TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Elva gripna efter rejvfest

Posted by reveal on Apr-14-2002 17:36:

Elva gripna efter rejvfest

Elva personer i 20-25-�rs�ldern greps misst�nkta f�r narkotikabrott p� en rejvfest i Kulturhuset i J�nk�ping under natten till s�ndagen. Tre av dem, tv� m�n och en kvinna, anh�lls misst�nkta f�r innehav av bland annat ecstasytabletter. De kommer fr�n Link�ping och Malm�. Polisen specialbevakade festen med nio poliser fr�n J�nk�ping och Kalmar.

fr�n aftonbladets hemsida

Posted by ExOn on Apr-14-2002 17:44:

G�tt!! Dom har fan inte d�r att g�ra! Det �r dessa personer som ger trance och ravekulturen ett d�ligt rykte! Och dom idioterna som var b�nga! Vad fan sysslar dom med!? R�cker inte musik och alkohol!

Posted by Virus on Apr-14-2002 17:48:

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Vad fan sysslar dom med!? R�cker inte musik och alkohol!

Det tycker jag inte �r din eller min sak att avg�ra. Och att kalla det "G�tt" att folk blir gripna...

/Idiot.

Posted by x-dream on Apr-14-2002 17:57:

quote:
Originally posted by King of Clubs

Det tycker jag inte �r din eller min sak att avg�ra. Och att kalla det "G�tt" att folk blir gripna...

/Idiot.

H�ller med dig d�r Kungen......Vill folk g�ra det s� �r det upp till dom....Vart dom �n g�r det....

Posted by ExOn on Apr-14-2002 18:01:

Jo men varf�r blir dom gripna? (Vill inte l�ta som en moral tant)
Jo f�r det �r ju f�r fan olagligt det dom g�r! Det �r dom som ger snuten sk�l att st�nga ner allt fler fester.
Och jag vet att det �r upp till dom att g�ra vad dom vill.. men det kan dom g�ra n�gon annanstans enligt min mening.
Det �r dom som �r idioter i det h�r fallet, inte jag.

Posted by mindshooter on Apr-14-2002 18:23:

Japp.....g� p� underground fester i s� fall d�r ingen bryr sig. iofs inte lagligt att ha en s�n men dom �r juh redan f�rbjudna s� man sabbar juh inget. Om man g�r p� en stor fest p� t.ex en klubb osm ofta har fest d� �r det ganska taskigt om man �ker dit s� att klubben st�ngs ned.....

Posted by Jre on Apr-14-2002 18:39:

Hej!!!

Oj vad mycke civil snutar det "sm�g" omkring d�r inne.

Tr�ffade en jeddra massa fina damer , det var bara att stoppa
in proppsen och njuta av musiken...Jag �r ingen Techno fantast
men efter n�gra l�tar s� �r man med p� noterna �ven d�r

"N�gra" Carlsberg Hof r�cker f�r mig!

// Jre

Posted by Virus on Apr-14-2002 18:44:

quote:
Jo men varf�r blir dom gripna? (Vill inte l�ta som en moral tant)
Jo f�r det �r ju f�r fan olagligt det dom g�r! Det �r dom som ger snuten sk�l att st�nga ner allt fler fester.
Och jag vet att det �r upp till dom att g�ra vad dom vill.. men det kan dom g�ra n�gon annanstans enligt min mening.

Problemet �r inte att folk knarkar utan det svenska samh�llets syn p� folk som knarkar. Det �r olagligt, men fel? Nej inte enligt min mening. Jag ska sj�lv kunna best�mma �ver min egen kropp och d�rf�r ta valet att bruka droger. Problemet �r att man bryr sej alldeles f�r mycket om sina medborgare. E p�verkade m�nniskor (som ett uttjatat exempel) f�rst�r inte en fest, polistillslag g�r det. Man kan inte legalisera alla droger, men man g�r fel i att driva ett krig mot drogerna, med RK, Noll Vision och allt vad det inneb�r...

�r du villig att �verl�ta ditt omd�mme till Staten och Sveriges Rikes Lag, s� skulle jag kalla dej idiot. Allt som �r lagligt �r inte okej och tv�rtom. Jag �r nyfiken p� hur du definierar termen "idiot" som i:
quote:

Posted by Vizay on Apr-14-2002 23:44:

om det vore s� v�l att drogerna som n�n tar bara p�verkar den personen s� skulle jag ocks� tycka det var ok med droger...

dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen p�verkar det inte bara den personen utan �ven de runtomkring

somliga personer blir t.ex. v�ldsamma och kan f� totalkn�ppar � bli farliga f�r alla runtomkring dem

men problemet ligger �nd� inte i de som tar drogerna utan i media som f�rstorar upp det s� oerh�rt n�r det g�ller droger och elektronoisk musik � fester som spelar den musiken. Hade detta varit en hip-hop fest eller n�n annan fest s� hade det inte alls blivit lika stort, jag tror inte ens det hade kommit med p� aftonbladets hemsida.

oftast f�rekommer det lika mycket droger (om inte mer i vissa fall) inom rocken, reggae (stavning, jag vet ) � andra stilar

det �r v�l antagligen s� att just trancekulturen �r extra utsatt f�r att den �r s� ny och oftast �r mer extrem (l�s: v�ldigt mycket annorlundare) �n de andra stilarna

Posted by WhiteRussian on Apr-15-2002 07:02:

quote:
Originally posted by Vizay
om det vore s� v�l att drogerna som n�n tar bara p�verkar den personen s� skulle jag ocks� tycka det var ok med droger...

dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen p�verkar det inte bara den personen utan �ven de runtomkring

somliga personer blir t.ex. v�ldsamma och kan f� totalkn�ppar � bli farliga f�r alla runtomkring dem

Men grabben, att man blir v�ldsam �r mest propaganda, vi snackar kanske 0,01% som snedt�nder p� "partyknark". Alkohol �r IGEN mycket v�rre.

Och att droger "p�verkar" personer runt omkring har juh inte, i det h�r fallet, med knarket att g�ra utan att g�ra med att det �r olagligt.

St�ll dig fr�gan, vad �r mest realistiskt en helt drogfri rave-fest, vilket f�ruts�tter ett samh�lle d�r INGEN knarkar. Eller en d�r de som v�ljer att knarka vet vad de tar, vet vilka effekter det f�r osv.

Posted by fruktsoppa on Apr-15-2002 14:33:

softish...
det �r juh lite ravekulturen att knapra piller p� rave...

Posted by Aendy on Apr-15-2002 16:38:

quote:
G�tt!! Dom har fan inte d�r att g�ra! Det �r dessa personer som ger trance och ravekulturen ett d�ligt rykte! Och dom idioterna som var b�nga! Vad fan sysslar dom med!? R�cker inte musik och alkohol!

Ledsen, men jag m�ste inst�mma. Tycker ox� det �r gott n�r de �ker fast. Lika gott som n�r Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller n�r n�gon k�r rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan gl�djas �t att de som bryter mot reglerna �ker dit. Det �r minst lika stor risk att man blir v�ldsben�gen av knark som alkohol. Egentligen borde b�da f�rbjudas bara av den anledningen, sen finns det en dr�s anledningar till varf�r s�dana h�r substanser borde f�rbjudas men det k�nns som jag predikat om detta f�rr.

Posted by 303 on Apr-15-2002 17:39:

geeez...lite dansande har v�l aldrig skadat n�gon annan �n sig sj�lv..errr

vill man knapra f�r man v�l g�ra det. det �r ju inget v�ldsbrott som beg�tts...

Posted by Virus on Apr-15-2002 20:07:

quote:
Originally posted by Aendy

Ledsen, men jag m�ste inst�mma. Tycker ox� det �r gott n�r de �ker fast. Lika gott som n�r Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller n�r n�gon k�r rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan gl�djas �t att de som bryter mot reglerna �ker dit. Det �r minst lika stor risk att man blir v�ldsben�gen av knark som alkohol. Egentligen borde b�da f�rbjudas bara av den anledningen, sen finns det en dr�s anledningar till varf�r s�dana h�r substanser borde f�rbjudas men det k�nns som jag predikat om detta f�rr.

Det finns olika former av regler. Muhlegg fuskade i en idrottst�vling, s� det exemplet tycker jag �r helt irrelevant. Drogmissbruk g�r inte att j�mf�ra med OS. Det �r ingen form av t�vling och ingen annan �n dej sj�lv som drabbas.
N�r man �r rattonykter s� riskerar man att uts�tta andra �n en sj�lv f�r v�ldigt stor kroppslig skada. H�r, bara sig sj�lv.
Och jag tror inte f�r fem �re p� att folk blir lika v�ldsben�gna av "knark" som av alkohol. Men, sj�lvklart h�nder det och framf�rallt om man blandar. Som n�r dumdristiga ungdomar blandar Rohypnol med alkohol. Jag kan inte s�ga s� mycket mer h�r eftersom jag inte vet vad begreppet "knark" syftar p�.
Jag vet att du �r mot alkohol ocks�, s� jag t�nker inte f�rs�ka dra n�gra paralleller.

Jag tycker det �r vidrigt att gl�djas �t andras misslycka p� det h�r s�ttet. Ser ni inget problem med att moralisera �ver andras liv s� h�r? Hur kan det v�cka gl�djek�nslor att folk som valt att ta droger, inte gjort er n�got ont p� n�t s�tt �ker dit? Det h�r �r rent f�rakt och inte b�ttre �n rascism i mina �gon.

Aendy, du s�ger att du k�r v�ldans fort. Ska jag st� vid trottoaren och skratta n�r du f�rlorar k�rkortet bara f�r att du bryter mot en regel?? Argumentet �r inkonsekvent.

Posted by x-dream on Apr-15-2002 20:25:

Du kunde inte ha sagt det b�ttre Kungen.....H�ller med dig d�r till 100%.....

Posted by Aendy on Apr-15-2002 21:03:

quote:
Originally posted by King of Clubs

Aendy, du s�ger att du k�r v�ldans fort. Ska jag st� vid trottoaren och skratta n�r du f�rlorar k�rkortet bara f�r att du bryter mot en regel?? Argumentet �r inkonsekvent.

Det �r en risk jag tar, jag bryter mot lagen och skulle jag �ka fast f�r jag st� mitt kast. Och ja, jag �r s�ker p� att det �r m�nga som blir glada n�r det �r en fartd�re mindre p� v�garna. Jag gl�djs inte �t andras misslyckande, d� hade jag varit n�jd redan n�r jag s�g att de var drogp�verkade. Jag gl�djs �t n�r n�gon tar tag i situationen och ser till att folk h�ller sig till de regler samh�llet �r byggda p�. Vare sig det �r trafikregler eller "drogregler". Men man f�r vara beredd att ta konsekvenserna f�r sitt handlande om man �ker fast eller blir angiven (vilket h�nder om man �r notorisk felparkerare).

Posted by WhiteRussian on Apr-15-2002 21:15:

St�mmer in i hyllningsk�ren till Kungen, *bows down*

Posted by Vizay on Apr-16-2002 00:47:

ok jag kan h�lla med om det ni s�ger om att man inte blir s� v�ldsam, va bara en slutsats jag drog d� jag va v�ldigt tr�tt (bara gud vet varf�r)

h�ller ocks� med om att alkohol �r lika illa som t.ex E vad g�ller folk runtomkring, ja tom. v�rre (alkoholen allts�)

men de e v�l upp till var och en att v�lja om de vill ta drogerna (och risken), jag personligen h�ller mig borta fr�n b�de alkohol och droger ganska mycket eftersom jag vet vad det kan f� f�r effekter.

dessutom ere ju inge kul � dra p� en riktigt fet fest � sen inte komma ih�g ett skit av den (alkoholeffekten � la minneslucka)

Posted by Virus on Apr-16-2002 00:51:

Roligt att se att en del h�ller med mej iaf

quote:

Jag gl�djs inte �t andras misslyckande, d� hade jag varit n�jd redan n�r jag s�g att de var drogp�verkade. Jag gl�djs �t n�r n�gon tar tag i situationen och ser till att folk h�ller sig till de regler samh�llet �r byggda p�. Vare sig det �r trafikregler eller "drogregler".

�r de regler som samh�llet �r byggda p� alltid p�litliga? �r dessa det allsm�ktiga omd�met vi kan f�rlita oss p� eller ska man f�lja sitt egna sunda f�rnuft? Jag v�ljer i 10 fall av 10 det sistn�mnda, �ven om alla kanske inte skulle kalla mitt f�rnuft sunt.

Sj�lvklart f�r man ta konsekvenserna av sitt agerande. Den som ger sej in i leken f�r leken t�la. D�remot m�ste man f� ifr�gas�tta konsekvenserna som tas n�r ett tillslag av ovan n�mnda slag intr�ffar. Jag tycker det �r fel, men kan inte g�ra min r�st h�rd i detta naiva land. Det �r tabu d�rf�r att droger �r dj�vulen personifierad. Det l�r vi ju oss i skolan..

quote:

Jag gl�djs inte �t andras misslyckande, d� hade jag varit n�jd redan n�r jag s�g att de var drogp�verkade.

Jag respekterar ditt IOGT st�llningstagande, jag �nskar att du respekterar mitt (och andras) �ven om du inte h�ller med. Att kalla drognyttjare (nyttjare, inte missbrukare) f�r misslyckande �r inte r�tt. Tycker inte man ska s�nka niv�n p� diskussionen till smutskastning.

Jag f�rs�ker inte p� n�got s�tt p�verka folk att ta droger om det nu l�ter s�. Bara visa den andra sidan av myntet. Tycker att var m�nniska sj�lv ska ta det valet.