TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Remixwaardig
Remixwaardig
Wat vinden jullie nou liedjes die een remix waardig zijn, en zodat er ook respect blijft voor de originele artiest, en dus niet van die madhouse rmxjes...
hier wat ideetjes:
Russians van Sting (wel een hardcore rmx van, maar geen trance)
Theme Song van The Neverending Story (jeugdsentiment
)
Ain't no sunshine when she's gone van Al Green
Clibatize van The Prodigy
Trouble van Coldplay
They dance alone van Sting
Manic Street Preachers - If you tolerated this
moet wel hele goede remix zijn, als ik hem beter zou vinden alst origineel
Ik ben normaal gesproken zwaar tegen trance / club / techno / prog remixes van niet-house nummers (omdat het maar al te vaak een heel goedkope productie wordt, die echt alleen maar gemaakt is om snel effe wat geld te verdienen, onze Oosterburen zijn er maar al te goed in de laatste tijd). Een paar nummers waarvan naar mijn mening wel een stijlvolle, niet-elcheapo remix te maken is:
Enya - Only time
Hooeverphonic - This strange effect (heeeeel misschien)
Ik wil nog wel even benadrukken dat er zeker wel goede remixes van 'mainstream' nummers uitgebracht zijn, alleen is het maar een klein deel van de tracks die ge-remixed worden. Voorbeelden van geslaagde pogingen (naar mijn mening dan):
Mel C. - I turn to you (Tilt's Maverick remix)
Kosheen - Hungry (Satoshi Tomiie remix)
Kosheen - Face in a crowd (Lucien Foort remix)
DB Boulevard - Point of view (Quivvers vocal mix)
Radiohead - Everything in its right place (Hybrid remix)
en ook
Delerium - Silence (DJ Tiesto / Airscape remix) kan ik op zijn tijd wel waarderen (tijdens een leuk feestje)
Theme van Dragonheart
vraag nie waarom, maar deze theme ownz gewoon erg hard
maar wat ik ook wel leuk zou vinde is 'n vocale remix van
The Verve - Bitter Sweet Symphony
misschien bestaat ie al, maar ik hep 'm nog nie gezien/gehoord
er zijn er vast nog wel meer ... maar ken op dit moment nie veel bedenken
Marc Van Dale Vs Enrico - Water Verve... beetje goedkope mix wel lekker.
Radiohead - Everything in its right place (Hybrid remix) die is zoooooooooo ik heb echt een hand vol geld over voor die plaat.
Ik vind remixen van niet house nummers juist een goed idee, want hier vloeien weer nieuwe muziek stylen uit vooort en wat kan daar nou slecht aan zijn? Als je hem nie mooi vindt luister je hem toch lekker nie? :P
| quote: |
| Originally posted by aphex Ik vind remixen van niet house nummers juist een goed idee, want hier vloeien weer nieuwe muziek stylen uit vooort en wat kan daar nou slecht aan zijn? Als je hem nie mooi vindt luister je hem toch lekker nie? :P |
| quote: |
| Originally posted by aphex Radiohead - Everything in its right place (Hybrid remix) die is zoooooooooo ik heb echt een hand vol geld over voor die plaat. |
* Mecano - Hijo De La Luna --> Volges my zou dit een HELE VETTE kunnen zyn in een trance versie... Die ontzettend mooie vocalen, wat strings, wat leuke geluidjes en een mooie bass erby en hoppa, vette plaat 
* Within Temptation - Mother Earth --> Maar dan alleen dat sprookjesfilm-achtige melodietje en natuurlyk de vocalen als samples
ltr 
| quote: |
| Originally posted by T.H.C. Ik vind de remix van Michael Jakson, Billy Jean door Bushwaka (denk ik) ook wel sterk. |
het zou vet zijn een remix te maken van bohemian rhapsody van queen maar dat is denk onmogelijk.
ik denk altijd als ik :
michael jackson - they don't care about us
michael jackson - ghost
luister: mwuaaa ZEEERRRR heftige nummers en zou vet zijn als je het zou kunnen remixen, heb ik trouwens wel vaker met muziek van michael.. hij mag der dan uit zien als een alien (check mib II
) maar hij maakt fantastische muziek!!
Re: Remixwaardig
| quote: |
| Originally posted by DjSuez Trouble van Coldplay |
Re: Remixwaardig
| quote: |
| Originally posted by DjSuez Theme Song van The Neverending Story (jeugdsentiment ) |
Re: Re: Remixwaardig
| quote: |
| Originally posted by Miss Proximus Kai Tracid - Life is too short |
Coldplay - Trouble (lost witness remix)
Hij is er inderdaad...
Lekkur nummertje ook...
zooww, dan heb k echt een tijdje stilgezeten...
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.