TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Program?

Posted by Vizay on May-05-2002 22:50:

Program?

alla ni som g�r musik h�rinne va anv�nder ni f�r program och utrustning till detta �ndam�l?

Sj�lv anv�nder jag reason och en midikeyboard enbart

Posted by nils on May-06-2002 07:30:

jag anv�nder tyv�rr bara reason, atm iaf. ska f�rs�ka norpa farsans midisynth fr�n hans kontor...

jag tror (hoppas) att det blir lite l�ttare d�... f�r nu f� man sitta o peta in allt ism� rutor ist�llet f�r att t.ex. ta ett e-ackord

Posted by Amnezia on May-06-2002 18:28:

Re: Program?

quote:
Originally posted by Vizay
alla ni som g�r musik h�rinne va anv�nder ni f�r program och utrustning till detta �ndam�l?

Sj�lv anv�nder jag reason och en midikeyboard enbart

k�r med reason.....m�ste f�rs�ka fixa lite mer stuff...

n�r vi e hos kompisen kan man iaf plinga lite p� klavituren han har...hehe

reason e grymt men lite mer beh�vs nog.....

Posted by Vizay on May-06-2002 22:20:

faktiskt kan man klara sig r�tt l�ngt p� reason...

Kolla in Dj mysterium...en polare till mig k�nner honom ganska v�l...han har skivkontrakt � allt, de enda han sitter med e reason och typ en gammal casio synth med midi in/out

reason e ju s� fulsp�ckat med egna grejer s� man klarar sig, sen kommer reason 2 snart � demn......de kommer bli grymt e allt jag s�ger

Posted by Amnezia on May-07-2002 08:43:

quote:
faktiskt kan man klara sig r�tt l�ngt p� reason...

Kolla in Dj mysterium...en polare till mig k�nner honom ganska v�l...han har skivkontrakt � allt, de enda han sitter med e reason och typ en gammal casio synth med midi in/out
reason e ju s� fulsp�ckat med egna grejer s� man klarar sig, sen kommer reason 2 snart � demn......de kommer bli grymt e allt jag s�ger

jo visst.....500mb med bara ljud som �r typ 1kb/st det blir en del.

e ett grymt prog men kul � klinka p� lite sythar � s�nt med.hehe

ohh reason2...n�r kommer det??? l�r ju vara b�ver sv�rt � f� tag p� ib�rjan iaf..l�r ju inte g� � handla det iaf..d� blir man ju ruinerad.

//nezia

Posted by Vizay on May-07-2002 15:23:

jo l�r ju kosta en slant.....fast det skulle inte va s� �verdrivet dyrt.....uppgraderingen skulle ligga runt 2000 kr tror jag

Posted by nils on May-07-2002 16:54:

n�n som vet n�tt mer om reason 2? vizay?

Posted by Vizay on May-07-2002 17:32:

jag vet att de har info n�nstans om reason 2 p� www.propellerheads.se men jag hittar inte skiten just nu, har dock sett f�rut..

det jag minns �r iaf att de ska l�gga till en helt ny modul, nya effekter � masssa ljud plus vidareutveckling av de reedan existerande modulerna (NN19 me like me like )

p� deras hemsida fanns lite bilder � s�nt ocks� som jag givetvis inte heller hittade

sen s�g jag p� deras sida att beta 1 just har b�rjat testas, de 300 f�rsta som anm�ler sig f�r testa (synd bara att man k�r w����z version )

Posted by Lyst on May-07-2002 19:23:

Jao man �r ju n�stan tvungen att k�ra "w��z" versionen, man har ju inte pengar som student att l�gga ut tusentals kronor p� ett program. Men allts� n�r 2.an kommer ut l�r den spridas ganska stort och snabbt, eller vad tror ni? Anv�nds ju ganska mycket nu.. =)

Posted by Vizay on May-07-2002 22:01:

njae, l�r nog inte spridas s� snabbt.......l�r ju ta en hel dag efter release eller n�tt liknande

Posted by robstar on May-08-2002 04:07:

Fruityloops � mitt midikeyboard.

Posted by AnD on May-12-2002 18:28:

h�r �r min kreativa h�rna

Posted by Vizay on May-12-2002 19:50:

hehe.....sj�lv har man lite mer improviserad h�rna.....

min midi st�r p� tv� travar b�cker �ss� g�re sladdar lite varstans

Posted by AnD on May-13-2002 08:25:

quote:
hehe.....sj�lv har man lite mer improviserad h�rna.....

min midi st�r p� tv� travar b�cker �ss� g�re sladdar lite varstans

hehe... vet hur det �r. man blir galen p� sladdarna efter ett tag. Funderar p� att k�pa reason. Vad kostar sig?

Posted by Vizay on May-13-2002 10:59:

quote:
Originally writen at www.propellerheads.se
Reason 1.0

This CD-ROM contains Reason 1.0.1 for both Windows 98/ME, Windows NT/2000 and MacOS. The same CD works on both platforms

The price includes free UPS door-to-door shipping!

Price: 3895.00 SEK

tror det d�r b�r r�cka som info