TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober
Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober
Ok, vem ska dit? Bekänn färg nu! 
Re: Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober
| quote: |
| Originally posted by Johan (DJ Irish) Ok, vem ska dit? Bekänn färg nu! |
Re: Re: Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober
| Originally posted by Laszlo Det här missar jag inte. Ska du dit Johan? |

Re: Re: Re: Richie Hawtin på Berns 10:e Oktober
| Originally posted by Johan (DJ Irish) Självklart! En av de få stora som jag lyckats missa under alla år. ![]() Och som ny i Stockholm har jag aldrig varit på Berns heller. Kommer förköp vara ett måste för ett sånt här gig? |
Ok, låter rimligt. Ska nog oxå köpa idag. Inte värt att missa för att man inte pallar trilla in på nån hemsida och klicka fram en biljett 
Jag har också planer på att dra dit en sväng 
fan. har missat detta helt. ska försöka komma iväg på det.
Schysst med lite fler folk 
Kanske kan vi mötas upp nånstans på stället? Tror inte jag lyckats träffa nån av er förut. Skulle vara kul att säga hej
| Originally posted by Johan (DJ Irish) Schysst med lite fler folk ![]() Kanske kan vi mötas upp nånstans på stället? Tror inte jag lyckats träffa nån av er förut. Skulle vara kul att säga hej |
Om någon ser mig så ryck tag i mig och säg hej! Vet inte om vi träffats Johan, men jag har sett dig spela någon gång så jag lär känna igen dig om jag ser dig, i så fall lovar jag att snubbla in i dig och spilla en öl
| Originally posted by Laszlo Av alla gånger vi enats om SWETA meetups så har typ 0,2 st inträffat Om någon ser mig så ryck tag i mig och säg hej! Vet inte om vi träffats Johan, men jag har sett dig spela någon gång så jag lär känna igen dig om jag ser dig, i så fall lovar jag att snubbla in i dig och spilla en öl |
Jääääääääääääääävla piss.
Alla mina fyra medpassagerare har bangat. Mindre kul att punga ut 2000 spänn på bensin helt ensam. Ingen nerifrån Skåne/småland som ska upp och vill dela bil? Tåg är cpdyrt.
Jävligt tråkigt att höra Laszlo...
Själv har jag precis hämtat ut biljetter och ser fram emot en minimalnatt med bärs å sprit så man ä i rätt kondis för det där barnkalaset som man e bjuden på imorgon 
| Originally posted by Olov Själv har jag precis hämtat ut biljetter och ser fram emot en minimalnatt med bärs å sprit |
Oj missade detta. Är i sthlm nu och var faktiskt utanför Berns i natt!
Däremot torkade jag mig med en artikel om Hawting (från svd) imorse... 
Tråkigt o höra Laszlo =/ Hänt dig bra många ggr förr också va?
Men.. hur var festen för er som var där då?
Hade gärna kommit. Får trösta mig med M83 ikväll 
Synd att du inte kunde ta dig dit Lazlo! Jag rekomenderar att sälja dina vänner på Ebay för de verkar vara defekta 
Annars var det en bra tillställning. Bra med folk och stämning. Och både Gaiser och Richie Hawtin kan ju sina grejer. Oxå kul att se Hawtin använda sin Traktor DJ setup även om det ibland verkade lite kämpigt för honom att konstruera sina egna breaks och climax med looparna och samtidigt få dem att passa in strikt i 4-takten.
det var jävligt trevligt där
| Originally posted by Johan (DJ Irish) Oxå kul att se Hawtin använda sin Traktor DJ setup även om det ibland verkade lite kämpigt för honom att konstruera sina egna breaks och climax med looparna och samtidigt få dem att passa in strikt i 4-takten. |
Jupp har sett videon och tvivlar inte på hans "skillz". Innan den här digitala "revolutionen" var han ju inte oäven för att använda diverse trummaskiner och dylikt i sina set och det är riktigt intressant att höra ljudmattorna han väver ut nu när han slipper koncentrera sig på beatmatchingen.
Det jag främst hade lite invändningar emot är själva släppet av klimaxet vid ett långt uppbyggande. Det kom aldrig riktigt in där man förväntade och därför kunde reaktionen från publiken komma av sig lite. Att låta loopar och sånt glida ifrån varandra är inte nödvändigtvis av ondo när man gör det rätt, vilket Hawtin kan men det är tajmingen med att släpppa tillbaks basen, beatsen eller dra ifrån effekten som ibland inte stämde enligt mitt öra