TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- en intressant iakttagelse
en intressant iakttagelse
har nere ar det ju inte direkt svart att hitta folk som gillar trance, hardhouse, progressive osv. Och efter att jag snackad en hel del med dom sa ar det mycket gnall pa dom. Valdigt manga verkar tycka att klubblivet i Nederlanderna har blivit alldeles for mainstream. ID&T fester som Sensation osv ar inte vad dom brukade vara tydligen for nu gar en stor del av dom som gar dit, dom gar inte dit for att dom alskar musiken och allt kring den. Dom gar dit bara for att kunna saga att de har varit dar. Har stott pa flera som gnaller over framst Gielen och en hel del pa Tiesto att dom har blivit for mkt mainstream. 643 med Tiesto gar exempelvis pa MTV har nere ett pat ganger varje dag.
Tank vad olika det kan vara, har haller dessa killar pa att tappa sin gamla trogna publik for att de blivit for kommersiella och mainstream medan hemma i Sverige tycker jag iaf att scenen ar liten, valdligt liten.
intressant...
jag tror att de flesta h�r g�rna ser att fler b�rjar gilla trance etc, f�r musikens skull, men ingen �r v�l sugen p� att det ska bli mainstream... �ven om det inte hade gjort n�t om det fanns lite fler st�llen att g� till
Om det nu en dag blir mainstream i Sverige, s� skulle jag bli lack. Fast egentligen s� borde man kanske bli glad eftersom det �nd� n�r ut till en bredare publik och g�r genren st�rre.. Fast kommersiella intressen skulle v�l f�rst�ra en del... Jag �r lite kluven n�r det g�ller det h�r.. Vet inte riktigt vad man ska tycka..
Om man ser 643 p� tv s� borde man ju egentligen bli glad.. Det �r ju b�ttre �n att beh�va lyssna p� Britney eller n�gon av hennes kloner.
Jag tror att vi "har det bra" som vi har det, att inte musiken �r mainstream h�r...
D� blir det s�kert s�som Beamish beskriver det...
F�r att n�gon riktigt stor DJ ex. Tiesto, PvD skulle komma s� kr�vs det nog ett mkt st�rre intresse, och f�r att det ska bli mer intersse i det hela s� m�ste det k�ras i radion (typ mainstream)...
Vad vet jag, bara en tanke..!
som jag sagt f�rut...om trance blir maintstream s� hamnar vi l�tt d�r d�r m�nga andra befinner sig nu. d�r musiken slutar att handla om musik och ist�llet blir en vara att tj�na pengar p�.
Vet inte heller riktigt vad jag ska tycka. Men jag tror att folk h�nger upp sig f�r mycket kring det h�r med mainstream osv.
Jag tror att trancemusiken kan bli en hel del massa st�rre i Sverige utan att det blir mainstream. Sen att det �r mainstream i nederl�nderna �r v�l mer eller mindre bra f�r oss i Sverige? Vi f�r ett st�rre utbud av musik och fler evengemang att g� till?. Fast visst det �r ju synd att det tillslut bara handlar om pengar och inte om musik. Men det �r annorlunda inom trance och club musiken tror jag. Folk g�r inte p� rave osv f�r att de h�rt musiken p� radio och vara "inne" som med britney spears... ..och musikbolag kommer aldrig ha auditions med olika producenter i tv f�r att sedan lansera dem �verallt *host*popstars*host*
| quote: |
| Originally posted by AnD Men det �r annorlunda inom trance och club musiken tror jag. |
Ministry of Sound forsoker ju helt klart att sla sig in pa den svenska mainstream marknaden genom att slappa modifierade clubbers guide... skivor. Den senaste tror jag tamejfan Lutricia McNeal var med pa...
| Originally posted by mindshooter �r det verkligen s�? Jag tycker att jag redan nu kan se tendenser av det n�r dom g�r reklam f�r "trance 2002 1st edition" p� TV och s�ljer ut den genom att sl�na in lite Aquagen radio hits etc etc... |
kanske samlingen h�ller p� att bli b�ttre |