TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Minidisc, please help

Posted by TranceFool on Jun-17-2002 10:27:

Question Minidisc, please help

Ik wil binnenkort een minidisc gaan kopen, niet speciaal om te luisteren (wat natuurlijk ook wel relaxed is), maar vooral om op te nemen vanaf mn draaitafels. Mn PC staat namelijk beneden en ik kan niet echt normaal een set opnemen (want op bandje klinkt wel erg gaar) Ik wil dus gewoon op kunnen nemen en em dan naar mn pc transporteren.

Ik ben totaal niet technisch dus nu vraag ik me af of je met iedere minidsc een set op kan nemen en die gewoon naar je pc kan overzetten??? Heeft iemand tips voor mij van goeie minidiscs die ik hiervoor kan gebruiken. Liefst zo goedkoop mogelijk maar wel met goeie kwaliteit (goeie verhouding dus). Hoef niet het beste en het allernieuwste.

Thanx alvast

Posted by franzelare on Jun-17-2002 10:32:

het best is dan een mds-pc3 in je pc te bouwen en bij je draaitafels aan goed md deck te hebben om op te nemen.

alleen een mds-pc3 is nogal prijzig dus je kan ook een gluidskaart met optische ingang kopen en dan je md deck naar je pc toe slepen. zo heb je geen verlies tussen je md en je pc.

Posted by TranceFool on Jun-17-2002 11:45:

quote:
Originally posted by franzelare
het best is dan een mds-pc3 in je pc te bouwen en bij je draaitafels aan goed md deck te hebben om op te nemen.

alleen een mds-pc3 is nogal prijzig dus je kan ook een gluidskaart met optische ingang kopen en dan je md deck naar je pc toe slepen. zo heb je geen verlies tussen je md en je pc.

ja en zoveel geld hebbik dus niet, ik wil gewoon een minidisc die aan die eisen voldoet en zoveel geluidsverlies heb je volgens mij niet met een minidisc....maar goed, ik wil dus gewoon een minidisc , dus als je wat weet???

Posted by Pjotr G on Jun-17-2002 15:29:

ja...dat doe ik ook met een wat oudere sony MD component

digitaal pfff dat is mieregeneuk (ik bedoel voor zwaar veeleisende mensen qua geluidskwaliteit...dan kun je sowieso beter met DAT ofzo gaan werken) gewoon rustig van je mixer out naar de (analoge) in van je MD en van je MD out naar je PC's line in

elke MD speler die ook kan opnemen lijkt me goed, niet?

Posted by Miss Proximus on Jun-17-2002 16:13:

Andreas heeft een Sharp MDSR70H(S)

Zit gewoon een Line In "gaatje" op waar hij een kabeltje indoet die hij naar de record uitgand van z'n mengpaneel doet

Daarna de mix uploaden en bewerken met Cool Edit

Gaat prima!!

Posted by TranceFool on Jun-17-2002 16:57:

OK, bedankt iig voor de reacties. Vroeg me eigenlijk af of er nou nog heel veel verschil in geluidskwaliteit zit tussen verschillende types??? Iemand verder nog aanraders af juist afraders?

Posted by Smirnoff on Jun-17-2002 17:03:

Tip*

Neem geen yoko !

Posted by TranceFool on Jun-17-2002 17:34:

quote:
Originally posted by Smirnoff
Tip*

Neem geen yoko !

Hehe Yoko...die maken toch ook van die wekkers voor 5 piek ofzo

Posted by rellivisit on Jun-17-2002 17:39:

Je ken van minidisc ook fikken op een externe audio-recorder. M'n pa heeft die ooit een gekocht en ik kan daar ook al rechtstreeks draaitafels op aansluiten. Is ook wel flex. Maar van minidisc naar cd gaat ook goed hoor. Prima kwaliteit. Heb Sony minidisc en Philips audio-writer. Maar die krengen zijn f*kkin duur.

Suc6 ermee......

Posted by Smirnoff on Jun-17-2002 20:57:

quote:
Originally posted by TranceFool

Hehe Yoko...die maken toch ook van die wekkers voor 5 piek ofzo

�uro,s h� !!!

zo,n wekker krijg je gratis bij een kilo bananen !

Posted by ScuL on Jun-17-2002 21:26:

je moet gewoon een eenvoudige portable MD-recorder kopen.
die sluit je aan op de Line-out van je mixer naar de Line-in van de recorder en dan neem je op

vervolgens ga je met je recorder naar je PC en speel je daar af en neem je dat weer op...

geluidsverlies is minimaal (althans, niet hoorbaar)

sony blijf ik het beste merk vinden (logisch, de uitvinders )

Posted by arjoderoon on Jun-17-2002 21:32:

wat een reclame... bananen en een wekker gratis...
welk zieke non commerciele brein heeft die actie verzonnen?? zo'n appie happie reclame zeker?

Posted by Smirnoff on Jun-17-2002 21:33:

quote:
Originally posted by arjoderoon
welk zieke non commerciele brein heeft die actie verzonnen?? zo'n appie happie reclame zeker?

Geen fratsen................

Posted by eieregooie on Jun-17-2002 23:46:

Koop een draagbare met opname functie waarbij je het "auto volume aanpassen" tijdens het opnemen kan uitzetten...