TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- ID&T.. waar houdt het op?
ID&T.. waar houdt het op?
zoals iedereen weet geeft ID&T al jarenlang talloze feesten waar vele muziekstromingen aan bod komen. of dat nou hardcore, trance, techno, hardstyle, club of progressive is, alles en iedereen moet eraan geloven.
Voor degene die een feestje van ID&T hebben moeten overslaan is er het pas opgezette ID&T Radio waarmee thuis, of elders, nog even op het gemak van kwaliteits-dance genoten kan worden.
En wie dat graag combineert met een lekker dagje strand kan terecht bij ID&T's eigen strandtent Bloomingdale in Bloemendaal.
Verder beschikt het entertainmentbedrijf over een eigen restaurant/cocktail-bar, Mme Jeanette genaamd. Dit najaar wordt er door ID&T een 2e restaurant geopend op het Amsterdamse Rembrandtsplein. Zo kan er ook na het dagje strand nog even lekker gegeten worden in een "danceminded" ambiance.
Voor de kluizenaren en wereldvreemden die ID&T nog niet kennen (het lijkt me haast onvoorstelbaar) heeft het concern de beschikking over verschillende vormen van media om haar producten aan de man te brengen. het al eerder genoemde ID&T Radio is er 1 van, het nieuwe ID&T magazine is een tweede. de organisator van dance-evenementen heeft zelfs grootse plannen voor het opzetten van een eigen tv-station!
en omdat er helaas(?) niet elk weekend van een ID&T-feest valt te genieten en elke zaterdag thuiszitten met ID&T-radio natuurlijk ook gauw saai wordt, heeft ID&T het plan gevat om dan maar de verlieslijdende club Cubic over te nemen. (althans.. die geruchten doen de ronde.)
met andere woorden; er kan binnenkort 24 uur per dag, overal en door iedereen, zonder al teveel moeite van dance genoten worden!
in restaurants, op het strand, op tv, op de radio etc. elektronische muziek raakt, mede door ID&T's inspanningen, geheel ingeburgerd en geaccepteerd in de maatschappij.
"nou, das toch mooi!" zul je dan misschien denken.
maar verliest het hele gebeuren daar dan niet zijn magie en charme door?
vroeger was elektronische muziek nog erg spannend en heerste er een soort van taboe op. mensen die naar elektronische muziek luisterden? die waren niet goed bij hun hoofd! hoe konden ze die herrie verdragen!
tegenwoordig heeft het bijna de pop-status bereikt en kan ik er met een gerust hart mijn 80-jarige oma of mijn 6-jarige zusje naar laten luisteren. zo ontzettend "normaal" is het bijna geworden.
een hoop mensen zullen nu zeggen "ja boeiuh!! ik luister nog altijd liever naar DJ Tiesto op de radio dan naar die TMF-meuk."
TMF-meuk, om het maar even gemakkelijk uit te drukken, is dat niet precies waar het op deze manier juist naartoe gaat met de muziek die iedereen hier adoreert. ik bedoel, nog even en er zijn ook ID&T etuis en agendas te koop met fotos van Marco V en Johan Gielen etc erop..
wat is ID&T allemaal nog meer van plan?
ID&T, dat van origine juist tegen de maatschappij aanschopte door het organiseren van hardcorefeesten maar nu juist dance muziek op alle mogelijke manieren lijkt te willen intregeren in de maatschappij.
waar houdt het op?
en komt dit de muziek nog wel ten goede?
zijn er meer mensen die zich dit afvragen of begin ik gewoon een seniele ouwe gek te worden? 
Ja EIKELS zyn t geworde...!! tis een beetje allemaal naar hun bol gestegen.
It's all about the money tegenwoordig
Een ID&T restaurant, tv-station, bar, cafe, strandtent, autobranche, vliegtuigmaatschappij, olie-boor-bedrijf, farmaceutisch research centrum, kinderboerderij, ruimtevaart organisatie, voetbalclub, ziekenhuis, Tweede Kamer, bla bla bla
idd, waar houdt t op? t gaat allemaal nergens meer over....
Een beter mileu......
begint bij jezelf....
Het underground gevoel is inderdaad ver te zoeken de laatste 3 jaar sinds de opkomst van mega-evenementen, mede veroorzaakt door ID&T. Dance verkoopt de laatste goed en daar spelen al die geldwolven graag op in. Kwantiteit gaat nu boven kwaliteit. Het zou me ook niets verbazen als Rank1 in een donker keldertje opgesloten zit onder het ID&T gebouw en door Duncan persoonlijk gemarteld wordt om zo platen te produceren aan de lopende band.
Het enige beetje underground wat we hebben tref je alleen nog in de clubs aan als de N&W, Kremlin, Mazzo, Chemistry en Risk naar mijn weten. Alhoewel een aantal van die clubs ook dollartekens als deurknoppen hebben.
Veel mensen gaan electronische muziek nu vergelijken met het hardcore/rave (hele foute periode!
) tijdperk, wat langzaam uitsterft. Het zal me denk ik ook niet verbazen als trance over 2 jaar zo verschrikkelijk uitgemolken is, dat de lol ervan af is.
Ik luisterde vroeger graag naar New Dance Radio (het allereerste radiostation van ID&T). Hun draaiden gewoon de allervetste clubmixen van 100% Isis, Dimitri, Marcello, Astrid, Ton TB, en al die andere underground helden. Maar toen werd trance populair, NDR werd SlamFM en Johan Gielen zag het daglicht. Kaas was geboren, tot kaas zal trance weer wederkeren.
| quote: |
| .. nog even en er zijn ook ID&T etuis en agendas te koop met fotos van Marco V en Johan Gielen etc erop.. |
ff een side note......Alferox?? Een seniele oude man? Ik meende dat jij 14 was???
andere sidenote:
I
ID&T 
| Originally posted by Chicane Het underground gevoel is inderdaad ver te zoeken de laatste 3 jaar sinds de opkomst van mega-evenementen, mede veroorzaakt door ID&T. |
). Denk maar aan de grote hardcore feesten van vroeger: Mysteryland (jaja, dat was alleen en puur hardcore... nu moet het een soort tegenhanger van DanceValley worden, lekker makkelijk een gevestigde naam pakken maar wel zo dat het hele concept verneukt is. De massa merkt het toch niet)| quote: |
| Originally posted by Chicane Het enige beetje underground wat we hebben tref je alleen nog in de clubs aan als de N&W, Kremlin, Mazzo, Chemistry en Risk naar mijn weten. Alhoewel een aantal van die clubs ook dollartekens als deurknoppen hebben. |
| Originally posted by Miss Proximus ff een side note......Alferox?? Een seniele oude man? Ik meende dat jij 14 was??? |
Een beter mileu...... begint bij jezelf.... |
Ik ben het wel eens met de dingen die hier gezegd worden. Dat dance breder geaccepteerd wordt in de samenleving is mooi, maar waar gaat het heen? Komt binnenkort een plaat van Chris Liebing ofzo in de top 40?
Wat ID&T doet is op zich wel goed, maar inderdaad wordt alles behoorlijk uitgemolken. They are only in it for the money, dat is wat het lijkt.
Vorige week op BNN was er een programma dat heette "Moet je die dance scene", waarin de organisator van de Awakeningsfeesten aan het woord kwam. Hij zei letterlijk: "Als ik geld zou willen verdienen zou ik een discotheek openen en daar house-muziek verkopen." . Gelijk heeft hij wel. Awakeningfeesten zijn kleine relaxte feesten voor een man of 5000 waar die lui totaal geen winst op maken. De tegenwoordige (ID&T?)-feesten zijn meestal voor minstens 20.000 man, en de kaartprijs is vet hoog voor een paar overgewaardeerde NL dj's.
Dat nu ook clubs over worden genomen cq restaurants is de volgende stap. Hierna krijgen we inderdaad ID&T/DJ agenda's en een ID&T radiostation.
Op zich is deze ontwikkeling niet eens zo erg. Ik durf te wedden dat veel mensen die nu 'in de scene' (fout woord maarja
) zitten zullen verschuiven naar andere stijlen en dingen. Hetzelfde is gebeurt bij Hardcore/Gabber en zag/zie je ook steeds meer bij Trance.
Greetz,
SnuggLe
| Originally posted by SnuggLe Hierna krijgen we inderdaad ID&T/DJ agenda's en een ID&T radiostation. |
aan de ene kant ben ik ook anti-comerciele-meuk, het wordt allemaal te commercieel en daardoor verliest de "trance" dat wat veel mensen juist er leuk aan vonden.
aan de andere kant valt er ook wat voor te zeggen, ik denk liever niet aan hoe massaal trance aan het worden is, ik denk liever dat trance breder wordt, mensen krijgen voorkeuren, en daardoor zullen bepaalde stromingen populairder worden, terwijl andere stromingen juist wat meer voor de liefhebbers worden.
Daarnaast moet ik zeggen dat: hoe commercieel (bijv) rank1 ook wordt, ik hoor het nog steeds duizend keer liever dan K-otic!
grtz
is het soms een rage ofzo? als ik ging knikkeren en de andere deden mee vond ik dat alleen maar leuk 

maakt mij echt niks uit, xou ut wel relaxt vinden alsk avonds wat ant zappe ben, en id-t tv kan zien. beter als tmf nog altijd
ik zal wel weer flames krijgen door me knikker voorbeeld 
,
atj000t
gelukkig maar dan er zo ontzettend veel soorten electronische muziek zijn dat toch niet alles tegelijk "in" kan zijn (als je dat ergert)
de muziek blijft zich ontwikkelen en als iets nieuws de kop op steekt, is dat weer lekker underground, kun je daar weer lekker aan hangen.
| Originally posted by Optimus die is dr al hoor |
Hmm ik ben het wel ��ns met de topicstarter,
ten eerste heb ik respect voor duncan en consorten (hoewel met pa zijn geld dingen wat makkelijk kunnen gaan) hoe ze alles hebben opgebouwd alleen nu komt er echt een overkill. Je wordt platgegooid met id&T. Dat ze een tv zender willen etc is niet zo erg maar id&t krijgt uiteindelijk teveel macht, sta je onder contract bij id&t dan hoef je je geen zorgen te maken over genoeg gigs.
Het probleem hier in nederland is dat er geen echte concurrenten zijn. Je hebt id&t gewoon alleen aan de top dan komt udc en dan komen de kleinere organisaties waarvan monumental daar weer de koploper van is. Alleen deze kleine organisaties kunnen niet of nauwelijks op tegen de macht van id&T en dat is jammer maar uiteindelijk gooit id&t zijn eigen glazen in want uiteindelijk worden ze te groot en dan beginnen er steeds meer mensen zich tegen id&t te keren denk ik.
Ik ben het wel beetje eens met topicmaker. Ik bedoel trance etc is echt relaxt vind ik en ik vind het echt niet erg als er meer mensen naar gaan luisteren. Maar wat id-t doet is echt niet goed. Ze proberen overal veels te veel geld uit te krijgen.
Maar met hardcore ook, dat is op gegeven moment ook dood gegaan omdat het te commercieel werd.
En ik merk nu oo kwel, begon met luisteren naar trance, nou luister ik toch liever naar hardhouse/techno.
| waarvan monumental daar weer de koploper van is. Alleen deze kleine organisaties kunnen niet of nauwelijks op tegen de macht van id&T en dat is jammer |
de id-t agendas etuis bestaan al jaren.
persoonlijk vind ik het niet erg dat id-t dadelijk zoveel heeft als het maar kwaliteit heeft. ik vindt de line ups van sensation black en mysteryland veel kwaliteit bevatten. en het verscherpte deurbeleid waar wij hier al jaren om zeuren is ook eindelijk doorgevoert.
de feesten zijn nu eenmaal duurder geworden omdat door de inflatie alles duurder is geworden en de djs ook steeds meer vragen.
underground is het nou eenmaal niet meer, kan je over gaan lopen zeiken maar zo is het nou eenmaal
en over concurrentie: er is genoeg concurrentie, als je ziet hoeveel verschillende soorten feesten er zijn, er is voor elk wat wils. grote en kleine feesten.
| Originally posted by basvh de feesten zijn nu eenmaal duurder geworden omdat door de inflatie alles duurder is geworden en de djs ook steeds meer vragen. |
en weet je wat het leukste is....de feestjes in Duitsland zijn nog veel leuker ook 
alleen wel zeldzamer 
| Originally posted by Miss Proximus en weet je wat het leukste is....de feestjes in Duitsland zijn nog veel leuker ook ![]() alleen wel zeldzamer |
| Originally posted by AlFerox dat is echt onzin! want waarom kan het in andere landen (belgie en duitsland bijvoorbeeld) met dezelfde namen veeeeeeeeeel goedkoper dan in nederland. daar hebben ze zeker geen last van de inflatie? en waarom staan er allemaal halve kermissen op die feesten en kun je er de nieuwe film van Ali G gaan bekijken en krijg je na afloop een dvd mee naar huis plus een jaar abonnement op het ID&T blad en is het ID&T logo tot op het wc papier en de servetjes verwerkt. allemaal dingen waarvoor je dus extra betaalt. en dat radio en tv station.. dat moet toch ook ergens van betaald worden? dance-muziek is gewoon hard op weg om een marketingprodukt te worden. een produkt dat enkel bestaat omdat er geld mee verdiend kan worden. mensen maken muziek voor het geld, terwijl ze juist muziek om de muziek zouden moeten maken. l'art pour l'art!!!! muziek vanuit het hart en niet muziek vanuit de behoefte om weer wat extra geld voor die nieuwe villa te verdienen. en dat is wat er nu aan het gebeuren is en in sommige gebieden van de dance-muziek al een ver gevorderd stadium bereikt heeft. |
nou als je die line ups ziet van die id-t feesten dan kun je wel zien dat het 1 succes concept is. ze boeken gewoon een aantal bekende dj's zoals johan gielen, jean rank 1, en nog een aantal anderen en dan hebben ze de tent weer uitverkocht...
k bedoel: is er 1 feest van id-t waar ook jonge talenten aan de beurt komen???
en dan nog: k vind een klein besloten feest in een gewone club veel toffer dan zo'n mega festijn.. zoals bijvoorbeeld tiesto solo in the palace met euh 2000 man? ipv 35000
| Originally posted by arjoderoon nou als je die line ups ziet van die id-t feesten dan kun je wel zien dat het 1 succes concept is. ze boeken gewoon een aantal bekende dj's zoals johan gielen, jean rank 1, en nog een aantal anderen en dan hebben ze de tent weer uitverkocht... k bedoel: is er 1 feest van id-t waar ook jonge talenten aan de beurt komen??? |
| Originally posted by arjoderoon k bedoel: is er 1 feest van id-t waar ook jonge talenten aan de beurt komen??? |

Bedankt!