TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Symmetry C
Symmetry C
Hittade en Ayla - Brainchild p� AG som e en remix p� Symmetry C...j�kligt sk�n.. n�n som vet om den finns? hittills va iaf Mike Koglins remix b�st..
det h�r �r en l�t som ligger mig n�ra om hj�rtat. lite info om den 
originalet av Symmetry sl�pptes 1994 och det var C-mixen som blev den polul�raste. Fanns �ven en P-mix p� b-sidan av vinylen.
L�ten �terutgavs 1999 med remixar fr�n Lange, Vincent De Moor och Mike Koglin.
Den utgavs �ven av Ayla som d�pte l�ten till Singularity (Brainchild II). P� denna �terfinns remixar av Ayla sj�lv, Miss Thunderpussy och Pulsedriver.
Sj�lv f�redrar jag 99remixarna. speciellt langes remix �r verkligen fin d� han f�r ovanlighetens skull gett sig in p� breakbeat 
Bra d�r...
M�ste h�lla med om att Lange mixen �r den b�sta..
inte mycket utav det Lange g�r som �r d�ligt
Atlantis vs Avatar - Fiji (lange remix) herrejesus min skapare vikken l�t...
tack rebel9, du kan din trance.. lange remixen e grym tills just breakbeaten kommer in...tycker det blir cheese p� n� vis.. breakbeat funkar aldrig i trance..
Breakbeat kan funka j�vligt bra,speciellt i lite tyngre l�tar.
breakbeat kan fungera alldeles utm�rkt. Hybrid och BT �r tv� bra exempel p� utm�rkta breakbeatproducenter som blandar trance med breakbeat. Resultatet �r slagkraftigt 
P.S. Lyssna p� Armin van Buurens Rising Star Dub p� Gouryella - Walhalla. Utm�rkt breakbeatremix 
Menar du inte Gouryella - Walhalla (Hybrid Echoplex Mix)? Den �r j�vligt grym iaf... Tycker jag p� allvar �r den b�sta mixen jag h�rt av l�ten.. Hybrid �r mycket bra. Breakbeat �r mycket trevligt.
Nej nej Armins Rising Star Dub �r �nnu mer breakbeat �n Hybrids remix p� Walhalla 
Armin har haft den goda smaken att l�gga in massa spaceiga ljud i l�ten som verkligen ger den en sk�n atmosf�r
| quote: |
| Originally posted by King of Clubs Breakbeat �r mycket trevligt. |
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 Nej nej Armins Rising Star Dub �r �nnu mer breakbeat �n Hybrids remix p� Walhalla ![]() Armin har haft den goda smaken att l�gga in massa spaceiga ljud i l�ten som verkligen ger den en sk�n atmosf�r |
ja finns en vanlig armin remix ocks�. den �r den b�sta remixen av alla i mitt tycke. fast armins dub �r skitgrym ocks� 
Gouryella - Walhalla (Armin van Buuren's Rising Star Dub) var riktigt bra!
Men jag m�ste nog s�ga att jag fortfarande tycker mer om Hybridmixen.
--
Staircase �r v�ldigt bra breakbeat btw...
Och jag �lskar breakpartiena bl.a. i DJ Kay Cee - Escape (Club Mix) och Push - Strange World. Men ibland s� passar det inte riktigt in i vissa trancel�tar.