TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-06-2008 18:42:

Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober

Ok, vem ska dit? Bekänn färg nu!

Posted by Laszlo on Oct-06-2008 19:36:

Re: Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober

quote:
Originally posted by Johan (DJ Irish)
Ok, vem ska dit? Bekänn färg nu!

Det här missar jag inte. Ska du dit Johan?

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-06-2008 19:51:

Re: Re: Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober

quote:
Originally posted by Laszlo
Det här missar jag inte. Ska du dit Johan?

Självklart! En av de få stora som jag lyckats missa under alla år.

Och som ny i Stockholm har jag aldrig varit på Berns heller. Kommer förköp vara ett måste för ett sånt här gig?

Posted by Laszlo on Oct-07-2008 08:24:

Re: Re: Re: Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober

quote:
Självklart! En av de få stora som jag lyckats missa under alla år.

Och som ny i Stockholm har jag aldrig varit på Berns heller. Kommer förköp vara ett måste för ett sånt här gig?

Svårt att säga. När Digweed körde på Berns i våras var det inte på långa vägar fullt, och han känns på något vis ändå som ett större dragplåster än Hawtin. På festens eventsida på Facebook står knappa 1000 pers som Attending. Hur bra riktvärde det är är svårt att säga, men jag köper min biljett idag. Jag tror också att insläppet är smidigare för de med förköpt biljett - kan ha fel dock.

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-07-2008 09:48:

Ok, låter rimligt. Ska nog oxå köpa idag. Inte värt att missa för att man inte pallar trilla in på nån hemsida och klicka fram en biljett

Posted by Christian Ö. on Oct-07-2008 20:06:

Jag har också planer på att dra dit en sväng

Posted by lacksesepsotygh on Oct-08-2008 13:46:

fan. har missat detta helt. ska försöka komma iväg på det.

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-09-2008 10:57:

Schysst med lite fler folk

Kanske kan vi mötas upp nånstans på stället? Tror inte jag lyckats träffa nån av er förut. Skulle vara kul att säga hej

Posted by Laszlo on Oct-09-2008 13:02:

quote:
Schysst med lite fler folk

Kanske kan vi mötas upp nånstans på stället? Tror inte jag lyckats träffa nån av er förut. Skulle vara kul att säga hej

Av alla gånger vi enats om SWETA meetups så har typ 0,2 st inträffat Om någon ser mig så ryck tag i mig och säg hej! Vet inte om vi träffats Johan, men jag har sett dig spela någon gång så jag lär känna igen dig om jag ser dig, i så fall lovar jag att snubbla in i dig och spilla en öl

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-09-2008 14:30:

quote:
Originally posted by Laszlo
Av alla gånger vi enats om SWETA meetups så har typ 0,2 st inträffat Om någon ser mig så ryck tag i mig och säg hej! Vet inte om vi träffats Johan, men jag har sett dig spela någon gång så jag lär känna igen dig om jag ser dig, i så fall lovar jag att snubbla in i dig och spilla en öl

Hehe låter som en plan. Då är jag oxå i snubbel-mode ifall jag tror jag känner igen nån

Posted by Laszlo on Oct-09-2008 19:00:

Jääääääääääääääävla piss.

Alla mina fyra medpassagerare har bangat. Mindre kul att punga ut 2000 spänn på bensin helt ensam. Ingen nerifrån Skåne/småland som ska upp och vill dela bil? Tåg är cpdyrt.

Posted by Olov on Oct-10-2008 16:15:

Jävligt tråkigt att höra Laszlo...
Själv har jag precis hämtat ut biljetter och ser fram emot en minimalnatt med bärs å sprit så man ä i rätt kondis för det där barnkalaset som man e bjuden på imorgon

Posted by Laszlo on Oct-10-2008 18:08:

quote:
Originally posted by Olov
Själv har jag precis hämtat ut biljetter och ser fram emot en minimalnatt med bärs å sprit

JAG HATAR ER!!!!!!!111111

vill bara lägga mig ner och gråta

Posted by Cloudburst on Oct-11-2008 11:26:

Oj missade detta. Är i sthlm nu och var faktiskt utanför Berns i natt!

Däremot torkade jag mig med en artikel om Hawting (från svd) imorse...

Posted by Jeremy H on Oct-12-2008 12:54:

Tråkigt o höra Laszlo =/ Hänt dig bra många ggr förr också va?
Men.. hur var festen för er som var där då?
Hade gärna kommit. Får trösta mig med M83 ikväll

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-13-2008 10:52:

Synd att du inte kunde ta dig dit Lazlo! Jag rekomenderar att sälja dina vänner på Ebay för de verkar vara defekta

Annars var det en bra tillställning. Bra med folk och stämning. Och både Gaiser och Richie Hawtin kan ju sina grejer. Oxå kul att se Hawtin använda sin Traktor DJ setup även om det ibland verkade lite kämpigt för honom att konstruera sina egna breaks och climax med looparna och samtidigt få dem att passa in strikt i 4-takten.

Posted by lacksesepsotygh on Oct-15-2008 18:55:

det var jävligt trevligt där

Posted by Laszlo on Oct-16-2008 09:49:

quote:
Originally posted by Johan (DJ Irish) Oxå kul att se Hawtin använda sin Traktor DJ setup även om det ibland verkade lite kämpigt för honom att konstruera sina egna breaks och climax med looparna och samtidigt få dem att passa in strikt i 4-takten.

Det är ju lite av Richies grej, att han medvetet kastar in ett par loopar på varandra för att låta de sakta glida ifrån varandra, just för att skapa ett litet halvsmutsigt break eller vad det nu må vara. Han har ett macro där han med ett enkelt knapptryck får automatisk sync på samtliga låtar. Gör man detta rätt så kan det skapa ett ännu fetare klimax när det väl släpper. Men då ska det väl till att det bli rätt också, annars kan jag tänka mig att det lätt blir pannkaka av det. Sen ska han tydligen vara duktig på att använda liiite för mycket effekter och annat lull lull, men det är väl en smaksak det också. Vet inte om ni sett videon där han demonstrerar hur han använder sin setup? Där visar han exempel på just detta med loopar som går i osync och annat trevligt...

http://vimeo.com/1655321

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-16-2008 15:27:

Jupp har sett videon och tvivlar inte på hans "skillz". Innan den här digitala "revolutionen" var han ju inte oäven för att använda diverse trummaskiner och dylikt i sina set och det är riktigt intressant att höra ljudmattorna han väver ut nu när han slipper koncentrera sig på beatmatchingen.

Det jag främst hade lite invändningar emot är själva släppet av klimaxet vid ett långt uppbyggande. Det kom aldrig riktigt in där man förväntade och därför kunde reaktionen från publiken komma av sig lite. Att låta loopar och sånt glida ifrån varandra är inte nödvändigtvis av ondo när man gör det rätt, vilket Hawtin kan men det är tajmingen med att släpppa tillbaks basen, beatsen eller dra ifrån effekten som ibland inte stämde enligt mitt öra