TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tiesto @ Parken, Köpenhamn 10e november
Pages (2): [1] 2 »
Tiesto @ Parken, Köpenhamn 10e november
http://tiestodenmark.dk/desktop/index.html
Biljettinfo: http://www.billetlugen.dk/index.php?eid=7526&lng=
Man kanske skulle köpa sig en Super VVIP 
Nä ärligt talat känns det inte detta event akutellt för mig med tanke på priset.
yes Tiesto in the Parken Stadium. Sounds Great 
Va sugen att gå, ända tills jag såg priset...
Kostar mer än att åka till Stockholm och åka på båt och åka hem igen...
Iallafall om man köper dem här : Klicka mig...
Shit vilket ripoff... 395dk låter mer vettigt, men fortfarande mycket för en "has been".
| quote: |
| Originally posted by anuga Kostar mer än att åka till Stockholm och åka på båt och åka hem igen... |
Kommer detta eventet verkligen att funka I Danmark, eller nån annanstans i Scandinavien för den delen? Parken är väl ganska stort och mig veterligen så tror jag antalet folk som vill betala det priset för enbart Tiesto är någorlunda begränsat. Speciellt med tanke på avstånden.
Det finns ju inget som du lär av lika bra som av dina misstag
Å andra sidan kanske det blir en dyr läxa för dem =)
Hoppas dock att det blir lyckat oavsett om man gillar tiesto eller inte. Kan ju bereda plats för framtida megaevents med lite bättre kaliber på artister.
Säg tror ni vi får ett Sensation Scandinavia i Globen eller Parken om 20 år? :P
| quote: |
| Originally posted by Olov Hoppas dock att det blir lyckat oavsett om man gillar tiesto eller inte. Kan ju bereda plats för framtida megaevents med lite bättre kaliber på artister. Säg tror ni vi får ett Sensation Scandinavia i Globen eller Parken om 20 år? :P |
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Men den framfart EDM och house/electro i synnerhet har haft de senaste åren så lär det inte vara orealistiskt om ens fem år tror jag. |
good party.
| quote: |
| Originally posted by Johan (DJ Irish) Detta påminde mig lite oväntat om en grej som jag undrat över. Jag träffade Axwell för ett par år sedan på en födelsedagsfest (vi hade gemensamma kompisar under gymnasiet så ibland hamnar man på samma ställen). Vi pratade lite allmänt om DJ-andet och han nämnde då att ibland önskade han att house publiken var lite mer så som trance publiken brukade vara (fortfarande är enligt min mening). Dvs, folket som dansar har en viss susning av vilken artist eller låt det är. Han menade att dom flesta på house-golven inte hade en aning om låt eller artist och reaktionerna när man droppar senaste hiten eller dylikt var således ganska klent. Och att dom dessutom inte ens verkade bry sig. Är det fortfarande så, även nu när house har växt till sig ordentligt? Jag har själv inte varit på speciellt många house-kvällar i Sverige på sistone så jag har dålig koll |
Håller med det du skriver där.
Utan några vetenskapliga belägg tror jag att ju större populäritet desto större chans att där är folk som inte bryr sig så fasligt mycket om detaljerna kring musiken utan snarare bara vill ha roligt, agera ut parningsritualer och spänna biceps.
Men när en musikstil är inne bland musikälskare tror jag också att den genomsnittliga kunskapen på dansgolvet ökar. Antar att det är en balans det där men jag gissar på att det är lite bättre nu än vad det var förr
Oj, 12000 biljetter sålda än så länge. Fast det kanske är överdrivet från arrangören, men jag tror nog att det ska gå bra.. har inte sett några annonser här i Malmö än så länge, och här finns det minst 3-4 stycken till som kan tänkas gå ;-)
Det lutar åt en vipbiljett...
| quote: |
| Originally posted by sipowitz Oj, 12000 biljetter sålda än så länge. Fast det kanske är överdrivet från arrangören, men jag tror nog att det ska gå bra.. har inte sett några annonser här i Malmö än så länge, och här finns det minst 3-4 stycken till som kan tänkas gå ;-) Det lutar åt en vipbiljett... |
Ja dra åt fan, jag hade tippat på max 2000 pers. Det är väl bara att hoppas på att uppgifterna stämmer. Lär väl gynna alla parter i det långa loppet. Går det att dra ihop en sådan fest i Köpenhamn så lär det ju inte vara omöjligt i Sverige heller antar jag...
Fler än 22000 pers!
http://www.djz.dk/musik/artikler/4790/
25.000 pers? Dra åt fan. Det är bara att lyfta på hatten för arrangörerna så fall.
Hörde att han drog in en ganska stor publik när han spelade här i sverige nu i helgen och om han lyckas dra folk ända till Sandviken så låter nog inte 25.000 i Köpenhamn så omöjligt.
shit, om dom här siffrorna stämmer är det sjukt bra. Bra för hela EDM-scenen i norden/skandinavien!
| quote: |
07-11-2007 Tiësto's Elements of Life concert in Denmark sold out This weekend, Tiësto will continue his Elements of Life world tour with a sold out performance in the famous Parken Stadium in Copenhagen, Denmark. More than 22,000 people will experience the first ever DJ concert in Danish history that will take place in a soccer stadium. The fans can expect the impressive, full Elements of Life experience with state of the art special effects, unique laser sequences, fireworks, dancing water and an enormous HD screen that will showcase the four elements in all their glory. Combined with the best new tracks, remixes and the sound of Tiësto, the sheer size of the performance will definitely rock the city of Copenhagen |
| quote: |
Tiësto-koncert total udsolgt Der blive tale om en brag af en fest lørdag aften i PARKEN når den hollandske super-DJ, Tiësto, lægger vejen forbi Danmarks nationalstadion. Tirsdag eftermiddag kunne Billetlugen melde totalt udsolgt til arrangementet, hvilket betyder at 23.555 mennesker vil være på plads ved lørdagens store dance event. Koncerten vil med stor margin være den største dance event i Skandinavien nogensinde, og interessen for at opleve Tiësto er vokset i takt med koncerten nærmer sig. Den store interesse har ligeledes medført, at hele showet i PARKEN er blevet opgraderet, så der venter de næsten 24.000 tilskuere en uforglemmelig oplevelse med vildeste effekter og et fantastisk lys- og lasershow m.m. |
23500 biljetter sålda? fan
helt slutsålt altså?
Its sad...... very sad
Overall in Europe or all over the World are these Stadium Trance Events possible,only in Germany NOT !!!!!!!!!!!!!!!!!

Will this event also be broadcasted by radio?
Ja jädrans, trodde jag aldrig. Vad e det för folk som köpt alla dom biljetterna? Var håller dom hus under resten av året på alla andra fester?
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.