TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Black & White Cruise 30 maj - 1 juni
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Funfrock on May-20-2008 18:54:

Monday Bar Black & White Cruise 30 maj - 1 juni

Kort och gott, vem kommer?

R�kna med mig i alla fall!

Posted by MiB on May-20-2008 19:41:

jag! =) va o best�llde pass idag som dom sa att man m�ste ha p� Tallink f�r dom hade haft folk som inte kommit med p� bara leg. sem fick jag mail fr�n mondaybar att det r�ckker visst med bara leg.. suck 400 riksdaler �t skogen.. hm men men.. =)

ska bli kul som fan.. f�rsta kryssen jag �ker p�..

cheers /MiB

Posted by Aendy on May-20-2008 20:02:

Hade planerat att g� p� detta f�r att fira min f�lsedag, blir att jag flyttar p� den dagen ist�llet s� jag fick stryka detta... tyv�rr.

Posted by SWE_TRANCE on May-20-2008 22:32:

Jag �r d�r som vanligt
Hoppas p� samma drag som f�rra �ret, Sundeck var grymt!!
BTW, pass ska inte l�ngre beh�vas d� Estland numera (sedan 21 december 2007) �r med i Schengen.

Posted by Laszlo on May-20-2008 23:52:

Klart vi ska dit

SWETA-date p� sold�ck kl 1430 och inte en j�vla skund senare! H�r ni det?!

Posted by MiB on May-21-2008 05:33:

quote:
Originally posted by Laszlo
Klart vi ska dit

SWETA-date p� sold�ck kl 1430 och inte en j�vla skund senare! H�r ni det?!

www.doghouseboys.com/bwcruise08/index.html

im there..va ju hundra �r sen man tr�ffa steve =)

Posted by ScuL on May-21-2008 11:00:

t�nkte dra dit men efter jag s�g hardstyle linan orkar jag inte l�ngre.

Posted by Vizay on May-22-2008 09:39:

Jag kommer vara d�r, min kamera ocks�

Posted by SWE_TRANCE on May-23-2008 18:07:

Nice med en del SWETA's d� =)
Ska vi inte g�ra slag i saken och styra upp en liten "tr�ff".
Inget m�rkv�rdigt men det vore kul att skaka hand och sl�nga ett par ord med varandra, speciellt eftersom denna avdelning "d�tt" markant senaste �ret.
H�nger p� Laszlo's f�rslag, sundeck kommer alla vara p� n�gong�ng s� varf�r inte l�ngst fram vid jockey'n vid 1430...eller ska vi s�ga en annan tid.

De som vill joina kan ju g�ra det, har inga st�rre f�rv�ntningar med tanke p� tidigare uppslutningar men att tr�ffa n�gon vore ju sk�j!

Tacka vet jag p� den gamla goda tiden...f�rfest nere i Malm� inf�r slagthuset. D� snackar vi SWETA-fest

Posted by reveal on May-24-2008 18:58:

Klassiskt, s� fort det vankas kryssning s� kryper folk fram
Jag har helt missat att det �r kryssning p� g�ng, vilka �r det som kommer att spela?

Posted by Laszlo on May-24-2008 22:37:

Lina:
Q-DANCE FLOOR
Technoboy (Hardstyle)
The Darkraver (Early hardcore set)
Luna (Hardstyle)
Brennan Heart (Hardstyle)
Wildstylez (Hardstyle)
Coone (Warmup Techstyle/Jump)
Headhunterz Live (Hardstyle)
Hosted by: MC Ruffian

HELSINKI VIBES FLOOR
(presented by TranceClubber)
Super8 & Tab (Trance)
Miika Kuisma (House/Trance)
Jace (Trance)
Mr A (House)

GODSKITCHEN FLOOR
Greg Downey (Trance)
DJ Shah (Trance)
Misstress de Funk (Techno)
Neil Navarra (House)
Kate Lawler (House)

POLYSEXUAL FLOOR
Lisa Lashes (Hard house/hard trance/tech)
BK (Hardhouse)
Cally Gage (Hardhouse, typ)
Mark H (Hardhouse, typ)

BASEMENT & MONDAY BAR
AFTER HOURS FLOOR
Berre (Full on/Psy/Dark psy)
Core (Full on/Psy/Dark psy)
Jamin Murphy (Psy)
Geoff Gains (House)
+ more djs to be announced

TRANCECLUBBER
SUN DECK FLOOR

12:00
Kambiz b2b Tatsumi Suzuki, Poizon & Unity

14:30
Laszlo & Gurgel

16:00
[GodsKitchen]
Lisa Lashes vs. BK vs. Neil Navarra vs. DJ Shah

18:00
Will B, Steve, Jonas h�rnblad, Doter vs. Wonderjay

21:30
Zendorion, Rokkaz & Zebbe

23:30
Eyeson, Agazuto & Nosram

01:30 WideOpenDecks

Posted by Akia on May-26-2008 06:11:

Jag k�pte biljett f�r l�nge sedan men s� best�mde sig min moster pl�tsligt f�r att komma och h�lsa p� h�r i Sverge just den helgen ...s� ingen kryss f�r mig

Posted by Olov on May-26-2008 16:17:

�h jag ser ut att f� jobba denna helg, y�y...
N�ja det blir nog kul f�r er alla som har lyckan att f� �ka.
F�r hoppas p� n�ge kul p� n�sta kryss.

Posted by MiB on May-26-2008 23:05:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag �r d�r som vanligt
Hoppas p� samma drag som f�rra �ret, Sundeck var grymt!!
BTW, pass ska inte l�ngre beh�vas d� Estland numera (sedan 21 december 2007) �r med i Schengen.

kollat upp det d�r noga nu och man m�ste ha ett leg d� som kan bevisa vilket land man �r ifr�n.. typ EU leg =)

Posted by Jeremy H on May-27-2008 17:08:

quote:
Originally posted by MiB
kollat upp det d�r noga nu och man m�ste ha ett leg d� som kan bevisa vilket land man �r ifr�n.. typ EU leg =)

Yes, st�mmer. Dock beh�ver man s�llan visa det i ett annat Schengen-land, men det �r fortfarande det enda som g�ller som fullst�ndig identifikation. De flesta l�nder i Schengen kan dock anv�nda sina vanliga k�rkort, men det kan tydligen inte vi.. svenska k�rkort suger uppenbarligen

Posted by MiB on May-28-2008 19:44:

VIKTIGT - L�S DETTA!

P� fredag kommer det att vara en kaotisk trafiksituation i Stockholm pga flera orsaker:

1) Den stora Irakkonferensen med massor av avst�ngda gator och VIP-transporter runt omkring och i stan
2) 40 gymnasieskolor firar avslutning p� lastbilar runt om i innerstan.
3) KISS-kosert p� Stadion (n�ra terminalen).

Vi har tagit detta p� fullaste allvar och kommer att g� ut med information om l�get med ett utskick i kv�ll. Vi vore j�ttetacksamma om ni kan hj�lpa oss att f� ut detta till s� m�nga som m�jligt.

Vi rekommenderar f�ljande:

- Undvik att ta bil eller taxi till terminalen p� fredag om du inte har mycket gott om tid p� dig. Risken �r mycket stor att du kan bli fast i timmar i och i n�rheten av Stockholms innerstad.

- Om du m�ste ta bil, f�rs�k att parkera den utanf�r stan och ta kommunala sp�rv�gar som tunnelbana, pendelt�g och Arlandabanan i st�llet. F�rs�k �ven att undvika bussar i Stockholms innerstad.

- Vi rekommenderar att komma s� tidigt som m�jligt till terminalen och d�rf�r �ppnar vi incheckning en timme tidigare, redan kl 15.00 fredag eftermiddag.

Vi kommer �ven att hyra egna bussar som g�r fr�n G�rdets t-bana (norra uppg�ngen - i t�gets f�rdriktning) d� vi inte vet om det blir st�rningar i trafiken f�r buss nr 1 som normalt g�r f�rbi och h�mtar upp vid G�rdet till Frihamnen. I v�rsta fall f�r man g� d�rifr�n, ca 10-15 minuters g�ngtid.
Dom kommer att g� i skytteltrafik mellan kl 15.00-17.45. Skulle tro att det blir ca var 10e minut. Inget tidsschema.

Som gr�dde p� moset s� kommer b�ten inte att kunna v�nta p� f�rsenade g�ster utan avg�r prick 18.00. Detta pga av en just p�g�ende hamnstrejk.

S�.. om har du m�jlighet.. tidigarel�gg dina planer och ha ambition att vara i terminalen senast kl 15-16, annars finns det risk att du missar kryssningen pga fredagens trafikkaos.

Mvh,
Staffan & Johnny
Monday Bar

Tallink-Silja Line

Posted by SteveTranz4ever on May-29-2008 06:24:

Tjena boys and girls!

Det var ju ett j�vla tag sen man skrev h�r p� TA... fy fy p� mig!
Men ja de flesta ser man ju �nd� p� TC...

Har ju vart p� alla 17 kryssar, 18 med denna
Spelat p� 4 varav denna kryss blir min 5e kryssspelning (6 f�r MB)...
Ska bli sjukt kul... Sundeck �r s� kul verkligen! Ska ocks� ta med mig filmkamera och �ven blitt ombedd att filma lite extra f�r Monday Bar...

Vill �terigen p�peka det MiB redan n�mnt.

VIKTIG INFO ANG FREDAG KLICKA H�R OCH SPRID L�NKEN!!!!

.

Posted by ScuL on May-29-2008 21:41:

hoppas ni f�r en trevlig resa.
jag hade l�ngtats att dra p� en extra-stor kryss redan sen b�rjan.. speciellt en till estland. tyv�rr s� gick det inte f�rra �ret f�r det krockade med jobbet och i �r g�r det inte f�r jag har ett br�k med 2 artister som finns med p� skepet. de har hotat mig tidigare och tanken att sitta fast p� ett skep d�r det finns inga utv�ger ger mig �ngest. s� det �r troligtvis det smartaste att inte leta efter faran.

Posted by MiB on May-30-2008 05:21:

quote:
Originally posted by ScuL
hoppas ni f�r en trevlig resa.
jag hade l�ngtats att dra p� en extra-stor kryss redan sen b�rjan.. speciellt en till estland. tyv�rr s� gick det inte f�rra �ret f�r det krockade med jobbet och i �r g�r det inte f�r jag har ett br�k med 2 artister som finns med p� skepet. de har hotat mig tidigare och tanken att sitta fast p� ett skep d�r det finns inga utv�ger ger mig �ngest. s� det �r troligtvis det smartaste att inte leta efter faran.

utveckla g�rna.. va e det f�r "mogna" artister som h�ller p� med s�nt? trodde det va 14-is fasoner

Posted by ScuL on May-30-2008 11:41:

boah.. det finns 2 olika historier som handlar om samma sak; artister som inte kan ta kritik.
som n�gra vet driver jag ett hardstyle forum som liknar TA v�ldigt mycket (vi n�r 13.000 medlemmar)
som p� varje sida finns det positiva och negativa svar som handlar om l�tar, fester, osv.
technoboy har l�st en del p� sidan genom ett hemligt konto och blev sur n�r folk skrev n�got d�ligt.
d�rf�r fixade han sin holl�ndska kk att bli medlem s� hon kunde f�rsvara honom och hans arbete.
efter stora konflikter s� bannade vi henne liksom en vanlig person skulle bli bannat bara f�r att hon f�rst�rde atmosf�ren rej�lt.
sedan dess har hon gjort allt f�r att ljuga mot honom s� att han blev satans arg p� mig.
h�lften av sakerna som hon sa till honom �r inte ens sanna. jag brukade gilla hans arbete v�ldigt mycket
och bytade ut n�gra mejls d� och d�. men efter detta skedde s� vill han bara ge mig stryk.

andra problemet �r killen som kallas headhunterz, vi kom redan i konflikt med varandra i 03 d� han skrev en massa bajs om mitt f�rsta skivsl�pp och gjorde allt m�jligt f�r att driva med mig, mina produktionskolleger, sidan och skivbolaget som jag startades.
eftersom han �r ostkungen, liksom scooter, men i hardstyle, f�r han en massa negativa betyg i hardstyle v�rlden.
inget som jag kan �ndra, folk f�r v�l skriva vad de tror och anser. jag fick hotmejl fr�n honom; om jag inte skulle radera dessa negativa posts skulle jag tr�ffa hans n�va.
jag har ignorerat honom sen l�nge tills han skrev att jag borde f� cancer och d� (allt detta f�r jag driver sidan och inte tar honom p� allvar).
f�r drygt en m�nad sen skulle han spela p� festen In Qontrol men kunde inte f�r han hamnade i sjukhuset pga en blindtarminflammation.
jag skojade lite p� forumet f�r jag t�nkte det var v�l r�ttvisst att en artist som beter sig s� h�r f�r "gudens straff" som det heter h�r
efter det s� fick jag �nnu mer hotmejl av honom, hans produktionskolleg wildstylez och n�gra av hans kompissar.

bokstavligt sa de: du borde hitta n�gra kompissar f�r att skrapa dig av golvet p� n�sta festen n�r du ligger d�r lamt i en sj� av blod.

efter detta undviker jag att dra p� fester d�r dessa 3 artister lirar och jag �verv�gar att sluta med att dra p� fester i holland i sin allm�nhet d�r jag anser det �r inte v�rt min h�lsa. de flesta fester i utlandet �r mycket sk�nare (st�mningen �r b�ttre), tyv�rr s� finns dessa 3 idioter med p� kryssningen nu s� jag orkar inte dra med p� den pga de.

Posted by SMC on May-30-2008 11:59:

quote:
Originally posted by MiB
utveckla g�rna.. va e det f�r "mogna" artister som h�ller p� med s�nt? trodde det va 14-is fasoner

Hardstyle gangsters?

Posted by Akia on May-31-2008 10:23:

Ja, hur gamla �r dem undrar man..?

Posted by Snowave on Jun-04-2008 20:11:

Hmm blev det n�gra bilder fr�n kryssen ????

s�g ifs endel p� tranceclubber.com

=)

Posted by jofawe on Jun-14-2008 07:06:

quote:
Originally posted by Snowave
Hmm blev det n�gra bilder fr�n kryssen ????

s�g ifs endel p� tranceclubber.com

=)

Det finns ju alltid bilder p� http://www.bejbi.se

Posted by Snowave on Jun-17-2008 21:45:

Tack f�r l�nken =) kul att se igenom bilderna

Tack jofawe! =)

quote:
Originally posted by jofawe
Det finns ju alltid bilder p� http://www.bejbi.se

Pages (2): [1] 2 »