TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- tranceemotion
tranceemotion
tranceemotion
wat is het nou wat jou precies gek maakt van trance wat andere stylen niet hebben. ik weet dat dit een beetje een lastige vraag is, maar het is een leuk onderwerp.
als ik bijvoorbeeld een track of een mix hoor die mij heel erg aanspreekt, begin ik automatisch altijd te lachen, en krijg ik een soort warmte golf gevoel van binnen en ik krijg een gevoel van rust.
volgens mij is het gewoon echt de sfeer die trance bezit.
ik weet al wat je gaat zeggen....... dat alle house wel sfeer heeft...
maar niets heeft dat effect wat trance heeft geloof ik (met uitzonderingen achterwege).
Noukijk, dat heb ik dus gewoon met techno.
Als er een bepaalde techno gedraait word dan begin ik ook te lachen en krijg ik een warm (BEUK) gevoel.
Het is niet de trance die sfeer bezit, het is de emotie van een idividueel die bij iedereen anders is, en die bij verschillende stylen kunnen optreden.
Kijk bij Hardstyle krijgt M5 een dikke tokus in zijn broek....ennuh Henkie bij de Back Street Gays.......... ennuh ik bij techno
Ieder zijn eigen emoties
is ook waar wat je zegt...
ik heb zelf toch het idee dat trance wat meer 'ogen dicht, handen in de lucht' muziek is.
de ene keer kan je er urenlang vet op dansen en de andere zweef je gewoon de hele avond....
Ligt er ook helemaal aan hoe je op dat mom of periode in je vel zit.
Ik weet dat trance me door diepe dalen kan slepen,en als ik vet goed imme vel zit dan geeft t me onwijs veel energie of juist rust als ik stressie ben,t doet vanalles,t laat je lachen en ook janken,je kunt t gevoel krijgen zin te hebben om t te delen met iemand of juist heel ego in je eentje lekker spacen,trance doet onbeschrijfelijk veel dingen voor moi,maar ik ben dan ook onbeschrijfelijk veel dingen,ik ben een moeilijk meukend typje dat veel te diep gaat,maar ach,soms ook weer niet
Greetz
Ps,ik vind dit een boeiende thread,good id
jap
Snap helemaal wat jullie bedoelen, bij mij zit er echter nog wel een decilelgrens aan vast..
(als ik q-style draai terwijl mijn versterker nog niet eens op een kwart staat doet het me weinig).
sommige nummers zijn gewoon gemaakt om HARD te draaien.
Als ik hem dan open draai krijg is spontaan een euforisch gevoel en ontzettende zin om te beuken (ja New Wave, You're not alone!)
kkan het niet anders omschrijven, soms heb ik ook weleens een nummer dat eigenlijk helemaal niet in mijn straatje past (voor zover ik een straatje heb) zo kan ik bijvoorbeeld al jaren volledig wegspace op James Holden-Horizons (vooral dat zweefstukje) ik word gewoon spontaan de meest happy persoon op de wereld als ik dat hoor!!!!!
grtz
WooT
| quote: |
| Originally posted by New Wave Kijk bij Hardstyle krijgt M5 een dikke tokus in zijn broek....ennuh Henkie bij de Back Street Gays.......... ennuh ik bij techno Ieder zijn eigen emoties |
| Originally posted by Henkie_henk k denk wel dat bijna iedreen die hier zit dat euforische gevoel krijgt (zweve/beuken/whatever).. |
| Originally posted by tijs08 vandaag weer: Frank T.R.A.X - Nebuchan (Organ Mix) KEIHARD AAN (voordeeltje vrijstaand huis) en jezus wat had ik een kippevel... van het topje van mijn neus tot in het topje van mijn grote teen!! Dat vind ik ook het lekkere aan de meeste breaks van trance.. helemaal op gaan in......! |

| Originally posted by TranceFool IDD HELEMAAL......dit nummer is echt supervet......ook een beetje vernieuwend niet de standaard trance zeg maar.....erg origineel en vet nummer vinnik ook ![]() |
| Originally posted by Blik ff over dat nummer, original mix en ORGAN Mix is volgens mij hetzelfde, alleen is original mix korter, klopt dit? Mijn gevoel bij Trance is eigenlijk al beschreven door jullie allemaal |
hehe nou er zit zeker wel een groot verschil in hor 
Organ mix duurt 8:19
Original mix 7:02
Sja wat doet trance met me....
Een goed trance nummer kan me 1000 km boven de grond tillen,daar laten zweven,naar beneden laten vallen tot 5 meter van de grond en dan weer in een vogelvlucht omhoog..
Trance is een ophoping van gevoelens en emoties,maar dat kunnen sommige progressive tracks ook bij me doen.
Tis moeilijk om de grenzen van trance te beschrijven,omdat deze grenzen niet bestaan.Als je het maar goed,vet,mooi,beukend whatever vind,trance is voor iedereen een andere definitie imo.
Wat Donna al eerder hier zei,het kan me emoties heel sterk versterken...Voel ik me down,word ik onwijs verdrietig van sommige tracks,voel ik me top,krijg ik het I Own The World gevoel..
Maar zoals al eerder gezegt,trance is voor iedereen anders...meer een state of mind dus.