TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Wie is nog echt met trance bezig?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Dark Apostle on Feb-25-2009 14:40:

Wie is nog echt met trance bezig?

Ik ben al sinds 2002 lid en ik weet niet of dat mij Tr� maakt of gewoon oud?

Maar ik vroeg me af, wie van de anciens en ik denk dat iedereen die nog post praktisch anciens zijn, luistert nog echt naar trance?

Ik luister er nog wel naar, maar dan vooral oudere nummers, voor de rest is het nu meestal metal of industrial.

Ik weet niet hoe het komt, maar de laatste jaren ben ik me er minder voor gaan interesseren. Het is tegenwoordig imo precies cheesy vocal trance/dance of trance die gemaakt is met 1 en dezelfde soundbank.

En alles moet tegenwoordig ook kosten wat kost een electro sausje hebben (enfin dit gaat ni alleen op voor trance), binnenkort staan alle grote DJ's ook nog aan te schuiven bij Timbaland.

Is trance dood? Ben ik te oud om het allemaal nog te snappen of is Tr�-Trance gewoon "omfg!!!underground!!!foshizzle!!" gegaan?

Posted by Jakhira on Feb-25-2009 14:48:

Trance is dood. Armin killed it.

inb4ontkenning

Posted by Devilex on Feb-25-2009 15:13:

Denk da ge ni de enige zijt die er zo over denkt. Bij mij is 't vooral dak ouder word en minder uitga voor de muziek ed maar meer om mijn sociale contacten wa te onderhouden.

Er is vroeger een periode geweest dat ik wekelijks naar ASOT, GDJB en TATW luisterde, maar nu ken ik gewoonweg geen enkele titel meer.

Posted by FenixStyle on Feb-25-2009 15:36:

Hier wordt er ook minder en minder naar trance geluisterd. Ik hoor het nog wel graag, maar ik doe mij gewoon nog amper de moeite om de goeie tracks te zoeken tussen de overvloed aan nieuwe releases.

Ook qua uitgaan: Waar ik vroeger nog paar keer per maand weg ging, is dat nu ferm verminderd en wordt dat geld eerder gespaard om eens geregeld naar een concert enz te gaan.

Nuja, qua trance is er dan ook nog amper iets interessants te doen, en de grote feesten ben ik stilaan ook wat beu geraakt..

Posted by Push2005 on Feb-25-2009 15:56:

Qua trance check ik enkel nog het werk van gevestigde/gekendere namen (Ferry Corsten, First State, ...) of de betere labels (Anjunadeep, BlackHole). Die 5% kans dat een one-hit-wonder producer me nog kan verbazen laat ik gerust aan me voorbij gaan. Enkele jaren terug deed ik daar nog moeite voor but the effort seems pointless.

Ik zoek wel nog naar goeie platen uit de periode 1995-2000 die ik vroeger gemist heb... Die muziek blijf ik gewoon fantastisch vinden.

Af en toe eens een setje van het DJ Tracklists forum of van hier met andere stijlen downloaden doe ik ook wel

Posted by sbastien4678 on Feb-25-2009 15:59:

Ik stoptte met huidige trance 2 jaar geleden na het overlijden van mijn dochter.

Nu heb ik een voorkeur voor progressive house/minimal zonder electro toet of klassieke progressive trance die in onze discotheken wordt gedraaid (bv. Extreme of Carat Reunion)

Posted by Jasperovitsj on Feb-25-2009 17:11:

Amai, en ik maar denken "who the fuck?", maar ge hebt gewoon uw nickname laten veranderen.

Posted by sbastien4678 on Feb-25-2009 17:52:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Amai, en ik maar denken "who the fuck?", maar ge hebt gewoon uw nickname laten veranderen.

Ja, dit was lost_in_trance tot december 2008.

Ik lees het forum maar geen tijd meer om te antwoorden. Bezig met franstalige forum vooral

Posted by Synthesia on Feb-25-2009 20:31:

Af en toe nog maar, niet veel tijd meer voor en vond dat het de laatse jaren wat bergaf ging met trance, te veel vocale cheesy crap.

Vooral wat oude klassiekers, en een paar nieuwe tracks die ik toevallig ontdek via een compilatie dat ik af en toe nog binnenhaal.

Nu ja ik zou het wel tof vinden om zo de top100 nummers van de voorbije 2-3 jaar te kennen, als ik er dan nog eens wat tijd voor maak ontdek ik misschien toch nog wat moois. Er moet toch wel een thread van zijn hier op TA (iemand toevallig een link? )

Van al de electronische varianten is trance toch nog altijd het genre dat me het meeste bekoord. Tegenwoordig luister ik meer naar chillout/lounge radiostations en compilaties.

Posted by CygnusX on Feb-25-2009 21:55:

Ik ben ��n van de weinigen hier die nog regelmatig, bijna dagelijks trance beluistert. Het beperkt zich tot Winamp die tijdens het surfen/chatten doorheen een hoop recente losse nummers shufflet, luisteren naar A State Of Trance op donderdagavond, af en toe A State Of Trance of Trance Around The World op het werk en mijn iPod in de auto. Af en toe nog wat oudere nummers tussen 2002 en nu. Het materiaal dat voor 2002 is uitgekomen boeit me niet genoeg meer.

Ik denk dat trance momenteel wereldwijd nog veel luisteraars heeft. Spijtig genoeg is dat niet recht evenredig met de activiteit op dit forum of met de kwaliteit van de nummers die uitkomen. In Belgi� is het genre al lang dood en begraven.

Posted by Gladius on Feb-25-2009 23:17:

Ik luister ook nog wel regelmatig naar trance, maar bijna enkel en alleen naar sets van crystal clouds. Space Garden, BlueHawk, Manuel Le Saux, Ferry Tayle, en 'O Bir zijn toch namen wiens sets ik vaak beluister. Veel losse nummers heb ik verloren door een hd-crash, dus naar oudere nummers kan ik niet echt meer luisteren spijtig genoeg.
Ik ben veel meer dan vroeger met niet-elektronische muziek bezig, maar toch blijft trance deel uitmaken van m'n muzieksmaak.

Ik vind het ook wel jammer dat het niet meer echt leeft op dit forum; elkaar goei trancenummers/sets aanbevelen is toch iets dat ik mis.

Posted by FCB_Fanatic on Feb-26-2009 00:00:

ik probeer toch nog dagelijks naar trance te luisteren. T is een tijdje echt minder geweest door een gebrek aan tijd, en ook nu heb ik er niet altijd even veel tijd meer voor om mij er echt in te verdiepen, maar ik probeer toch hier en daar wat mee te pikken.

Het hangt vaak van mijn 'mood' af wat ik opzet. De trance van voor 2000 (en er iets na) apprecieer ik nog steeds ENORM en de huidige (gewone) trance kan daar nauwelijks aan tippen. Andere momenten luister ik dan weer nieuwere trance; vaak tracks die mij wel iets lijken, nummers van de gevestigde waarden, en aanbevelingen (of vermeldingen) van Benny , er zit wel regelmatig iets leuks tussen. Of gewoon aanbevelingen van andere forumleden, op sites ... Tegenwoordig kan ik trouwens ook weer wat vocale nummers apprecieren (maar mss pik ik er net de goede uit ).

En daarnaast luister ik het nog steeds vaak naar psy trance, vooral prog, maar ook de full-on is niet slecht. Een tijd terug was het vooral psy, maar tegenwoordig is er terug een balans tussen psy trance en 'gewone' trance. Qua radioshows luister ik enkel nog naar "Global Trance Grooves" van John 00 Fleming, een show die ik nog maandelijks meepik.

Posted by djcresto on Feb-26-2009 07:54:

Ik luister nog dagelijks naar trance. Regelmatig naar oudere trance en nog setjes van M.i.k.e. of Manuel Le Saux. Sporadisch download ik ook nog iets van Jon'O'Bir of Markus Schulz. Ook de setjes van Jasper staan hier regelmatig op repeat.

Posted by Jasperovitsj on Feb-26-2009 12:42:

Bewust bezig met trance ben ik tegenwoordig totaal niet meer. Tot pakweg anderhalf jaar geleden checkte ik nog wel eens regelmatig platen die hier op TA geprezen of gehyped werden, of platen van producers die mij vroeger wel wisten te bekoren. Maar ik werd meer teleurgesteld dan me lief was, dus daar ben ik eigenlijk ook mee gestopt. Heel af en toe zet ik ook nog wel eens oude(re) trance op, meestal lange classics sets, en dan geniet ik daar nog steeds van. Maar dat gebeurt toch ook minder en minder merk ik. Ik probeer nog steeds wel - uit zowel chauvinisme en nostalgie - trouw alle nieuwe platen van M.I.K.E. en L-Vee te checken, maar die doen me ook lang niet meer wat ze vroeger deden. Dus ik vrees gewoon dat mijn liefde voor trance als genre bekoeld is. Het steeds overheersende "ik heb het allemaal al wel eens eerder gehoord" speelt daar een grote rol in.

Ik merk echter wel dat ik nog steeds - meestal onbewust - op zoek blijf naar platen in andere genres met een tranzy touch. En die zijn eigenlijk best makkelijk te vinden. En dan heb ik het niet over die nieuwe golf van progressive trance (genre Mango en Arthur Deep), maar eerder over techno/minimal/techhouse platen waar duidelijke trance invloeden inzitten. Ik heb vaak het gevoel dat die platen terug grijpen naar de echt "soul" van trance, zonder al die nutteloze franjes er rond. Veel meer dan de huidige conventionele trance eigenlijk, en naar mijn mening ook een pak effici�nter en bevredigender. Om een paar toegankelijke voorbeeldjes uit het hoofd te geven:

David Gar�et - Ero
Solarity - Codename crimson (Kosmas Epsilon remix)
Guy J - Geko
Marc Romboy & Stephan Bodzin - Callisto

En als ultiem voorbeeld van het moment (waar echter geen video van te vinden is): Marc Romboy - Impact disco (Williams mix)

quote:
Originally posted by djcresto
Ook de setjes van Jasper staan hier regelmatig op repeat.

Posted by Push2005 on Feb-26-2009 13:43:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Solarity - Codename crimson (Kosmas Epsilon remix)

Wow, zeer nice. Thanks!

Posted by Bl@ckOut on Feb-26-2009 19:08:

Ik ben de laatste tijd ook niet meer met trance bezig, of toch vrij weinig. En als ik dan toch eens naar het te grote aanbod van tracks luister dan kan mij dat over't algemeen niet genoeg overtuigen. Er zijn nog wel redenen voor zoals het ouder worden (zoals reeds gezegd) waardoor de interesses blijkbaar toch wel wat verschuiven. Ik heb vorig jaar ook priv� een zware periode achter de rug waarbij trance en alles daarrond dan ook ver van mijn gedachten was.

Ik heb hier bijvoorbeeld ook al lange tijd niet meer gepost, hoewel ik nog altijd zeer regelmatig het forum heb gelezen maar zo druk als enkele jaren geleden is het hier niet meer. Ik luister af en toe nog wel naar de oudere trance en ik kan er zeker nog van genieten, maar het is toch al minder. Maar ik ben blijkbaar zeker niet de enige

Posted by Config on Feb-26-2009 19:22:

ik ging een bijna 100% gelijk antwoord geven gelijk jasper hier gedaan heeft, dus voor mijn gemak: +1

Posted by Bertn on Feb-26-2009 21:46:

ik heb het tegenwoordig ook graag wat dieper/trager wat muziek betreft.
nu, het feit dat ik er niet meer zoveel mee bezig ben heeft ook een praktische kant. als ge overdag vooral aan het werken zijt is er gewoonweg een pak minder vrije tijd om op het gemak allerlei nieuwe releases te checken. ik denk dat ik zo al tientallen pareltjes gemist heb in het elektronische genre.
trance als genre zegt me echt niks meer. ik was vroeger een rabiate armin-fan, maar het niveau dat hij ondertussen bereikt heeft is echt triest. het doet zelfs een beetje pijn om iemand die vroeger zoveel goeie platen draaide zo laag te zien vallen. langs de andere kant is het ook zo dat veel tranceplaten die ik vroeger super vond mij tegenwoordig ook niet zoveel meer zeggen. zal denk ik met het afsluiten van een hoofdstuk (studententijd) te maken hebben.

Ik ben nog steeds van mening dat niet Armin, maar wel het internet d� doodsteek is geweest voor trance. internet heeft de drempel tot het sharen van tracks zodanig laag gelegd, dat we de stront vanaf 2006 echt met b�kken over ons kregen. Nu is het gewoonweg onmogelijk geworden om de pareltjes er nog uit te vissen als je er niet dagelijks wat tijd kan instoppen..

nu, af en toe kom ik toevallig nog eens iets tegen. ��n van de plaatjes die ik tegenwoordig grijsdraai is:

Paul kalkbrenner - aaron
zalig plaatje imo! 2 jaar geleden vond ik gebrun gebrun al een fantastische plaat, maar dit is ook meer dan OK.

Jasper zijn links hierboven bewijzen daarnaast vooral dat ik gewoon niet meer genoeg kan bezig zijn met muziek om dergelijke pareltjes eruit te halen.

Posted by TOR on Feb-26-2009 21:52:

Enkele leuke uplifters van het moment:

Forenetix - Classic Trance Nights (Retouch Mix)

Dallaz Project - In Motion (Manuel Le Saux Remix)

Super8 & Tab - Delusion (Original Mix)

Er gaat nog steeds niets boven een goed uitgewerkte trancer, maar die zijn inderdaad een zeldzaamheid aan het worden. Ik klaag niet, want er is heel wat moois te vinden in andere genres.

Posted by Jasperovitsj on Feb-26-2009 21:53:

quote:
Originally posted by Bertn
internet heeft de drempel tot het sharen en producen van tracks zodanig laag gelegd, dat we de stront vanaf 2006 echt met b�kken over ons kregen.

Belangrijke nuance

Posted by FCB_Fanatic on Feb-26-2009 22:33:

een aantal leuke tracks die Luc daar aanhaalt . Ook die tracks die Jasper vermeld kan ik wel apprecieren. Die "Paul kalkbrenner - aaron" vind ik dan weer absoluut niks .

Hieronder een aantal tracks die ik zelf vrij goed vind, vooral in het prog psy genre. Die Vibrasphere track is al een jaar oud maar nog steeds het vermelden waard; bovendien is het mijn favo track van 2008

Vibrasphere - Autumn Lights (Oliver Prime Remix)

Ace Ventura vs. Lish - The Light (Zen Mechanics Remix)

Anton Chernikov presents Crystal Verge - Nightmare (Orchestra Club Mix)
(Kerudu is eigenlijk beter maar die vond ik niet op Youtube)

Posted by diddi on Feb-27-2009 09:54:

Ik luister nog wel dagelijks naar trance, maar vooral ook de oudere nummers. Nieuwe kom ik toevallig tegen als ik dan toch eens naar een nieuw setje luister. De oorzaak ligt bij mij vooral in het feit dat ik minder tijd heb om alles op te volgen, maar ook het niveau van de nummers gaan zienderogen achteruit. Ik mis harde bass-lijnen, ik hoor t� veel vocals en verneukte subritmes. Veel sounds worden bijeen gesmeten en dan krijg je crap. Sommige "recentere" nummers kunnen me nog wel bekoren zoals Dolphins Cry van Absolute. Verder probeer ik nog enkele legendes te volgen, maar dat lukt niet zo goed. Tijdens vakanties kan ik dan wel genieten: op een zonnig strand met enkele radio-shows op mijn MP3-speler.

Verder moet ik toegeven dat ik ook meer naar house en electro ben beginnen luisteren. Carl Cox gehoord op Tomorrowland en daar heb ik toch nog wel een paar sets van beluisterd. Ook Deadmau5 kan me bekoren en dan links en rechts nog een paar electro nummertjes...

"Vroeger was alles beter..." ik denk dat we allemaal een beetje ouder worden

Posted by De Geert on Feb-28-2009 11:38:

Ik behoor ook tot het blijkbaar selecte groepje hier dat nog dagelijks naar Trance luistert. Ik heb het genre vrij laat ontdekt, in 2003, maar pas sinds 2006 ben ik echt actief ermee bezig. Vandaag de dag uit zich dat door toch zoveel mogelijk op de hoogte te proberen blijven van wat er zoal uitkomt.

Ik probeer dus bij te blijven door te luisteren naar radioshows als A State Of Trance, Club Life, Intuition Podcast, Gareth Emery Podcast, hier en daar eens een Promosetje of Livesets... De downloadcultuur van vandaag helpt mij daar goed bij. Ik slaag er immers nooit in om een uitzending live te beluisteren, en download dus nagenoeg alles om het te beluisteren wanneer het me uitkomt. Ook de automatische abonnementen op podcasts in iTunes zijn zeer handig. Door tijdsgebrek sta ik echter een beetje achter, maar ik probeer toch zoveel mogelijk bij te benen.

Bij het beluisteren houd ik ook steeds de tracklists bij de hand, en de tunes die ik kan appreci�ren komen in een apart txt-bestandje. De echt goede download ik dan legaal, de andere komen in een map "nieuwe muziek", die momenteel zo'n 13gig bedraagt... Het kan dus wel even duren voor ik een track definitief "klasseer", maar dat maakt het ook wel leuk. Bij het beluisteren van die map, ontdek je sommige nummers eigenlijk een tweede keer.

De nieuwe muziek blijft me dus wel boeien. Er komt inderdaad veel van hetzelfde uit, maar ik denk dat er toch nog genoeg variatie te vinden is om het amusant te houden. Voorlopig steeds Trance me dus nog niet tegen. Zeker sinds de tweede helft van 2008 heb ook ik het gevoel dat er een boost gekomen is van goeie tracks, echter niet altijd even bekend. Sommige teren verder op de bestaande sound, anderen zijn vernieuwend, nog anderen lijken terug te keren naar de iets oudere Trance. Alhoewel er ook producers zijn die blijven zweren bij hun (soms afgezaagde) sound, blijft het voor mij toch nog boeiend om op zoek te gaan naar diegenen die zich onderscheiden door originaliteit, kwaliteit of soms gewoon door een steengoede track.

Posted by TranceGenetic on Mar-03-2009 14:06:

Ik heb hier nooit veel gepost, maar het gebeurt wel eens dat ik het forum hier kom lezen.
Laatst ben ik hier bijvoorbeeld nog te weten gekomen dat black hole in brussel te doen was.

Ik luister nog elke dag naar trance, vaste waarde daarin is de intuition podcast. Maar omdat ik ook recentelijk ben gaan werken ontbreekt het me aan tijd om alle nieuwe dingen mee te pikken.

Kwa uitgaan amuseer ik mij nog het beste op trance feestjes/events, die sfeer/enthousiasme (en die muziek) heb ik nog niet terug gevonden in een discotheek.

Posted by Tiger777 on Mar-15-2009 20:06:

Re: Wie is nog echt met trance bezig?

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Maar ik vroeg me af, wie van de anciens en ik denk dat iedereen die nog post praktisch anciens zijn, luistert nog echt naar trance?

Zelden tot nooit.
Mijn liefde voor de trance was al aan fameus aan het krimpen sinds ergens 2004-2005. De uplifting trance was eigenlijk zo goed als mijn enig geprefereerd genre en nieuwe dingen die mij kippenvel konden bezorgen kwamen er niet meer. Prog heeft mij nooit aangesproken.
En dan, ook wat diddi zegt, geen tijd meer. In 2006 heb ik dan maar heel mijn DJ gerief buitengegooid voor de centjes, en sindsdien luister ik amper nog, ja soms nog eens een klassiekertje uit de ouwe doos, gevolgd door een sentimentele zucht. Vroeger was alles beter
Tegenwoordig moet ik ook toegeven dat ik de weg van diddi opgegaan ben: House en electro en 's avonds al eens een chillout setje.

Het was per toeval dat ik hier nog eens terechtkwam. Was iets aan het googelen en ik zag "tranceaddict" staan. Lang geleden allemaal, precies uit een ander leven

Pages (2): [1] 2 »