TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Lucia Cruise 13-14 december
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Laszlo on Oct-03-2007 14:50:

Monday Bar Lucia Cruise 13-14 december

Nu �r nog s� gott som hela linan spikad. De som blev ledsna i �gat av att Black & White-weekend blev inst�llt l�r bli glada av att se att m�nga av akterna fr�n det eventet ist�llet kommer �terfinnas p� kryssningen, precis som lovat

Kyau & Albert
Ronski Speed
Stoneface & Terminal
Pavo
Technoboy
Fausto
Sean Tyas
Simon Patterson
Sangeet Live
DJ Mikadho & DJ Sam (Chaishop)
Helltown Chicks

Posted by SMC on Oct-03-2007 16:21:

Re: Monday Bar Lucia Cruise 13-14 december

quote:
Originally posted by Laszlo
Kyau & Albert
Ronski Speed
Stoneface & Terminal
Pavo
Technoboy
Fausto
Sean Tyas
Simon Patterson
Sangeet Live
DJ Mikadho & DJ Sam (Chaishop)
Helltown Chicks[/COLOR]

Boring.

Posted by jofawe on Oct-03-2007 20:57:

Verkar skitgrym!
tur man tagit ledigt redan

Posted by SteveTranz4ever on Oct-04-2007 18:19:

Re: Re: Monday Bar Lucia Cruise 13-14 december

quote:
Originally posted by SMC
Boring.

Vad skulle du velat se f�r DJs p� kryssen?

Jag tycker det ser grymt ut som fan!

Dock spelar det ingen roll egentligen d� kryssarna alltid �r skadat roliga oavsett lineup!

Posted by Vizay on Oct-05-2007 07:41:

jag kommer vara d�r som vanligt!

Posted by SteveTranz4ever on Oct-05-2007 09:15:

Fr�n senaste nyhetsmailet!

5-�RSJUBILEUM F�R KRYSSNINGARNA - 16:E SEN STARTEN 2002
Fem �r har g�tt sen den f�rsta kryssningen p� lucia 2002. Fortfarande k�r vi p� favvoskuta, gamla M/S Silja Festival, som trots att vi sett henne om och om igen fortfarande �r en av de allra b�sta partyb�tarna. Fr o m n�sta �r kommer hon dock att bytas ut mot ett betydligt st�rre kryssningsfartyg p� denna rutt, M/S Galaxy. Vi vet allts� inte nu om detta �r sista resan med "Gamla Bettan".

ALLA STILAR - VI FLYGER IN 15 INTERNATIONELLA DJS
Det har inte varit s� kul f�r oss att st�lla in v�rt stora festprojekt Black & White Weekend som skulle g�tt av stapeln om en dryg vecka, men det har f�rt det goda med sig att vi p� denna kryssning kommer att f� se fler internationella djs �n vanligt, d� vi bokat om m�nga till kryssningen ist�llet. Vi har �ven f�rs�kt bredda musikutbudet s� mycket som m�jligt, �ven om det �r drivig trance som dominerar p� st�rsta golvet, Dancing Palace.
Uppe p� Panorama har vi bokat hela det paket med djs fr�n holl�ndska Q-Dance som skulle spelat p� B&W-festen f�rsta kv�llen och dag 2 st�r en av Europas b�sta agenter inom psytrance v�rd, tyska Chaishop. Till morgonpartyt har vi bokat tv� tjejer med attityd, Helltown Chicks, som kommer att k�ra en riktigt sk�n blandning av electro, techno, psy mm.

S� h�r ser linan ut. Speltider meddelas senare. Ytterligare n�gra djs tillkommer...
Kyau & Albert
Ronski Speed
Stoneface & Terminal
Technoboy
Pavo
Fausto
Sean Tyas
Simon Patterson
Sangeet LIVE
DJ Mikadho (Chaishop)
DJ Sam (Chaishop)
Helltown Chicks

�RETS INFLUENSAEPIDEMI STYGGARE �N VANLIGT - PASSA P� ATT VACCINERA DIG I TID
Tydligen s� kommer den kommande inflensaepidemin att vara v�rre �n vanligt men en miljon svenskar som v�ntas insjukna de n�rmaste m�naderna. Vill du vara s�ker p� att slippa el�ndet f�r att inte missa kryssningen, passa p� att vaccinera dig i god tid, det kostar en hundring. Kolla Gula sidorna, Eniro.se, Hitta.se etc f�r n�rmaste vaccinationsst�lle.

NYA REGLER F�R ATT ALLA SKA TRIVAS... OCH KUNNA SPELA SIN EGEN MUSIK...
De flesta kan nog h�lla med om att det har g�tt lite �verstyr med de gigantiska h�gtalarsystem som folk t�vlar att ta med sig ombord. Roligt f�r ett f�tal kanske, men tyv�rr har det ocks� b�rjat ta d�d p� det som varit n�got av det trevligaste p� kryssningarna, de �ppna hytt-festerna d�r d�rrar st�r vid�ppna och folk l�r k�nna varandra . Dessa kryssningar �r helt unika i sitt slag och vi tror alla �r �verens att vi m�ste festa med lite omtanke om varandra om det ska forts�tta funka.

D�rf�r har vi n�gra f�rslag. Det �r inte slutgiltiga, utan vi skulle g�rna vilja h�ra era reaktioner och starta en diskussion. Vi har lagt upp en tr�d med v�ra f�rslag p� Tranceklubber. Kommentarer och f�rslag mottages tacksamt:
http://www.tranceclubber.com/?page=...sp?topic=260866

TALLINK-SILJA HAR NYTT BOKINGSSYSTEM SOM KR�NGLAR - MEJLA IN DITT NUMMER S� RINGER DE UPP IST�LLET
Tallink-Silja har precis installerat ett nytt bokningssystem som har lite ink�rningsproblem vilket g�r att de kommer att ha sv�rt att klara den anstormning som vanligen sker n�r vi sl�pper bokningarna. D�rf�r ber vi dig att mejla in ditt namn och telenummer (helst mobilnummer som du �ven kan bli n�dd p� p� kv�ller och helger). P� s� s�tt kommer det att g� l�ttare att komma fram n�r vi sl�pper bokningarna till allm�nheten om ca ett par veckor. Mejla ditt namn och nummer till: [email protected][/email]

Var du en av dem som l�mnade ditt nummer p� sista kryssningen beh�ver du inte mejla till oss. D� blir du uppringd automatiskt. Sista betalningsdatum f�r de som bokar under oktober kommer att vara i b�rjan av november, dvs i god tid efter n�sta l�ning s� att du kan styra upp alla betalningar mellan dig och dina resekamrater.

Vi �terkommer s� snart vi vet med det datum d� bokningen till luciakryssningen �ppnar s� att du kan ringa och boka sj�lv.

BOKNING AV HYTTER OCH RESTAURANG - f�rsta datum meddelas senare
Tallink-Silja 08-22 21 40
Bokningskod: MBAR

PRISER
Priserna varierar beroende p� hur m�nga ni �r i hytten. �r ni f�rre blir priset per person h�gre. C4 betecknar s�ledes priset per person d� man �r 4 personer i en C-hytt, C3 �r priset per person f�r 3 personer i en C-hytt osv. Du m�ste best�lla hyttplats f�r att f� �ka med denna kryssning. Som kryssningsresen�r har du tillg�ng till alla dansgolv. Inga extra kostnader tillkommer f�rutom det du dricker, �ter och dina tax-freeink�p.

HYTTALTERNATIV
Klass D - 2-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass C - 4-b�ddshytt l�ngt ner i b�ten utan f�nster
Klass B - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass A - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten med f�nster
Klass SC - Silja Class - lyxigare 2-b�ddshytter h�gt upp i b�ten med f�nster
Redarhytt - 2 personers lyxhytt

RESER DU ENSAM ELLER S�KER HYTTKOMPISAR?
Om du bara �r en person som vill boka resa g�r det bra att fr�ga efter herr- eller damhytt n�r du bokar. Det inneb�r att du blir placerad i en hytt med bara tjejer eller killar. Du kan ocks� s�ka hyttkamrater i v�rt forum http://www.mondaybar.com/forum .

DISPENS F�R DIG SOM �R 18-19 �R
Om du �r 18 eller 19 �r och skulle vilja f�lja med i ett s�llskap d�r alla andra �r �ver 20 �r har vi f�tt m�jlighet att ge dig dispens. Tidigare har dispensans�kningarna g�tt via oss p� Monday Bar, men nu har vi ordnat s� att det ska g� att s�ka dispens direkt via Tallink-Silja.

Reglerna f�r dispens �r f�ljande:
�ldersgr�nsen f�r kryssningarna �r 20 �r, men du kan s�ka dispens om du �r 18-19 och reser i ett s�llskap d�r de andra �r �ver 20. Det m�ste vara fler personer i s�llskapet som �r �ver 20 �r �n de som f�r dispens. F�r att kunna s�ka dispens m�ste hytten redan vara bokad och du m�ste kunna uppge bokningsnummer samt namn och f�delsedag p� de andra i s�llskapet.

Det kan h�nda att enstaka Silja Line-representanter inte �r informerade om v�ra dispensregler och uppger att de �ldre i s�llskapet m�ste vara �ver 30, vilket �r fel. Be i s� fall att f� tala med deras chef, "s�ljledaren", eller skriv en rad till oss p�: [email][email protected] .

OBS - FARTYGET AVG�R VANLIG TID, KL 19.15. TILLBAKA FREDAG KV�LL 18.15.
Fr�n och med h�sten har Tallink-Silja tidigarelagt avg�ngstiden f�r kryssningarna till �bo med en timme vilket inneb�r att b�ten avg�r kl 19:15. Vi kommer ocks� i land en timme tidigare, kl 18.15 p� l�rdag kv�ll. Vi har d�rf�r anpassat dj-tiderna n�got, speciellt p� tillbakav�gen. Vill du vara med om allt det roliga s� �r det allts� bara att kliva upp en timme tidigare!

MONDAY BAR LUCIA CRUISE 2007
Torsdag-fredag 13-14 december
M/S Silja Festival
Avg�ng: Siljaterminalen, V�rtahamnen, Stockholm kl 19.15
Ankomst: Siljaterminalen, V�rtahamnen, Stockholm kl 18.15

Pris: fr�n 650 kr/person
�ldersgr�ns: 20 �r (du m�ste ha fyllt 20 senast senast 13 december 2007)

Posted by Vizay on Oct-05-2007 15:17:

galen lineup so far, ingen future lounge vilket �r synd men men, brukar ju bli bra �nd�

Posted by rawbound on Oct-07-2007 23:39:

Skulle f�redra mer house och techno p� dessa kryssningar personligen. Men antar att detta �r vad folket vill ha.

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-08-2007 12:07:

Stoneface & Terminal, Simon Patterson och Sean Tyas hade jag velat kolla in. Resten, not so much

Posted by ExOn on Oct-12-2007 09:36:

Re: Re: Monday Bar Lucia Cruise 13-14 december

quote:
Originally posted by SMC
Boring.

Japp

Posted by -=Kotten=- on Oct-13-2007 09:05:

Sangeet....b�st p� VUUV i sommras.
Fasst d� var det iochf�rsig inte live...

�nskar bara att dom n�ng�ng skulle l�gga ner hela Q-Dance fjortis hardstyle skr�pet...

Posted by mjz on Oct-13-2007 16:31:

Riktigt sk�n lina, gillar man trance som jag s� �r det bara gilla l�get.

Posted by Akia on Oct-13-2007 18:25:

Ingen Future Loung den h�r kryssen heller...

Posted by Laszlo on Oct-17-2007 16:24:

Inga namn som direkt f�r mig att lyfta p� �gonbrynen heller men vem bryr sig, vi �ker �nd� =)

Posted by euphoria_ibiza on Oct-21-2007 16:39:

fatter ikke helt hva dere klager p� for de navnene her hadde norske publiken f�tt helt noia hvis vi hadde hatt samme lineup'n hjemme..

stoneface and terminal og ronski speed et av de st�rste navnene ifra tyskland fortiden mange ifra hjemlandet blir lei pvd selvom han er den regjerende dj om dagen

sean tyas leverer og leverer skal v�re enig med de fleste he's nr 1 on remakes

kyau vs albert ...beh�ver ikke engang nevne noen eksempler de er s� godt etablert i clubscenen

bare det her er nok til � stille opp i hvertfall for min del

hmm hvis man skulle variere litt
hva med faithless[sister bliss]..checmical brothers..moby.og.christopher lawrence..

Posted by Akia on Nov-25-2007 11:42:

Blir ingen kryss f�r mig den h�r g�ngen, s� mycket som beh�ver k�pas till nya l�genheten. Men jag har 2 kompisar som s�ker varsin biljett, PM:a mig om du vill s�lja!

Posted by hustler on Nov-25-2007 12:51:

quote:
[i][b]
Kyau & Albert
Ronski Speed
Stoneface & Terminal
Sean Tyas

Dom �r ju tighta, resten har jag ingen aning om vilka det �r men alltid kul med nytt nytt blod.

Posted by ILoveIbiza on Nov-27-2007 17:17:

-15- 15

Posted by Vizay on Dec-03-2007 01:30:

tyv�rr blir det �ndrade planer f�r mig ang. den h�r kryssen.

Har blivit tjall med min l�n s� jag kommer inte ha r�d att �ka desv�rre
Men det kommer ju iaf en kryss i v�r s�

Posted by Pisch on Dec-03-2007 17:34:

Men Pizay! Vad h�ller du p� med? Styr upp! Trodde vi skulle ha en liten Trancedance reunion.

Posted by Crillz0r on Dec-03-2007 19:22:

Im there! Ser mest fram emot Pavo, hoppas han spelar s� h�rt som han gjorde p� Sensation Black 2004.

Posted by Vizay on Dec-03-2007 22:10:

quote:
Originally posted by Pisch
Men Pizay! Vad h�ller du p� med? Styr upp! Trodde vi skulle ha en liten Trancedance reunion.

I know, suger som fan men universitetet som �r min arbetsgivare h�ller stenh�rt p� en utbetalningsbatch per m�nad

Posted by Pjox on Dec-04-2007 20:35:

quote:
Originally posted by Vizay
I know, suger som fan men universitetet som �r min arbetsgivare h�ller stenh�rt p� en utbetalningsbatch per m�nad

Men Viz, det �r ju bara att byta arbetsgivare

Posted by Vizay on Dec-04-2007 22:44:

quote:
Originally posted by Pjox
Men Viz, det �r ju bara att byta arbetsgivare

inte en chans! 120 pix i timmen f�r att g�ra zip nada fucking nothing...trooooor inte det va

Posted by Pjox on Dec-05-2007 00:24:

quote:
Originally posted by Vizay
inte en chans! 120 pix i timmen f�r att g�ra zip nada fucking nothing...trooooor inte det va

S�ker att du inte vill byta? 90 sp�n och... ha tr�kigt och bytabl�jor? Va k�nner du dig inte sugen?

F�r �vrigt m�ste jag ta mig till n�gon fest... Var hundra �r sen sist. N�got man b�r g� p�?

Ni som ska p� kryssen f�r ha det s� himmla kul =)

Pages (2): [1] 2 »