TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Waar gaan we op stemmen? of gaan we niet?
Pages (3): [1] 2 3 »
Waar gaan we op stemmen? of gaan we niet?
Dit is duidelijk denk ik:
Gaan we stemmen
en zo ja, waar gaan wij op stemmen
Of ben je er nog niet uit?
Het is nu 2 dagen voor de landelijke verkiezingen.
De verkiezingen zijn denk ik nog nooit zo'n hot item geweest als nu, zeker niet onder de jongeren zoals de meesten van ons.
Er is de afgelopen week veel gezegd en geschreven over de dood van Pim Fortuyn, daar wil ik het in deze thread niet over hebben.
Ik wil het hebben over op wie je gaat stemmen en eventueel waarom als je tenminste gaat stemmen. en ook:
Verdiep je je echt in de politiek?
Heb je verkiezingsprogramma's gelezen?
Heb je weleens een test gedaan op I-net?
Volg je zo'n stemadvies op?
Zelf ben ik er nog niet uit.
Ik kom later nog met mijn keuze.
Nu ben ik op I-net een beetje aan het rondneuzen naar de verkiezingsprogramma en stemwijzers.
ik heb net 2 maal de test van www.sbs6.nl gedaan.
Over sommige vragen twijfelde ik namelijk, dus vulde ik het nog een keer in en dan een stuk of 5 vragen een ander antwoord.
En de uitslagen waren echt totaal anders.
Daarom denk ik dat je niet veel hebt aan zo'n stemwijzer omdat veel partijen dicht bij elkaar zitten met de standpunten, maar vooral omdat niet elk standpunt even zwaar meetelt voor mij persoonlijk.
Ik twjfel erg tussen
SP (links)
en
LN en LPF (rechts)
Balkenende for president!!!
CDA dus.
gekozen voor de vvd (ik mag dan nog nie stemmen maar ja)
Greetz Muppet
Re: Waar gaan we op stemmen? of gaan we niet?
| quote: |
| Originally posted by raoel Verdiep je je echt in de politiek? Heb je verkiezingsprogramma's gelezen? Heb je weleens een test gedaan op I-net? Volg je zo'n stemadvies op? |
ik ga op Zalm stemmen van de VVD....vind het goeie degelijke partij die aansluit bij mijn denkbeelden.......en Zalm veruit gaafste figuur van die partij..
heb ook nog ff zitten twijfelen om op Pim te gaan stemmen , omdat ik gewoon het gevoel had dat ut met hem aan het roer ook wel goed zou komen..maar sinds vorige week maandag een of andere milieufreak zich geroepen voelde om in te grijpen is dat ook geen punt van twijfel meer nu....
ojwa...heb ook nog twee testjes gedaan... www.stemwijzer.nl & www.sbs6.nl ..
ze lieten allebei LPF op 1 zien...en VVD kort daarachter...maar ik volg het advies dus niet op..
Re: Waar gaan we op stemmen? of gaan we niet?
| Originally posted by raoel Dit is duidelijk denk ik: Gaan we stemmen en zo ja, waar gaan wij op stemmen Of ben je er nog niet uit? Verdiep je je echt in de politiek? Heb je verkiezingsprogramma's gelezen? Heb je weleens een test gedaan op I-net? Volg je zo'n stemadvies op? |
Ik ga denk ik ook voor de VVD, hoewel ik nog steeds lichtelijk twijfel..

ik mag net nog niet stemmen.....
SP
Ik heb mun besluit denk ik toch wel gemaakt.
Al ben ik nog steeds niet zeker, maar toch wel bijna.
Ze hebben hele goede mensen in de partij die opkomen voor de gewone man. Ze zijn eerlijk en dat kan van weinig kamerleden worden gezegd.
Van mij mochten sommige ideeen dan wel iets rechtser, maar toch ben ik het met bijna alles eens.
Andere opties voor mij:
LPF heb ik geen vertrouwen in. Al vindt ik een hoop ideeen goed, maar dat was Fortuyn en zonder hem heb ik er geen vertrouwen in
LN is alleen groot geworden door Pim Fortuyn en daarna zijn er enkele mensen blijven hangen, maar is een partij zonder uitgesproken mening.
wil zich rechts voor doen komen, maar blijft met zeer zwakke standpunten achter.
VVD, daarmee ben ik het op een hoop punten eens. Ze zitten voor mij op de juiste manier aan de rechtse kant, niet te, niet te weinig.
Probleem voor mij is dat ze te veel voor de rijke, welvarende burger opkomen. Ik ben wat dat betreft socialer.
Daarbij komt nog eens dat ik ANTI Joritsma ben. Dat vindt ik zo'n vreselijk kutwijf. Alles privatiseren waarmee ze alles verkwantselt en dan ook nog eens haar eigen bedrijf (of van haar kind/man) subsidie geven.
uit de poll vblijken er toch veel D66 stemmers...
ik twijfelde eerst nog tussen D66 en Groenlinks btw
waar staat de Partij van de Toekomst, een minister van feest lijkt mij wel een leuk idee
en Raoel, als jij op de SP stemt dan hoop ik niet dat jij later een topfunctie krijgt, SP wil namelijk een nieuw belastingstelsel invoeren met als hoogste percentage 72% !!! 
| Originally posted by Blik waar staat de Partij van de Toekomst, een minister van feest lijkt mij wel een leuk idee en Raoel, als jij op de SP stemt dan hoop ik niet dat jij later een topfunctie krijgt, SP wil namelijk een nieuw belastingstelsel invoeren met als hoogste percentage 72% !!! |
haha ja...72%..egt belachelijk..is bij half miljoen gulden d8 ik (of euro?)..
maare.. als ik zoveel zou verdienen dan wassut: Belgie here we come!
edit: ff wat hele kromme spelling veranderd
3 votes...
Me pa&ma zijn op vakantie. "Zoon, ga maar stemmen." En zo wil geschieden op votingday. Het wordt een mix van CDA (Balki!), Leefbaar NL (dat wil m'n moedertje graag) en Pim Fortuyn (emotionele stem van die vader vamme).
| Originally posted by raoel 72% is idd wel belachelijk hoog, maar de SP zal echt niet gan regeren en zal zoiets er dus nooit door krijgen. |
Ik ga stemmen op Gerrit zalm van de VVD
heb 2 testen gedaan die van sbs en stemwijzer en bij de ene komt cda �p 1 bij de ander komt cda als laatste. bij de een komt pvda als eenna laatste bij de ander las nummer 1. heel vaag allemaal. dus weet het nog niet. maar linkse partijen worden het zker niet,
| Originally posted by M5 haha ja...72%..egt belachelijk..is bij half miljoen gulden d8 ik (of euro?).. maare.. als ik zoveel zou verdienen dan wassut: Belgie here we come! |

.
Als ik zou mogen stemmen wordt het de VVD, de idee�n van hen komen toch wel het meeste met die van mij overheen,
maar moet nog 4 jaar wachten
hopen dat het kabinet valt volgend jaar, kan ik stemmen
kheb zon stemwijzer gedoe gedaan.. en op school hadden we `scholieren verkiezingen`.. daar hebk op pvda gestemd omdat ik dat eruit kreeg bij de stemwijzer
voor de rest hebk nog niet al te veel verstand van politiek duz
grtz,
DJ Mantis
Ben ik nou de 1e die LPF heeft/gaat stemmen??
Vind het jammer dat ze intern steeds zo overhoop liggen. Komt niet echt lekker over. Maar andere opties zijn er niet echt. Zalm zou een goede optie zijn (VVD), maar dan houdt het verder ook op hoor.
CDA: tegen abortus en euthanasie
LN: Zolang Teeven nog niet eens weet wat de vaste boekenprijs is hoef ik hem niet in de regering te hebben!!
SGP & CU: 1 woord --> Verschrikkelijk. Terug naar stenen tijdperk hoor.
En de links partijen hebben het voor mij voorlopig een beetje gedaan. Wil niet zeggen dat ze direct schuldig zijn, maar als zelfs Kok, de minister president van/voor iedereen, gaat zeggen dat Fortuyn een gevaarlijke man is, dan is er toch iets mis.
PS: heb 4 jaar geleden PvdA gestemd, kom daar eerlijk voor uit. Was toen alleen nog te onwetend om zelf een goede mening te vormen en heb me toen teveel door mijn ouders laten leiden.
Greetzzz
Tall21
Ik stem op de VVD
Ik heb die test op sbs6 ook gedaan en da kwam ook VVD uit dus dat klopt ook
ik ben 29 mei jarig dus ik mag nog nie stemmen maar.. heb toch die testjes gedaan en bij mij kwam sp,groenlinks en pvda boven aan te staan.. nogal links dus 
en zoals mijn pa zou zeggen stem nie altijd wat je het best vind maar wat ook realistisch is! dus dan zou het waarschijnlijk pvda worden misschien groenlinks!