TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- drum & bass i sverige?
drum & bass i sverige?
Vad tycker ni om d&b? och �r det bara jag som tycker att det inte �r s� popul�rt i sverige? hur �r l�get i stockholm omr�det?
Nyligen har jag fastnat f�r "intelligent drum & bass" eller "Liquid Funk" stilen som Fabio har skapat, den bygger p� mer atmosphere ljud, soul, jazz och lounge .. plus mycket vocals, den �r v�ldigt bekv�m att lyssna p� hemma ocks�.
Ingen aning hur det �r i Stockholm men DnB har varit popul�rt i malm� i en massa omg�ngar. Vet inte dock om det p�g�r n�got d�r f�r tillf�llet d� jag inte varit i Sverige p� 8 m�nader.
P� n�tt s�tt har jag k�nslan att det alltid brukar finnas n�gon klubb som k�r DnB f�r ca 150-200 pers. Och det �r alltid fullpackat...
jag hade velat vetat mer d� om detta st�lle...
men �nd� har jag k�nslan att dnb subkulturen inte finns i sverige lika mycket som i andra l�nder, st�mmer det?
I England �r D&B ruskigt stort. Nu n�r vi var �ver p� Global Gathering blastades det D&B fr�n varannan bil k�ndes det som, likas� var ett av t�lten p� festivalen d�r n�gon D&B-akt k�rde bland det mest packade jag sett. Sj�lv har jag aldrig f�rst�tt tjusningen med genren ![]()
| quote: |
| Originally posted by Laszlo I England �r D&B ruskigt stort. Nu n�r vi var �ver p� Global Gathering blastades det D&B fr�n varannan bil k�ndes det som, likas� var ett av t�lten p� festivalen d�r n�gon D&B-akt k�rde bland det mest packade jag sett. Sj�lv har jag aldrig f�rst�tt tjusningen med genren |