TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Sven Vath: FIRE


Posted by The Groove on Apr-15-2002 21:50:

Thumbs up Sven Vath: FIRE

Heeft iemand het nieuwe album van Sven Vath gehoord? Hij is een hele andere weg in geslagen dan we van hem gewend zijn. Het is niet zo hard als bijvoorbeeld zijn sets en het is zeker niet allemaal techno.

Vooral de cover van 'Je T'aime... Moi non Plus' is echt zo geweldig! Het nummer zelf is geen trance of techno. Maar hele rustige club maar zo enorm vet.

Ik ben zelf een groot lief hebber van Hard House en ik ben ook niet vies van Techno en Trance. Geen van deze stijlen is echt helemaal terug te vinden op het album. Denk dat de meeste nummers een beetje te vergelijken zijn met wat softere techno.

Het hardste nummer op dit album is denk ik Fire. Maar het is wel meteen 1 van de betere nummers. Heerlijke basslijn. Je kan het nummer wel vinden op AG als je benieuwd bent.

Voor mensen die absoluut niet open staan voor andere stromen muziek en die alleen maar naar Trance/techno etc kunnen luisteren moeten misschien maar eerst even luisteren voor ze dit ablum besluiten te kopen.

Dit album is gewoon met enorm veel stijl en liefde voor de muziek gemaakt. Dit is vooral te merken aan de vocals die geschreven EN gezongen (!!!!) zijn door Sven Vath zelf.

Een absolute aanrader voor de liefhebbers.

Ps. Als ik me niet vergis zijn een aantal nummers terug te vinden in de set van Sven Vath op Innercity.


Posted by Opti on Apr-15-2002 21:54:

damn, zingt ie zelf nu ook?

ik ga maar ff luisteren dan... ben benieuwd....

ben benieuwd wanneer Tiesto een duet gaat opnemen met Sita


Posted by The Groove on Apr-15-2002 21:57:

Ik las ergens dat hij de enige DJ is die dat ooit heeft gedaan. En dan hebben we het niet over een een zinnetje over een paar woordjes ofzo. ECHT hele stukken zelf gezongen. Je kan een nummer downloaden bij de downloads van tranceaddicts: Sven Vath - Mind games. Het is een remix van het nummer dat op het album staat. Maar ook hier is alles gezongen door hem.

Bij het nummer 'Je T'aime' zingt ie een duet met Miss Kittin. En hij zingt gewoon in het Frans hehe


Posted by Eye-Riz on Apr-15-2002 22:04:

In 98 ben ik naar de LoveParade geweest, naar een afterparty bij Tresor. Daar draaide Sven V�th dus tig uur lang. En hij heeft daar toen een fantastische set neergezet, heel tergend langzaam opbouwen. Techno die op een gegeven moment echt trance werd. Niet zoals de stroming trance, maar je raakte gewoon in trance, je begon dingen te horen die er niet waren, en nee, dat kwam niet door lekkernijen ofzo..
Sven komt het beste tot zijn recht op een niet al te groot feest, waar hij zijn gang kan gaan tot in de vroege uurtjes. Twee uur voor hem is niets...


Posted by eXos on Apr-15-2002 22:07:

Het nr Sven Vaeth - Design Music is echt meesterlijk. Echt briljant van die man!


Posted by Apoptosis on Apr-15-2002 23:00:

Heb alleen nog de clip van Mind Games gezien, en k moet erby zeggen dat het echt verschrikkelijk was!!!!!!!! (bijna even slecht als die van We Know What You Did) weet alleen nie meer precies wat er allemaal in gebeurde...

En dat gezang van em vonnik nou ook niet bepaald spectaculair. Geef mij maar vrouwelijke vocalen . Verder was Mind Games geloof k wel een geinig, niet supergoed, nummertje...

Ben benieuwd hoe die hele cd is, heb r wel goeie dingen over gehoord.


Posted by Henkie_henk on Apr-16-2002 00:44:

quote:
Originally posted by Optimus


ben benieuwd wanneer Tiesto een duet gaat opnemen met Sita


whaha jaja.. ook gigi erbij die mag zingen en op ze stepje rijden.. en jean mag scratchen..


Posted by Siesta on Apr-16-2002 05:54:

Respect 2 Sven, idd mind games kickt arse en die Design Music, is ook een knaller


Posted by New Wave on Apr-16-2002 06:41:

Ik heb die vinyl zaterdag effe in de platensjop geluisterd maar ik vond hem echt niet denderend........ik vind zijn muziek best crappy......kwa draaien is hij opzich wel relaxed, maar niet mijn fav.

massol!


Posted by Jukx on Apr-16-2002 11:32:

Re: Sven Vath: FIRE

quote:
Originally posted by The Groove
Heeft iemand het nieuwe album van Sven Vath gehoord? Hij is een hele andere weg in geslagen dan we van hem gewend zijn. Het is niet zo hard als bijvoorbeeld zijn sets en het is zeker niet allemaal techno.

Vooral de cover van 'Je T'aime... Moi non Plus' is echt zo geweldig! Het nummer zelf is geen trance of techno. Maar hele rustige club maar zo enorm vet.


en dat heet nou geen club maar electro. dat sven vath een hele andere weg is ingeslagen is niet waar. als ik het goed heb is dit pas zijn 1e album (hij heeft nooit zo gek veel geproduceerd) en zowel in zijn producties als in zijn sets is hij nooit vies geweest van een vleugje electro.

quote:

Voor mensen die absoluut niet open staan voor andere stromen muziek en die alleen maar naar Trance/techno etc kunnen luisteren moeten misschien maar eerst even luisteren voor ze dit ablum besluiten te kopen.


voor alle duidelijkheid: dit album valt gewoon onder techno en techno als dit is er altijd al geweest. sven komt (zoals iedereen weet) uit duitsland en daar is de techno nou eenmaal anders dan de tegenwoordig zo immens populaire loop-based techno uit de rest van Europa. het is dus niet iets totaal nieuws ofzo maar bestaat al heel lang. techno is niet alleen Umek en DJ Rush.

quote:
Ik las ergens dat hij de enige DJ is die dat ooit heeft gedaan. En dan hebben we het niet over een een zinnetje over een paar woordjes ofzo. ECHT hele stukken zelf gezongen.


dit is dus niet helemaal waar. Charles Siegling van Technasia zingt ook hele stukken in Technasia - Force. DJ Rush zingt ook alle vocals uit zijn tracks helemaal zelf. en ik denk dat er zo nog wel meer zullen zijn.



ik schrijf dit niet om Sven Vath af te kraken ofzo want ik vind het zelf ook een goed album; je moet hem en zijn muziek alleen wel in het juiste perspectief zien.


Posted by DjRV on Apr-16-2002 12:30:

quote:
Originally posted by The Groove
Ik las ergens dat hij de enige DJ is die dat ooit heeft gedaan. En dan hebben we het niet over een een zinnetje over een paar woordjes ofzo. ECHT hele stukken zelf gezongen.


Vergeet vooral de geniale (in mijn ogen) Mark O Tool van Ballroom niet,die ook zelf de vocals in zingt/praat Behalve in 4 am dan..


Posted by New Wave on Apr-16-2002 14:25:

Re: Re: Sven Vath: FIRE

quote:
Originally posted by Jukx

voor alle duidelijkheid: dit album valt gewoon onder techno en techno als dit is er altijd al geweest. sven komt (zoals iedereen weet) uit duitsland en daar is de techno nou eenmaal anders dan de tegenwoordig zo immens populaire loop-based techno uit de rest van Europa. het is dus niet iets totaal nieuws ofzo maar bestaat al heel lang. techno is niet alleen Umek en DJ Rush.



Idd, in duitsland wordt het anders aangegeven.
De techno hier (dus de brute beukzooi) wordt in Duitsland schanz genoemd. (like Chris Liebing, hij heeft het min of meer geintroduceerd die naam)
Die rustige "techno" platen hier worden daar Techno genoemd.

Techno is een heel breed begrip maar heel veel mensen weten dat niet.
Maargoed..kleine aanvulling op spul van Jukx.....

Latox!


Posted by Massive on Apr-16-2002 14:26:

jo das een phatte cd man die Vath, whoei vette technjow

jo


Posted by Bellie on Apr-16-2002 16:17:

quote:
Originally posted by DjRV


Vergeet vooral de geniale (in mijn ogen) Mark O Tool van Ballroom niet,die ook zelf de vocals in zingt/praat Behalve in 4 am dan..


We hebben het over techno piemel
Niet over trance.Weet je hoeveel mannelijke vocals er niet zijn bij trancenrs..pahaha....mark o tool.lol

Iig ik heb die dubbelaar ook gekocht.Eigenlijk voor maar 2 nrs.Best wel zonde eigenlijk maja.Dat Electro boeit me eigenlijk niet zo.

GREETZ!!


Posted by Jukx on Apr-16-2002 16:52:

quote:
Originally posted by Bellie


We hebben het over techno piemel
Niet over trance.GREETZ!!


ssssssst! zeg dat nou niet te hard! we mogen het hier eigenlijk helemaal niet over techno hebben.. deze site heet namelijk TRANCEaddict.com!!


Posted by Remy D on Apr-16-2002 18:47:

Ik ga vrijdag lekker 4 uur beuken op Sven WOOOHOOOOOOOOO



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.