-�rs�ldern greps misst�nkta f�r narkotikabrott p� en rejvfest i Kulturhuset i J�nk�ping under natten till s�ndagen. Tre av dem, tv� m�n och en kvinna, anh�lls misst�nkta f�r innehav av bland annat ecstasytabletter. De kommer fr�n Link�ping och Malm�. Polisen specialbevakade festen med nio poliser fr�n J�nk�ping och Kalmar.
fr�n aftonbladets hemsida
G�tt!! Dom har fan inte d�r att g�ra! Det �r dessa personer som ger trance och ravekulturen ett d�ligt rykte! Och dom idioterna som var b�nga! Vad fan sysslar dom med!? R�cker inte musik och alkohol!
| quote: |
| Originally posted by Dj_ExOn Vad fan sysslar dom med!? R�cker inte musik och alkohol! |

| Originally posted by King of Clubs Det tycker jag inte �r din eller min sak att avg�ra. Och att kalla det "G�tt" att folk blir gripna... ![]() /Idiot. |
Jo men varf�r blir dom gripna? (Vill inte l�ta som en moral tant)
Jo f�r det �r ju f�r fan olagligt det dom g�r! Det �r dom som ger snuten sk�l att st�nga ner allt fler fester.
Och jag vet att det �r upp till dom att g�ra vad dom vill.. men det kan dom g�ra n�gon annanstans enligt min mening.
Det �r dom som �r idioter i det h�r fallet, inte jag.
Japp.....g� p� underground fester i s� fall d�r ingen bryr sig. iofs inte lagligt att ha en s�n men dom �r juh redan f�rbjudna s� man sabbar juh inget. Om man g�r p� en stor fest p� t.ex en klubb osm ofta har fest d� �r det ganska taskigt om man �ker dit s� att klubben st�ngs ned.....
Hej!!!
Oj vad mycke civil snutar det "sm�g" omkring d�r inne.
Tr�ffade en jeddra massa fina damer , det var bara att stoppa
in proppsen och njuta av musiken...Jag �r ingen Techno fantast
men efter n�gra l�tar s� �r man med p� noterna �ven d�r 
"N�gra" Carlsberg Hof r�cker f�r mig!
// Jre
| Originally posted by Dj_ExOn Jo men varf�r blir dom gripna? (Vill inte l�ta som en moral tant) Jo f�r det �r ju f�r fan olagligt det dom g�r! Det �r dom som ger snuten sk�l att st�nga ner allt fler fester. Och jag vet att det �r upp till dom att g�ra vad dom vill.. men det kan dom g�ra n�gon annanstans enligt min mening. Det �r dom som �r idioter i det h�r fallet, inte jag. |
| Det �r dom som �r idioter i det h�r fallet, inte jag. |
om det vore s� v�l att drogerna som n�n tar bara p�verkar den personen s� skulle jag ocks� tycka det var ok med droger...
dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen p�verkar det inte bara den personen utan �ven de runtomkring
somliga personer blir t.ex. v�ldsamma och kan f� totalkn�ppar � bli farliga f�r alla runtomkring dem
men problemet ligger �nd� inte i de som tar drogerna utan i media som f�rstorar upp det s� oerh�rt n�r det g�ller droger och elektronoisk musik � fester som spelar den musiken. Hade detta varit en hip-hop fest eller n�n annan fest s� hade det inte alls blivit lika stort, jag tror inte ens det hade kommit med p� aftonbladets hemsida.
oftast f�rekommer det lika mycket droger (om inte mer i vissa fall) inom rocken, reggae (stavning, jag vet
) � andra stilar
det �r v�l antagligen s� att just trancekulturen �r extra utsatt f�r att den �r s� ny och oftast �r mer extrem (l�s: v�ldigt mycket annorlundare) �n de andra stilarna
| Originally posted by Vizay om det vore s� v�l att drogerna som n�n tar bara p�verkar den personen s� skulle jag ocks� tycka det var ok med droger... dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen p�verkar det inte bara den personen utan �ven de runtomkring somliga personer blir t.ex. v�ldsamma och kan f� totalkn�ppar � bli farliga f�r alla runtomkring dem |
softish...
det �r juh lite ravekulturen att knapra piller p� rave...
| Originally posted by Dj_ExOn G�tt!! Dom har fan inte d�r att g�ra! Det �r dessa personer som ger trance och ravekulturen ett d�ligt rykte! Och dom idioterna som var b�nga! Vad fan sysslar dom med!? R�cker inte musik och alkohol! |
geeez...lite dansande har v�l aldrig skadat n�gon annan �n sig sj�lv..errr
vill man knapra f�r man v�l g�ra det. det �r ju inget v�ldsbrott som beg�tts...
| Originally posted by Aendy Ledsen, men jag m�ste inst�mma. Tycker ox� det �r gott n�r de �ker fast. Lika gott som n�r Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller n�r n�gon k�r rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan gl�djas �t att de som bryter mot reglerna �ker dit. Det �r minst lika stor risk att man blir v�ldsben�gen av knark som alkohol. Egentligen borde b�da f�rbjudas bara av den anledningen, sen finns det en dr�s anledningar till varf�r s�dana h�r substanser borde f�rbjudas men det k�nns som jag predikat om detta f�rr. |
Du kunde inte ha sagt det b�ttre Kungen.....H�ller med dig d�r till 100%.....
| Originally posted by King of Clubs Aendy, du s�ger att du k�r v�ldans fort. Ska jag st� vid trottoaren och skratta n�r du f�rlorar k�rkortet bara f�r att du bryter mot en regel?? Argumentet �r inkonsekvent. |
St�mmer in i hyllningsk�ren till Kungen, *bows down* 
ok jag kan h�lla med om det ni s�ger om att man inte blir s� v�ldsam, va bara en slutsats jag drog d� jag va v�ldigt tr�tt (bara gud vet varf�r)
h�ller ocks� med om att alkohol �r lika illa som t.ex E vad g�ller folk runtomkring, ja tom. v�rre (alkoholen allts�)
men de e v�l upp till var och en att v�lja om de vill ta drogerna (och risken), jag personligen h�ller mig borta fr�n b�de alkohol och droger ganska mycket eftersom jag vet vad det kan f� f�r effekter.
dessutom ere ju inge kul � dra p� en riktigt fet fest � sen inte komma ih�g ett skit av den (alkoholeffekten � la minneslucka)
Roligt att se att en del h�ller med mej iaf 
| Originally posted by Aendy Jag gl�djs inte �t andras misslyckande, d� hade jag varit n�jd redan n�r jag s�g att de var drogp�verkade. Jag gl�djs �t n�r n�gon tar tag i situationen och ser till att folk h�ller sig till de regler samh�llet �r byggda p�. Vare sig det �r trafikregler eller "drogregler". |

| Originally posted by Aendy Jag gl�djs inte �t andras misslyckande, d� hade jag varit n�jd redan n�r jag s�g att de var drogp�verkade. |