TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- mp3-mixers
mp3-mixers
vilken mp3 mixer e den b�sta? vilken anv�nder ni?
du menar, mp3-mixer program?
eller s�nna externa mp3 kontrollers?
| quote: |
| Originally posted by AnD du menar, mp3-mixer program? eller s�nna externa mp3 kontrollers? |
Native Instrument Traktor �r det b�sta tycker jag. Har ganska avancerade funktioner men �r inte alltf�r sv�r att s�tta sig in i. M�nga anv�nder Atommixmp3 men det f�rst�r l�tarnas kvalit�.
jag tykcer det e r�tt sv�rt o mixa o greja med mp3or eftersom jag inte har 2 ljudkort
Traktor �r ok, men alldeles f�r mkt datorprogramk�nnsla och f�r lite dj k�nnsla... auto bpm match o allt vad det heter...
pcdj finns ett program som heter. (www.pcdj.com)
det �r helt ok tycker jag. fast inga eq's dock
finns bpm r�knare men de �r manuella s� de �r l�tta att h�lla sig borta ifr�n, finns st�d f�r 2 ljudkort och det. Jag l�rde mig beatmatcha med pcdj innan jag b�rjade med vinylspelare. Pierre Jerksten (p3 remix programledaren) anv�nde sig av det n�r han s�nde p3 remix live fr�n v�xj� medan han sj�lv satt i g�teborg
VTT - virtual turntables �r ocks� ganska bra. (http://www.carrotinnovations.com/)
Ser v�ldigt fult ut, men man kan l�gga in skins och liknande...
automixbpm eller vad det heter tycker jag personligen �r sm�tt v�rdel�st :P... d�lig ljudkvalitet och det ser ut som ett budget-barn-datorspel
mixmiester �r v�ldigt bra om det inte b�sta f�r att g�ra enga mixar i och med att du inte mixar live s� att s�ga
www.mixmiester.com
klart v�rt att kollain
BPM Studio PRO �r ett annat alternativ...
PCDJ Red whippar ju aaset av de flesta....snabbstartat, l�tt � l�ra sig � framf�r allt.....det andra ljudkortet man har som monitor laggar inte efter som i traktor...
traktor �r ocks� r�tt nice men det �r lite f�r mycke automatik i det hela med autoBMP match � grejer...de e helt enkelt inte �kta (man kan t.ex. se om l�tarna g�r it akt med hj�lp av grafiska verktyg ist�llet f�r � lyssna....hur ofta h�nder det i verkligheten)
| Originally posted by Vizay man kan t.ex. se om l�tarna g�r it akt med hj�lp av grafiska verktyg ist�llet f�r � lyssna....hur ofta h�nder det i verkligheten |
| Originally posted by reveal det finns v�l m�nga mixers som klarar det? |
jag k�r spundforge..... �ndra bpm p� en l�t l�gg dom p� varann =))
blir bra som fan n�r man kommer underfun med hur det ska g� till
inte ymcket k�nsla med att sitta i dom programmen. alt g�r ju automatiskt om man vill...
| Originally posted by Beamish inte ymcket k�nsla med att sitta i dom programmen. alt g�r ju automatiskt om man vill... |
, s� mkt mer k�nnsla och mkt roligare
... sen om alla k�pte techs eller tt:s s� kanske priserna skulle sjunka, just nu �r ju priserna larvigt h�ga f�r t.ex. nya techs sl 1200/10