TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tiesto suger? [Svenska upplagan]
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Virus on Aug-24-2002 11:29:

Tiesto suger? [Svenska upplagan]

Det mest popul�ra h�r p� TA dessa dagar �r att uttrycka sitt pl�tsliga hat mot Tiesto. Sj�lv har jag tidvis varit inne p� det sp�ret n�r han sl�ppt halvdana till v�rdel�sa remixer som Kosheen - Hungry (Tiesto Mix), Pulsar 2002 (Tiesto Mix) och Avalon - Cant Live a Day (Tiesto Remix), S:t Etienne - Action (Tiesto Remix) etc..
Och han kastar in n�n Technol�t n�n g�ng och folk blir tokiga..heh. Dessutom ska han ju tydligen remixa en Elvisl�t. Folk p�st�r att han s�lt sej helt.

Jag tycker att han �r den b�sta tranceDJn genom tiderna. Och trots n�gra fad�ser i �r, s� �r det egentligen larvigt och obehagligt trendigt att dissa honom just nu.. Se bara vilka kvalitetsliveset han levererat i �r:

Tiesto - Live at Dutch Dimension (Det b�sta mp3set jag n�nsin h�rt tror jag)
Tiesto - Live Impulz
Tiesto - NEC Gatecrasher 2002
Tiesto - Live at Club Space (18-08-2002)

Och sen s� �r ju In search of Sunrise 3 f�rbannat bra.

Han kanske inte har levererat n�t bra produktionsm�ssigt p� ett tag, men som DJ s� tycker jag at han h�ller samma gamla goda klass.

Jag vet att det �r ett uttjatat �mne, men jag vet att m�nga p� den svenska sektionen avgudar Tiesto, s� jag t�nkte att det var kul att se vad ni har att s�ga...

Posted by mindshooter on Aug-24-2002 12:03:

Jag kommer alltid respektera honom f�r det han gjort och f�r hur han p�verkat mitt liv. Hans produktioner var n�gra av dom som fick mig att �verhuvudtaget �ppna �gonen f�r trance och n�r jag t�nker p� det s� var Trance Energy 2000 med tiesto det f�rsta settet jag n�nsin h�rde och just det fick mig att b�rja s�ka mer efter trance.
Jag kommer alltid �lska hans tidigare l�tar. Gouryella l�tar och Kamaya Painters l�tarna f�r att n�mna n�gra...
Magik 6 har alltid en speciell plats i mitt hj�rta och det kommer alltid ISOS 2 ox� ha. M�nga resor har jag f�rdats med dom skivorna i spelaren. Och dom har givit mig otroligt mycket.
Men jag kommer alltid lyssna p� det jag tycker �r b�st. Jag varierar mig alltid fr�n artist till artist. Just nu var det l�nge sen jag h�rde n�got fr�n tiesto som tilltalade just mig. D�rf�r tankar jag inte ens hem en l�t som jag ser att han gjort l�ngre. Jag har annat att lyssna p�. Jag vet dock att den snubbem �r grym p� att variera sig i stil. Han g�ra inte samma sorts l�tar hela tiden som m�nga g�r och det �r en konst! Han mixar ox� otroligt bra och det kommer han aldrig att sluta med. D�rmed tycker jag det �r fel att s�ga att han suger bara f�r att han nu producerar musik som inte tilltalar samma del av oss som den gjorde f�rut. Han kommer alltid vara en bra producent

Posted by Vizay on Aug-24-2002 12:04:

om man tittar tillbaka p� de senaste tolv m�naderna s� k�nns det som att det bara �r ett f�tal djs/producenter som har levererat bra grejjer

skulle kunna r�kna upp en massa folk som har gjort bort sig men de skulle bara bli jobbigt s� jag skiter i det

jag tror att det kommer b�ttre grejer fr�n tiesto snart...t�nk er sj�lva bara.....man blir nog r�tt uttr�kad efter ett tag p� att g�ra l�tar inom samma genre hela hela tiden....jag e inte f�rv�nad alls �ver att han f�rs�ker testa lite olika stilar

Posted by Beamish on Aug-24-2002 12:09:

sant om du skrev att det ar senaste trenden pa forumet att kasta skit pa tiesto. for ett tag sen var ju all den har forbannade skiten med OMG jakligt stor. allt dom lyssnade pa var OMG. allt nytt var OMG, alla nya latar ingen annan hort var verkligen OMG.

tycker inte att diskussionerna dar inne ar sa bra egentligen. antingen ar nanting helt enkelt skitbra, OMG eller sa ar det skit och dom som lyssnar pa en viss artist eller lat ar idioter och vet inte vad det handlar om...

that's my opinion

Posted by Virus on Aug-24-2002 12:21:

quote:
Originally posted by Vizay
om man tittar tillbaka p� de senaste tolv m�naderna s� k�nns det som att det bara �r ett f�tal djs/producenter som har levererat bra grejjer

Jag h�ller faktiskt inte med. Jag tycker att det senaste �ret varit underbart produktionsm�ssigt. Men det �r klart, det beror kanske p� vilken typ av trance/elektronisk musik man gillar.

Posted by Aendy on Aug-24-2002 13:06:

Re: Tiesto suger? [Svenska upplagan]

quote:
Originally posted by King of Clubs
Dessutom ska han ju tydligen remixa en Elvisl�t.

Elvis gamla skivbolag var s� n�jda med JXL:s verk att de tillfr�gat de v�rsta remixarna f�r att g�ra om fler andra lite ok�nda Elvis l�tar, dels f�r att tj�na pengar, dels f�r att hedra 25 �rs minnet. Jag anser inte det �r att s�lja sig. JLX kommer inte bli n�gon megastj�rna f�r att han gjorde "A little less..." men han kommer s�kert f�rs�ka mj�lka ur s� mycket pengar som m�jligt p� sin pl�tsliga uppm�rksamhet. N�nstans k�nns det som Tiesto inte beh�ver mj�lka n�got utan att han g�r remixen f�r att det �r ett hedersamt uppdrag. Han har redan sin skara av trogna anh�ngare.

Posted by lonne on Aug-24-2002 14:24:

Tiesto har �ndrat sin stil musikm�ssigt och jag klagar inte.

Tycker att det �r bra att han b�rjar lira mer progressive och �ven lite Techno. N�r han lirar uplifting tycker jag dessutom att han lirar sk�nare l�tar �n de andra. H�ller visserligen med om att han gjort ett par d�liga remixar p� Avalon, Moby mm..
Men killen �r Grym, s� enkelt �r det.

Om det �r ngn jag skulle vilja klaga p� �r det Armin.

Hans remixer p� janeiro, yet another day och seven cities �r trist
skit imo. Han sl�pper massa nya prylar hela tiden men inget verkar vara speciellt genomarbetat. Hans �nda bra remix i �r �r time is the healer. Hoppas han sk�rper sig, f�r han var mkt b�ttre bara f�r ett
halv�r sedan.

H�ller med om att alla set Koc n�mde �r grymma. Hans l�tval fr�n Space �r underbart...vilket j�vla set.

Posted by Gaby on Aug-24-2002 14:47:

Tiesto e kung!!!

Posted by RebeL9 on Aug-24-2002 15:29:

quote:
Originally posted by lonne
Om det �r ngn jag skulle vilja klaga p� �r det Armin.
Hans remixer p� janeiro, yet another day och seven cities �r trist
skit imo.

Kan verkligen inte h�lla med. Om det �r n�gon producent/dj som gl�nst mer �n de �vriga i �r s� �r det Armin. Du kanske inte har lyssnat p� Armins A State of Trance varje torsdag kv�ll p� ID&T Radio. D�r visar killen allt vad han g�r f�r.
De remixar du n�mnde tycker jag �r skitfina. Det har gjorts ca 10 st remixar p� Janeiro och Armins remix �r l�tt den finaste tycker jag. Samt remixen p� Seven Cities �r skitfin. J�mf�r med �vriga remixar p� den l�ten och Armins version placerar sig i t�ten tillsammans med Atlantis mix. Den remix som jag blev besviken p� var just Time is a healer. Tama vocals och ett ganska trist sound.

En annan dj/producent som imponerat stort i �r �r John 00 Fleming. Han b�rjade �ret med att sl�ppa den otroliga Whitelabel Euphoria och sen dess har han slitit h�rt med Hemstock & Jenningproduktionerna och nu sl�pper han sin remix av klassikern Energy 52 - Caf� Del Mar. Hans remix p� den l�ten �r utan tvekan den b�sta remixen sedan Three N One sl�ppte sin 1997. Och gl�m inte hans m�ktiga Essential Mix fr�n i vintras

Posted by x-dream on Aug-24-2002 18:17:

quote:
Originally posted by RebeL9

En annan dj/producent som imponerat stort i �r �r John 00 Fleming. Han b�rjade �ret med att sl�ppa den otroliga Whitelabel Euphoria och sen dess har han slitit h�rt med Hemstock & Jenningproduktionerna och nu sl�pper han sin remix av klassikern Energy 52 - Caf� Del Mar. Hans remix p� den l�ten �r utan tvekan den b�sta remixen sedan Three N One sl�ppte sin 1997. Och gl�m inte hans m�ktiga Essential Mix fr�n i vintras

I second that.....Flemming �r grym....Har inte lyssnat s� mycket p� han innan men i �r s� har han varit fantastisk....

Sen att Tiesto inte har gjort s� bra remixar p� sista tiden �r sm�llar man f�r ta....Kan ju inte g�ra hur bra remixar som helst varje g�ng....

Men som dj �r han grym...Sen att han sl�nger in lite techno l�tar d� � d� �r ju trevligt....D� mera folk b�rjar gilla det....

Posted by WhiteRussian on Aug-25-2002 11:39:

Armin har juh varit helt klart B�ST i �r... l�r ocks� synas p� n�sta DJMag lista att han l�tt �r top 10 i v�rlden.

En del A State of Trance episoder har juh varit asgrymma set. Precis som dem tv� jag h�rde p� GKGG och Peach, (London).

�lskar hans remixer av Seven Cities, Janeiro, och Time is the Healer.

Ti�sto tycker inte jag heller �r direkt d�lig, men p� min lista �r b�de Ferry och Armin f�re honom...

Posted by Virus on Aug-25-2002 12:12:

Det �r trisst att Armin inte ofta spelar progressive som han s� bra kan blanda med vanlig melodic trance.

Hans A State of Trance �r mycket bra likas� Time is the Healer, men Yet Another Day, Den �verfl�diga Seven Cities remixen och Janiero remixen imponerade inte mycket p� mej heller...

Solaris Heights och V-One mixarna p� Seven Cities �r mycket b�ttre IMO. Harry Lemon och Pronti & Kalmani mixarna p� Janiero kn�cker Armins ocks� I'm afraid.

Sunburn gillade jag mycket dock..

Men jag gillar verkligen Armin som DJ. Tycker det �r viktigt att skilja p� producent och DJ n�r man diskuterar en artist.

quote:
Originally posted by Rebel9
Hans remix p� den l�ten �r utan tvekan den b�sta remixen sedan Three N One sl�ppte sin 1997. Och gl�m inte hans m�ktiga Essential Mix fr�n i vintras

Amen! Och John '00's Global Gathering set fr�n i �r �r ocks� mycket trevlig.

Posted by Vizay on Aug-25-2002 15:25:

to late to turn remixen �r en av dom sk�naste l�tarna jag h�rt p�l�nge faktiskt...

ere n�n som kan tipsa om ett bra set med john 00 flemming d�...jag har inte h�rt ett uns av honom faktiskt

Posted by lonne on Aug-25-2002 16:01:

Som du kan l�sa ovan Vizay, s� �r John 00`s set fr�n Global Gathering bra och hans essential mix fr�n ( 11-11-01 ) �r �nnu b�ttre imo.

Om du vill ha ngt set eller l�tar av honom, s� finns jag p� ta huben.

Annars skicka ett pm.

Posted by Jre on Aug-26-2002 12:16:

Det g�r ju i v�gor �ven f�r de stora "grabbarna"

Jag tyckte tex Pvd hade gjort endel skit spelningar
med skumma l�tval..

Sen h�rde jag denna!

Paul_van_Dyk_-_Essential_Mix_Love_from_Above_13-07-2002

Helt enormt bra l�tval enligt mig...Gillar set med mycke energi i.

/ Jre

Posted by nils on Aug-26-2002 18:56:

PvD �r KUNG! tiesto 2:a. ARGH! M�STE HA love_from_above_02!!!!!

Posted by reveal on Aug-26-2002 18:59:

p� er l�ter det som om att jag kommer att ha det r�tt bra under PvD den 6e

Posted by sipowitz on Sep-02-2002 09:07:

Jajamensan, det kommer vi att ha!! =)

Posted by webbie on Sep-16-2002 13:52:

Ti�sto har helt klart utvecklats men det k�nns som att han fortfarande
har en hel del teknik kvar att l�ra sig.
Som exempel Impulz-spelningen, bra val av l�tar men mixningen �r
ju under all kritik. Har f�r mig han gjorde en spelning f�r Radio 538
i b�rjan av sommaren ox� som verkligen var katastrof.

Det skulle ha varit helt underbart om Ti�sto besatt t.ex Armin eller
Ferry's ibland helt otroliga mixningskunskaper f�r Ti�sto lyckas
s� ofta med att spela r�tt l�tar.

F�r �vrigt s� f�r jag nog inst�mma p� Armin, han �r min favorit just
nu, han verkar ha helkoll hela tiden och verkar dessutom vara en
j�vla trevlig person.

Posted by Beamish on Sep-16-2002 15:12:

kedjan ar ratt lang med min ena rumskompis syrras basta kompis har varit ihop med Van Buuren. han sa till mig att Van Buuren ar en sjukligt trevlig och sympatisk kille

Posted by reveal on Sep-16-2002 16:09:

quote:
Originally posted by Beamish
kedjan ar ratt lang med min ena rumskompis syrras basta kompis har varit ihop med Van Buuren. han sa till mig att Van Buuren ar en sjukligt trevlig och sympatisk kille

wow

D� kan jag s�ga:

Jag snackar med en p� n�tet som bor tillsammans med en vars systers b�sta kompis har varit ihop med van Buuren.

5 steg fr�n van Buuren, vi �r i praktiken b�sta polare

Posted by Vizay on Sep-16-2002 16:58:

tjae jag f�r v�l inte va s�mre....jag har en polare vars barndomsv�n �r asbra polare med Sven Maes (Svenson f�r er som inte vet) p� ICQ

Posted by Beamish on Sep-16-2002 19:25:

quote:
Originally posted by reveal

wow

D� kan jag s�ga:

Jag snackar med en p� n�tet som bor tillsammans med en vars systers b�sta kompis har varit ihop med van Buuren.

5 steg fr�n van Buuren, vi �r i praktiken b�sta polare

lol

Posted by robstar on Sep-16-2002 22:56:

Tiesto b�rjar bli gammal...
N�r man blir gammal s� tappar man t�nderna...

Och utan t�nder suger man b�ttre...

Heh.....

Tiesto e bra...

Armin e grym!

Posted by webbie on Sep-17-2002 06:48:

quote:
Originally posted by robstar
Tiesto b�rjar bli gammal...
N�r man blir gammal s� tappar man t�nderna...

Och utan t�nder suger man b�ttre...

How would you know ?

Pages (2): [1] 2 »