TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wat vinden wij van de verkiezingsuitslag?


Posted by DJ Bazz on May-16-2002 08:06:

Wat vinden wij van de verkiezingsuitslag?

ik vind het wel ok zo, pvda heeft alleen wel iets teveel verlies geleden en het cda heeft er wat teveel bij gekregen. het enige waar ik tegen op zie is dat LPF zoveel zetels heeft. ik zie hen eigenlijk liever niet in de regering, ik vind het niet zo'n sterke partij


Posted by John on May-16-2002 08:15:

dat het cda zoveel zetels heeft vind ik niet zo erg..maar dat lpf zoveel zetels gekregen heeft wel.. er komen extreem veel nieuwe mensen, die volgens mij lang niet zo vakbekwaam zijn. maar goed, we zullen wel zien wat er gebeurd. als ze echt waar kunnen maken wat ze beloven (wachtlijsten weg, beter integratie beleid, meer veiligheid) dan vind ik het goed, maar ik heb er alleen weinig vertrouwen in.

wel vind ik dat jan peter "harry potter" balkenende een goeie premier is. tenminste niet 55+, en hij praat wel leuk
pvda had van mij wel iest minder zware klappen moge krijgen, iedereen doet nu net of nederland een 3e wereld land is geworden onder paars, maar het gaat over het algemeen gewoon goed met iedereen.
dat de sp zoveel gewonnen heeft verrast me, je hoorde echt nix van die partij.


Posted by Flipper01 on May-16-2002 08:26:

quote:
Originally posted by John dat de sp zoveel gewonnen heeft verrast me, je hoorde echt nix van die partij.


ja, daar heb ik me ook over verbaasd. Ik heb echt heel weinig van die partij gehoord..
Ik vind het jammer dat de VVD ook vrij veel zetels heeft verloren.. het zou me nix verbazen als we met LPF in de regering over een jaar weer moeten stemmen. Maar misschien kan het ook geen kwaad om eens wat nieuwe gezichten in de politiek te zien.


Posted by Ding Chavez on May-16-2002 08:49:

Ik ben ook wel tevreden, met CDA en evt VVD heb je iig een stabiele partij in de regering. En dan heb je idd LPF erbij... Ik wil weleens weten met wat voor mensen die aan komen zetten om ministers posten te vervullen. Wat je gister hoorde over Spong als kandidaat minister van justitie is dus echt belachelijk. Konden we ook maar stemmen over de ministers posten want als dat soort mensen minister worden gaat het echt niet de goede kant op :/

GreetZ, DC


Posted by basvh on May-16-2002 09:22:

Ik heb lpf gestemt en denk dat het goed is om wat nieuwe mensen in de politiek te zien. Sommige zeggen wel dat lpf mensen misschien helemaal niet goed zijn, maar dat weet je toch ook niet van iemand die op de CDA lijst staan, of op een andere lijst. En waarom geen Spong als minister van justitie als iemand iets weet hoe justitie in elkaar zit is hij het wel. Op lpf staan ook veel mensen die in de zorg zitten, die kan je toch het beste als minister van volksgezondheid aanstellen.

De uitslag laat gewoon zien dat nederland wat anders wil, geef die mensen dan ook een kans, ook al hebben ze geen politieke achtergrond.


Posted by WTB on May-16-2002 09:55:

Ik heb gisteren op de PvdA gestemd. Jammer dat ze zoveel zetels hebben verloren (ze zijn gehalveerd) maar dat Melkert is opgestapt ben ik niet zo rouwig om. Ik heb zelf een voorkeurstem aan nr9 op de lijst gegeven: Wouter Bos. Die is nog jong en komt een stuk vlotter en geloofwaardiger over dus dat lijkt mij een goeie vervanger.

De LPF wijkt nu al af van de standpunten van Fortuyn trouwens. Ze willen de grenzen niet meer dicht gooien maar politieke asielzoekers gewoon binnenlaten. Dit lijkt mij wel een positieve ontwikkeling maar of de mensen die LPF gestemd hebben hier wel zo blij mee zijn weet ik niet. Het is toch vreemd om meteen na de verkiezingen andere standpunten (okay, het is er nu nog maar 1-tje) in te nemen, heb je dan niet eigenlijk gelogen tegen je kiezers?

WTB.


Posted by magrec on May-16-2002 10:03:

quote:
Originally posted by WTB
De LPF wijkt nu al af van de standpunten van Fortuyn trouwens. Ze willen de grenzen niet meer dicht gooien maar politieke asielzoekers gewoon binnenlaten. Dit lijkt mij wel een positieve ontwikkeling maar of de mensen die LPF gestemd hebben hier wel zo blij mee zijn weet ik niet. Het is toch vreemd om meteen na de verkiezingen andere standpunten (okay, het is er nu nog maar 1-tje) in te nemen, heb je dan niet eigenlijk gelogen tegen je kiezers?

WTB.


Wel ietsje verder lezen he...
Pim heeft gezegd dat voor zijn part de grenzen dicht konden maar hij wist dat dit niet kon dus 10.000 niet meer en dit mogen ook alleen maar politieke vluchtelingen zijn....naja er zijn wel meer dingen ongenuanceerd door de media naar buiten gebracht....

Dusse jammer maar dat punt gaat niet op.


Posted by total woot on May-16-2002 10:12:

moet zegggen dat ik eigenlijk wel verbaasd ben, waar komen al die cda-ers ineens vandaan?
tis op zich wel een interessante uitslag, en ik hoop voor de lpf dat ze mogen meeregeren, want als ze in de oppositie komen houden ze het volgens mij geen jaar uit zonder Fortuyn.

ben dus erg benieuwd, misschien gaat er nu echt iets veranderen....


Posted by M5 on May-16-2002 13:41:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik ben ook wel tevreden, met CDA en evt VVD heb je iig een stabiele partij in de regering. En dan heb je idd LPF erbij... Ik wil weleens weten met wat voor mensen die aan komen zetten om ministers posten te vervullen. Wat je gister hoorde over Spong als kandidaat minister van justitie is dus echt belachelijk. Konden we ook maar stemmen over de ministers posten want als dat soort mensen minister worden gaat het echt niet de goede kant op :/

GreetZ, DC



waarom niet? als er 1 iemand is die verstand van zaken heeft dan is Spong het wel


Posted by WTB on May-16-2002 14:34:

quote:
Originally posted by magrec


Wel ietsje verder lezen he...
Pim heeft gezegd dat voor zijn part de grenzen dicht konden maar hij wist dat dit niet kon dus 10.000 niet meer en dit mogen ook alleen maar politieke vluchtelingen zijn....naja er zijn wel meer dingen ongenuanceerd door de media naar buiten gebracht....

Dusse jammer maar dat punt gaat niet op.


Je hebt gelijk, ik heb het nu ff op internet opgezocht en er was ooit een plan van Leefbaar Nederland om een quotum op het aantal vluchtelingen per jaar dat het land in komt in te voeren. Dit zou 10.000 worden, maar het plan is door het congres van die partij afgekeurd. Ik weet niet of LPF dit plan wel in het verkiezingsprogramma had staan. Ik heb "De puinhopen van..." niet gelezen en ga dus ook af op de dingen die ik vanuit de media hoor. Op tv hoorde ik dan ook over het plan van de LPF om de stelling die Fortuyn had ten opzichte van asielzoekers genuanceerder over te nemen en vandaar mijn post.

WTB.


Posted by Kamaya on May-16-2002 16:22:

Ik vind het jammer dat LPF zoveel stemmen heeft en PvdA zo weinig. Ik heb nl. veel vertrouwen in de PvdA en weinig in LPF. Maar zoals het er nu uit ziet zou het best eens kunnen dat alles in het honderd loopt en dat er over 1-2 jaar nieuwe verkiezingen zijn.

quote:
Ik heb zelf een voorkeurstem aan nr9 op de lijst gegeven: Wouter Bos. Die is nog jong en komt een stuk vlotter en geloofwaardiger over dus dat lijkt mij een goeie vervanger.


Wouter Bos is idd een sympathieke vent. Het is klote dat ik nog net niet mocht stemmen, maar hij had bij mij een goede kans gemaakt. (daarom was ik er ook zeer voor de verkiezingen uit te stellen, dan kon ik ook meedoen)


De groeten.


Posted by John on May-16-2002 17:26:

quote:
Originally posted by total woot
moet zegggen dat ik eigenlijk wel verbaasd ben, waar komen al die cda-ers ineens vandaan?


mijn moeder heeft onder andere op et cda gestemd maar die doet dat altijd ik denk dat veel mensen die niet meer op pvda of vvd wilden stemmen, nu weer voor het cda zijn gegaan. tenminste, de mensen die lpf te rechts vinden enzo. het feit dat het cda nix kwaads over pim fortuyn heeft gezegd kan ook wel een rol gespeeld hebben.

wat me ook wel opvalt is dat lpf juist in de randstand in zon beetje iedere stedelijke gemeente de grootste parij is geworden (rotterdam, schiedam, den haag, dordt, enz). de gebieden dus met de meeste overlast van allochtonen.
voor 'mijn' stad dordrecht is het dan ook opvallend, dat de lpf kiezers idd uit wijken met een relatief groot aantal allochtonen komen. (voor bekende in de buurt: alleen in oudelandshoek, sterrenburg 1 en 2 en dubbeldam waren ze niet het grootste)

en ook al heb ik groen links gestemd, ik vind ook dat het in sommige gebieden echt uit de hand aan het lopen is. je kan savonds nie eens meer veilig over straat.. dus als ze in de regering komen, hoop ik dat ze er wat aan kunnen doen. (veel) strenger integratie beleid..


Posted by Ding Chavez on May-16-2002 18:24:

quote:
Originally posted by M5



waarom niet? als er 1 iemand is die verstand van zaken heeft dan is Spong het wel


Uhhhmm deze meneer Spong wil zowat heel de regering voor de rechter slepen en waarom? vanwege het creeren van een klimaat waarin een moord gepleegd is.... en dat moet dan minister van justitie worden... doe dan moskowitz :/


Posted by hamburgerboefje on May-16-2002 18:55:

Mij kan het allemaal helemaal geen ..piep.. (meer) interesseren...


Posted by Flipper01 on May-17-2002 15:38:

King

Onze nieuwe politiek leider:



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.