TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Israel
-- מה זה טראנס עבורכם?
Pages (2): [1] 2 »
מה זה טראנס עבורכם?
"95 אחוז מהטראנס היום זה חרא"
"הטראנס של היום שונה מהטראנס של פעם"
הטראנס מת"
כל אלו הם רק מבחר ציטוטים שבדרך כלל יוצאים מפי אנשים כדי לתאר מצב מנטלי אצלם שנכון לתקופה מסוימת.
אני שומע אותם כבר מ-2001...די נמאס את האמת ... ובכל זאת, זה המקום לברר אצלכם, מהו טראנס עבורכם היום לקראת 2010.
מה אתם חושבים על המוזיקה? מה חשבתם בעבר? ומה דעתכם לקראת העתיד.?
Trance & Philosophy- מוזיקה טובה וקצת על החיים
אהבתי את הנושא ואני חייב לענות עליו בהתיחסות רחבה ועמוקה.
היום, בעידן המודרני, כל סגנונות המוזיקה זמינים מאוד באמצעי התקשורת ובחנויות.
אין יותר שיאים פורצי דרך מבחינת סיגנונות מוזיקליים.
יש חומרים טובים אך אין מהפכות של סגנונות חדשים.
גם אם יש סגנון חדש (או מוזר) אז הוא מתקבל (פחות או יותר) כי יש פתיחות.
אל תשכחו, יש חידושים ופיתוחים בתחום הכלים לעשייה ויצירה מוזיקלית.
בעשור או שניים האחרונים יש כל כך הרבה סגנונות מוזיקליים וכל כך הרבה חומרים שדומים לסגנונות אחרים קודמים.
הגבולות וההגדרות כבר לא ממש מדוייקות ומושלמות.
גם כשאני אומר טראנס מלודי ומרומם בסיגנון
Super8
הוא לא בדיוק כמו הסיגנון המלודי והמרומם של
Aly & fila.
מה שדומה הוא הרעיון, הבניה, הגישה וההרגשה, מהם נגזר הסיגנון שדומה להם.
מוסיקה היא שאלה של טעם, של היוצר ושל המאזין.
המושג "טוב-טעם" אצל שניהם, לא שקול למושגים כמו "מיינ-סטרים", "פופולאריות" ו"איכות", כמו בעשורים הקודמים.
מה יצא? היום כל אחד מגדיר את עצמו ואת מה שהוא עושה ואוהב אחרת.
המושג "טראנס של פעם", לדעתי, היה במהלך שנות ה 90 בזכות יוצרים\מפיקים כמו:
ferry corsten, tiesto, Pieter W. Bervoets & Marinus Benno de Goeij (rank1), m.i.k.e. (push), johan gielen, Paul van Dyk, above & beyond.
הם היו נחשבים למיוחדים ופורצי דרך כי אז הכל היה חדש.
היום כל אחד יכול ללכת ולקנות את תוכנות ההפקה המוזיקלית הטובות בעולם, זה לא בשמיים להקים סטודיו בייתי בחדר השינה.
לא נדרש ציוד רב מדי ויקר מדי. בתי ספר ללימודי מוזיקה-אלקטרונית הם לא נדירים.
אם חוסכים את הטיול לחו"ל אז אפשר לגשת וללמוד שם, או לחסוך וללמוד מספרים.
כל התעשיה העולמית והמסחר מביאים "מוזיקה להמונים" גם ליוצר וגם למאזין.
גישה זו הולידה הרבה מוזיקה חדשה אך לא חדשנית, הנוצרת מאותם הכלים והאמצעים.
לכן היום הכל נשמע דומה, עשוי דומה, בנוי דומה, בטכניקה ושיטה דומה, ולעיתים מאותם חומרים ואמצעים ישנים בשינוי קל.
התופעות הללו ממעיסות את המוזיקה מאוד.
פתאום, יכול אדם בבייתו שלו ובנוחיותו להפיק (פחות או יותר) את מה זיכה את פרי קורסטן בפרסים רבים במהלך שנות ה 90.
אם יש לו לאדם גם ידע, ניסיון, ציוד וכלים מתאימים אולי אפילו יוכל להפיק יותר טוב ואיכותי מאדון קורסטן.
גם המונח "איכותי" הוא כל כך סובייקטיבי ולא ברור.
הטענה "95 אחוז מהטראנס היום זה חרא" אולי נכון בגלל שהכל דומה (לפעמים אפילו מעתיק ודוגם).
יש הצפה של חומרים מכל העולם. לעיתים אפילו אותם חומרים משוחררים שוב ושוב, במקומות שונים, בזמנים שונים ובחידושים שונים.
זה מרגיש כאילו כבר שום דבר לא מרגש, כאילו שמענו כבר את הכל, שהכל בינוני וטחון למוות.
תמיד אנו חוזרים לשאלת הטעם האישי, מבחינת המאזין והיוצר.
מוזיקה תמיד תיהיה טובה אם היא עונה לך על מה שאתה רוצה או צריך.
לפי השיר של דני רובס: "מוסיקה היא כמו תרופה לנקודה כואבת.".
אני יכול לומר על עצמי, שבדרך כלל (לא תמיד) מנגינה טובה, עשירה ומרגשת הופכת את היצירה המוזיקאלית לאיכותית ומעניינת.
הטענה "הטראנס של היום שונה מהטראנס של פעם" זה הרבה בגלל אומנים ויוצרים מכל קצבות העולם שהרחיבו (יותר מדי) את הטראנס כסיגנון.
יש כאלו שאף טעו והטעו בהגדרתם את מאזיניהם.
ארמין התראיין לתחנת שידורים אינטרנטית במשך כשעה והסביר שלדעתו יש כל כך הרבה סיגנונות "דאנס" אלקטרוניים ושחזונו הוא שבעתיד הכל יקרא טראנס (כמו זרימה, תודעה, מצב).
זוהי הסיבה לשם תוכניתו בה הוא משדר מבחר מכל הספקטרום ובונה סט עולה ומתגבר.
התוכניות של ארמין ואומני טראנס רבים כמותו, מנגנות קשת רחבה של סגנונות, מבלאדות אלקטרוניות, פופ-אלקטרוני ועד כמעט פסיכודאלי.
כך שאפילו הגדרה טכנית של "טראנס" כסיגנון מוזיקאלי אלקטרוני ב
140 bpm
איננה משקפת נכונה.
כשהספטרום כל כך רחב והכל נקרא "טראנס" אז ברור שהיה שינוי. הסיגנון התרחב ותחתו התרחבה כמות החרא (סליחה על הביטוי).
הטענה "הטראנס מת" או גוסס היא כל כך בעייתית, ערטילאית ומכלילה.
בואו ונשאל הפוך, כיצד תגדירו סיגנון מוזיקאלי חי?
האים קיום חיי לילה נחשב לטראנס חי? האים רווחיות כלכלית מטראנס מחייה אותו? האים מכירות, תעשייה, הופעות מקישות על חיות הטראנס?
מבחינתי, אם מפיק טראנס אנונימי, שחי בסוף העולם, מלחין יצירת מופת מרגשת אז הטראנס חיי!
התקשורת העולמית במאה ה 20 פרצה גבולות. העידן שלנו פורץ גבולות. ההגדרות כבר לא ממש מתאימות.
עולם הסיגנונות במוזיקה הוא רב מאוד ונשאלת בסופו של יום השאלה מה מוצא חן בעיני ומה טוב לי.
אילן צודק באומרו: "כל אלו הם רק מבחר ציטוטים שבדרך כלל יוצאים מפי אנשים כדי לתאר מצב מנטלי אצלם שנכון לתקופה מסוימת.".
רק הרשה לי להזכיר לך שכל ההיסטוריה העולמית כתובה בסובייקטיביות של ההיסטוריונים. הכל תלוי במיהם אותם ההיסטוריונים, השקפת עולמם וצורת כתיבתם.
ברור שכל הטענות הללו הן דעות שהעובדות בהן מטושטשות. אנחנו מנסים להבין למה, מה קרה פה, למה אנחנו מדברים כך על המוזיקה שאהבנו.
במהלך השנים טראנס היה עבורי הרבה מאוד דברים, כגון:
01) תחכום מוזיקאלי, גם בהפקתו וגם בשמיעתו.
02) שפע של צלילים מגוונים. מכל צליל אפשר לעשות טראנס. לכל צליל יש מקום, גם אם הוא לבדו נשמע מוזר.
03) הרמוניות מעניינות, מגוונות ומורכבות.
04) מהירות מוזיקאלית ורגשית.
05) אנרגיה.
06) היסחפות רגשית או נפשית.
07) רגש.
08) דם חדש של מנגינות. גם קטע שעשוי משני אקורדים יכול לרגש עד דמעות.
09) חדשנות (חדיש).
10) לא עוד מוזיקה שיגרתית, פשטנית, רדודה ויומיומית ששמענו כמוה כל חיינו. יש אלטרנטיבה.
11) ובלי פלצנות, סוג של מרד נעורים ותענוג מהחיים.
היום, כל הדברים הללו שמניתי לא בדיוק נענים מהרבה סיבות שחלכן תלויות בי וחלק בסצנה, בתעשיה ובאומנים.
לא אדבר בכלל על הכמויות ההיסטריות של חומרים שאני לא אוהב, מחזורים וגם חידושים של אותם להיטי עבר שוב ושוב.
לעומת זאת, אל תשכחו שיותר מדי מדבר טוב יכול לפעמים להעיק על אדם ולהמעס.
בעידן עשיר, תעשייתי ומסחרי זה, יש יותר מדי מכל דבר ועלינו לסנן יותר ולחפש יותר עד שמוצאים מה אוהבים- זה מעצבן.
מה גם, שלא תמיד מוצאים מה שאוהבים ואז מותרים ומגיעים בטעות למסכנה שאין משהו טוב.
אנשים מחפשים לעיתים דברים חדשים ולא מבינים שזה מה שיש.
עידן האינטרנט הזניק את סצנת הטראנס קפיצה מטאורית מבחינת הפקה, פרסום, תרבות, איכות וכמות.
יש היום מעין הצפה של אומנים וחומרים. כל אחד רוצה להיות כוכב ועל הדרך יש הרבה חרא של מוזיקה.
חלק מהחומרים הללו נעשו בשביל להתפרנס בלבד.
בעבר המוזיקה בכלל והטראנס בפרט היו נעשים מתוך חשק ורגש אמיתי; מתוך צורך ממשי לאיזו חוייה קיצבית או סוחפת; מתוך עשייה מיוחדת ומרגשת.
היום יש יותר מדי חרטא-בארטא וכישרונות של להיט אחד. למה? כי ההפקה נהייתה יחסית קלה יותר וזולה יותר.
העומק הסנטימנטאלי, הרגשי והאיכותי של המוזיקה ניהייה "קצת" רדוד.
גם כשיש היום להיט חדש וטוב הוא בדרך כלל לא חדשני. למען האמת הוא דיי דומה לקודמיו.
שימו לב שהרבה אומנים לומדים מלהיטים קודמים לאחר מכן יוצרים בעצמם דברים דומים- משלל סיבות שקטונתי מלהחליט אם הם ראויות ואתיות.
עדיין יש כשרונות רבים וטובים בעולם. הם צריכים לעשות דברים עם עומק, תוכן ולהט אמיתיים.
זה קשה להם כי הם משתנים, מתבגרים, מתחדשים, מתאימים את עצמם למה שהולך... יש אילוצים ושיקולים, כספיים או לא, ללא סוף.
לדעתי העתיד לא יהיה טוב מבחינת "כמות החרא", אך הוא יהיה מקסים מבחינת פרסום, חשיפה, מהירות, נגישות.
ביימינו, קל לי ליצור קשר ולעקוב אחר כישרון חדש ומעולה מצ'כיה. הבעיה היא שקשה לגלות אותו בים אינסופי של חומרים ותכנים מכל העולם שאיכותם בספק.
מחבר: עוזי שורץ
17.12.2009
המסמך של עוזי ארוך,
ואני קצת דיסלקט, קופצות לי העיניים בין השורות בצורה לא אחידה.
השאלה הגדולה היא מה מכניס אותך לטראנס,
וזה לא חייב להיות טראנס כמו שארמין או חבריו מנגנים
מבחינתי גם מינמל או אלקטרו טוב, או בערך השילוב של שניהם
זה הסגנון הכי טוב.
בכלל אני בחיפושים אחרי פרוגרסיב טוב,
ומדי פעם מתחשק לי איזה אפליפטינג חזק - אבל השוק לא מוציא שום יציאה טובה כזאת.
Uzi's post: very interesting, very extensive, agree with a lot, also disagree with quite something, and a bit too long to quote
Anyhow, I know this may sound generalizing, but with Uzi, Viber and maybe some others I constantly have a feeling they share a certain aspect of trance (and good music generally) lovers, but denounce the other one: they do have a refined, activist, elitist, demanding stance regarding their desired/ideal music and its characteristics, but maybe reject a positive outlook of more inclusiveness/progression towards future developments and streams. This doesn't mean I advocate and personally pursue to include everything generic/mainsteam/whatever, but I don't see why today's spectrum of provided music can't fit into any given niche.
It's, at least for me personally, the same like I can get moved/uplifted/energetically blasted differently from a Daniel Kandi track, than from Technoboy, W&W, Rank 1, Marco V, Giuseppe Otaaviani etc. They all exude or emanate something different, but very attractive. True enough, whenever I hear Fly Away, Walhalla, Devotion (Armin RMX) there is that immensely important extra dimension of warm, nostalgic emotion, but current trance as appearing on ASOT 2009 or TATW can equally move me to tears. So the claim that most stuff is generic junk I can't possibly agree with, notwithstanding the fact that everybody will always continue to filter his stuff naturally.
----------------------------------
Trance has become one of my primary obsessions, sadly
It harks back to the cliche, but it is so salient to remind ourselves and so true: I know that for me and many others it is an expression of life and earthly motions itself, a pictorial sound display from this planetary existence and the sense that you want to escape and burst out of your own body and this existence. Trance is my form of escapism, but not per se in the negative sense; I'd say that 99.9% of this enterprise is only positively constructive for me (and all this coming from someone who lives under the marker of "religious").
When music and sound combinations have that combination (or particular, separate particles) of intriguing, beautiful, epic, euphoric, melodic, eternal melody/energy/drive, then I'm there to embrace it and find myself lost in a sea, or vacuum, of personal escapism.
בנג'י, תודה על הפרגון, הסבלנות, ההבנה, הקריאה וכתיבת הביקורת.
אני מבין ומסכים הרבה עם מה שכתבת. תנו לי לחדד עוד כמה פינות.
אני חייב להסביר לכם משהו על עצמי. יש אנשים שיכולים לשמוע את להקת
ABBA
כל ימי חייהם ולהיות מאושרים כל פעם מחדש מאותה המוזיקה.
אצלי חשוב גם למצוא דברים חדשים. זהו עצם העיניין, מכאן נובע הקונפליקט שאני דן עליו בהרחבה.
הייתה תקופה שהייתי מדבר כמוך, בנג'י, והייתי בטוח שממש טוב לי עם חומרים מודרניים וטובים.
גם לי הייתה תקופה שהייתי מכור ומבלי לשים לב הורדתי מאות ג'יגות שלא שמעתי מעולם.
בנג'י, היו לא מעט הופעות בארץ שנהנתי וצרחתי כמו משוגע וחיבקתי את פרי קורסטן כאילו הייתי ילד... כל זאת למרות חווית הדוחק, המחנק והווליום המייגעים.
מי שלא חווה הופעה, לא משנה של מי, לא יודע על איזו אקסטאזה מדובר.
משום מה עם השנים זה השתנה. ברגע שיהיה לך פחות זמן לטראנס אז אתה תתקשה למצוא, לסנן ולאתר מה שבאמת מיוחד וטוב.
אין לי סבלות, כח, עצבים, חשק, סימפטיה ותענוג לחיי לילה קשים כאלו.
יפה לראות שגם אתה, בנג'י, נכנסת לפילוסופיה, לרוחניות ולרגשנות של טראנס.
יכול להיות שלקראת גיל 30 אני מתחיל למצא את הטראנס, וכיום אני אוהב מאוד-מאוד את הפרוייקט של עידן רייכל, לדוגמא. יכול להיות שזה עיניין של החיים.
אני יכול לשמוע כל סוג מוזיקה, לנסות להתעניין ולנסות להתרגש ממנה.
אין לי בעיה עם כל מוזיקה שמנוגנת ברקע, אבל אני מתייחס בחיבורי על מוזיקה שמקשיבים לה במיוחד ומתרגשים ספציפית ממנה.
כשאני מטייל בקניון אין לי בעיה שקיילי מינו מתנגנת ברחבי החנויות, אני אפילו נהנה מזה ומזמזם את המנגינה.
אבל זאת לא מוזיקה שאני מתרגש ממנה, בורח איתה, מתנתק באמצעותה, נסחף ומתלהב בזכותה.
אין יותר מדי קידמה בטראנס, אני גם לא מתלונן על חדשנות. טראנס שאני מתרגש ממנו בדרך כלל נשמע באותו סגנון שאני אוהב.
ותאמין לי שהייתי מאזין למגוון עצום של תוכניות שמנגנות מגוון ושנחשבות מעולות בתחומן.
דרך אגב, גם אני אהבתי את האוסף
Universal Religion Chapter 4.
זה אוסף שהוא ממש טיפוסי לארמין ולסיגנון היפה שהוא נאמן לו בתוכניתו.
בעבר, לא כל אוסף שלו נשמע כך!
אנחנו אנשים שונים, כמובן, ויכול להיות שאתה מתרגש מכל מוזיקה יותר בקלות.
יכול להיות שאתה מאזין לתוכניות שבוחרות מבחר יפה שמתאים לך...
אך האים עברת וספרת את כל החומרים בסיגנון התוכנית, שמשוחררים בכל העולם, מעבר לטראק-ליסט של התוכנית?
אני בטוח שלא. על כל טראק טוב ששמעת בתוכנית, ישנם 1000 טראקים שבכלל לא בשבילך.
אל תמהר לומר שכל מוזיקה מודרנית ניתנת להנאה בנישה כזו או אחרת.
אני מדבר אתך על התמונה הגדולה ולא על 20 טראקים טובים מפה ומשם.
בחיבור שכחתי לכתוב על המועדונים וההפקות של חיי הלילה שמשפיעים רבות על חווית הטראנס והתרבות שלה- לטוב ולרע.
שחכתי לציין שיש מלא חברות מוזיקה מניפולטיביות שמטרתן הראשונה היא לשווק, להפיץ ולעשות כסף מכל חומר הבא ליד. חברות אלו מחליטות אילו חומרים להשמיע ולהציב על המדף, ואילו חומרים לא.
כל הדיבור והדיון הזה הוא על מוזיקה שאתה מוכן "למות" בשבילה ולא על שיר חביב של מדונה או ביונסה.
מהקטעים האלה שנוגעים בנפש, פורטים על מיתרי הלב, מרוממים את הנשמה והופכים אותך למאושר.
טרד מעניין.....
המוסיקה שהכניסה אותי לטראנס לפני עשור בערך הייתה
cosmic gate
warp brothers
aquagen
שקניתי באילת goliat 10 האלבום
יש כזאת מוסיקה גם היום ?
טראנס טראנס טראנס......
מאהבה לשנאה במשך 6 שנים...
התחיל טהור ובתולי והסתיים מיינסטרימי ומגעיל
מרמור יש והרבה אבל גם הרבה רגעים יפים של אושר.
מה שזכור לי ביותר בתקופה שהייתי שומע טראנס קבוע
זה הבועה שהייתי חי בה
לא היה לי אף פעם צורך לחפש מסביב מוזיקה אחרת
הייתי מקבל את כל הרגשות שרק ניתן לקבל כאשר הייתי שומע טראנס
ממלודיות עצובות, למלודיות שמחות
מטראקים מרקידים וסוחפים, לטראקים של סתלבט על החוף.
אולי זאת הסיבה שעכשיו אני שומר לטראנס טינה?
כיום, אין לי הרבה אהבה לטראנס
לא יודע אם זה אני או האומנים
אבל זה נראה כאילו כבר אין השקעה, אין חידוש
זה או ווקאלים שיכולים ללכת ישירות לאמ.טי.וי
או טראקים עם בייסליין פלצני בשילוב אלקטרו שהקשר בין זה לטראנס הוא מקרי בהחלט
או טראנס מלודי, שהנוסחה שלו עוברת מטראק לטראק
יש בודדים וטובים
אבל בשבילי זה פשוט לא זה...
אילן... הטראנס לא מת ולא ימות
הוא פשוט לא אותו טראנס שהתאהבתי בו
| quote: |
| Originally posted by benji904 Uzi's post: very interesting, very extensive, agree with a lot, also disagree with quite something, and a bit too long to quote Uzi, Viber and maybe some others I constantly have a feeling they share a certain aspect of trance (and good music generally) lovers, but denounce the other one: they do have a refined, activist, elitist, demanding stance regarding their desired/ideal music and its characteristics, but maybe reject a positive outlook of more inclusiveness/progression towards future developments and streams. |
| quote: |
| Originally posted by Viber להפך! אני ועוזי מתלוננים שהכל נשמע אותו הדבר ושלא מחדשים הרבה. המפיקים הם שלא מחדשים. אני פתוח לגמרי לחידושים, ב-2006 היה באמת כיוון כזה של "טראנס חדש" ואז פתאום כל אותם האמנים כמו ניקלאס הארדינג ומרקוס נעלמו אל הצללים ולאחר שנה-שנתיים עניינים התחילו שוב לזרום לכיוון השלילי של הכל נשמע אותו הדבר ומלא בסופר-מסורים שמנים. אני לא מבין לפעמים למה ז'אנרים כמו דראם אנד בייס והאוס (יכול להיות שכבר לא האוס) מושכים מפיקים חדשים שמחפשים סאונדים על הסינט ומחפשים ליצור תחושות חדשות ובטראנס כולם מעתיקים אחד מהשני ושולחים לארמין למרות שטראנס יכול להיות מגוון באותה המידה. |
)
| quote: |
| Originally posted by gold mine טרד מעניין..... המוסיקה שהכניסה אותי לטראנס לפני עשור בערך הייתה cosmic gate warp brothers aquagen שקניתי באילת goliat 10 האלבום יש כזאת מוסיקה גם היום ? |
| quote: |
| Originally posted by Viber להפך! אני ועוזי מתלוננים שהכל נשמע אותו הדבר ושלא מחדשים הרבה. המפיקים הם שלא מחדשים. אני פתוח לגמרי לחידושים, ב-2006 היה באמת כיוון כזה של "טראנס חדש" ואז פתאום כל אותם האמנים כמו ניקלאס הארדינג ומרקוס נעלמו אל הצללים ולאחר שנה-שנתיים עניינים התחילו שוב לזרום לכיוון השלילי של הכל נשמע אותו הדבר ומלא בסופר-מסורים שמנים. אני לא מבין לפעמים למה ז'אנרים כמו דראם אנד בייס והאוס (יכול להיות שכבר לא האוס) מושכים מפיקים חדשים שמחפשים סאונדים על הסינט ומחפשים ליצור תחושות חדשות ובטראנס כולם מעתיקים אחד מהשני ושולחים לארמין למרות שטראנס יכול להיות מגוון באותה המידה. |
| quote: |
| Originally posted by sh33p טראנס טראנס טראנס...... מאהבה לשנאה במשך 6 שנים... התחיל טהור ובתולי והסתיים מיינסטרימי ומגעיל מרמור יש והרבה אבל גם הרבה רגעים יפים של אושר. מה שזכור לי ביותר בתקופה שהייתי שומע טראנס קבוע זה הבועה שהייתי חי בה לא היה לי אף פעם צורך לחפש מסביב מוזיקה אחרת הייתי מקבל את כל הרגשות שרק ניתן לקבל כאשר הייתי שומע טראנס ממלודיות עצובות, למלודיות שמחות מטראקים מרקידים וסוחפים, לטראקים של סתלבט על החוף. אולי זאת הסיבה שעכשיו אני שומר לטראנס טינה? כיום, אין לי הרבה אהבה לטראנס לא יודע אם זה אני או האומנים אבל זה נראה כאילו כבר אין השקעה, אין חידוש זה או ווקאלים שיכולים ללכת ישירות לאמ.טי.וי או טראקים עם בייסליין פלצני בשילוב אלקטרו שהקשר בין זה לטראנס הוא מקרי בהחלט או טראנס מלודי, שהנוסחה שלו עוברת מטראק לטראק יש בודדים וטובים אבל בשבילי זה פשוט לא זה... אילן... הטראנס לא מת ולא ימות הוא פשוט לא אותו טראנס שהתאהבתי בו |
| quote: |
| Originally posted by benji904 It's just unfair and untrue claiming and stating that current trance is only boring, repetitive and uninspired. |
| quote: |
| Originally posted by Vortex_SA תנסה: http://www.youtube.com/watch?v=NjEN4iNELAA אני מסכים עם בנג'י בעיקר, כמו בכל ז'אנר מוזיקלי, כאן בפורום תמיד תמצא אנשים שבשבילם הסגנון הוא משהו אישי וקיימים רגשות כלפיו, אין לי בעיה עם זה, כל עוד הרגש לצליל מסויים או סוג מסויים של סאונד לא מונע ממך מלהינות מדברים חדשים, ולדעתי זה מה שקורה היום, המעריצים החדשים של הז'אנר הם שמגדירים אותו. פשוט תנסו להינות מהעוצמות שיש היום, מורכבות מלודית כבר לא מספיקה לטראק טוב (מורכבות מלודית אף פעם לא היתה מתכון ליצירה מוזיקלית טובה לדעתי...) זה הקצב, הסידור של האירועים, והשאיבה פנימה לאווירה הם שעושים את השיר\טראק\יצירה למה שהוא. והיום דווקא יש מלא חידוש בקצבים, בשימוש של צלילים וכדומה. הנה דוגמא שאני ספציפית מאוד אוהב http://www.youtube.com/watch?v=y6QLatOb1Vk הרבה שימוש בשאפל, בס מעניין מאוד, הרבה שינויי אפקטים ומקצבים שלא התאפשרו פשוט עד לא מזמן, ואפילו למכורים לדבר, מורכבות מלודית (נתון לשיפוט אישי)... פעם בהקלטה של סינטי הוא גם ככה היה נותן לך דיליי קטן ולא תמיד ישב בול במקום, היום אני יכול להגיד במדויק לכל כלי בכל מצב נתון איפה הוא ינגן איך למה וכמה, זאת העוצמה של היום... |
| quote: |
| Originally posted by Vortex_SA ד"א גם פעם היה הרבה מוזיקה גרועה שתפסה גל על הטראנס, רק שפעם לא היה כזה זול להביא לכם לשמוע אותה, היום זה אפשרי וזה מכניס עוד טיפה כסף לחברת התקליטים, אין לי פתרון יותר טוב חוץ מללמוד לחפש את מה שאתה אוהב. |
| quote: |
| Originally posted by uzi בימינו, קשה לי להאמין שאומנים יכולים לחדש ולרענן את סגנון הטראנס. |
לדעתי האישית באמת שההבדל הוא בגיל החשיפה לג'אנר מסויים, אתם שנחשפתם מלפני כמה שנים טובות לג'אנר מוצאים אותו רפטטיבי ומאוס במידה מסויימת ויש לי אפילו דוגמא מצויינת:
http://www.youtube.com/watch?v=isGAzwXO74c
זה לא מסורים וזה מזכיר לי כל כך הרבה טראקים אחרים, אולם, לאדם שחדש בעניין זה יהיה מפוצץ ומדהים, ואני מודע לעניין, וזה לדעתי טראק אדיר, אני תמיד משתדל לחשוב על המוזיקה כאילו עכשיו שמעתי את הסגנון בפעם הראשונה, ככה אני מתענג עליה במידה הכי גדולה... מיש מכיר דאבסטפ לדוגמא שנתיים יגיד לכם שוואללה הסגנון לא מתחדש, אבל אם תיקח נקודתית טראק מתחילת ההתפתחות ועכשיו תראה הבדלים, כמו שטראק מ2006 נשמע לי שונה מטראק עכשווי... זה הכל תלוי כמה אתה בתוך זה, ולפי איך שאתם מדברים אתם לא ממש בתוך זה, אני לא רואה חוץ מבתגובה שלי אף דוגמא לטראק שאהבת או ששנאתם, זו עלולה להיות בעיה בדיון 
אז אנא שתפו תסכולים והארות, זה לא הכי כיף לדבר באויר...
אגב אני לא בטוח שאין חידושים בסאונד, לדעתי יש הרבה אבל בגלל שהתרגלנו לכל כך הרבה סינטים וצלילים אולי צליל חדש לא יתפוס לך את האוזן כמו שאתה מצפה.
אתה צודק, מה אני מבלבל לך את השכל, בוא אני אתן למוזיקה לדבר בעד עצמה:
1999:
http://www.youtube.com/watch?v=ScqmLSO7ZHE
http://www.youtube.com/watch?v=HPz2JlVut7o
http://www.youtube.com/watch?v=FRuPOk7olg8
תיראה כמה הטראקים האלה שונים מקצה לקצה, כמו 3 שאנשים נפרדים עם אישיות.
ועכשיו תשווה את זה למה שיוצא בשנתיים האחרונות, אי אפשר להשוות בכלל, זה לא שהכל מכוער - הכל פשוט אותו הדבר, אנשים מתפשרים על מלודיות בינוניות (לא רעות, שים לב: בינוניות!) והכל נשמע כאילו עבר את אותו המאסטרינג אפילו.
ואני לא יכול לעבוד על עצמי, אני שומע כמה טראקים שהם חומר "אסוט" ואני מקבל צורה של כאב ראש אחרי טראק-שתיים ותחושה של עומס במקום הנאה, אני לא קונה את זה שהבעייה היא בי כי כבר הייתה פעם שהתייאשתי מטראנס ב-2004 וזה אפילו מתועד פה בפורום, אבל היה חומר איכותי שהחזיר אותי לזה ועכשיו אני כבר לא יודע אם זה יקרה שוב...אולי ננסה את החומר של מלומניה - ב-2007 היה שם הרבה חרא טוב לצד כל הצ'יז של שה ופדרו.
| quote: |
| Originally posted by Viber אתה צודק, מה אני מבלבל לך את השכל, בוא אני אתן למוזיקה לדבר בעד עצמה: 1999: http://www.youtube.com/watch?v=ScqmLSO7ZHE http://www.youtube.com/watch?v=HPz2JlVut7o http://www.youtube.com/watch?v=FRuPOk7olg8 תיראה כמה הטראקים האלה שונים מקצה לקצה, כמו 3 שאנשים נפרדים עם אישיות. ועכשיו תשווה את זה למה שיוצא בשנתיים האחרונות, אי אפשר להשוות בכלל, זה לא שהכל מכוער - הכל פשוט אותו הדבר, אנשים מתפשרים על מלודיות בינוניות (לא רעות, שים לב: בינוניות!) והכל נשמע כאילו עבר את אותו המאסטרינג אפילו. ואני לא יכול לעבוד על עצמי, אני שומע כמה טראקים שהם חומר "אסוט" ואני מקבל צורה של כאב ראש אחרי טראק-שתיים ותחושה של עומס במקום הנאה, אני לא קונה את זה שהבעייה היא בי כי כבר הייתה פעם שהתייאשתי מטראנס ב-2004 וזה אפילו מתועד פה בפורום, אבל היה חומר איכותי שהחזיר אותי לזה ועכשיו אני כבר לא יודע אם זה יקרה שוב...אולי ננסה את החומר של מלומניה - ב-2007 היה שם הרבה חרא טוב לצד כל הצ'יז של שה ופדרו. |
טוב, אז דבר ראשון אני אתוודה: התייאשתי אחרי ששמעתי את הטראקים של 2008 שנוגנו אצל ארמין ומרקוס...פשוט התייאשתי, יכול להיות שיש דברים טובים בתוכניות אחרות אבל כבר אין לי כוח יותר לחטט,לחפש ולמיין...פשוט יותר מדיי עבודה.
ארמין ומרקוס מנגנים גם דברים מפלאשאובר וספינינג ועוד לייבלים אחרים -אני דיי בטוח בזה.
הטראקים ששמת רק מחזקים את הטענה שלי אגב, הטראק הראשון סתם סתמי עבורי לא מיוחד בשום דבר, הטראק השני הוא "עבודה טובה" (כבר ציינתי את המונח מקודם) - עשו לו מאסטרינג נחמד ואני באמת שלא יכול להגיד שהוא רע אבלללללללללללללללל שמעתי אותו לפני דקה וכבר אין לי מושג איך הוא הלך - אם אני רוצה או לא הוא כבר לא מעניין אותי ולכן אין לי סיבה לשמוע אותו שוב.
והטראק השלישי? הוא מבטא את כול גישת הפופטראנס שנמאסה כבר, אני אוהב ווקאל גברי כמו כל אחד אחר אבל דיי,מספיק,נמאס.
הוא טראק נחמד סה"כ ונהנתי לשמוע אותו אבל איכשהו,שוב, הוא טובע בהרבה דברים דומים והוא לא מתקרב אפילו להיות מיוחד כמו אחד הטראקים שהזכרתי.
שמתי לב שהחומר של היום כאילו מנסה ליצור אותה תחושה ואווירה ויכול להיות שגם בזה נעוצה הבעייה.
הזכרת את האווירה הכללית ואני חייב לומר שאני משתדל שלא להצטרף אליה, אני לא אכתוב פוסט כזה בפורמים הכללים באנגלית למשל כי אני לא רוצה לפגוע באמנים האלה, אני יודע כמה קשה לעשות טראק מקצועי וכמה עוד יותר קשה לשבור מוסכמות של איך טראק אמור להיבנות, להשמע וכו'.
אני משתדל לבוא ממקום של ביקורת בונה (ואני מקווה שייצא לי להפיק עד הסוף חומר משלי בעקביות מתישהו) ולא לבוא ממקום של "להצטרף ללינץ"'.1
| quote: |
| Originally posted by Viber טוב, אז דבר ראשון אני אתוודה: התייאשתי אחרי ששמעתי את הטראקים של 2008 שנוגנו אצל ארמין ומרקוס...פשוט התייאשתי, יכול להיות שיש דברים טובים בתוכניות אחרות אבל כבר אין לי כוח יותר לחטט,לחפש ולמיין...פשוט יותר מדיי עבודה. ארמין ומרקוס מנגנים גם דברים מפלאשאובר וספינינג ועוד לייבלים אחרים -אני דיי בטוח בזה. הטראקים ששמת רק מחזקים את הטענה שלי אגב, הטראק הראשון סתם סתמי עבורי לא מיוחד בשום דבר, הטראק השני הוא "עבודה טובה" (כבר ציינתי את המונח מקודם) - עשו לו מאסטרינג נחמד ואני באמת שלא יכול להגיד שהוא רע אבלללללללללללללללל שמעתי אותו לפני דקה וכבר אין לי מושג איך הוא הלך - אם אני רוצה או לא הוא כבר לא מעניין אותי ולכן אין לי סיבה לשמוע אותו שוב. והטראק השלישי? הוא מבטא את כול גישת הפופטראנס שנמאסה כבר, אני אוהב ווקאל גברי כמו כל אחד אחר אבל דיי,מספיק,נמאס. הוא טראק נחמד סה"כ ונהנתי לשמוע אותו אבל איכשהו,שוב, הוא טובע בהרבה דברים דומים והוא לא מתקרב אפילו להיות מיוחד כמו אחד הטראקים שהזכרתי. שמתי לב שהחומר של היום כאילו מנסה ליצור אותה תחושה ואווירה ויכול להיות שגם בזה נעוצה הבעייה. הזכרת את האווירה הכללית ואני חייב לומר שאני משתדל שלא להצטרף אליה, אני לא אכתוב פוסט כזה בפורמים הכללים באנגלית למשל כי אני לא רוצה לפגוע באמנים האלה, אני יודע כמה קשה לעשות טראק מקצועי וכמה עוד יותר קשה לשבור מוסכמות של איך טראק אמור להיבנות, להשמע וכו'. אני משתדל לבוא ממקום של ביקורת בונה (ואני מקווה שייצא לי להפיק עד הסוף חומר משלי בעקביות מתישהו) ולא לבוא ממקום של "להצטרף ללינץ"'.1 |
) ולא כל יומיים, אולי כשהיית יותר חדש למוזיקה הזו כל יום גילית טראק וצליל חדש, אבל אתה מורגל כבר לסאונד, אתה לא חושב שזה משפיע על ההערכה שלך לסגנון? לדעתך בחור בן 16 שעכשיו התחיל לשמוע את המוזיקה הזו יגיד אותו דבר כמוך? הוא יתלהב מכל טראק וטראק, בשבילו זה יהיה כמו חנות ממתקים.
אולי אני מוזר אבל טראק טוב צריך להיות גם כיף להאזנה באוזניות בבית.
ושוב הבעיה היא לא רק שהטעם שלי נפתח יותר, הבעיה היא שהפקה פתוחה היום לכולם ושאלו המוכשרים לפעמים קצת זורקים זין על התוכן וחושבים רק על הסאונד (יענו איכות הסאונד) לא נעים לומר.
היה נחמד אם הפורום הזה היה מלא באנשים שהיו מבינים עניין וממליצים על מה שטוב וחוסכים לכולנו חפירות מיותרות כמו שהיה פעם...אפילו שכל אחד יהיה אחראי על תוכנית\סגנון מסויים וכו'.1
| quote: |
| לדעתך בחור בן 16 שעכשיו התחיל לשמוע את המוזיקה הזו יגיד אותו דבר כמוך? הוא יתלהב מכל טראק וטראק, בשבילו זה יהיה כמו חנות ממתקים |
| quote: |
| Originally posted by Viber אולי אני מוזר אבל טראק טוב צריך להיות גם כיף להאזנה באוזניות בבית. ושוב הבעיה היא לא רק שהטעם שלי נפתח יותר, הבעיה היא שהפקה פתוחה היום לכולם ושאלו המוכשרים לפעמים קצת זורקים זין על התוכן וחושבים רק על הסאונד (יענו איכות הסאונד) לא נעים לומר. היה נחמד אם הפורום הזה היה מלא באנשים שהיו מבינים עניין וממליצים על מה שטוב וחוסכים לכולנו חפירות מיותרות כמו שהיה פעם...אפילו שכל אחד יהיה אחראי על תוכנית\סגנון מסויים וכו'.1 עצוב לחשוב על זה. |
דיון מרתק מאוד. אני יכול להכנס לדיון הזה על תקן הבן אדם שב-4 השנים האחרונות הגישה שלו לטראנס השתנתה, אך אהבתו אליו לא.
למה אני מתכוון? אני מתכוון לכך שחשיפה לסגנונות אחרים שעניינו אותי פלוס אילוצי החיים גרמו לכך שהזמן שאני אקדיש לטראנס יהיה מאוד מוגבל. היתה לי תקופה של כמעט שנה ב-2008 שלא שמעתי טראנס ב-כ-ל-ל.
כשחזרתי לזה האפקט היה מדהים. משהו אצלי בנשמה צריך את החומרים האלה, אין לי דרך אחרת להסביר. אני יכול להפסיק לשמוע את זה, אך התחושה כשאני אחזור תהיה מדהימה, בלתי ניתנת לתיאור. למי שעולה המסקנה מדברי שכשאר הפסקתי לשמוע זה היה כתוצאה מכך שנמאס לי, זוהי לא המסקנה הנכונה. פשוט שמעתי דברים אחרים.
אני מכיר את התחושה של לשמוע קטעים ולהרגיש בינוניות שאופפת אותך.
אני די מסכים עם מה ששגיא כתב...בסופו של יום אם לא מצאת מה שאתה אוהב בתחום המצומצם בו חיפשת זה רק אומר שתצטרך לחפש במקום אחר.
אני אישית אוהב חלק ניכר מהחומרים שארמין מנגן בתוכניתו. לרוב באמת יוצא שזה לא החומרים מארמדה...אסוט זו התוכנית היחידה שאני עוקב אחריה מזה זמן רב, הסיבה היא שזו קודם כל תוכנית שהתרגלתי אליה מאוד, אני אוהב גם לשמוע את ארמין בעצמו. סיבה נוספת היא שהתוכנית לרוב מקיפה אכן את מה שחדש ברוב הלייבלים הגדולים, במובן הזה היא מהווה תמצית טובה לאורך השנה של מה שקרה בטראנס. מושלם לאנשים עם מגבלות זמן. את האמת? הייתי שמח לחזור לשמוע גם את אבאב אנד ביונד מדי פעם. תוכנית שהייתי משוגע עליה בעבר, שוב גם בגלל ההנחיה של התוכנית (מה אני אעשה, אני אדם רדוד חחח)
בכל זאת אם כבר חיפשנו קטע שונה...מצטער שאני לוקח באמת את אחד הקטעים הכי מנוגנים השנה, אבל וייבר אם עדיין לא שמעת אותו, זה קטע שישר צעק לי "קטע שונה"
אולי זה יהיה לטעמך.
http://www.youtube.com/watch?v=iYYXbL0Tg7k
| quote: |
| Originally posted by Glenn-Holmes אולי זה יהיה לטעמך. http://www.youtube.com/watch?v=iYYXbL0Tg7k |
| quote: |
| Originally posted by Viber נשמע כמו איזה מאש-אפ בין ראנק1 ואנדי מור, אבל עדיין טראק טוב - אין מה לעשות אנדי מור זה אנדי מור. אני עדיין שומע את האלבום האחרון של לימה ומור. ויש לי הרגשה שארמין כבר לא מתמצת באובייקטיביות את מה שבאמת קורה אלא מקדם את מה שיש לו אינטרס לקדם, ששמעתי את החומר של מלומניה של לפני שנתיים נתקלתי ב-200 טראקים ממש טובים שארמין לא ניגן, זה לא הגיוני לפספס במקרה כזאת כמות של חומר טוב ויצירתי כשכ-ו-ל-ם שולחים לך חומרים. ואתה יכול לקרוא לי רועי אם זה מקל עלייך. |


Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.