TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wat vinden wij van de verkiezingsuitslag?
Wat vinden wij van de verkiezingsuitslag?
ik vind het wel ok zo, pvda heeft alleen wel iets teveel verlies geleden en het cda heeft er wat teveel bij gekregen. het enige waar ik tegen op zie is dat LPF zoveel zetels heeft. ik zie hen eigenlijk liever niet in de regering, ik vind het niet zo'n sterke partij
dat het cda zoveel zetels heeft vind ik niet zo erg..maar dat lpf zoveel zetels gekregen heeft wel.. er komen extreem veel nieuwe mensen, die volgens mij lang niet zo vakbekwaam zijn. maar goed, we zullen wel zien wat er gebeurd. als ze echt waar kunnen maken wat ze beloven (wachtlijsten weg, beter integratie beleid, meer veiligheid) dan vind ik het goed, maar ik heb er alleen weinig vertrouwen in.
wel vind ik dat jan peter "harry potter" balkenende een goeie premier is. tenminste niet 55+, en hij praat wel leuk 
pvda had van mij wel iest minder zware klappen moge krijgen, iedereen doet nu net of nederland een 3e wereld land is geworden onder paars, maar het gaat over het algemeen gewoon goed met iedereen.
dat de sp zoveel gewonnen heeft verrast me, je hoorde echt nix van die partij.
| quote: |
| Originally posted by John dat de sp zoveel gewonnen heeft verrast me, je hoorde echt nix van die partij. |
Ik ben ook wel tevreden, met CDA en evt VVD heb je iig een stabiele partij in de regering. En dan heb je idd LPF erbij... Ik wil weleens weten met wat voor mensen die aan komen zetten om ministers posten te vervullen. Wat je gister hoorde over Spong als kandidaat minister van justitie is dus echt belachelijk. Konden we ook maar stemmen over de ministers posten want als dat soort mensen minister worden gaat het echt niet de goede kant op :/
GreetZ, DC
Ik heb lpf gestemt en denk dat het goed is om wat nieuwe mensen in de politiek te zien. Sommige zeggen wel dat lpf mensen misschien helemaal niet goed zijn, maar dat weet je toch ook niet van iemand die op de CDA lijst staan, of op een andere lijst. En waarom geen Spong als minister van justitie als iemand iets weet hoe justitie in elkaar zit is hij het wel. Op lpf staan ook veel mensen die in de zorg zitten, die kan je toch het beste als minister van volksgezondheid aanstellen.
De uitslag laat gewoon zien dat nederland wat anders wil, geef die mensen dan ook een kans, ook al hebben ze geen politieke achtergrond.
Ik heb gisteren op de PvdA gestemd. Jammer dat ze zoveel zetels hebben verloren (ze zijn gehalveerd) maar dat Melkert is opgestapt ben ik niet zo rouwig om. Ik heb zelf een voorkeurstem aan nr9 op de lijst gegeven: Wouter Bos. Die is nog jong en komt een stuk vlotter en geloofwaardiger over dus dat lijkt mij een goeie vervanger.
De LPF wijkt nu al af van de standpunten van Fortuyn trouwens. Ze willen de grenzen niet meer dicht gooien maar politieke asielzoekers gewoon binnenlaten. Dit lijkt mij wel een positieve ontwikkeling maar of de mensen die LPF gestemd hebben hier wel zo blij mee zijn weet ik niet. Het is toch vreemd om meteen na de verkiezingen andere standpunten (okay, het is er nu nog maar 1-tje) in te nemen, heb je dan niet eigenlijk gelogen tegen je kiezers?
WTB.
| Originally posted by WTB De LPF wijkt nu al af van de standpunten van Fortuyn trouwens. Ze willen de grenzen niet meer dicht gooien maar politieke asielzoekers gewoon binnenlaten. Dit lijkt mij wel een positieve ontwikkeling maar of de mensen die LPF gestemd hebben hier wel zo blij mee zijn weet ik niet. Het is toch vreemd om meteen na de verkiezingen andere standpunten (okay, het is er nu nog maar 1-tje) in te nemen, heb je dan niet eigenlijk gelogen tegen je kiezers? WTB. |
moet zegggen dat ik eigenlijk wel verbaasd ben, waar komen al die cda-ers ineens vandaan?
tis op zich wel een interessante uitslag, en ik hoop voor de lpf dat ze mogen meeregeren, want als ze in de oppositie komen houden ze het volgens mij geen jaar uit zonder Fortuyn.
ben dus erg benieuwd, misschien gaat er nu echt iets veranderen....
| Originally posted by Ding Chavez Ik ben ook wel tevreden, met CDA en evt VVD heb je iig een stabiele partij in de regering. En dan heb je idd LPF erbij... Ik wil weleens weten met wat voor mensen die aan komen zetten om ministers posten te vervullen. Wat je gister hoorde over Spong als kandidaat minister van justitie is dus echt belachelijk. Konden we ook maar stemmen over de ministers posten want als dat soort mensen minister worden gaat het echt niet de goede kant op :/ GreetZ, DC |
| Originally posted by magrec Wel ietsje verder lezen he... Pim heeft gezegd dat voor zijn part de grenzen dicht konden maar hij wist dat dit niet kon dus 10.000 niet meer en dit mogen ook alleen maar politieke vluchtelingen zijn....naja er zijn wel meer dingen ongenuanceerd door de media naar buiten gebracht.... Dusse jammer maar dat punt gaat niet op. |
Ik vind het jammer dat LPF zoveel stemmen heeft en PvdA zo weinig. Ik heb nl. veel vertrouwen in de PvdA en weinig in LPF. Maar zoals het er nu uit ziet zou het best eens kunnen dat alles in het honderd loopt en dat er over 1-2 jaar nieuwe verkiezingen zijn.
| Ik heb zelf een voorkeurstem aan nr9 op de lijst gegeven: Wouter Bos. Die is nog jong en komt een stuk vlotter en geloofwaardiger over dus dat lijkt mij een goeie vervanger. |
| Originally posted by total woot moet zegggen dat ik eigenlijk wel verbaasd ben, waar komen al die cda-ers ineens vandaan? |
maar die doet dat altijd
ik denk dat veel mensen die niet meer op pvda of vvd wilden stemmen, nu weer voor het cda zijn gegaan. tenminste, de mensen die lpf te rechts vinden enzo. het feit dat het cda nix kwaads over pim fortuyn heeft gezegd kan ook wel een rol gespeeld hebben.
| Originally posted by M5 waarom niet? als er 1 iemand is die verstand van zaken heeft dan is Spong het wel |
Mij kan het allemaal helemaal geen ..piep.. (meer) interesseren...
Onze nieuwe politiek leider: