TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Daifrecords.com /Sweden

Posted by EnergyReflect on Dec-22-2008 15:52:

Daifrecords.com /Sweden

Hi people, i have a problem with daifrecords. Joakim Daif not pay anythink :-) i release in this label two singles:

http://daifrecords.com/index.php?p=trance

Energy Reflect vs Arctic Moon - Cold Planet DAIFR031

Energy Reflect vs Paul Miller - Ascend DAIFR025

And this man not respond :-) anybody knows somethink about this man ???

This is conversation with Joakim on MSN

Joakim Daif | www.daifrecords.com | www.clubdaif.com says:
fuck you your stuped fucking pollish shit bag
go fuck yourself in a homo club
[email protected] says:
whu you not pay !!!!!!!
[email protected] says:
fuckin ashole !!!!!!!!!!!!
fuck off
ou are a fucking shithole
[email protected] says:
why !!!!!!!!!!!
[email protected] says:
thief !!!!!!!!!!!
becouse you hink you run the world
[email protected] says:
hahahahhahaa
[email protected] says:
fuckin thief !!!!!!!!
atleats i got to fuck you up
[email protected] says:
hahahhaha
[email protected] says:
ashole !!!!!!!!!!!!!!
[email protected] says:
and THIEF !!!!!!!!!!!!!!
[email protected] says:
[email protected] says:

[email protected] says:
thief from fiords
[email protected] says:
hahahaha
[email protected] says:
thief and liar
im glad your laughing
atleast your having fun
[email protected] says:
you must read somethink on tranceaddict about your fuckin label
[email protected] says:
fuckin thief !!
i dont give a shit
[email protected] says:
other labels pay
i like to fuck you up

Cheers from Poland

Energy Reflect

Posted by benni on Dec-22-2008 20:03:

what did he promise you?

Posted by EnergyReflect on Dec-22-2008 21:02:

Promise me ?? man.. i have a contracts !! And this man not pay fot two singles....

Posted by mr_fisken on Dec-27-2008 23:11:

perhaps you should contac a lawyer and not a forum.

Posted by Sinnica Hax on Dec-28-2008 17:24:

Yeah, contact a lawyer and have him look it up. Get back to us and tell us how it went. Judging from your msn conversation it's just the usual swedish attitude aka "alkoholiserad studentspexare" just as the "DJs" in this forum.

Nothing to worry about. Give 'em hell. Trance is run by kiddies, I dont know how many labels have fucked me over, even the big serious ones, and they only respons like twice a year to your fucking emails.

Posted by Laszlo on Dec-29-2008 15:06:

Looks to me like a conversation between two thirteen year olds fighting over a girl, rather than a label manager and an artist.

What does the contract agreement say? If there is a signed contract, you can be cool, but if not, then you're pretty much screwed I'm afraid.

Posted by RebeL9 on Dec-30-2008 07:16:

Jag vet inte hur m�nga liknande fall som omn�mnts h�r p� TA d�r skivbolagsbossar inte betalat artister. Allt i k�lvattnet av f�rbaskade digitala labels som varenda j�vla tio�ring kan starta upp.

Posted by SMC on Dec-31-2008 14:38:

Jag anar en doft av fail.

Posted by Sinnica Hax on Jan-04-2009 02:52:

quote:
Originally posted by RebeL9
Jag vet inte hur m�nga liknande fall som omn�mnts h�r p� TA d�r skivbolagsbossar inte betalat artister. Allt i k�lvattnet av f�rbaskade digitala labels som varenda j�vla tio�ring kan starta upp.

S� fruktansv�rt sant s� det �r sorgligt.

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-16-2009 09:57:

Ja det d�r �r ju fan n�stan en naturlag i musikindustrin. Man blir alltid bl�st p� de f�rsta kontrakten. Har sett otals exempel p� det b�rjan av 90-talet.

Kommer ih�g n�r Axwell fick sitt f�rsta skivsl�pp som OXL n�nstans i mitten av 90-talet. Har f�r mig att han fick i princip inget trots att vinylen gick att hitta b�de i London och Berlin plus inkluderades i en samling mixad av Carl Cox.

Sedan har man h�rt skivbolag som envisas med att signa kontrakt med artistens riktiga namn (inte p� artistnamnet) och sedan slutat ge ut deras l�tar och hindrat dem f�r att ge ut dem n�n annanstans vilket gjort att dom skitit i alltihop och slutat helt.

Finns massor med exempel.

Posted by Laszlo on Jan-16-2009 09:59:

Fyfan vilken rutten j�vla bransch

Posted by Christian �. on Jan-17-2009 12:22:

quote:
Originally posted by Johan (DJ Irish)

Sedan har man h�rt skivbolag som envisas med att signa kontrakt med artistens riktiga namn (inte p� artistnamnet) och sedan slutat ge ut deras l�tar och hindrat dem f�r att ge ut dem n�n annanstans vilket gjort att dom skitit i alltihop och slutat helt.

Ett s�nt kontrakt har jag f�tt skickat till mig, turligt nog signade jag inte det men det var j�vligt luddigt skrivet s� f�r man det som f�rsta kontrakt och man �r k�t p� ett f�rsta sl�pp �r det l�tt h�nt

Posted by RebeL9 on Jan-24-2009 10:31:

quote:
Originally posted by Johan (DJ Irish)
Ja det d�r �r ju fan n�stan en naturlag i musikindustrin. Man blir alltid bl�st p� de f�rsta kontrakten. Har sett otals exempel p� det b�rjan av 90-talet.

Kommer ih�g n�r Axwell fick sitt f�rsta skivsl�pp som OXL n�nstans i mitten av 90-talet. Har f�r mig att han fick i princip inget trots att vinylen gick att hitta b�de i London och Berlin plus inkluderades i en samling mixad av Carl Cox.

Finns massor med exempel.

inte h�rt Axwells trancegrejer fr�n 90-talet. V�rt att leta upp?

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-24-2009 11:40:

Har �rligt talat inte h�rt hans OXL produktioner p� v�ldigt l�nge men fr�n vad jag minns s� kolla upp hans Tranquility EP som sl�pptes p� Comsic One Records 1995. Specifikt l�ten Listening Comprehension Test