TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Over gepitched of niet?
Over gepitched of niet?
Hallow dan! 
Ik heb thuis 2 MKII-tjes staan die opgevoerd zijn. Zo heb ik ze gekregen en zo heb ik er ook op leren draaien.
Maar ik neem aan dat als ik een keer ergens moet gaan draaien dat er dan tafels staan die niet zijn opgevoerd.
1. Ga ik dan op mijn bek als dat gebeurd?
2. Wat is makkelijker als ze originele snelheid staan of opgevoerd??
Wie ken mij de antwoorden geven?
sinds wanneer kan je dat dan opvoeren?>
| quote: |
| Originally posted by DJ_Siesta sinds wanneer kan je dat dan opvoeren?> |
| Originally posted by mido Ik heb het zelf niet gedaan. Maar wat ik er van weet is dat je het plateau eraf moet halen. En dan de bovenste kap. En dan vind je daar 2 schroevjes voor zover ik weet. En 1 daarvan is voor de rem en de ander voor de pitch control. En daar kun je het dus mee afstellen. |
| Originally posted by DJ_Siesta hmmm, echt nooit van gehoord, denk niet dattet erg veel uitmaakt |
Ik heb er ook nog nooit van gehoord.....maar het klinkt nie echt normaal. Waarom aan je tafel sleutelen???? Het doel snap ik nie echt eigenlijk. Mij lijkt zo te horen dat je daar echt wel last van krijgt jah....als je niet anders gewend bent 
mij lijkt het makkelijker te zijn als je weer op een normale gaat draaien.. je bent nu namelijk een super gevoelige pitch gewend.
het lijkt mij juist wel handig eigenlijk.. je hebt namelijk een veel groter bereik dan. je moet alleen wel een stuk nauwkeuriger zijn.
| Originally posted by Jukx het lijkt mij juist wel handig eigenlijk.. je hebt namelijk een veel groter bereik dan. je moet alleen wel een stuk nauwkeuriger zijn. |
| Originally posted by TranceFool ja ok maar 10 plus en min pitch lijkt me toch wel voldoende bereik ofnie? (of 8 weet eigenlijk nie hoeveel een sletje heeft) |
| Originally posted by mido Sletjes gaan inderdaad standaard tot + 8 en - 8. En het heeft inderdaad met het bereik te maken. En waarom ik ze niet terug zet naar standaard is dat ik bang ben ze te slopen. Dat zie ik ook niet echt zitten. Want je schijnt namelijk problemen met de rem te kunnen krijgen. |
eehh jongens? sletjes??? leg es uit?
| Originally posted by Optimus eehh jongens? sletjes??? leg es uit? |

....jij denkt natuurlijk meteen aan iets anders
. Technics SL is het dus SL'etjes = sletjes
't Wordt wel vaker gedaan hoor, het is geen broodje aap verhaal.
Kijk, het gemak is gewoon dat je dus meer bereik hebt. Vooral handig als je verschillende stijlen draait, maar het wel aan elkaar wilt kunnen mixen. Ik heb bijvoorbeeld best wat platen die ik eigenlijk graag in een snellere set wil passen dan goed voor ze is, maar dan wel eens problemen krijg met de pitch. (Neem oude nrs uit begin jaren 90, die zijn soms bijna niet meer te draaien omdat over het algmeen mijn pitch een stuk hoger ligt, terwijl ik ze wel heel graag zou willen draaien)
ja precies...als je een redelijk snelle set aan t draaien bent...en je wil een keertje basement jaxx ertussen gooien, dan heb je aan +-8 niet genoeg.
Dat openhalen en bereik veranderen is niet zo gevaarlijk, er zijn alleen 2 dingen. Als je iets sloopt ben je de lul, geen garantie, en het schijnt dat als je er eenmaal aan hebt gezeten, dat je hem nooit meer "precies" origineel krijgt (maar dat is die van jou toch al niet). Rustig openschroeven en turugzetten zou ik zeggen. Het makkelijkst draaien is natuurlijk datgene dat je gewend bent. Als je iets anders moet, zal je niet gelijk op je bek gaan, beatmatchen is beatmatchen, maar t kan wel wat langer duren voordat je ze gesynced hebt (ander bereik betekent dat je intuitief de pitch niet ver genoeg opschroeft terwijl dat bij je eigen tafels wel zou zijn...dus gaat ie weer scheef lopen en moet ie nog een stukje omhoog...wat dus zorgt dat je beatmatchen iets langer duurt voordat je gewend bent)
inderdaad, maar aan de andere kant zou dat ook weer niet boeien: kom soms op plaatsen waar de pitches zo vernaggeld zijn dat ik me afvraag hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Dus dan maakt het ook geen ene flikker uit hoe je eigen tafels zijn afgesteld, draaien is draaien, en soms duurt het even voordat je die specifieke tafels onder de knie hebt.
Je zult niet op je bek gaan omdat jouw tafles anders zijn afgesteld, je zult op je bek gaan als je daar niet mee om kunt gaan (met andere tafels dus)
en zelfs dan: iedereen gaat wel eens op zijn bek, dus zo erg is dat niet 
| Originally posted by Eye-Riz 't Wordt wel vaker gedaan hoor, het is geen broodje aap verhaal. |

whahaha
Mijn TT's hebben een digitale pitch, ik heb nu een bereik van 12, instellbaar op 3 6 of 12% met een simpele druk op de knop 
(Wanneer kom je langs om je oude platen te draaien Eye?
)
[EDIT]
Btw i denk dat ze ze beter terug kan zetten.. gewoon ff iemand met een 8% pitch tafel vinden (en 2 dezelfde platen) en afvoeren (inplaats van op..)
[/EDIT]
mijn numarkjes zijn standaard +-10%
(daar heb je t gezeik al!)
| Originally posted by Pjotr G mijn numarkjes zijn standaard +-10% (daar heb je t gezeik al!) |
Ik heb me tafels nooit op deze manier opgevoerd... In het gabbertijdperk heb ik wel me pitch aangepast zodat -8% 0 werd, 0 werd +8% en +8% werd dus +16% zeg maar... zo kon ik ook langzame platen in me snelle setjes draaien... sja, zo ging dat met gabber...
Het grootste nadeel van de manier van opvoeren die hier genoemd wordt vind ik dat je dan de gevoeligheid van je pitch kwijtraakt waar de sletjes juist bekend om staan. Je kan dus met die opgevoerde dingen minder precies beatmatchen... Dat is de reden dat ik ze niet heb opgevoerd...
Veel Dj's hebben het zelfs standaard in hun contract staan dat die krengen opgevoerd moeten zijn(montana bv).Was een keer met cor mee naar een vage tent,moest een gozer draaien en die voerde ze zelf ff op.Best wel vaag gezicht,terplekke die 1210 uit elkaar 
Het word voornamelijk gebruikt in de techno scene...
Het lijkt mij niet veel uitmaken...beatmatchen blijft beatmatchen,zolang de pitch maar stabiel blijft...
| Originally posted by DjRV beatmatchen blijft beatmatchen,zolang de pitch maar stabiel blijft... |
| Originally posted by TranceFool welke platen mix jij dan met elkaar? |
Ik heb deze tafel van iemand gekregen die altijd hardcore heeft gedraaid. En die het eigenlijk altijd leuk vind om op te bouwen naar Terror of Speedcore.
Ik denk dat dat de voornaamste reden is dat die voor hem is opgepitched.
Maar dat zou ik voor de zekerheid na moeten vragen.