TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.
Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.
hallo.
Zaterdag ochtend vlieg ik van Verenigd Arabisch Emiraten terug naar Nederland.
Omdat hier mijn euro best sterk is en ook is het hier best goedkoop, vroeg ik me af hoeveel spullen ik mee kan nemen zonder te betalen als ik op schiphol aan kom. Iemand die hier ervaring mee heeft?
tot zo ver heb ik de volgende dingen gekocht.
waterpijp (moet nog de tabak voor kopen deze week
2x slof sigaretten (camel light 10 euro per stuk :S )
stuk of 5 parfums, (voornamelijk cadeaus)
tja en ik heb nog paar dagen te gaan.
alvast bedankt
Re: Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.
Als je geluk hebt word je niet gecontroleerd en is er niets aan de hand. Maar met 5 parfums (gesloten) zul je toch wel een probleem hebben als ze gaan controleren. Mocht je kleding willen kopen zou ik het gewoon alvast een dag dragen.
Beperkte belastingvrije invoer van goederen uit landen buiten de Europese Unie
Als u naar Nederland reist vanuit een land buiten de EU, dan mag u van bepaalde goederen maar een beperkte hoeveelheid belastingvrij meenemen. Daarbij gaat het om de volgende goederen en hoeveelheden:
200 sigaretten �f 250 gram tabak (shag of pijptabak) �f 100 cigarillo's �f 50 sigaren;
1 liter sterke drank �f 2 liter mousserende wijn �f likeurwijn zoals sherry of port;
2 liter niet-mousserende wijn;
50 gram parfum en 0,25 liter eau de toilette;
500 gram koffie �f 200 gram koffie-extracten �f koffie-essences;
100 gram thee �f 40 gram thee-extracten �f thee-essences.
Let op!
Om voor vrijstelling in aanmerking te komen voor tabaksproducten of alcoholische dranken, moet u minimaal 17 jaar zijn.
Als u meer wilt meenemen
Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van � 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan � 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de artikelen hebt gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen met uw reisgenoten
Ik heb een keer gevlogen met twee grote koffers ik had 20 kg overgewicht (hoefde niet eens bij te betalen) en ze hebben helemaal niets gecontroleerd. Vier paar schoenen (puma's) en best veel kleding ik had gewoon alles al gedragen.
Over drie weken ist het weer zover
4 weken vakantie!!!
Je zou eventueel 2 parfums in je handbagage kunnen doen en 3 stuks in je koffer. Volgens mij maken ze daar verder weinig problemen van en anders laat je er ��n achter op schiphol, als ze daar moeilijk gaan doen maar dat valt te betwijfelen.
Trouwens zo'n waterpijp met vruchtentabak is goddelijk
lekker chillen.
Ik dacht dat parfums niet meer in de handbagage mochten?
hey bedankt voor de info creamfield.
Weet je misschien hoe de belasting berekent wordt?
Bijvoorbeeld met de slof sigaretten. Hier in de emiraten kost zo'n slof omgerekend in euro's 10 euro ongeveer (camel light).
Moet ik van dat bedrag de btw betalen?
| quote: |
| Originally posted by Massive84 hey bedankt voor de info creamfield. Weet je misschien hoe de belasting berekent wordt? Bijvoorbeeld met de slof sigaretten. Hier in de emiraten kost zo'n slof omgerekend in euro's 10 euro ongeveer (camel light). Moet ik van dat bedrag de btw betalen? |
| Originally posted by Asperge Ik dacht dat parfums niet meer in de handbagage mochten? |
Ik weet niet met hoeveel man je gaat, maar als je meer sloffen sigaretten meeneemt, kun je ze ook verdelen over je reisgenoten die er geen meenemen. Geldt ook voor de parfum, want met maximaal 100 ml kom je niet ver als je er 4 wil kopen. Die waterpijp is geen probleem. Doe 'm in je handbagage, en als de stewardes begint je janken dat je tas in de bagagebak moet, gewoon zeggen dat er iets breekbaars in zit. Dit lukte me ook vanuit Turkije.
Fijne vakantie!
waar in UAE zit je...?
verder inderdaad, dingen zoveel mogelijk dragen of er gedragen uit laten zien.... dure kleren opgefrommeld in je koffer, zonder kaartje..
man, voor duizenden euri aan horloges en pakken etc uit dubai zien komen... mijn favo tissot kost daar maar 500 dollar....
hier 709 euro... grrrr
met die parfums heb je een issue. zoek ff uit hoeveel invoerrechten je betaald.. geef ff een gil als je niet weet hoe... (hs-code)
succes.
..dubbel
thanks!
ik verblijf in sharijah op dit moment. Vlieg over 2 dagen terug. Wat mis ik freaking Nederland.
Ik heb 2x eau de gekocht. Dat is dus 0.2 liter. Moet daar dus goed zitten.
Verder zit ik met 3x (goedkope..) 100ml vrouwen parfums gekocht en 2 sloffen camel light.
Oh en paar schoenen, maar daar doen ze toch niet moelijk over? kwa kleding heb ik heel weinig gekocht.
heeft er niets mee te maken, maar op verzoek van het managment vliegt deze jongen deze zondag al.
Whoehoeeeeeeeeeeeeeeee!
fijne vakantie dan 
kom niet naar hier. Heb 2 weken lang 55-60 graden mee moeten maken...
2 uur onder de zon is genoeg om bruin te worden voor een tijdje....en dikke grote blaren onder op de voeten.
Thanks,
Ik ga naar het Noordoosten van Turkije aan de kustlijn. Mijn roots liggen daar. Heb een Jeep onder me reet waarmee ik langs de kustlijn wil trekken. Ik ga pas voor de zesde keer ofzo en dit is de tweede keer dat ik daar "volwassen" naar toe ga zeg maar.
's avonds een beetje rex Hunt spelen met een hengeltje in de zee met het water tot aan de knie�n. Biertje erbij offcourse! Wil ook nog met pa op wilde zwijnen gaan jagen als het jachtseizoen geopend is.
Ik hoop op toch echt op max dertig graden anders word ik gek. Ben niet zo kapot van hitte.
ben thuis...
Er was niet eens controle :S.. ook al zou ik het zelf willen.
Had net zo goed 3 koffers siggaretten kunnen nemen 
Gewoon achter een Chinees lopen die 30 koffers bij zich heeft, hij wordt gecontroleerd en jij kan zo doorlopen
| Originally posted by Massive84 ben thuis... Er was niet eens controle :S.. ook al zou ik het zelf willen. Had net zo goed 3 koffers siggaretten kunnen nemen |
Kom je nog wel weg met een waarschuwing!