TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tiesto @ Parken, Köpenhamn 10e november
Pages (2): [1] 2 »


Posted by reveal on Sep-12-2007 15:21:

Arrow Tiesto @ Parken, Köpenhamn 10e november

http://tiestodenmark.dk/desktop/index.html

Biljettinfo: http://www.billetlugen.dk/index.php?eid=7526&lng=


Posted by Funfrock on Sep-12-2007 16:36:

Man kanske skulle köpa sig en Super VVIP

Nä ärligt talat känns det inte detta event akutellt för mig med tanke på priset.


Posted by Desperado22 on Sep-12-2007 19:24:

yes Tiesto in the Parken Stadium. Sounds Great


Posted by anuga on Oct-03-2007 03:19:

Va sugen att gå, ända tills jag såg priset...

Kostar mer än att åka till Stockholm och åka på båt och åka hem igen...

Iallafall om man köper dem här : Klicka mig...

Shit vilket ripoff... 395dk låter mer vettigt, men fortfarande mycket för en "has been".


Posted by benni on Oct-03-2007 11:18:

quote:
Originally posted by anuga

Kostar mer än att åka till Stockholm och åka på båt och åka hem igen...


jag hade nog hellre åkt till stockholm


Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-03-2007 14:20:

Kommer detta eventet verkligen att funka I Danmark, eller nån annanstans i Scandinavien för den delen? Parken är väl ganska stort och mig veterligen så tror jag antalet folk som vill betala det priset för enbart Tiesto är någorlunda begränsat. Speciellt med tanke på avstånden.


Posted by Laszlo on Oct-03-2007 14:44:

Det finns ju inget som du lär av lika bra som av dina misstag Å andra sidan kanske det blir en dyr läxa för dem =)


Posted by Olov on Oct-03-2007 14:52:

Hoppas dock att det blir lyckat oavsett om man gillar tiesto eller inte. Kan ju bereda plats för framtida megaevents med lite bättre kaliber på artister.
Säg tror ni vi får ett Sensation Scandinavia i Globen eller Parken om 20 år? :P


Posted by Laszlo on Oct-03-2007 14:59:

quote:
Originally posted by Olov
Hoppas dock att det blir lyckat oavsett om man gillar tiesto eller inte. Kan ju bereda plats för framtida megaevents med lite bättre kaliber på artister.
Säg tror ni vi får ett Sensation Scandinavia i Globen eller Parken om 20 år? :P


Men den framfart EDM och house/electro i synnerhet har haft de senaste åren så lär det inte vara orealistiskt om ens fem år tror jag.


Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-03-2007 19:00:

quote:
Originally posted by Laszlo
Men den framfart EDM och house/electro i synnerhet har haft de senaste åren så lär det inte vara orealistiskt om ens fem år tror jag.


Detta påminde mig lite oväntat om en grej som jag undrat över.

Jag träffade Axwell för ett par år sedan på en födelsedagsfest (vi hade gemensamma kompisar under gymnasiet så ibland hamnar man på samma ställen). Vi pratade lite allmänt om DJ-andet och han nämnde då att ibland önskade han att house publiken var lite mer så som trance publiken brukade vara (fortfarande är enligt min mening). Dvs, folket som dansar har en viss susning av vilken artist eller låt det är. Han menade att dom flesta på house-golven inte hade en aning om låt eller artist och reaktionerna när man droppar senaste hiten eller dylikt var således ganska klent. Och att dom dessutom inte ens verkade bry sig.

Är det fortfarande så, även nu när house har växt till sig ordentligt? Jag har själv inte varit på speciellt många house-kvällar i Sverige på sistone så jag har dålig koll


Posted by obeyaron on Oct-03-2007 20:02:

good party.


Posted by Laszlo on Oct-03-2007 20:11:

quote:
Originally posted by Johan (DJ Irish)
Detta påminde mig lite oväntat om en grej som jag undrat över.

Jag träffade Axwell för ett par år sedan på en födelsedagsfest (vi hade gemensamma kompisar under gymnasiet så ibland hamnar man på samma ställen). Vi pratade lite allmänt om DJ-andet och han nämnde då att ibland önskade han att house publiken var lite mer så som trance publiken brukade vara (fortfarande är enligt min mening). Dvs, folket som dansar har en viss susning av vilken artist eller låt det är. Han menade att dom flesta på house-golven inte hade en aning om låt eller artist och reaktionerna när man droppar senaste hiten eller dylikt var således ganska klent. Och att dom dessutom inte ens verkade bry sig.

Är det fortfarande så, även nu när house har växt till sig ordentligt? Jag har själv inte varit på speciellt många house-kvällar i Sverige på sistone så jag har dålig koll


hmmm....jag tror detta varierar mycket med just vilken musik som är "inne". I EDM-kretsar så var det just trance som var den stora flugan för några år sedan, och alla kände igen alla låtar. Idag är det minimal, tech, electro och en salig blandning allt däremellan som är den stora flugan. Något jag tror också dragit med sig de reaktionerna du nämnde. Detta märktes också ganska tydligt i fredags på Slagthuset. Som jag uppfattade det så var det inga reaktioner som uteblev - om det beror på att han körde mycket covers/publikfriare titt som tätt (det är just detta som kännetecknar mycket av housen idag) är svårt att säga.

Fast när jag tänker efter så kan det lika gärna vara tvärtom. I och med att housen har blivit ännu mer kommers och nått ut till ännu större publik så har det också dragit med en större skara av folk som egentligen skiter i musiken utan bara är där för att supa/ragga/slåss eller whatever där dansgolvet är en plats enbart för parningsritualer eller tillflyktsort.

hmmmmm....


Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-04-2007 13:04:

Håller med det du skriver där.

Utan några vetenskapliga belägg tror jag att ju större populäritet desto större chans att där är folk som inte bryr sig så fasligt mycket om detaljerna kring musiken utan snarare bara vill ha roligt, agera ut parningsritualer och spänna biceps.

Men när en musikstil är inne bland musikälskare tror jag också att den genomsnittliga kunskapen på dansgolvet ökar. Antar att det är en balans det där men jag gissar på att det är lite bättre nu än vad det var förr


Posted by sipowitz on Oct-05-2007 06:58:

Oj, 12000 biljetter sålda än så länge. Fast det kanske är överdrivet från arrangören, men jag tror nog att det ska gå bra.. har inte sett några annonser här i Malmö än så länge, och här finns det minst 3-4 stycken till som kan tänkas gå ;-)


Det lutar åt en vipbiljett...


Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-05-2007 11:13:

quote:
Originally posted by sipowitz
Oj, 12000 biljetter sålda än så länge. Fast det kanske är överdrivet från arrangören, men jag tror nog att det ska gå bra.. har inte sett några annonser här i Malmö än så länge, och här finns det minst 3-4 stycken till som kan tänkas gå ;-)


Det lutar åt en vipbiljett...


12.000! ja jädrans trodde jag aldrig

Ni som åker dit får avlägga rapport efteråt


Posted by Laszlo on Oct-05-2007 12:11:

Ja dra åt fan, jag hade tippat på max 2000 pers. Det är väl bara att hoppas på att uppgifterna stämmer. Lär väl gynna alla parter i det långa loppet. Går det att dra ihop en sådan fest i Köpenhamn så lär det ju inte vara omöjligt i Sverige heller antar jag...


Posted by hickey on Nov-05-2007 10:43:

Sneaker Pimp Fler än 22000 pers!

http://www.djz.dk/musik/artikler/4790/


Posted by Laszlo on Nov-05-2007 10:47:

25.000 pers? Dra åt fan. Det är bara att lyfta på hatten för arrangörerna så fall.


Posted by SkooB_E on Nov-05-2007 19:30:

Hörde att han drog in en ganska stor publik när han spelade här i sverige nu i helgen och om han lyckas dra folk ända till Sandviken så låter nog inte 25.000 i Köpenhamn så omöjligt.


Posted by Vizay on Nov-08-2007 10:55:

shit, om dom här siffrorna stämmer är det sjukt bra. Bra för hela EDM-scenen i norden/skandinavien!


Posted by drpeer_holland on Nov-08-2007 12:23:

quote:

07-11-2007
Tiësto's Elements of Life concert in Denmark sold out

This weekend, Tiësto will continue his Elements of Life world tour with a sold out performance in the famous Parken Stadium in Copenhagen, Denmark.

More than 22,000 people will experience the first ever DJ concert in Danish history that will take place in a soccer stadium.

The fans can expect the impressive, full Elements of Life experience with state of the art special effects, unique laser sequences, fireworks, dancing water and an enormous HD screen that will showcase the four elements in all their glory.

Combined with the best new tracks, remixes and the sound of Tiësto, the sheer size of the performance will definitely rock the city of Copenhagen

quote:

Tiësto-koncert total udsolgt

Der blive tale om en brag af en fest lørdag aften i PARKEN når den hollandske super-DJ, Tiësto, lægger vejen forbi Danmarks nationalstadion. Tirsdag eftermiddag kunne Billetlugen melde totalt udsolgt til arrangementet, hvilket betyder at 23.555 mennesker vil være på plads ved lørdagens store dance event.

Koncerten vil med stor margin være den største dance event i Skandinavien nogensinde, og interessen for at opleve Tiësto er vokset i takt med koncerten nærmer sig. Den store interesse har ligeledes medført, at hele showet i PARKEN er blevet opgraderet, så der venter de næsten 24.000 tilskuere en uforglemmelig oplevelse med vildeste effekter og et fantastisk lys- og lasershow m.m.



Tiesto @ Parken, Copenhagen This Saturday is gonna be the biggest show this year on the european elements of life tour, with an soldout Parken with 23.500 Tickets sold, it is confirmed that Tiesto will take the biggest setup with him ever to perform with, at Parken...

The reason why is that finally he will record a DvD (Like the tiesto in concert 2003/2004) at the show, the DvD will be a live dvd with an ekstra dvd with backstage footage from the whole tour, 3 danish homepages has confirmed this.


Posted by benni on Nov-08-2007 16:33:

23500 biljetter sålda? fan

helt slutsålt altså?


Posted by Desperado22 on Nov-09-2007 17:22:

Its sad...... very sad

Overall in Europe or all over the World are these Stadium Trance Events possible,only in Germany NOT !!!!!!!!!!!!!!!!!


Posted by drpeer_holland on Nov-12-2007 07:21:

Will this event also be broadcasted by radio?


Posted by Johan (DJ Irish) on Nov-12-2007 15:06:

Ja jädrans, trodde jag aldrig. Vad e det för folk som köpt alla dom biljetterna? Var håller dom hus under resten av året på alla andra fester?


Pages (2): [1] 2 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.