TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sveriges Radio P3 Rockar!
Sveriges Radio P3 Rockar!
Jag h�rde Roger Goode - In the beggining (Ferry Corsten Remix) f�r en stund sen..
Bra att P3 kommer in p� trance genren nu. Att dom spelar riktig Trance g�r det hela mycket b�ttre!
�r det n�gon som lyssnar p� p3 klubb eller dans? Jag har fan aldrig lyssnat p� det!?
P3 brukar lira ganska bra l�tar ibland.....
Jag lyssna mycket p� p3 remix f�rut.....Men det har dom slutat s�nda nu tror jag...
Och det var ju riktigt bra imo.....
Nej det har dom inte slutat s�nda.. dom s�nder ikv�ll kl 22.10
Jag var inne och kollade p� hemsidan.
Ja dom b�rjar lite sm�tt nu..
jag blev helt chockad n�r jag h�rde Kosheen - Catch (FC Remix) p� nattsvepet..
Jag t�nker p� p3 remix med Jerksten som dom har s�nt p� fredagar f�r i tiden...mellan 2200-2400....Det har dom slutat s�nda alls�...
Nu k�r dom ju bara p3 mix....
Jerksten �r grymm.
Han �r v�l delaktig i Espionage?... hans mixar av e-type o s�nt �r sm�-roliga
...
de synd att remix la ner. Visste ni att det s�ndes fr�n v�xj� men han satt o mixade me mp3 live i gtb?...
| quote: |
| Originally posted by AnD Jerksten �r grymm. Han �r v�l delaktig i Espionage?... hans mixar av e-type o s�nt �r sm�-roliga ... de synd att remix la ner. Visste ni att det s�ndes fr�n v�xj� men han satt o mixade me mp3 live i gtb?... |
Kolla
:
http://www.q-park.se/read_more_pierrej_mw0110_1.htm
jerksten spelade sander klienenberg - my lexicon en g�ng.. som tur va s� recorda jag det p� band. jag vet inte hur m�nga g�nger jag lyssnade p� den mixen, om och om igen.
heh, ja k�pte 12" skivan (sander klienenberg - my lexicon) f�rra �ret, o har inte tr�ttnat p� den �n! tokigt bra! nostalgi...
"in the mix, with PJ" som man alltid fick h�ra n�r han mixxade.

..helt approp� radio och d� P3 i synnerhet: �r det n�n som testat deras 5.1 uts�ndningar? Hur �r dom?
minns att de k�rde Ferry Corsten - Solar Serenadesskivan p� P3 en g�ng f�rra �ret =)
det var kul. fast synd att de inte k�rde hela :P
| Originally posted by RagingEskimo ..helt approp� radio och d� P3 i synnerhet: �r det n�n som testat deras 5.1 uts�ndningar? Hur �r dom? |
| Originally posted by RagingEskimo ..helt approp� radio och d� P3 i synnerhet: �r det n�n som testat deras 5.1 uts�ndningar? Hur �r dom? |
Mixar med mp3?...det �r skr�pigt nog med l�tsas djs som spelar med cdskivor..
| Originally posted by -=Kotten=- Mixar med mp3?...det �r skr�pigt nog med l�tsas djs som spelar med cdskivor.. |
På sätt och vis...men jag tycker änd� det �r lite bögigt...
Kommer alltid tycka att cd/mp3 djs är låtsas djs...
| Originally posted by -=Kotten=- P� s�tt och vis...men jag tycker �nd� det �r lite b�gigt... |
Bara min �sikt....
�r det f�rresten inte lite sjukt att sitta och erk�nna att man har laddat ned mp3 som man spelar i radion? Konstigt att inget skivbolag st�mde honom...
| Originally posted by -=Kotten=- Bara min �sikt.... �r det f�rresten inte lite sjukt att sitta och erk�nna att man har laddat ned mp3 som man spelar i radion? Konstigt att inget skivbolag st�mde honom... |
Hmm jaha!REMIX.. hehe l�ste �nte riktigt.. ja det �r synd!
Man kanske skulle skicka in ett f�rslag p� ett nytt prog...
vad tror ni
Trance Hour p� P3
Vi kan ju starta att bombardera p3 med mail om ett tranceprogram...och hoppas att dom reagerar..he he 
Re: Sveriges Radio P3 Rockar!
| Originally posted by Dj_ExOn Jag h�rde Roger Goode - In the beggining (Ferry Corsten Remix) f�r en stund sen.. Bra att P3 kommer in p� trance genren nu. Att dom spelar riktig Trance g�r det hela mycket b�ttre! �r det n�gon som lyssnar p� p3 klubb eller dans? Jag har fan aldrig lyssnat p� det!? |

Roger Goode - In the beggining (Ferry Corsten Remix) �r ju inte riktigt trance...mer house/dance eller n�tt...
| Originally posted by Trancefella va y de? l�ter lite skumt... |
| Originally posted by Aendy Det �r inga s�ndningar utan det �r klipp ur olika radioprogram fr�n P3 i 5.1 format som ligger f�r nedtankning. Tanken �r sen att man ska br�nna dem p� CD-skiva f�r att sedan spela upp dem i CD eller DVD spelare med digital utg�ng till en f�rst�rkare som klarar av 5.1 formatet och p� det viset f� radio i 5.1! Enligt min mening �r inte det riktigt definitionen av radio... vilket ger bed�mningen "SUGER" fr�n min sida. |