TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Watching the waves (svenson & Gielen mix)
Watching the waves (svenson & Gielen mix)
ass� ere bara jag som tycker att dom har rippat sin egna l�t "Beauty of Silence" � lagt den med nya toner....uppbyggnaden av l�ten e fan exakt lika dan juh :/
sen har dom dessutom valt exakt samma ljud som i Beauty of Silence och twisted (f�rutom diverse v�gor och s�nt som ligger i bakgrunden)....verkar ju som om deras fantasi har tagit slut totalt (ere ens dom som gjort den eller ere en fake)
b�ttre kan ni S&G (tycker jag iaf)
Det �r juh altf�r ofta s� tycker man... Det �r juh lite dubbelt det d�r. Dom g�r ett nytt alias varje g�ng dom hittar ett nytt sound...och det slutar med att har man h�rt 1 l�t fr�n ett alias s� har man h�rt alla l�tar fr�n det. Ta Silverblue som ett exempel. V�ldigt lika l�tar. Men snubben som gjort dom ligger bakom diverse andra m�sterverk under andra namn. Som inte alls har samma sound. Tycker att dom ibland borde h�lla sig till en liten skara namn.
Samtidigt har man juh f�rv�ntningar...har man h�rt en l�t som tiesto gjort under namnet Tiesto...d� vill man juh att mixen han g�r p� n�sta l�t ska ha samma sound..f�r det �r det man f�rv�ntar sig.
Det �r juh alltid jobbigt n�r det inte finns n�gon skillnad alls dock....som i ditt exempel 
jo ass� de st�r mig inte d� soundet e ganska lika som t.ex. S&G's twisted � beauty of silence (hackande synthar med samma synthljud osv osv...)
men d� dom g�r s�h�r blir jag riktigt riktigt besviken....med tanke p� att dom �r bland dom st�rre producenterna inom trancescenen....
nae personligen har jag b�rjat att tycka mindre � mindre om det dom sl�pper under svenson & gielen namnet.....d�remot har jag inget � klaga �ver n�r dom g�r som airscape eller diverse andra namn 
synd att dom inte h�nger p� s�nna h�r forum dom st�rre producenterna....dom skulle kunna f� mycke feedback s� dom kunde f�rb�ttra sina l�tar mer �t publikens smak... 
heh d� ska du kolla in deras senaste remix:
Divine Inspiration - The Way (Svenson & Gielen remix)
totalt v�rdel�s.
Tycker att de har blivit usla. Remixen p� watching the waves var kass.
de har gjort ett m�sterverk och det lever de p� (The Beauty of silence). Sen dess bygger alla deras remixar p� den (fast bara s�d�r 1000 g�nger s�mre).
en av deras f� remixar som e riktigt bra var nog deras f�rsta remix Factor 9 - Release Me (Svenson & Gielen remix). Den l�ten var unik eftersom dess buildup var vackrare �n sj�lva refr�ngen =)
jo release me remixene ju j�kligt bra....lika s� l�tarna beauty of silence � twisted...,men annars har dom egentligen inte sl�ppt s� mycket som e v�rt att lyssna p� :/
dock e gielen fortfarande en j�vligt grym DJ 
btw ere bara jag eller scratchar han i sitt livesett fr�n TE under Brooklyn bounce - club bizzare ?
bra l�ter det iaf till skillnad fr�n jean *insert very evil grin here*
Gielen �r ta me fan en av de mest fantasil�sa dj`s jag k�nner till.
Jag tycker inte att hans produktioner �r ngt vidare heller, med ett par f� undantag.
Men smaken �r som baken, inte sant...
| quote: |
| Originally posted by lonne Men smaken �r som baken, inte sant... |