TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Als je wat van computers weet


Posted by Sandman on Mar-27-2001 17:08:

Hello!

Ik zit met een probleempje... nou niet echt maar ik stel hem toch

Ik zit op dit moment met een celeron 500 processor en nog wat leuk spul... maar het gaat om de processor

Deze wil ik gaan verkopen.

Mij is aangeboden een cyrix 3 700 Mhz

Is dit nu wel wat?? is deze gelijkwaardig aan een P3 ?
Ik heb gehoord " in de wandelgangen" dat deze gelijkwaarig
is aan een P3 800 Mhz.

Is dit waar? zo niet, waar is ie dan wel gelijk waardig aan?

ps. hoeveel cash geheugen heeft zo'n ding? Ik moet af en toe voor school wel eens zware autocad tekeningen draaien. (en met een celoron gaat dat traag)


Posted by Blik on Mar-27-2001 17:16:

sorry, geen idee, maar een vraagje, je woont in Breda moet AutoCadtekeningen maken, zit je heel toevallig op de NHTV in Breda???


Posted by Sandman on Mar-27-2001 17:53:

Nee... helaas niet (vanwege het hoge aantal vrouwen)

Ik zit een eindje terug /verder (ligt eraan hoe je het bekijkt).. HTS werktuigbouwkunde (vrouwen gehalte is extreem laag hier )


Posted by -TAIS- on Mar-27-2001 19:16:

Uhm ja, ik weet er niet veel vanaf, maar ik weet wel dat die Cyrix absoluut slechter is..... En helemaal als je dingen moet doen als autocatten of photosjoppen of zo... Ik denk dat die Cyrix dan eerder gelijkwaardig is aan een P2-400... Als ik jou wou zou ik dan mooi die Celeron houden...

Kijk anders es op http://gathering.tweakers.net... Is geheel Nederlandstalig en die gasten kunnen je het precies uitleggen....

Mzzl....


Posted by Henkie_henk on Mar-27-2001 20:13:

cyrux 700 staat dus ECHT niet gelijk aan een p3 800 lol!!!

maar anyways vraag het maar ff aan die lui van tweakers daar zitten de echte nerds.. eehh mensen met verstand van computers bedoel ik


Posted by Blik on Mar-27-2001 20:21:

quote:
Originally posted by Sandman
Nee... helaas niet (vanwege het hoge aantal vrouwen)

Ik zit een eindje terug /verder (ligt eraan hoe je het bekijkt).. HTS werktuigbouwkunde (vrouwen gehalte is extreem laag hier )


Ik zit daar ook nie op hoor, mijn zus zit daarop en misschien zou je die kennen als je daar dus op zat


Posted by Akira on Mar-27-2001 20:30:

Thumbs down

Nee inderdaad een pentium 3 is gewoon beter


Posted by M5 on Mar-27-2001 21:23:

Amd Thunderdbird .......DIE MOET JE HEBBEN !!

schijnt dat de 1.2 Ghz versie sneller is dan de Pentium 4 1.5 Ghz .......wou dat ik zo'n dingetje erin had zitten .......


Posted by Dwingo on Mar-28-2001 09:04:

quote:
Originally posted by Sandman
(vrouwen gehalte is extreem laag hier )


Dat zelfde probleem heb ik nu ook. Ik heb dan wel een vriendin, maarja... het oog wil ook wat he?

Ik zit trouwens op een vage opleiding genaamd 'mens en informatica' op het Fontys te Eindhoven. (wat waarschijnlijk ook de reden is van het lage gehalte vrouwmensen). Voordeel is wel dat ik maar hoef over te steken naar een ander gebouw en ik kom terecht in een waar Walhalla. Je gelooft gewoon niet hoeveel mooie vrouwtjes communicatiewetenschappen e.d. studeren.


Posted by M5 on Mar-28-2001 14:03:

quote:
Originally posted by Dwingo


Dat zelfde probleem heb ik nu ook. Ik heb dan wel een vriendin, maarja... het oog wil ook wat he?

Ik zit trouwens op een vage opleiding genaamd 'mens en informatica' op het Fontys te Eindhoven. (wat waarschijnlijk ook de reden is van het lage gehalte vrouwmensen). Voordeel is wel dat ik maar hoef over te steken naar een ander gebouw en ik kom terecht in een waar Walhalla. Je gelooft gewoon niet hoeveel mooie vrouwtjes communicatiewetenschappen e.d. studeren.


Daar kunnen AKIRA en ik ook over meepraten !!


Posted by Sandman on Mar-28-2001 17:02:

quote:
Originally posted by M5
Amd Thunderdbird .......DIE MOET JE HEBBEN !!

schijnt dat de 1.2 Ghz versie sneller is dan de Pentium 4 1.5 Ghz .......wou dat ik zo'n dingetje erin had zitten .......


Geil ding WOW.... ken iemand die hem heeft, is heel tering snel. Dat maakt mijn eigen pc (en iedereen die niet zo'n ding heeft) een traag beestje.
Ik zou hem best wel willen hebben. Maar ja, student (dat zegt al genoeg, die net genoeg geld heeft om zijn systeem een beetje te upgraden).


Maar ik zit te denken om een andere studie ernaast te doen, in ieder geval waar meer vrouwen zijn. (just kiddin)

Hbo verpleegkunde is >/ 90 % vrouw RRRR


Maar over die cyrix... ik kan beter bij de celeron blijven, of ik moet overstappen naar een P3.
Damn, als ik dus ga overstappen, kost me dat veel geld.


Posted by Dwingo on Mar-28-2001 17:10:

Tja dat krijg je met die technische opleidingen en met informatica. De enige vrouwen die er rondlopen zien er uit als krentebollen. De mensen die er verder rondlopen zijn allemaal contactgestoorde nerds, daar heb je verder weinig aan.

Waar zit je op school dan en welke opleiding?


Posted by Sandman on Mar-28-2001 17:14:

Hts werktuigbouwkunde te Breda....


Posted by eXos on Mar-30-2001 20:13:

Ik zou voor een AMD processor gaan, goed en goedkoop


Posted by esoterist on Mar-30-2001 23:10:

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!
Ik zou voor een AMD processor gaan, goed en goedkoop

is wel mooi voor hem.Maar dan heeft hij ook een nieuwe mobo nodig en dat zal wel weer te veel kosten.

Maar ik weet niet wat voor een mobo(moederboard) hij heeft? Dan kan ik zo ff opzoeken wat voor een cpu hij er in kan gooien .

quote:
Originally posted by M5
Amd Thunderdbird .......DIE MOET JE HEBBEN !!

schijnt dat de 1.2 Ghz versie sneller is dan de Pentium 4 1.5 Ghz .......wou dat ik zo'n dingetje erin had zitten .......


Die heb ik van de week besteld en nog ff 256MB sdr
[kwijlmodus]


Posted by eXos on Mar-30-2001 23:35:

quote:
Originally posted by esoterist

is wel mooi voor hem.Maar dan heeft hij ook een nieuwe mobo nodig en dat zal wel weer te veel kosten.

Maar ik weet niet wat voor een mobo(moederboard) hij heeft? Dan kan ik zo ff opzoeken wat voor een cpu hij er in kan gooien .



Die heb ik van de week besteld en nog ff 256MB sdr
[kwijlmodus]



Kunt een gewone AMD kopen en met een klein potlood streepje heb je een TB. Ja inderdaad. Stond ik ook van te kijken.


Mzzl


Posted by esoterist on Mar-31-2001 10:30:

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!



Kunt een gewone AMD kopen en met een klein potlood streepje heb je een TB. Ja inderdaad. Stond ik ook van te kijken.


Mzzl

Sorry petrus maar nu sla je de spijker helemaal mis,door dat potlood streepje unlocken ze de processor(ter vergelijken met begrenser weghalen uit een vrachtwagen) waardoor je met bepaalde foefjes meer snelheid uit de cpu kunt halen

Voor otokat kan die jongen het beste een p3 nemen want die zijn meer geschikt voor grafischwerk zoals 3d en autocad dan een athlon of een duron.
Aangezien hij al een mobo heeft die geschikt is voor pentium is dat voor hem ook voordeliger


Posted by eXos on Mar-31-2001 10:53:

quote:
Originally posted by esoterist

Sorry petrus maar nu sla je de spijker helemaal mis,door dat potlood streepje unlocken ze de processor(ter vergelijken met begrenser weghalen uit een vrachtwagen) waardoor je met bepaalde foefjes meer snelheid uit de cpu kunt halen

Voor otokat kan die jongen het beste een p3 nemen want die zijn meer geschikt voor grafischwerk zoals 3d en autocad dan een athlon of een duron.
Aangezien hij al een mobo heeft die geschikt is voor pentium is dat voor hem ook voordeliger


Ja, kut. Ben ook niet zo thuis in dat soort dingen. kan toch handig zijn of niet....


Posted by Sandman on Mar-31-2001 11:12:

Zover ik weet.. (dit heb ik ook vernomen uit bronnen)
kan ik overgaan naar een p3 500 of 600 met mijn mobo
anders moet ik mijn bios gaan flashen, zodat hij het wel aankan (ik weet niet of dit waar is!!!)

Maar ik denk dat ik een ga kijken voor een p3 processor

tnx iedereen voor het advies



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.