TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Paul Oakenfold

Posted by mindshooter on Aug-05-2002 00:57:

Smile Tongue Paul Oakenfold

Heh....tycker han blivit lite underlig p� sistone....fan....satt och kollade p� ZTV p� jobbet... oss� kom det upp en ny l�t d�r�... "Oakenfold - N�t namn jag inte minns" Och s� sa n�n arbetskamrat typ....den h�r l�ten �r skitbra....fan det l�t som n�n rockl�t och jag typ sa att Oakenfold heter en Trance-artist i efternamn.... Men det fick jag tillbaka Det visade sig att det var han..man ser han i videon bakom decksen....scratchar lite..inte en gnutta trance i hela l�ten..antar att resten av dom h�r inne som kolla p� TV ibland inte har undg�tt denna l�t. Blev b�de f�rv�nad och besviken n�r jag s�g honom i detta samanhang....

Posted by lonne on Aug-05-2002 01:08:

Rock �r inte det enda som intresserar Oakenfoald, killen har nyligen sl�ppt en skiva som tydligen ska vara influerad av m�nga andra musikstilar.

L�ste dessutom en artikel, d�r han blev tillfr�gad om vilka artister han skulle vilja jobba med....d�r bland n�mdes Eminem..

N�v�l,tycker �nd� Oakenfoald �r eller framf�rallt gjort mkt bra inom trancev�rlden..

M�ste dessutom passa p� att rekomendera hans essential mix fr�n space ibiza-99 som ngt bland det b�ttre jag h�rt...j�vlar vilka l�tar..

Posted by mindshooter on Aug-05-2002 01:31:

Thumbs up

quote:
Originally posted by lonne
N�v�l,tycker �nd� Oakenfoald �r eller framf�rallt gjort mkt bra inom trancev�rlden..

Japp...all respekt f�r det han �stakommit...synd bara att vi f�rmodligen f�rlorar honom nu...

Posted by keddo on Aug-05-2002 12:23:

n� ere sant ?! va de paul oakenfold ? trodde de va en rock artist som anv�nde samma namn ... d�r fick man

Posted by verminator on Aug-05-2002 12:44:

h�rte denne sangen p� mtv
trodde det var bare bullshit, men viste seg � v�re ekte. heh

ikke min stil uansett

Posted by RebeL9 on Aug-05-2002 15:19:

ja det �r Oakenfold
l�ten finns med p� hans album Bunkka och det �r en sorglig upplevelse.
Till killen som p�stod att Oakenfold �r bland de b�sta inom trance.
Han �r inte. han VAR. De senaste 2 �ren har Oakenfold mer eller mindre f�rsvunnit fr�n hederlig trance
Hans soloalbum �r ett exempel p� det. Bara massa skitmusik. Med undantag f�r Southern Sun.

Posted by Virus on Aug-05-2002 16:09:

Jag skulle inte s�ga att Oakenfold �r slut, men han har definitivt en v�ldigt l�g l�gstaniv� just nu.. Den h�r DJ-n�nting l�ten som snurrar p� tv �r f�rskr�cklig.

Posted by WhiteRussian on Aug-05-2002 16:34:

Killen k�rde ett ganska bra set p� Godskitchen Global Gathering, helt ok faktiskt..

Men, han s�g inte alls lika glad ut som t ex Ti�sto och Armin. Det syntes mycket mer att Ti�sto och Armin tycker om vad dem g�r.

Han �r nog lite deppig Oakenfold och borde nog byta skivbolag/manager s� han f�r g�ra det han verkligen vill och �r bra p�, snurra skivor,

Posted by P4z! on Aug-05-2002 20:25:

Blev lite f�rv�nad n�r jag zappade igenom kanalerna och s�g att de p� ztv visade en musikvideo med n�n artist som kallar sig Oakenfold. T�nkte direkt p� Paul Oakenfold men det kunde ju inte va han eftersom l�ten va ju lite pop/rock aktig, men de visade sig att det va han i slut�ndan, n�r man s�g honom i videon dj:a f�r en massa folk

L�ten heter f�rresten Oakenfold - Starry Shiny Eyes eller n�t s�nt, tillsammans med den d�r gruppen som gjorde Butterfly l�ten (minns ej).

Paul Oakenfold sa v�l sj�lv att han skulle b�rja producera lite musik som han lyssnade p� n�r han va yngre, dvs pop rock och r'n'b? N�t jag har f�tt f�r mig..

//Acti

Posted by AC. on Aug-05-2002 23:33:

Smiling Frog

Men kom igen, f�rst� killen lite. s� l�nge som han h�llit p� med trance tror ni inte man vill hitta p� n�got nytt, g�ra n�got lite mera annorlunda, experimentera lite....

har ni inte h�rt Blank & Jones - Watching the Waves (Die �rzte Remix)?

riktigt sk�n p� sitt s�tt tills den d�ra j�vla trashmetal delen kommer in och totalt f�rst�r allt...

Posted by Endre on Aug-06-2002 02:27:

finns n�t s�nt med p� Southern Sun 12:an..."Ready Steady Go"

Posted by nils on Aug-06-2002 09:55:

Oakenfold - starry eyed surprise

fick en allvarligt stor chock n�r ja s�g den p� ZTV. de e veckans hit varning ocks�! Oliver Lieb, Josh Wink, layo & bushwacka m.fl. har remixat den o den �r released [under perfecto gissar jag]. yippe!!

ps. dom som har sett videon, s�g ni perfecto logon i slutet av videon?? VACKERT vare!

Posted by Gaby on Aug-06-2002 10:06:

Respekt till killen. Han v�gar helt enkelt experimentera, testa n�got nytt. Det �r ju en konstn�r!

Posted by dj_hysterix on Aug-06-2002 14:03:

Det �r kul att han expreminterar lite.....men det h�r exprimentet gick �t helvete .... Oakenfold & Crazy Town .. puh..mkt d�lig l�t tycker jag.

Posted by Ravesquad on Aug-06-2002 16:06:

quote:
Originally posted by Gaby
Det �r ju en konstn�r!

o en ruggit d�lig s�dan den senaste tiden

Posted by reveal on Aug-08-2002 18:31:

utan att ha l�st alla inl�gg s� s�ger jag som jag tror att de flesta sagt

den nya l�ten �r ett sk�mt, iaf "trancem�ssigt sett"

s�g att oakenfold var med i en video n�r jag zappade, t�nkte att "aha, han �r med i n�ns video, b�st jag kollar vilken det �r" - och s� var det som alla vet han sj�lv... veckans hitvarning var det visst ocks�...
soutern sun [tiesto remix] �r ju sjukt bra, men mer �n s� tror jag inte att hans nya platta har att erbjuda oss TAs... n�n l�t �r visst gjort med rapparen ice-cube osv

nu en fr�ga: har PO producerat n�n trance alls? eller �r det bara som dj han har gjort sig k�nd inom trancekretsar?

Posted by RebeL9 on Aug-08-2002 22:32:

ja Oakenfold ligger ju bland annat bakom megahitten Planet Perfecto - Bullet in the gun. Dessutom har han �ven producerat under aliast Grace (not over yet).

Posted by Beamish on Aug-12-2002 14:37:

tycker det ar ratt skont att man kan variera sig lite. varfor bara vara insnoad pa ett omrade utan jobbar med flera olika inspirationskallor. sen om laten ar bra ar ju en helt annan sak.

manga ser val oakie som en godfather of trance i UK. Han driver ju som sagt perfecto och dom har ju en hel del kungliga releaser i sitt skafferi...

Posted by webbie on Aug-12-2002 21:11:

Oakie har producerat musik under diverse nicknames,

Bunker, Grace, Element Four (n�r han gjorde Big Brother themet), Planet Perfecto,
Perfecto Allstars samt Virus.

En del ensam och en del med f�ljeslagare, s� han har gjort en hel del gott.

Men jag lyssnade igenom Bunkka idag, jag hittade tv� l�tar som var okej.. tror jag, not too good.