TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vinyl rip/recorder/brännare


Posted by Endre on Jun-20-2002 17:55:

Vinyl rip/recorder/brännare

nån som äger det + utrustningen för att få det att låta bra så man kan pressa in en låt till en tom 12:a ??

PM:a mig om du äger en eller känner nån som äger en och kan göra detta.


Posted by reveal on Jun-20-2002 18:29:

lär ju inte vara så många som har möjlighet att pressa egna vinylplattor


Posted by Endre on Jun-20-2002 20:25:

quote:
Originally posted by reveal
lär ju inte vara så många som har möjlighet att pressa egna vinylplattor


en press kostar bara uppmot 100 lakan...säkert nån jävel som har.


Posted by reveal on Jun-20-2002 20:47:

ja NÅN lär ju ha det... jag har bara aldrig hört talas om att nån skulle ha en... vad kostar en tom vinyl?


Posted by Endre on Jun-20-2002 21:36:

quote:
Originally posted by reveal
ja NÅN lär ju ha det... jag har bara aldrig hört talas om att nån skulle ha en... vad kostar en tom vinyl?


10st för 150 kr eller nåt sånt på DJservice


Posted by NbR on Jun-22-2002 19:32:

Exclamation

Grejjen att ha...

Vad säger de på IGN om den?


Posted by NbR on Jun-22-2002 19:37:

eller...


Posted by Endre on Jun-22-2002 20:59:

quote:
Originally posted by NbR
eller...


mm.. men dem är så jävla dyra bara. det måste ju finnas en sån jävel nånstans i stan som man kan typ, betala nån summa för att få pressa några låtar? eller om nån har?


Posted by AC. on Jun-23-2002 09:04:

Smiling Frog

quote:
Gravera själv dina vinylskivor.
Skrivan vägrar dö ut. Det australiska bolaget vestax senaste "hembrännare" för vinylplattor vittnar om att detta gamla medium fortfarande lever. Vinylgraveraren fungerar som vilken analog spelare som helst och kan kopplas till exempelvis CD-spelare eller dator. Sedan är man klart att gå mot strömmen och lägga över sina digitala toner på knastrande vinyl. Det tar 15 minuter att gravera en sida, och det är dyrt. En rå vinylskiva kostar mer än 100 kronor, och en safirnål för några tusen måste bytas ut efter ha skurit 50skivor


Taget ur ILLUSTERAD VETENSKAP NR 9/2002


Posted by robstar on Jul-24-2002 19:47:

HappyHappy

här e ett svensk tryckeri:

http://www.audiodisc.se/

Alltid nått!

LateRZ:.


Posted by Endre on Jul-24-2002 23:10:


fan va dyyyyyrt!!
ska inte göra värsta grejer precis

men, tack för tipset iallafall, men det måste ju nånstans finns nån privat person som har press eller så som kan fixa billigt.



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.