TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Timmar av terror

Posted by lonne on Sep-11-2002 12:39:

Timmar av terror

Hejsan !

Idag ett �r efter Wtc katastrofen p�g�r ett intressant program

p� Tv4. Om ni sitter hemma sl� p� tv`n Nu....

Posted by Endre on Sep-11-2002 16:28:

"�����nnnn��nnn�nnn�"

"echvry ochne schat ap!!"
"omg he has a gun!!!"
"Maday maday"
"fly into thc tochwers!"

"ppppshshshshhshhhhhhh"

BOOOOOMMM!!! CRAAAAHHH!! KKRASHSHSSHHSHHHH

"today, speciall at channel 12 news!..."

s� gick det till...

Posted by AnD on Sep-11-2002 16:36:

quote:
Originally posted by Endre

"�����nnnn��nnn�nnn�"

"echvry ochne schat ap!!"
"omg he has a gun!!!"
"Maday maday"
"fly into thc tochwers!"

"ppppshshshshhshhhhhhh"

BOOOOOMMM!!! CRAAAAHHH!! KKRASHSHSSHHSHHHH

"today, speciall at channel 12 news!..."

s� gick det till...

thats what i thought

den d�r timmar av terror nu mitt p� dagen var lite v�l seg. Visst �r det synd om de som dog vid terrord�den i usa och deras anh�riga men man m�ste t�nka p� att det var en hel del mer som dog i usa:s terrord�d i Afghanistan.

Posted by dj_hysterix on Sep-11-2002 17:11:

Jag h�ll inte en tyst minut idag klockan 12.00. Varf�r ska alltid amerikanerna uppfattas som det vore n�n sorts kung �ver hela v�rlden...det e ju fan sjukt! . Varf�r h�ller man inte en tyst minut f�r USA:s offer?!?! (allts� jag menar dom som f�r USA:s missiler i arslet)

Posted by AC. on Sep-11-2002 18:53:

F�rst� mig inte fel men jag m�ste s�ga att jag nj�t lite av att f� se USA f� sitt arsle sparkat...
och n�r ni �nd� n�mner de i afghanistan varf�r inte d� dra upp de som dog i japan?

Posted by reveal on Sep-11-2002 19:16:

quote:
Originally posted by AC.
F�rst� mig inte fel men jag m�ste s�ga att jag nj�t lite av att f� se USA f� sitt arsle sparkat...

quote:
Originally posted by AC.
och n�r ni �nd� n�mner de i afghanistan varf�r inte d� dra upp de som dog i japan?

vad syftar du p�?

Posted by Vizay on Sep-11-2002 22:05:

quote:
Originally posted by reveal

vad syftar du p�?

hmmm...vet inte vad han t�nker p� men jag t�nker iaf p� t.ex. hiroshima � nagasaki

Posted by AC. on Sep-11-2002 22:40:

quote:
Originally posted by Vizay

hmmm...vet inte vad han t�nker p� men jag t�nker iaf p� t.ex. hiroshima � nagasaki

^^ tvekl�st!

Posted by robstar on Sep-11-2002 23:08:

Och sen kan man ju alltid t�nka tillbaka lite it tiden...
typ andra v�rldskriget � s�... Usa gjorde ju ingenting d�...*host*

De e synd om alla som har d�dt pga av krig!

En del m�niskor tycker ja reagerar som dom �r avund sjuka p� att den 11 september har f�tt s� mycket uppm�rksamhet..(nu pratar ja inte om er h�r , utan i allm�nhet"

"Men vi d�?"

Helt fel grej � vara avund sjuk p�...

Posted by reveal on Sep-12-2002 02:20:

quote:
Originally posted by Vizay

inte f�r att vara s�n, men vad har det med terrorattacken mot world trade center att g�ra?

Posted by mindshooter on Sep-12-2002 05:58:

Dunno

H�ller med om att man b�r tycka synd om folket som d�rr i afghanistan ox�...men det har inte med dom som dog i WTC att g�ra...

Att h�lla en tyst minut f�r dom betyder inte att du st�ttat USA �ver huvudtaget. Det betyder att du bryr dig om dina medm�nniskor. Det var oskyldiga m�nniskor som dog. Och det tycker jag att man kan h�lla en tyst minut f�r. Sen �r det som sagt dumt att man inte g�r det f�r Afghaner men det �r inte WTC offrens fel. Varf�r h�ller ni inte sj�lva en tyst minut f�r Afghanerna? Det �r v�l �nd� saken i sig som betyder n�t. Skit i vad andra g�r.....

Sj�lv var jag ute och sprang p� orienteringsrunda n�r det var tyst minut och det hade jag ingen aning om

Posted by WhiteRussian on Sep-12-2002 07:35:

Visst kan man tycka synd om dem som dog i terrorattackerna, det g�r jag iaf, men USA "definetly had it coming" s� att s�ga...
Helt absurt att man i USA inte f�rst�r _varf�r_ terrorattackerna h�nde, Bush tror att det var "ren ondska"

F�rresten �r Bush farlig p� riktigt, n�stan i klass med Pinochet, och Stalin.

Posted by nils on Sep-12-2002 08:47:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Visst kan man tycka synd om dem som dog i terrorattackerna, det g�r jag iaf, men USA "definetly had it coming" s� att s�ga...
Helt absurt att man i USA inte f�rst�r _varf�r_ terrorattackerna h�nde, Bush tror att det var "ren ondska"

QUE?!
nu f�r du g� in lite djupare s� att jag ocks� kan se det fr�n _den sidan_ (!)

Posted by WhiteRussian on Sep-12-2002 09:41:

USA beh�ver olja f�r att �verleva som nation.
Det finns inte n�gon v�l utbyggd kommunal trafik f�rutom i de absolut st�rsta st�derna.
Bensin kostar runt 4-5 sp�nn litern i USA. F�r att kunna forts�tta att leva som inv�narna i USA g�r beh�ver dem massor med olja. D�rf�r har USA milt�rbaser i Jordan, Saudiarabien, Kuwait mm. Skulle du tycka om ett land som hade milit�rbaser i Sverige?

Detta �r bara ett exempel p� USAs �vergrepp mot framf�rallt Mellan�stern. Klart fan folk blir f�rbannade, dem som blir mest f�rbannade blir terrorister. Om Bush bombar s�nder Irak kommer vi f� �nnu fler terrorister.

Tur att man bor i Sverige, hoppas vi aldrig g�r med i NATO

Posted by reveal on Sep-12-2002 13:23:

usa har tex �ven milit�rbas(er) p� island, och island tycker att det �r j�ttebra... har island n�n olja?

Posted by AC. on Sep-12-2002 13:38:

quote:

inte f�r att vara s�n, men vad har det med terrorattacken mot world trade center att g�ra?

det pratas om oskyldiga m�nniskor som d�dats...
Skulle kunnas r�kna upp ett antal andra (dock mindre) h�ndelser med civilam�nniskor d�d som utg�ng d�r USAs milit�r varit inblandade
Vad jag syftar p� att �r att man gl�mmer andra h�ndelser.

Sedan �r det ett faktum att WTC h�ndelsen f�tt �verdrivet stor mediabevakning.

Posted by Endre on Sep-12-2002 14:06:

code:
*inside the building* "oh yeah baby, im commin over tonite ...should i bring something?" *telephone* -"nooh honey, just.." "OMG!!" -"what..?" "theres an airplane commin...AAAHHAHHH!!" BOOOM!!! *kashhhhhhh* -"honey?....you stil there?"

talkin to your girlfriend at 11 of september 2001?

Posted by Johan (DJ Irish) on Sep-12-2002 14:07:

quote:
USA beh�ver olja f�r att �verleva som nation.
Det finns inte n�gon v�l utbyggd kommunal trafik f�rutom i de absolut st�rsta st�derna.
Bensin kostar runt 4-5 sp�nn litern i USA. F�r att kunna forts�tta att leva som inv�narna i USA g�r beh�ver dem massor med olja. D�rf�r har USA milt�rbaser i Jordan, Saudiarabien, Kuwait mm. Skulle du tycka om ett land som hade milit�rbaser i Sverige?

Helt riktigt, med det till�gget att f�r att beh�lla sitt inflytande/kontroll �ver regionen st�djer USA korrupta regimer som f�rtrycker sitt folk. Hade l�nderna varit demokratier hade folket kanske vid tillf�lle f�tt f�r sig att de inte ligger i deras intresse att ha med USA att g�ra och sluta s�lja olja till dem. I dagens l�ge kan folket inte g�ra jack shit. D�rf�r �r det av intresse f�r USA att hindra utvecklingen i dessa l�nder. Vilket inte �kar deras popularitet bland folket precis.

Den islamistiska revolutionen f�r att st�rta Shahen i Iran p� 70-talet ett bra exempel eftersom det var ett direkt led av USA's utrikespolitik.

Posted by Aendy on Sep-12-2002 14:53:

quote:
usa har tex �ven milit�rbas(er) p� island, och island tycker att det �r j�ttebra... har island n�n olja?

Nej, men ett srategiskt guldl�ge mellan Europa och den Amerikanska kontinenten. Hade de haft samma bas under andra v�rldskriget hade aldrig tyskarna kunna f� den initiala dominansen de hade i Atlanten (?)

Posted by mindshooter on Sep-12-2002 15:58:

quote:

Tror och tror...bush vet mycket v�l varf�r och enligt mig visste dom om vad som komma skulle hela tiden. Detta gav dom trumf-kort och m�jligheter att bomba afghanistan utan att f� v�rlden emot sig. Dom kan nu terrorist-f�rklara i princip vem som hellst i v�rlden och sedan g�ra vad dom vill med den personen utan att den personens tillh�rande regering f�r ifr�gas�tta detta...

Posted by Aendy on Sep-12-2002 16:50:

Vita Huset hade en av de f�rnuftigaste synerna p� hela h�ndelsen i specialprogrammet ig�r.

Posted by X-scream on Sep-12-2002 18:23:

En tyst minut f�r de som dog av terrorn den 11:e september...

... f�r 29 �r sedan.

Posted by Xplorer76 on Sep-13-2002 09:22:

Varf�r har man en tyst minut f�r Usa offer och inte f�r Afganistans??

Fr�gan �r v�ldigt enkel att besvara...
Vi i V�stv�rlden har v�ldigt mycket l�ttare att identifiera oss med J�nkarna, allts� V�st och V�st h�ller ihop.

Ser inga tysta minuter f�r dom 1000 tals barn som d�r utav sv�lt i v�rlden varje vecka....
Och varf�r inte??
Jo p.g.a att vi inte kan identifiera oss med dom l�nder d�r det h�nder... f�r m�nga utav oss s� �r det helt overkligt att barn kan d� utav sv�lt....

Jag h�ller ingen tyst minut f�r n�gon....
Livet �r h�rt, s� �r det, folk d�r, folk f�dds, s� har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Om man f�r va lite h�rd...
Vi �r ju snart 6 miljarder folk p� denna planet, vi �r ju direkt inte utrotningshotade som massa andra arter p� planeten...
Ok... lite trist att d� utav att f� en 400 meters byggnad i huvudet eller en bomb i magen, men vi har bara oss sj�lv att skylla.
Ser mycket alvarligare p� en djurpl�gare som binder fast sin hund och sl�ppar den efter en bil i 80kmh i 2 mil..... d�r kan man snacka om d�dstraff. Jag kan g�ra det sj�lv med en plast gaffel och jag skulle inte ha dom minsta skuldk�nslor.

N�ja... missf�rst� mig r�tt nu.

Livet g�r vidare.