TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?
Pages (3): [1] 2 3 »
wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?
mja ik verveel me zo midden in de nacht dus ik dacht ik maak maar een leuk topic aan voor alle DJ's onder de TA'ers 
wat vindt jij de meeste k*tte plaat om te mixxen ?
bij mij is dat met stip:
Umek - Gatex
omdat er nauwelijks een beat in zit krijg je dat ding bijna niet gelijk 
wat trouwens ook best vaak voorkomt zijn platen die een vari�rende BPM hebben over 't geheel (sommige stukken dus sneller dan andere), daar heb ik ook een hekel aan, of 'n oplopende afsluiting 
En ook, Underworld - Rez en Alice D. in wonderland - Time problem, ...
Heb om een of andere reden nog weleens moeite met Josephine 2002 (delerious vocal remix). Weet niet hoe het komt eigenlijk...
Re: wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?
| quote: |
| Originally posted by ScuL wat trouwens ook best vaak voorkomt zijn platen die een vari�rende BPM hebben over 't geheel (sommige stukken dus sneller dan andere), daar heb ik ook een hekel aan, of 'n oplopende afsluiting |
Re: wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?
| Originally posted by ScuL wat trouwens ook best vaak voorkomt zijn platen die een vari�rende BPM hebben over 't geheel (sommige stukken dus sneller dan andere), daar heb ik ook een hekel aan, of 'n oplopende afsluiting |

- en nog een paar anderen zoals Plastic Boy - Silver Bath en Frank Traxx - Nebuchan omdat die platen zo bol zijn dat ik onmogelijk bij kan sturen |
ik heb nog wel 'n voorbeeld (wel 'n hardstyle plaat):
Atlantic Wave - Love Killer
begint in de intro met BPM 138.4 na enige basslines is dat al opgelopen tot 138.7. zodra de main lead erin komt + beats is de BPM gestegen naar 139.0 als ik de BPM aan het einde van de plaat nog eens meet kom ik op een BPM van 140.4. (duidelijk gestegen dus).
ik heb ook nog wel een paar Trance voorbeelden maar dan moet ik even zoeken.
| Originally posted by ScuL ik heb nog wel 'n voorbeeld (wel 'n hardstyle plaat): Atlantic Wave - Love Killer begint in de intro met BPM 138.4 na enige basslines is dat al opgelopen tot 138.7. zodra de main lead erin komt + beats is de BPM gestegen naar 139.0 als ik de BPM aan het einde van de plaat nog eens meet kom ik op een BPM van 140.4. (duidelijk gestegen dus). ik heb ook nog wel een paar Trance voorbeelden maar dan moet ik even zoeken. |
chiller twist - stringz ultd (shelley mix)
probeer maar eens, niet zo gek dat tiesto er veel problemen mee heeft op zn nieuwe ISOS cd
| Originally posted by AlFerox en je weet ook dat die BPM meters vaak niet betrouwbaar en nauwkeurig zijn? dat is dus ook (��n van) de reden(en) waarom het wordt afgeraden BPM meters te gebruiken. heb me laten vertellen dat het zelfs productioneel onmogelijk is om de BPM tijdens een plaat zomaar te laten vari�ren omdat je dan met verschillende secties (ofzo) zou moeten werken. |
)
En ook, Moby - Thousand
BPM meters zuigen en zijn niet nauwkeurig.
In noorwegen hadden ze een pioneer djm 600 mengpaneel met bpm tellers dus.Tijdens indraaien ff uitgeprobeerd maar al snel wat meuk erop gelegt want het leid alleen maar af.
die chiller twist track vind ik vrij makkelijk te mixen btw..
riu da silva-touch me is best wel een ettertje om in te mixen.....
| Originally posted by No-s En ook, Moby - Thousand |
| chiller twist - stringz ultd (shelley mix) probeer maar eens, niet zo gek dat tiesto er veel problemen mee heeft op zn nieuwe ISOS cd |
Ik heb ook nog nooit gemerkt dat tijdens de track de BPM verandert, wel heb je weles dat de outro bijvoorbeeld stuk langzamer is
massive van ralphie b is ook kut, omdat de bass heel zacht is in dat nummer vind ik, je hoort hem moeilijk door je koptelefoon boven de sspeakers uit...maar verders geen problemen met de snelheid ofzo..
nou zie ik veel mensen hier zeggen dat ze problemen hebben met tracks omdat de bass te laag is of volume te laag...
zet je je bas toch ff vol open en je hoge tonen laag?
of het volume van je koptelefoon hoger?
overigens kan je ook beatmatchen op hi hats...
creatief met mixen noemen ze dat..
| Originally posted by DjRV overigens kan je ook beatmatchen op hi hats... creatief met mixen noemen ze dat.. |
IDD Donna op hi-hats kan je ook gewoon beatmixen
......bass vinnik persoonlijk wel wat makkelijker en precieser voor mn gevoel
Ik heb vaak moeite met Luzon - The Baguio Track ((full igorot vocal mix) en met Phonekiller - Bite
Er zit iets niet helemaal snor in het drum-riffje van Luzon, waardoor het lijkt alsof ie niet goed gebeatmatched is en daar trap ik elke keer weer in, HAHAHAHA!!!
En aan het einde houdt dat vrouwtje maar niet op met bleren, waardoor 'ie moeilijk uit te mixen is
Verder wel een wereldplaat!
En Phonekiller is erg rommelig, waardoor je 't gewoon slecht hoort...
Leander
nou, ik heb hem ff gedownload maar een verschil in BPM hoor ik nou niet echt. het klopt wel dat die begint met een vrij hoge en korte bass (soort van kick) en na verloop verandert in een veel lagere. maar het BPM blijft toch echt gelijk volgens mij |

| Originally posted by TranceFool IDD Donna op hi-hats kan je ook gewoon beatmixen ......bass vinnik persoonlijk wel wat makkelijker en precieser voor mn gevoel |
ik weet van niks
Originally posted by Donna ik weet van niks |
.....ach boeiend is bijna hetzelfde 
ik weet ff niet meer hoe de plaat heet....kennen sommige van jullie misschien wel...
Staat op een Serious Beats vinyl en begint met alleen een paar orgel-hitjes en daar zit die vocal in die ook in "summer madness - summer power" zit (everybodyyyyyy to the bla bla of every nation)
Die is misselijk in te mixen, omdat in t begin je dus allemaal die orgelhitjes hebt, met vrij veel tijd ertussen...dus je hoort t niet als ie in de tussentijd scheef gaat lopen (je kunt natuurlijk m een stuk verder inmixen maar die orgeltjes zijn net stoer)
heb niet echt moeite met een plaat meer met een heel genre, het lukt me gewoon echt niet om hardcore te mixen, hardhouse en hardstyle gaan goed. maar hardcore gewoon niet
PS; dit is mijn 400 post nu hoor ik er echt bij
>edit> blijk je opeens 500 posts nodig te hebben om dat supreme trance addict te kunnen editen, arghgggggggggggg >edit>
| Originally posted by basvh PS; dit is mijn 400 post nu hoor ik er echt bij |
| Originally posted by basvh heb niet echt moeite met een plaat meer met een heel genre, het lukt me gewoon echt niet om hardcore te mixen, hardhouse en hardstyle gaan goed. maar hardcore gewoon niet PS; dit is mijn 400 post nu hoor ik er echt bij >edit> blijk je opeens 500 posts nodig te hebben om dat supreme trance addict te kunnen editen, arghgggggggggggg >edit> |

]