TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Iemand met O2 abonnement?
Iemand met O2 abonnement?
Is er ook iemand met een telefoon + abonnement van O2?
Ik wil voor Z.Afrika eindelijk een toestel met abo en ik zit te twijfelen tussen O2 en KPN/Vodafone.
Heb je er goed bereik e.d. mee? Ik wil niet strax in de jungle zitten zonder dat ik kan bellen 
Thanks voor de tips enzo 
Re: Iemand met O2 abonnement?
| quote: |
| Originally posted by Miss Proximus Is er ook iemand met een telefoon + abonnement van O2? Ik wil voor Z.Afrika eindelijk een toestel met abo en ik zit te twijfelen tussen O2 en KPN/Vodafone. Heb je er goed bereik e.d. mee? Ik wil niet strax in de jungle zitten zonder dat ik kan bellen ![]() Thanks voor de tips enzo |
wat een spelfouten heb ik zeg
maar waar wil je m voor gebruiken?
naar NL bellen?
in ZAf naar nrs daar bellen?
| Originally posted by Optimus wat een spelfouten heb ik zeg maar waar wil je m voor gebruiken? naar NL bellen? in ZAf naar nrs daar bellen? |
hahah 
Ja idd, ik bel dan vanuit Zuid-Afrika naar Nederland. Naar Timmy D 
| Originally posted by New Wave Neu, ze beld mij elke dag effe om een potje phonesex te houwe, Andreas is toch hard aan het werk bij de bank...en ik heb zeeee-en van tijd....voor vrouwen extreem veel zelfs. |

wat mijn zus doet die nu een tijd in spanje zit.. ze koopt een spaanse kaart wat veel goedkoper is uiteindelijk.. dus als dat mogelijk is zou ik dat wel doen.. is voor jou en de mensen die jou bellen goedkoper! 
| Originally posted by TimeportE wat mijn zus doet die nu een tijd in spanje zit.. ze koopt een spaanse kaart wat veel goedkoper is uiteindelijk.. dus als dat mogelijk is zou ik dat wel doen.. is voor jou en de mensen die jou bellen goedkoper! |
| Originally posted by TimeportE is voor jou en de mensen die jou bellen goedkoper! |

Maar ik snap dat niet zo goed! Je kunt dus gewoon een eind wegbellen voor 30 Euro ofzo? Maar ze noemen geen buitenland tarieven! wie wet kost t bij hun wel 2 euro per minuut dus dan ben ik zo door die 30 euro heen!
Ik heb al even gekeken voor een Zuid-Afrikaanse provider maar dat schiet ook niet op.
T is gewoon fokking bijna 1 euro per minuut!! grrrrr
| Originally posted by Miss Proximus Maar ik snap dat niet zo goed! Je kunt dus gewoon een eind wegbellen voor 30 Euro ofzo? Maar ze noemen geen buitenland tarieven! wie wet kost t bij hun wel 2 euro per minuut dus dan ben ik zo door die 30 euro heen! Ik heb al even gekeken voor een Zuid-Afrikaanse provider maar dat schiet ook niet op. T is gewoon fokking bijna 1 euro per minuut!! grrrrr |

O2 heeft anders wel nu bijzonder leuke aanbiedingen (1e half jaar gratis en geen aansluitkosten) enzo..
Ik wil niet veel zeggen maar het bereik van D* is in Nederland op veel plaatsen bijzonder k*t.. vooral in de provincie waar Prox woont (Ljouwert zelf zal nog wel gaan denk ik).. dus als je het aan mij vraagt zou ik het niet van de buitenlandse belminuten laten afhangen wat voor abbo je neemt; je zit er namelijk wel een jaar aan vast remember that 
Overigens heb ik net een week geleden een O2-120 abbo afgesloten met 30 SMSbundel voor �24,- per maand.
Geen aansluitkosten, eerste 3 maanden gratis, EN een gratis kleuren TV. Kijk dat noem ik nog eens zaken doen 
| Originally posted by ScuL Overigens heb ik net een week geleden een O2-120 abbo afgesloten met 30 SMSbundel voor �24,- per maand. Geen aansluitkosten, eerste 3 maanden gratis, EN een gratis kleuren TV. Kijk dat noem ik nog eens zaken doen |
Op die manier wil ik daar ook ERG graag een abbo
Je moet geen abo in NL afsluiten als je voortdurend in het buitenland verblijft, koop daar een prepaid SIMkaart (neem een gsm mee die simlock vrij is). Je bent altijd goedkoper uit met een locale provider. Als je een abo neemt in NL betaal je altijd voor wat dan ook. Word je gebeld, betaal jij. Neem je niet op en spreken ze de voicemail in, jij bent degene die betaald. SMS is ook extra duur.
Informeer gewoon bij een klantenservice v/e provider in NL welke Zuid Afrikaanse provider de beste dekking heeft.
Belbundels waar alles vanuit betaald wordt lijkt een slim idee, maar je zit zo door je geld heen.
Ik werk btw bij Ben dus ga er maar vanuit dat dit het beste is

| Originally posted by Jesse Je moet geen abo in NL afsluiten als je voortdurend in het buitenland verblijft, koop daar een prepaid SIMkaart (neem een gsm mee die simlock vrij is). Je bent altijd goedkoper uit met een locale provider. Als je een abo neemt in NL betaal je altijd voor wat dan ook. Word je gebeld, betaal jij. Neem je niet op en spreken ze de voicemail in, jij bent degene die betaald. SMS is ook extra duur. Informeer gewoon bij een klantenservice v/e provider in NL welke Zuid Afrikaanse provider de beste dekking heeft. Belbundels waar alles vanuit betaald wordt lijkt een slim idee, maar je zit zo door je geld heen. Ik werk btw bij Ben dus ga er maar vanuit dat dit het beste is |
[Je krijgt automatisch het sterkste signaal].
Ik heb de volgende info over Z.Afrika gevonden..
Je hebt de keuze uit 3 providers
1: Vodacom (GSM 900 - Qualiteit gelijk aan NL Vodafone/KPN)
2: MTN (GSM 900 - Qualiteit gelijk aan NL Vodafone/KPN)
3: Cell C (GSM1800 - Qualiteit gelijk aan NL O2/D*/Ben)
Kijk hier voor dekkingskaarten en zie welke het beste bij je past (weet niet waar je het meeste gaat verblijven
)
Vodacom:
http://www.vodacom.co.za/vodago/coverage_map.asp
MTN:
http://www.mtn.co.za/home/coverage/coverage_map.htm
Cell C:
http://www.cellc.co.za/
Menu rechtsboven -> C is for Coverage -> Coverage -> Map
Hey dik bedankt allemaal 
ik ben wel heel erg aan t twijfelen wat ik t beste kan doen!
ik zit 4 maanden in de oostkaap (tussen port elizabeth en port alfred) en ik zal voornamelijk naar nederland bellen/vanuit NL gebeld worden denk ik.
misschien moet ik idd gewoon ff met wat klantenservices bellen 
Als je nu voor een tijdje naar het buitenland gaat en je wilt bellen...maar je hebt nog geen abbo
let op M.Proximus dit geldt dus voor jou 
ga naar http://www.vakantiebellen.nl/ Je selecteert het land waar je heen gaat. en het soort abbo dat je hebt. En je krijgt de kosten te zien van hoeveel je zou betalen om te kunnen bellen naar nederland.
vb. Thailand : Ben = 1.35 euro naar nl bellen
Dton = 8.5 euro om naar NL te bellen!!! (ongeveer dan wel he
)
Dus zuid afrika met ben regelmatig
Tarieven voor Ben Regelmatig in Zuid Afrika
Prijzen zijn incl. BTW.
Roaming provider: Bellen binnen Zuid Afrika Bellen naar Nederland Gebeld worden in Zuid Afrika
Piek: Dal: Piek: Dal: Piek: Dal:
MTN �1,11 �0,61 �2,40 �1,89 �1,25 �1,25
En bellen met Dton allin 30 naar zuid afrika
Tarieven voor Dutchtone Allin � 30 in Zuid Afrika
Prijzen zijn incl. BTW.
Roaming provider: Bellen binnen Zuid Afrika Bellen naar Nederland Gebeld worden in Zuid Afrika
Piek: Dal: Piek: Dal: Piek: Dal:
MTN �2,95 �2,95 �3,45 �3,45 �2,20 �2,20
Vodacom (Pty) �2,95 �2,95 �3,45 �3,45 �2,20 �2,20
Er zittten dus hele grote verschillen tussen. Dus check die site maar eerst effe voordat je een abbo neemt!!!
En dan niet bezuinigen op 3 mnd gratis bellen, want het kan zijn dat je bij een andere provider veel goedkoper uit bent in het buitenland!!!!
Ik ben zelf ook namelijk op zoek naar een goed abbo voor NL en voor buiten NL. Maar ik weet het nog niet zeker....
Sandman
| Originally posted by Jesse Ik werk btw bij Ben dus ga er maar vanuit dat dit het beste is |

| Originally posted by Optimus ik ook! welke afdeling in Breda? Ik bij relatiebeheer outbound in Den Haag ![]() ![]() |

| Originally posted by Jesse Informeer gewoon bij een klantenservice v/e provider in NL welke Zuid Afrikaanse provider de beste dekking heeft. |

)
Re: Iemand met O2 abonnement?
| Originally posted by Miss Proximus Is er ook iemand met een telefoon + abonnement van O2? Ik wil voor Z.Afrika eindelijk een toestel met abo en ik zit te twijfelen tussen O2 en KPN/Vodafone. Heb je er goed bereik e.d. mee? Ik wil niet strax in de jungle zitten zonder dat ik kan bellen ![]() Thanks voor de tips enzo |
(K)
| Originally posted by Optimus 2 Jesse kan je ook zien op Iris hoor ![]() |
Duh weet ik ook wel, maar Miss P werkt geloof ik niet bij een klantenservice
Nee, ik werk niet, ik word slapend rijk 
Anyway...bedankt voor de site Sandman!!! 
Ik heb ff gekekenen en kan moeilijk beslissen 
O2 is het goedkoopste om zelf naar t buitenland te bellen, maar het duurst om gebeld te worden. Vodafone zit er tussenin, en KPN is het goedkoopst om gebeld te worden, maar verhoudingsgewijs (tussen deze 3) het duurst om zelf te bellen.
Dutchtone is idd f*kin duur!! Dan is je belbundel dus 1-2-3 op 
Ik ga gewoon ff tjekken wat ik er voor kortingen e.d. bij kan krijgen en dan moet ik op die manier maar beslissen 
Thanks heeps!!