TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Uitgaansleven in Utrecht
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Mack on Jun-07-2002 16:02:

Confused Uitgaansleven in Utrecht

Ik was gister op het Sixpack feest en the day after zat ik zo eens na te denken over de uitgaansgelegenheden in Utrecht. Je hebt echt nergens in Utrecht een toko a la Club Eau in Den Haag of het Kremlin in Amsterdam. Er zijn wel eens dance-feesten op kleine schaal in de Winkel van Sinkel en de Galgenwaard, maar een echte publiekstrekker is er niet. Jammer!

Wordt het niet eens tijd daarvoor?

Posted by ahp2002 on Jun-07-2002 16:37:

tsja... in utrecht is het nix qua trancefeesten. triest maar waar. ik moet ook altijd naar A'dam voor een beetje een normaal feest. De Dansfabriek heeft weleens een afterparty, maar die zijn ook niet goed en om 5.00 beginnen die pas. En de entree van de winkel v sinkel is weer zo duur dat je er niet goed van wordt. Voor de rest is het publiek ook niet iets om vrolijk van te worden hier..

dus houden we t lekker bij danscafe's ook wel leuk op zn tijd, maar ik snap niet hoe ze het godverdegodver vol kunnen houwe om in de 21e eeuw nog steeds grease te draaien. die mensen moeten verboden worden.

Posted by Mack on Jun-07-2002 16:56:

quote:
Originally posted by ahp2002
maar ik snap niet hoe ze het godverdegodver vol kunnen houwe om in de 21e eeuw nog steeds grease te draaien. die mensen moeten verboden worden.

Heheh hou op schei uit. Al die andere oude muzikale zooi mag van mij ook linea recta terug naar de VS. Echt waar. Ga op een donderdagavond in de Beurs staan en je vraagt je serieus af waar die laatste vierkante centimeter is waar je kunt gaan staan en rustig je biertje kan opdrinken. En als ze dan eindelijk een keer een leuk dance-nummertje draaien en je besluit naar de dansvloer te gaan, komen die tunes van Waai Em See Gay ineens weer tevoorschijn.

Posted by AlFerox on Jun-07-2002 17:09:

quote:
dus houden we t lekker bij danscafe's ook wel leuk op zn tijd, maar ik snap niet hoe ze het godverdegodver vol kunnen houwe om in de 21e eeuw nog steeds grease te draaien. die mensen moeten verboden worden.

tja, als je naar een danscafe gaat dan kan je dat verwachten he. of dacht je dat ze in danscaf�s allerlei kwaliteits (electronische) muziek zouden draaien?
dus vanwaar de verontwaardiging?

Posted by Eye-Riz on Jun-07-2002 17:14:

quote:
tsja... in utrecht is het nix qua trancefeesten

EN bedankt...
nog maar eens dan: www.nexusparties.nl

Qua clubs klopt het wel ja, muzikaal gezien is Utrecht vrij eentonig. D&B en techno, maar dan moet je ook vooral erg cool zijn...

Posted by AlFerox on Jun-07-2002 17:18:

quote:
Originally posted by Eye-Riz

EN bedankt...

Qua clubs klopt het wel ja, muzikaal gezien is Utrecht vrij eentonig. D&B en techno, maar dan moet je ook vooral erg cool zijn...

nexusparties?

dat ken ik niet..

zijn daar ook party-reports van in omloop?

Posted by Eye-Riz on Jun-07-2002 17:20:

hihihihihi
niet op grote trance sites, want die reporten alleen grote en bekende feesten/dj's

Posted by AlFerox on Jun-07-2002 17:37:

quote:

hihihihihi
niet op grote trance sites, want die reporten alleen grote en bekende feesten/dj's

kut!

nouja, dan ga ik maar weer naar het Get Down Caf� hoor..

Posted by -TAIS- on Jun-07-2002 17:38:

Tis idd errug mager in Utrecht vind ik. Een goede club ofzo is er niet. WvS is mij vaak weer iets te groovy met Eric De Man, en de Dansfabriek weer iets te popi met hun Boozywoozy geluidjes. Af en toe hebben ze daar idd wel een Johan Gielen/Mark Van Dale/Klubbheads ofzo, maar dat is voor mij ook geen publiekstrekker.

Meeste studenten etc gaan toch op donderdag uit (ik ook) en in het weekend vaak naar terug naar ouders om daar uit te gaan ofzo. Maar op donderdag kan ik me zo 1,2,3 geen tent bedenken waar ik trance/progressive kan horen. Dansfabriek is helemaal leeg donderdags met boozywoozymuziek, Beurs is daarentegen stampvol met skihut muziek en Tivoli is een beetje alto/D&B. Vaak kom ik dan toch daar terecht, omdat er de meeste bekenden zijn.

Schijnbaar hebben studenten geen zin om wekelijks trance ofzo aan te horen (want het zal vast wel eens ergens geprobeerd zijn). Maar wie weet als je wekelijks een "bekende" DJ programmeert dat het dan wel haalbaar is. Op zich zijn d'r genoeg studenten om tenmiste een zo'n toko draaiende te houden lijkt mij. Maar ja...

Posted by ahp2002 on Jun-07-2002 23:13:

quote:
Originally posted by AlFerox

tja, als je naar een danscafe gaat dan kan je dat verwachten he. of dacht je dat ze in danscaf�s allerlei kwaliteits (electronische) muziek zouden draaien?
dus vanwaar de verontwaardiging?

het gaat me om het feit dat die kutnummers altijd gedraaid worden, elke keer weer. doe es een ander nummer, hoeft geen trance te zijn..
ik bedoel, word jij er niet hoorndol van?

Posted by ahp2002 on Jun-07-2002 23:19:

quote:

EN bedankt...

hmm beetje vage site... ik wil data's en line-up zien!! het idee is wel goed. maar wat ik wil is elke week een lekkere set horen om de hoek (woon in het centrum).
enne, die acid, techno feesten hoeven van mij niet. ik ben meer een emotioneel melodie�nmannetje, snif. Toch bedankt voor de tip eyeriz en laat het ff weten als er weer een feestje is..
cheers
tim aka ahp

Posted by ScuL on Jun-08-2002 00:12:

er is in mijn studiestadje idd weinig te doen aan trancefeesten enzo.. aangezien ik toch nog thuis woon (mja ik ben een cursist geen student nou goed ) ga ik dan ook liever zaterdags naar de Q-Base in Zaandam (net zo ver weg als Utrecht zelf ongeveer)...
daar wordt tenminste lekkere muziek gedraait, en niet van die bagger skihut meuk als in de meeste derderangs discotheken en studentencaf�s

Posted by Eye-Riz on Jun-19-2002 21:47:

quote:

hmm beetje vage site... ik wil data's en line-up zien!! het idee is wel goed. maar wat ik wil is elke week een lekkere set horen om de hoek (woon in het centrum).
enne, die acid, techno feesten hoeven van mij niet. ik ben meer een emotioneel melodie�nmannetje, snif. Toch bedankt voor de tip eyeriz en laat het ff weten als er weer een feestje is..
cheers
tim aka ahp

data (meervoud van datum) krijg je zodra er een feest is. Voorlopig hebben we een zomerstop. Line up zal je niet veel boeien omdat er nooit bekende DJ's draaien. Wat niet wil zeggen dat er geen goede muziek is. Is gewoon ons principe.
Over acid en techno: ik ben bang dat je precies de verkeerde dingen van de site plukt. Als je er nog niet geweest bent, zou ik zeker niet oordelen over de techno en acid kant...
Zoals gezegd, Nexus is GEEN trance-feest, maar ook geen techno- of acid feest. Het is een HOUSE feest, waarbij het gaat om de avond en de muziek, wat voor stijl dat ook mag zijn.
Maar goed, de mensen die we zoeken komen wel, en de rest gaat ergens anders heen.

Posted by Opti on Jun-19-2002 21:51:

WE Nexus!

van jou ook hoor Eye

Posted by Eye-Riz on Jun-19-2002 22:32:

Posted by Jappio on Jun-19-2002 22:52:

quote:

Zoals gezegd, Nexus is GEEN trance-feest, maar ook geen techno- of acid feest. Het is een HOUSE feest, waarbij het gaat om de avond en de muziek, wat voor stijl dat ook mag zijn.
Maar goed, de mensen die we zoeken komen wel, en de rest gaat ergens anders heen.

Ik kom volgende x ook (in tegenstelling tot 6 pack, waar ik ook wilde komen maar nie kwam )

LTR

Posted by ahp2002 on Jun-20-2002 10:14:

Eye-riz ik snap je even niet meer.

ik zeg: in utrecht is t nix qua trancefeesten

jij: ahum, www.nexusparties.nl

vervolgens roep je dat t een housefeest is! tsja...ik heb t over trancefeesten

Posted by AlFerox on Jun-20-2002 10:39:

jij als reporter voor de fameuze trance.nu site zou toch zelf wel moeten weten waar de betere trance-feesten te vinden zijn?

Posted by kolkiewolkie on Jun-20-2002 10:55:

op www.dancegids.nl staat nog een report van de februari edition (was fleeeeeeeeeeeeeeeeeex feest, I LOVE NEXUS!!)

overigens staan er tussen de piccies diverse wazige TA-koppen w.o. die van mij

en het is ONMOGELIJK om te begrijpen hoe het daar is als je er nog geweest bent...

overigens heeft er wel eens een 5000 letter partyreport over Nexus van ondergetekende op deze site gestaan, maar om computertechnische redenen is die weggevaagd

Posted by Eye-Riz on Jun-20-2002 16:46:

hihihi, Kolkiewolkie

Speciaal voor ahp2002:
1000x excuses... ik had niet mogen reageren op jouw reply, tenzij ik beter had gelezen. Ik had hooguit mogen zeggen 'nee, inderdaad, er zijn geen leuke trance-feesten, maar wel leuke feesten van Nexus'.

Je moet woorden niet altijd zo letterlijk nemen, ahp2002. Ik reageer op jouw reply waarin je zegt dat je het niet zo hebt op techno en acid feesten. Ik zeg dat Nexus dat niet is. En dan ga jij lopen zoeken naar mijn woorden in eerdere replies.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je alleen maar voor trance komt, en muziek alleen maar in hokjes kunt plaatsen, je bij Nexus verkeerd zit en dus inderdaad beter ergens anders heen kunt gaan.

Posted by ahp2002 on Jun-20-2002 22:07:

quote:

Speciaal voor ahp2002:
1000x excuses... ik had niet mogen reageren op jouw reply, tenzij ik beter had gelezen. Ik had hooguit mogen zeggen 'nee, inderdaad, er zijn geen leuke trance-feesten, maar wel leuke feesten van Nexus'.

Je moet woorden niet altijd zo letterlijk nemen, ahp2002. Ik reageer op jouw reply waarin je zegt dat je het niet zo hebt op techno en acid feesten. Ik zeg dat Nexus dat niet is. En dan ga jij lopen zoeken naar mijn woorden in eerdere replies.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je alleen maar voor trance komt, en muziek alleen maar in hokjes kunt plaatsen, je bij Nexus verkeerd zit en dus inderdaad beter ergens anders heen kunt gaan.

gaan we nu cynisch doen? ik moet woorden niet zo letterlijk nemen? euh ja als je alles vrij gaat interpreteren dan praat je vanzelf langs elkaar heen...
als ik t over trancefeesten heb, dan heb ik t over trancefeesten. en dan plaats ik muziek maar lekker in hokjes, is vast heel slecht ik weet het.

wat betreft nexus, ik ben er nog nooit geweest, behalve afgelopen sixpack dat was wel tof, dus wat dat betreft kan ik alleen daarover een oordeel geven. maar jullie site is gewoon superonduidelijk van wat ik er kan verwachten (Nexus organizes non-commercial parties providing the best of progressive, techno, acid and goa music). En omdat ik meer van melodieuze trance hou ben ik iemand die muziek in hokjes stopt? ik moet alle muziek maar mooi vinden anders ben ik een zeikerd? Ik moet maar gewoon eens gaan kijken en misschien kan mijn evil hokjesgeest het wel aan en vind ik t nog wel supertof ook

Posted by Eye-Riz on Jun-20-2002 22:26:

quote:
(Nexus organizes non-commercial parties providing the best of progressive, techno, acid and goa music)

vind dat eerlijk gezegd vrij duidelijk

Ik zeg niet dat jij een hokjesgeest hebt omdat jij van melodieuze trance houdt (ikzelf hou ook van trance, hooguit wat dieper). Ik zeg alleen dat als je ALLEEN van trance houdt, je inderdaad beter ergens anders heen kunt gaan omdat je dan niet bij Nexus zult vinden wat je zoekt. Dus tis meer een tip, ipv jou afzeiken.

En of je nou woorden letterlijk OF niet neemt, langs elkaar heenpraten gebeurt toch wel, dat blijkt nu wel weer

(voor de duidelijkheid trouwens: Nexus en Sixpack zijn twee onafhankelijke organisaties. Hebben niet veel met elkaar te maken, behalve dan dat de lui van Sixpack op Nexus komen om te feesten, en Nexus-mensen op Sixpack komen om te feesten )

Posted by kolkiewolkie on Jun-21-2002 06:29:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie

en het is ONMOGELIJK om te begrijpen hoe het daar is als je er nog geweest bent...

ik bedoel natuurlijk :

'en het is ONMOGELIJK om te begrijpen hoe het daar is als je er nog nooit geweest bent...'

even ter correctie

Posted by LightForce on Jun-21-2002 06:53:

Utrecht is gewoon geen uitgaansgelegenheid. Klaar uit. Dansfabriek is dan nog de enigste die nog wel eens een thema organiseert. Maar om nou te zeggen dat de locatie perfect is?? Nou nee. Verder is er in utrecht bar weinig. Het enige wat altijd nog wel veel mensen trekt is het zomerse evenementje Udance. Een outdoor club/trance feestje op het vreeburg. Maar of ze dit jaar ook weer gaan doen???? Verder is het zo dat de getdown cafe in Utrecht gaat sluiten wegens aanhoudend geweld van buitenlandse grouperingen. Het cafe heeft daarom besloten om het te gaan sluiten. Verder is er dus weinig in Utrecht te beleven. Behalve als ID&T weer eens wat meer gebruik ging maken van de jaarbeurs. Maar ook deze staat nu in het belang om van locatie te gaan veranderen. Er zijn plannen om dit complex te doen verhuizen naar een gedeelte nabij Leidsche Rijn (het mega nieuwbouw project) van de gemeente utrecht. Opzich is de locatie qua muziek technisch wel beter, er zouden dan geen beperkingen kunnen worden opgelegt omdat het afgelegen ligt, en niet direct midden in de stad.
Maar ja dit zijn alleen maar toekomst plannen.

Zelf als maarssenaar ga trouwens nooit meer naar utrecht toe, heb het er wel gehad. Pak nu geregelt de auto en rij naar rotterdam of andere plaatsen.

Posted by Donna on Jun-21-2002 07:48:

Dat r dan niemand zo bijdehand is om een goeie tent daar op te zetten hey....
Dan ben je toch binnen,of zie ik dat verkeerd?

Pages (2): [1] 2 »