TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klassiekers (& de toekomst van House?)
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »


Posted by SnuggLe on Jul-17-2002 22:16:

Klassiekers (& de toekomst van House?)

Ik zat net met Basd hier lekker op de bank een Ouzotje (en Tequilla) te drinken, en we waren wat klassiekers aan het luisterne zoals:

-Moby - Go
-Jaydee - Plastic Dreams
-DHS - House of God
-Dominica - Let you go
-Kristine w- Feel what you want

Echt relaxte muziek....allemaal klassiekers, die niet iedereen van het forum kennen denk ik. Een tijd geleden verbaasde ik me over de kennis van enkelen van jullie. Oke, sommigen hier zijn te jong om deze nummers te kennen, maar toch...het is HET begin van de house.
Welke klassiekers vinden jullie echt gaaf? (En kom niet met Univeral Nation...das geen klassieker).

Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel. Waarom zouden we later naar andere muziek luisteren? Ik ben met house opgegroeid... Ik denk toch echt wel dat het blijvend is.
Hoe zie jij 'house' (en ik zegt expliciet geen TRANCE) over 20 jaar?

Greetz,
SnuggLe


Posted by Opti on Jul-17-2002 22:22:

Ik hoorde toevallig 2 weken geleden nog Feel What You want op tv... toch een lekker nummertje

Die jij noemt ken ik ook allemaal, lekkere dansnummers van "vroeger"

"Mijn klassiekers"

Robert Miles - Children
Felix - Dont You Want me
Prodigy - Out of Space
Prodigy - No Good

Dr was er eentje...iets met Dye Witness ofzo... En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen

Turn Up The Bass serie natuurlijk


Nostalgie he?


Posted by basd on Jul-17-2002 22:23:

quote:
Originally posted by Optimus En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen
Technotrance


Posted by SnuggLe on Jul-17-2002 22:24:

quote:
Originally posted by Optimus

Dr was er eentje...iets met Dye Witness ofzo... En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen

Turn Up The Bass serie natuurlijk


Nostalgie he?


Shit, die ga ik ff opzoeken. Ik weet welke je bedoelt, maar ik kan niet op de titel komen. Even wat oude cd's zoeken morgen.

Nostalgie ja...House party 2. Die zou IEDEREEN hier van buiten moeten kennen man!


Posted by Opti on Jul-17-2002 22:26:

quote:
Originally posted by basd
Technotrance


ha fuck, had ik de naam toch goed

lekkere serie hoor, echt goeie cd's toen (al klinkt die naam nu wel een beetje suf)


Posted by basd on Jul-17-2002 22:28:

Persoonlijk vind ik dat iedereen deze nummers zou moeten kennen (is het niet van naam, dan wel herkenning als je ze hoort, ben zelf ook niet zo goed in namen) :

Robert Armani - Hit hard
DHS - House of god
Jaydee - Plastic dreams
Public Energy - Three O Three
Kuadra - La onda
Speedy J - Pullover

en zo kan ik er nog wel een paar noemen denk ik...

Maar goed, da's allemaal persoonlijk dus


Posted by Opti on Jul-17-2002 22:34:

Capella - Move on baby
Age of Love - Age Of Love
Prodigy - One Love (supergave clip hehehe, met dat mannetje dat bovenop een soort piramide geloof ik stond te roepen)
jam & Spoon - Right in The Night (ofzo)
u96 - Das Boot (!!!!!!!!!!!)
u96 - Club Bizarre
u96 - Feels Like Heaven
Atlantic Ocean - Waterfall (als je deze niet kent, downen!!!!!!)



Whaa cool man, ik zie me hele basisschool en brugklas periode voorbij komen


Posted by flexter on Jul-17-2002 22:45:

Titels onthouden is niet mijn sterkste punt dus ik weet zo weinig voorbeelden
Maar doe mij maar wat top-40 techno uit de eerste helft van de 90-er jaren.
woei!


Posted by Flippe on Jul-18-2002 05:43:

Enkele van de genoemde nummer ken ik wel, rest ken ik niet of de titels zeggen met niks
Het grootste deel van deze liedjes is dan ook van voor mijn tijd.
ALs ik tijd heb zla ik es ff kijken of ik er een paar kan downloaden.


Posted by Freezel on Jul-18-2002 08:38:

Mijn all-time klassiekers:

Dimitri & Jaimy - On The Discotrain
Nightcrawlers - Push The Feeling On
Candy Rippers - Feelin'
Rene et Gaston - Vallee De L'Armes (met dat klokkenspel)
Ransom - My Dance
Secret Cinema - Timeless Altitude

Ook heb ik nog een bandje gevonden uit 1994 van de 538 Party Night! Damn, echt relaxte muziek gewoon! Veel onbekende maar lekkere platen. De voorlopers van de club- en trancemuziek nu zeg maar.


Posted by SnuggLe on Jul-18-2002 08:43:

quote:
Originally posted by Optimus
Capella - Move on baby
jam & Spoon - Right in The Night (ofzo)
u96 - Club Bizarre
u96 - Feels Like Heaven
Atlantic Ocean - Waterfall (als je deze niet kent, downen!!!!!!)



Dit schaar ik dus niet echt onder die klassiekers.... Das meer gewoon top 40 werk... VIND IK DAN (voor er weer geflame is ).
Met echte klassiekers bedoel ik echt het begin van de house. Dit was al weer iets verder. 88 to piano bv...


Posted by eXos on Jul-18-2002 09:26:

Hij bedoelt waarschijnlijk meer U96 - Das Boot, Uber song natuurlijk!


Posted by -TAIS- on Jul-18-2002 10:02:

Die Cappela - Move On Baby en Jam & Spoon - Right in the night vind ik ook niet echt klassiekers, idd meer top 40 werk.

Hier nog een paar classics:
The Age of Love - The Age of Love (Jam & Spoon Remix)
The Ultimate Seduction - The Ultimate Seduction
Grooveyard - Mary Go Wild
Ren� Et Gaston - Vallee De Larmes

Check ook ff deze list, is van Mixmag (UK), hun top 10 classics of alltime... Ik kan me er wel redelijk in vinden (behalve Delerium - Silence (vind ik nog niet echt een klassieker, dan eerder nog Push - Universal Nation)):

1. Cafe Del Mar - Energy 52
2. Paul van Dyk - For An Angel
3. Massive Attack - Unfinished Sympathy
4. Faithless - Insomnia
5. Future Sound Of London - Papua New Guinea
6. Sasha Expander
7. Underworld - Born Slippy
8. New Order - Blue Monday
9. The Prodigy - Out Of Space
10. Delerium Feat. Sarah Mclachlan - Silence


Posted by Subsonik on Jul-18-2002 10:51:

Speedy J - Pullover
L.A. Style - James Brown Is Dead
Speedy J - Something For Your Mind
Jones & Stephenson - The First Rebirth


Posted by Nielz on Jul-18-2002 10:55:

Robin S - Show Me Love, ook zo'n heerlijk plaatje


Posted by basvh on Jul-18-2002 10:59:

quote:
Originally posted by Optimus

Turn Up The Bass serie natuurlijk


Nostalgie he?



me broer kocht toen al die cds, dus als hij op school was ging ik ze stiekem luisteren ( en op de nes spelen natuurlijk). toen ie thunderdome 1 en 2 kocht was ik meteen verkocht aan de hardcore muziek

me broer heeft volgens mij heel de turn up the bass serie en house party serie zal eens vragen of hij ze keer mee naar huis neemt


Posted by TranceFool on Jul-18-2002 11:10:

Pacific Dance - State Of House

Meeeesterlijk, die piano.....kippenvel


Posted by Miss Proximus on Jul-18-2002 11:17:

Dyewitness - Masterplan


Posted by SnuggLe on Jul-18-2002 11:28:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
Dyewitness - Masterplan


Jaaaaaaaaaaaaaa, dat is um! Damn, die is echt cool

Kippenvel!


Maareh..wat zien jullie nu als de toekomst van House??? Bestaat House nog over 20 jaar? Wat voor een nieuwe stromingen zullen er zijn, en welke zullen verdwijnen?

Greetz,
SnuggLe


Posted by TimeportE on Jul-18-2002 12:34:

underworld - born slippy
robert miles -children
meeste traxx van de prodigy (heerlijke sound!)
rob dougan - clubbed to death (ja ik het wat met die piano, fantastisch geluid)
william orbit - barbers adagio for strings (ferry corsten remix)

en zo zijn der vast nog wel veeeeelll meer!

*edit je vroeg ook om die toekomst voorspelling....
nou ik weet nie super veel van house af MAAR ik zi het zo, zolang er maar inovatief (damn wat een moeilijk woord (ik heb het vast fout gespeld ) als je net uit je bed kruipt) geproduceerd word zal de muziek niet verdwijnen of compleet veranderen!


Posted by Cosmic on Jul-18-2002 12:56:

Zijn er al veel genoemd, maar deze beschouw ik ook als klassieker:

Sunclub - Fiesta
Age of Love - Age of Love
Tiesto- Theme from Norefjell
? - Higher state of conscieniues (damn, wat een moeilijk woord)
Miss Jane - Fine Day
Marco V - Indicator
Rank 1 - Airwave

Hoe de toekomst eruit ziet? House zal altijd blijven bestaan. Simpel, het bestaat al meer dan 20 jaar ongeveer en heeft al aardig wat crisisjes doorstaan.


Posted by Tall21 on Jul-18-2002 13:13:

Ramirez - El Gallinero
Pancake - Don't turn your back
Dye Witness - What would you like to hear again
Dj Hooligan - B.O.T.T.R.O.P.
Club 22 - Open your mind
Carpe Diem - Snake Charmer

Enz..enz..enz...


Posted by SnuggLe on Jul-18-2002 13:15:

quote:
Originally posted by Cosmic Guy
Zijn er al veel genoemd, maar deze beschouw ik ook als klassieker:

Sunclub - Fiesta
Tiesto- Theme from Norefjell
Marco V - Indicator
Rank 1 - Airwave



Sorry hoor, maar dit zijn echt GEEEEEEEEEN klassiekers. Deze nummers zijn nog geen 2-3 jaar oud man.... Je moet zeker denken aan muziek van VOOR 1994 wil het een klassieker zijn..... uit de beginttijd van de house dan.

Greetz,
SnuggLe


Posted by New Wave on Jul-18-2002 14:56:

Mijn mening over de toekomst van de house scene......hmmzzzz...ik denk dat hardstyle en techno over 2 jaar de parties zal domineren.......maar over een aantal jaren zal Club weer helemala terug keren......energy van deze house generatie zal op zijn door het mega gebeuQ.....

mzzl


Posted by magrec on Jul-18-2002 16:01:

jam & spoon - stella


AGE of love - Age of love
jaydee - plastik dreams
alice d in wonderland (ik weet niet of dit nu de titel of producer is )
mike koglin - the silence
underworld - dark & long
hybrid - unfinished symphony


Pages (5): [1] 2 3 4 5 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.