TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wat is een goede manier om je platen op te bergen?

Posted by JunKX on Aug-03-2002 12:24:

Question Wat is een goede manier om je platen op te bergen?

Hey TA'ers,

Ik ben op zoek naar een manier om mijn platen goed op te ruimen. Ik krijg een beetje genoeg van die zielige stapeltjes zeg maar

Alle voorstellen zijn welkom

Thnx,

JunKX aka JX

Posted by Pjotr G on Aug-03-2002 12:31:

ik doe t nu met een opklapbaar super de boer krat

een boekenkast doet t ook wel

Posted by Freezel on Aug-03-2002 12:46:

Ik heb de platen die ik regelmatig draai, ik 2 UDG-tassen zitten. De platen die ik bijna nooit meer draai, heb ik netjes in plastic tassen opgeborgen.

Posted by Asperge on Aug-03-2002 13:23:

ik doe ze netjes in een curverbox van de blokker

Posted by Smirnoff on Aug-03-2002 14:24:

In een milieubox (van de gemeente, zo,n zwarte)
Daar passen ze precies in, en dat ding gebruik je anders toch niet

Posted by Opti on Aug-03-2002 15:01:

die chemobak bedoel je? wha, daar hebben wij onze verfpotten inzitten

Posted by Spinnin Jack on Aug-03-2002 15:42:

Ik ben vorig jaar eens aan ut klussen geweest,
Heb toen een soort van DJ'meubel/kast gemaakt met daarop m'n draaitafels. Onder m'n draaitafels heb nu in het kastgedeelte al m'n platen staan die ik weinig tot niet draai.
Al m'n platen die ik zeer vaak draai zitten in een curverbox en een platentas die op de grond voor m'n DJ'meubel/kast staan.

Posted by TranceFool on Aug-03-2002 15:45:

Ik heb een platenkoffer waar 60 of 70 platen inkunnen maar dies nu bijna vol (draai nog niet zo lang, 7 maanden ofzo).....verder kan je zelf ook natuurlijk iets knutselen met planke, ligt eraan hoeveel platen je hebt natuurlijk

dan krijg je misschien zoiets:
http://members.rott.chello.nl/vgeen...as)/Studio1.jpg

Posted by Eye-Riz on Aug-04-2002 00:51:

Ik heb de commode waar mijn draaitafels opstaan vol met oude platen, en de rest zit in vier curverbakken (de vierkante zijn het fijnst!).
Nu nog een manier om mijn platen te sorteren, zodat ik weet waar ze ongeveer staan. Ik kom er maar niet uit, en elke keer verzin ik weer een nieuwe manier, wat een tijdje goed gaat, totdat ook daar weer van blijkt dat het niet werkt. (grrr) Iemand nog een tip daarvoor?

Bij de weg Junkx, ik hoop dat je weet dat je platen niet op elkaar moet leggen, maar verticaal moet houden (zoals boeken in een kast)..

Grstis tipje (als ik dan toch bezig ben): platen krijg je gauw en goed schoon door hem af te nemen met een zacht doekje met alcohol (verkrijgbaar in drogisterijen en apotheken). GEEN allesreiniger!!!

Posted by Opti on Aug-04-2002 00:54:

Ik zag eerst op tv dat Benny Rodrigues ze allemaal op elkaar had gestapeld, jezuws wat een verzameling had ie daar staan, zijn moeders eetkamer stond halfvol

en Timmy zocht nog speciale reinigingsmiddel vridjag in Adam, alleen de platenzaken waren toen dicht

Posted by TranceFool on Aug-04-2002 08:39:

quote:
Originally posted by Eye-Riz

Grstis tipje (als ik dan toch bezig ben): platen krijg je gauw en goed schoon door hem af te nemen met een zacht doekje met alcohol (verkrijgbaar in drogisterijen en apotheken). GEEN allesreiniger!!!

ahhhh das handig
ik word altijd gek van stofjes...

Posted by Dj Alpha on Aug-04-2002 15:03:

Hier komt de uitleg hoe je het makkelijkst je platen kunt opbergen:

1. Koop een grote pot lijm of bahangplaksel

2. Smeer al je wanden en het plafond van je kamer ermee in

3. Nu kun je al je platen tegen de muur gooien

Posted by New Wave on Aug-04-2002 15:34:

quote:
Originally posted by Eye-Riz

Ik gebruik altijd dat vloeibaar schuurmiddel...maakt met techno niets uit...je hoort toch altijd hetzelfde.

Mwjha, je hebt nu ook dat spul in speciale spuitbus.....vinyl cleaner.....

over opbergen.....nou, niet in de zon leggen, niet op een vochtige plek bewaren, nooit blood tegen elkaar aan leggen, altijd in papier doen en daarna in de hoes....verder mag je er niet mee gooien, niet op zitten, niet mee in bad en als aanmaakblokjes zeker niet gebruiken....op het strand niet mee frisbee-en vanwege het zand....verder contact met de huid vermijden....niet langer dan de aangegeven houdbaarheids datum gebruiken....

Posted by aphex on Aug-04-2002 15:45:

Mijn tip voor platen sorteren:

Sorteer op alfabetish op label (Altitude, Black Hole, Bonzai, BXR, Captivating etc)
en dan sorteer je de labels NOG eens op alfbetische volgorde:

Ernesto Vs. Bastian - Lonely People [Altitude]
Mistral featuring Plavka - Your Everything [Black Hole]
Airwave - Above The Sky [Bonzai UK, Gold Series]
Joy Kitikonti - Joyenergizer [BXR]
Seraque - My Dreams [Captivating]
etc

Ik heb gewoon ff wat willekeurige platen gepakt, ik heb veel meer labels met A maar dan wordt het niet zo duidelijk.

Iniedergeval, hoe ik me platen herinner is door de hoes, en meestal heeft een label 1 soort hoes, dus kun je snel een hoes herkennen, whitelabels kwak ik voor aan de rij, en de meeste gelabelde promo's druk ik tussen de andere labels.

Ik vind het altijd onwijs handig

Posted by Eye-Riz on Aug-04-2002 16:24:

doesn't work for me babe

Posted by New Wave on Aug-04-2002 17:03:

Ik wete niet of het het makkelijkst is bij andere stylen, maar ik zet mijn rustige techno platen voorop en hoe verder naar achter hoe beukender de techno.

Posted by Siesta on Aug-04-2002 17:49:

kep een rode curver bak, die neem ik ook altijd mee te draaien, moet nog eens een koffer of tas kopen, maar ik red me prima zo

en de volgorde hebbik niet , door elkaar geen gewoon

Posted by hamburgerboefje on Aug-05-2002 00:43:

Hoeveel kost zo'n platentas/koffer eigenlijk, volgens mij zijn die tering duur...

Posted by aphex on Aug-05-2002 02:07:

zo'n 100 euro voor een goede voor zo'n 80 platen

www.ultimate-dj-gear.com

en Eye, jij bent ook zo'n zakje rommel, ik kom volgend weekend wel ff langs en dan order ik alles wel ff voor je. OK?

Posted by Spinnin Jack on Aug-05-2002 10:00:

quote:
Originally posted by hamburgerboefje
Hoeveel kost zo'n platentas/koffer eigenlijk, volgens mij zijn die tering duur...

Ik heb goede platentas voor 100 gulden gekocht, daar passen ook ongeveer 80 platen in. Vond niet echt dat dat zo duur was.

Posted by hamburgerboefje on Aug-07-2002 21:40:

aha nee dat valt idd nog wel te doen, ik zag laatst iemand rondlopen met een id-t platentas, die zag er wel flex uit moet ik zeggen!

Posted by Ding Chavez on Aug-08-2002 08:58:

Voor � 54 heb je een Black-Hole platentas (dus geen koffer ) waar je zo'n 30-40 platen in kwijt kunt + vakken voor je headphone, reservenaalden etc.

GreetZ, DC

Posted by New Wave on Aug-08-2002 10:56:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Voor � 54 heb je een Black-Hole platentas (dus geen koffer ) waar je zo'n 30-40 platen in kwijt kunt + vakken voor je headphone, reservenaalden etc.

GreetZ, DC

Voor 25 GULDEN heb ik een tas waar 40 platen in kenne

Posted by Ding Chavez on Aug-08-2002 10:59:

Ik zei ook nie dat je em moest gaan kopen