TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Program?
Program?
alla ni som g�r musik h�rinne va anv�nder ni f�r program och utrustning till detta �ndam�l?
Sj�lv anv�nder jag reason och en midikeyboard enbart
jag anv�nder tyv�rr bara reason, atm iaf. ska f�rs�ka norpa farsans midisynth fr�n hans kontor...
jag tror (hoppas) att det blir lite l�ttare d�... f�r nu f� man sitta o peta in allt ism� rutor ist�llet f�r att t.ex. ta ett e-ackord 
Re: Program?
| quote: |
| Originally posted by Vizay alla ni som g�r musik h�rinne va anv�nder ni f�r program och utrustning till detta �ndam�l? Sj�lv anv�nder jag reason och en midikeyboard enbart |
faktiskt kan man klara sig r�tt l�ngt p� reason...
Kolla in Dj mysterium...en polare till mig k�nner honom ganska v�l...han har skivkontrakt � allt, de enda han sitter med e reason och typ en gammal casio synth med midi in/out
reason e ju s� fulsp�ckat med egna grejer s� man klarar sig, sen kommer reason 2 snart � demn......de kommer bli grymt e allt jag s�ger 
| Originally posted by Vizay faktiskt kan man klara sig r�tt l�ngt p� reason... Kolla in Dj mysterium...en polare till mig k�nner honom ganska v�l...han har skivkontrakt � allt, de enda han sitter med e reason och typ en gammal casio synth med midi in/out reason e ju s� fulsp�ckat med egna grejer s� man klarar sig, sen kommer reason 2 snart � demn......de kommer bli grymt e allt jag s�ger |

jo l�r ju kosta en slant.....fast det skulle inte va s� �verdrivet dyrt.....uppgraderingen skulle ligga runt 2000 kr tror jag 
n�n som vet n�tt mer om reason 2? vizay? 
jag vet att de har info n�nstans om reason 2 p� www.propellerheads.se men jag hittar inte skiten just nu, har dock sett f�rut..
det jag minns �r iaf att de ska l�gga till en helt ny modul, nya effekter � masssa ljud plus vidareutveckling av de reedan existerande modulerna (NN19 me like me like
)
p� deras hemsida fanns lite bilder � s�nt ocks� som jag givetvis inte heller hittade
sen s�g jag p� deras sida att beta 1 just har b�rjat testas, de 300 f�rsta som anm�ler sig f�r testa (synd bara att man k�r w����z version
)
Jao man �r ju n�stan tvungen att k�ra "w��z" versionen, man har ju inte pengar som student att l�gga ut tusentals kronor p� ett program. Men allts� n�r 2.an kommer ut l�r den spridas ganska stort och snabbt, eller vad tror ni? Anv�nds ju ganska mycket nu.. =)
njae, l�r nog inte spridas s� snabbt.......l�r ju ta en hel dag efter release eller n�tt liknande

Fruityloops � mitt midikeyboard. 
h�r �r min kreativa h�rna 

hehe.....sj�lv har man lite mer improviserad h�rna.....
min midi st�r p� tv� travar b�cker �ss� g�re sladdar lite varstans 
| Originally posted by Vizay hehe.....sj�lv har man lite mer improviserad h�rna..... min midi st�r p� tv� travar b�cker �ss� g�re sladdar lite varstans |
| Originally writen at www.propellerheads.se Reason 1.0 This CD-ROM contains Reason 1.0.1 for both Windows 98/ME, Windows NT/2000 and MacOS. The same CD works on both platforms The price includes free UPS door-to-door shipping! Price: 3895.00 SEK |