TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- PSX 2 bootdisc vraagje....

Posted by Smirnoff on Jun-30-2002 19:42:

Question PSX 2 bootdisc vraagje....

Ik heb even een vraagje,

Zijn er ook mensen met een playstation 2 die gebrande spellen spelen spelen via een bootdisc ??
Ik heb de bootdisc wel gemaakt maar hoe werkt dat eigenlijk, en kan ik hiermee m,n playstation naar de kl*te helpen ??

Ik wil er namelijk geen chip in laten bouwen want dan vervalt de garantie enz...

Posted by mrjvp on Jun-30-2002 20:10:

Ik heb ook een PS2. Ik wet niet wat voor een bootdisk jij hebt, maar de meeste (die op i-net rondzwerven) werken niet. Je hebt ook een bootdisk, die je icm een action replay moet gebruiken. Dat werkt wel.

De makkelijkste en beste oplossing is om een Messiah chip in je PS2 te solderen

Posted by Smirnoff on Jun-30-2002 20:28:

quote:
Originally posted by mrjvp
Je hebt ook een bootdisk, die je icm een action replay moet gebruiken.

De makkelijkste en beste oplossing is om een Messiah chip in je PS2 te solderen

Wat houd dit in ??

Ik wil juist niet solderen

Posted by Biohazard on Jun-30-2002 21:00:

er zijn geen echte boot disks for ps2 zoals die Dreamcast Utopia bootdisk

Posted by mrjvp on Jul-01-2002 09:26:

Messiah is een chip die ervoor zorgt dat de kopieerbeveiliging wordt overgeslagen bij het opstarten van een spel. Je moet deze op het moederbord van je PS2 plakken en dan zo'n 23 draadjes solderen aan de bios, controller etc. Best lastig en tijdrovend. Een gevorderd soldeerder was er zo'n 3,5 uur mee bezig. De chip zelf kost ongeveer � 100,- Heb hier nog een plaatje van hoe het eruit ziet als ie erop is gesoldeerd.

Posted by Smirnoff on Jul-01-2002 18:15:

ik had hetzelfde gadaan bij m,n psx 1 maar die is naar de klote en ik wil dat niet nog eens dus daarom wil ik dat ding niet openschroeven.
Werkt zo,n bootdisk van bijv. kazaa niet dan ?
En zo ja hoe werkt dat dan ?