TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- ik vind het vrij duur maar....
Pages (2): [1] 2 »

Posted by kolkiewolkie on Apr-22-2002 14:24:

ik vind het vrij duur maar....

... het kan ook aan mij liggen.

Ik zat net op only-djs.nl te neuzen...

ik wil namelijk graag de vinyl hebben van cosmic gate - the truth.

nou viel mij alleen op dat het beestje liefst 9.99 euro moet kosten, en dat voor een vynil met maar 2 nummertjes er op (wat ik dus weinig vind).

Is dat nou een standaardprijs voor zo'n vynil of vinden jullie hem ook prijzig?? en zijn er normaal niet meer remixen van een nummer

want in oudhollands geld hebben we het dan wel over 22 gulden, en dat voor 13 minuten muziek...

beetje raar redeneren misschien, maar daar ik nog maar nauwelijks kom kijken in de wereld van vynil kopen, ben ik toch benieuwd of al die vinyls

1) zo kort zijn
2) zo duur zijn

Is dat namelijk het geval dan haak ik echt af, en moet ik maar eens rond gaan kijken naar waar ik mijn goeie geldje dan WEL aan kwijt kan...

en ja, ik weet het, alle begin is afzien en moeilijk, maar puur voor hobby (alleen 'slaapkamer' dus) weet ik al dat ik zeg 100-150 euro in de maand niet lang volhoud (ik krijg dan het benauwde gevoel dat ik ECHT mijn geld er aan het doorbrassen ben, en daar hou ik niet van, ondanks dat het met al dat feesten ook al gebeurt...)

alvast bedankt

Posted by Donna on Apr-22-2002 14:28:

Sja......welcome 2 Dj-Land...

Posted by BooMBooM on Apr-22-2002 14:34:

hmmm vrij duur ik heb hem donderdag bij mittown gekocht en was 9.10 kwijt voor die plaat dus das gewoon normaal

Posted by TranceFool on Apr-22-2002 15:01:

ja das redelijk normaal.....meestal tussen de 8 en 10 euro op only-djs. Ook weles goedkoper als je geluk heb. Maar ook duurder zoals geimporteerde platen vanuit italie ofzo....of exclusieve platen zijn ook altijd duurder. Dan hebbie ook nog bezorgingskosten. 5 euro als je met creditcard betaald en ik geloof 10 euro als je onder rembours besteld. Is dus aardig prijzig, maar wel goedkoper dan in een platenzaak

Posted by Eye-Riz on Apr-22-2002 16:49:

platen ZIJN duur...
ik heb het al vaker gezegd, ik denk dat er daarom maar zo weinig vrouweljke dj's zijn: hoe moeten ze nou een schoenentic, een winkelmania, schoonheidsbehandelingen enzo combineren met zo'n dure hobby als draaien?!

Posted by TranceFool on Apr-22-2002 17:00:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
platen ZIJN duur...
ik heb het al vaker gezegd, ik denk dat er daarom maar zo weinig vrouweljke dj's zijn: hoe moeten ze nou een schoenentic, een winkelmania, schoonheidsbehandelingen enzo combineren met zo'n dure hobby als draaien?!

haha ja das un goeie....

Posted by Siesta on Apr-22-2002 17:17:

elite, gelukkig verdien ik er naast ook een beetje

Posted by TimeportE on Apr-22-2002 18:17:

vinyl is idd best duur .. je moet eens gaan kijken op de buy and sell forum.. daar lopen voor sommige platen de prijs erg hoog op.. sommige zelfs van 50$ tot 100$

Posted by New Wave on Apr-22-2002 18:39:

Vinyl is idd duur, maarja, als je er aan begonnen bent dan moet je wel

je moet niet denken "vannuh het wat staat er weinig op" maatruh " zo das een masterplaat, die wil ik in me set hebben zitten".....op je centen moet ej dus niet concreet gaan letten.........en dat is echt facked als je je bankafschrift krijgt

Posted by Pjotr G on Apr-22-2002 18:48:

ik koop de laatste tijd bijna geen platen meer...toen ik dat wel nog deed kostte een plaat 16 tot 18 gulden. En dan had je toch ook meestal een A-side met 1 of 2 songs en een B-side met 2 songs (of remixen)

waar blijft de tijd.....

Posted by Miss Proximus on Apr-22-2002 19:44:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
platen ZIJN duur...

whehehe.....een reken maar van NOT dat de bestaande vrouwelijke dj's deze dingen laten liggen, want ze zien er ook nog gewoon OK uit (behalve lady aida dan...sorry als je dit leest je bent wel heel aardig, maar ja..daar heb je dan misschien weinig aan ofzo..mja)

Posted by mido on Apr-22-2002 21:34:

Ik vind de prijzen die hierboven zijn genoemd nog wel mee vallen.
Ik haal mijn platen altijd bij Pavo in de winkel in Haarlem (voor de bekende Frankey Records).

En daar betaal ik voor een plaat standaard 10 pleuro en voor een geimporteerde 11 pleuro.

Ik heb hier nog platen liggen van '95 / '96 met prijsjes erop en daar staat een veel leuker bedrag op. Nog duur maar daar staat zo iets op als 16,95.

Maarja.......

Als het je hobby is dan maakt het niet zoveel uit volgens mij!

whehe

Posted by Eye-Riz on Apr-22-2002 23:01:

quote:
een reken maar van NOT dat de bestaande vrouwelijke dj's deze dingen laten liggen

daarom ben ik ook altijd zo rond de helft van de maand blut (moet je naagaan, niet eens aan het eind!)
ik had echt een andere hobby moeten nemen, blokfluit spelen of vingerhaken ofzo

Posted by aphex on Apr-23-2002 11:32:

Of internetten, nog goedkoper... (minder goed voor jezelf maybe.. )

btw tipje, als je een plaat gaat kopen koop er dan gelijk 5+
dan heb je als je thuis komt het gevoel dat je iets hebt want als je je A en B side hebt gedraait krab je je meestal es achter je oren, van tja, dat was weer 20 piek
Pak je dan mooi de volgende plaat en ga je lekker pielen

Posted by Apoptosis on Apr-23-2002 14:48:

Ik zou zelf ZEKER geen 9,9999 Euro voor die Cosmic Gate neertellen! Tuurlijk, The Truth is egt een GRUWELIJK nummer, maar de B-kant van die plaat vinnik echt bar slecht!!!!!!!

Dan betaal je dus f22,- voor 1 nummer!! Nee, vinnik n�t iets teveel......

[EDIT]
En misschien komen er later wel vinyls uit met betere mixen + het origineel. Je weet maar nooit...
[/EDIT]

Posted by Opti on Apr-23-2002 16:31:

mwah, als je gaat draaien mag ik toch wel aannemen dat je de prijzen een beetje weet....

ga anders breien ofzow ghehehe

Posted by New Wave on Apr-23-2002 18:13:

quote:
Originally posted by Apoptosis
Ik zou zelf ZEKER geen 9,9999 Euro voor die Cosmic Gate neertellen! Tuurlijk, The Truth is egt een GRUWELIJK nummer, maar de B-kant van die plaat vinnik echt bar slecht!!!!!!!

Dan betaal je dus f22,- voor 1 nummer!! Nee, vinnik n�t iets teveel......

[EDIT]
En misschien komen er later wel vinyls uit met betere mixen + het origineel. Je weet maar nooit...
[/EDIT]

JIj koopt zeker alleen maar cd's?
Stel dat jij platen gaat kopen en der is ook maar 1 nummer op zo'n plaat die goed is dan wens ik jou heeeeeeeeel veel succes met je platen kopen..........want op bijna elke vinyl waar een bruut nummer op staat, staat meestal een boutnummer die je niet goed vind.......denk dat jhou wplatentas dan heel erg leeg blijft

Posted by TranceFool on Apr-23-2002 18:39:

quote:
Originally posted by New Wave

Stel dat jij platen gaat kopen en der is ook maar 1 nummer op zo'n plaat die goed is dan wens ik jou heeeeeeeeel veel succes met je platen kopen..........want op bijna elke vinyl waar een bruut nummer op staat, staat meestal een boutnummer die je niet goed vind.......denk dat jhou wplatentas dan heel erg leeg blijft

100% agree

Posted by Apoptosis on Apr-23-2002 20:04:

quote:
Originally posted by New Wave

Ok, misschien was die vorige post nie duidelijk of zow...
Of course, een plaat koop je meestal voor ��n nummer, maar de andere nummers die op diezelfde plaat staan moeten op z'n minst te pruimen zijn!! In het geval van The Truth vinnik dat andere nummer egt superslecht en dan betaal je dr OOK nog es 9.99 Euro voor, wat k so wie so al vry pryzig vind!!

Posted by Eye-Riz on Apr-23-2002 21:35:

ik vond het ook gek in het begin dat mensen platen kochten voor maar 1 nummer... maar als je zo kieskeurig bent, koop je inderdaad nooit wat... nu koop ik echt heel anders: ik koop zelfs soms platen voor maar een heel klein stukje uit 1 track... moet je nagaan! Alleen moet dat dan wel HEEL mooi zijn. Het is maar wat je zoekt in muziek, en of je het kunt vinden...

Posted by eieregooie on Apr-24-2002 02:31:

quote:
Originally posted by TranceFool
ja das redelijk normaal.....meestal tussen de 8 en 10 euro op only-djs. Ook weles goedkoper als je geluk heb. Maar ook duurder zoals geimporteerde platen vanuit italie ofzo....of exclusieve platen zijn ook altijd duurder. Dan hebbie ook nog bezorgingskosten. 5 euro als je met creditcard betaald en ik geloof 10 euro als je onder rembours besteld. Is dus aardig prijzig, maar wel goedkoper dan in een platenzaak

Only DJ's / BPM is zo'n beetje de duurste platentoko die ik ken man...

6 jaar geleden waren de niet-import plaatjes inderdaad standaard 16,95 bij Mid-Town. Nu kom ik daar nie meer, dus zou nie weten hoe het nu is daaro...

Ik koop platen ook echt voor 1 nummer. Als er dan ook nog iets op de b kant staat is het mooi meegenomen, en als het dan ook nog aardig wat er op de b-kant staat is het helemaal top! Heb vandaag 32 Euro's neergeteld voor het In My Memory album op vinyl, en dat alleen voor Magik Journey en Obsession... Flight 643, Suburban Train en Lethal Industry had ik alledrie al op dubbelvinyl a 18 Euro stuk ofsow...

't Is maar net wat je met je geld wilt doen he...

[edit] en dan niet te vergeten de 2 Technics SL-1210M3D met 2 Ortofon Concorde Pro elementen met 2 reserve naalden die ik 3 weken geleden gescoord heb... [/edit]

Posted by Miss Proximus on Apr-24-2002 06:25:

Mijn vriendje koopt 9 van de 10 x de platen om de b-kant

Posted by Eye-Riz on Apr-24-2002 06:31:

quote:
Originally posted by Miss Proximus

Ik weet vaak niet eens wat nou de A- of B-kant is!

Posted by mido on Apr-24-2002 06:55:

quote:
Originally posted by Miss Proximus

Het kan mij dus echt geen ene reet schelen of het nou een a of b kant is.

Als het nummer maar vet is.

Het is en blijft natuurlijk gewoon een stukkie vinyl uit eindelijk!

Posted by New Wave on Apr-24-2002 07:46:

quote:
Originally posted by Apoptosis

Ok, misschien was die vorige post nie duidelijk of zow...
Of course, een plaat koop je meestal voor ��n nummer, maar de andere nummers die op diezelfde plaat staan moeten op z'n minst te pruimen zijn!! In het geval van The Truth vinnik dat andere nummer egt superslecht en dan betaal je dr OOK nog es 9.99 Euro voor, wat k so wie so al vry pryzig vind!!

Ik denk dat jij maar geen DJ moet worden......

Pages (2): [1] 2 »