TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Liveacts
Pages (2): [1] 2 »

Posted by TimeportE on Sep-17-2002 14:34:

Exclamation Liveacts

noem eens een aantal bekende/goede liveacts, en wat is jou fav. ??
underworld, junkie xl, rank1 verder nog iemand met ideeen?..

btw.. eff vraagje over liveacts, hoe zit dat nou precies in elkaar, sinds er geen platen gedraaid worden??? kan iemand me helpen!

Posted by MaGiK54 on Sep-17-2002 14:42:

Secret Cinema en Acid Junkies

Posted by Dr. Kuipers on Sep-17-2002 15:02:

Brain Ovulation doet op X-Qlusive ook een liveact

Posted by Pjotr G on Sep-17-2002 15:22:

http://www.knommel.com/dsf/Mov02827.mpg

^^
Dit ben ik afgelopen zondag met mijn liveset (de grootste kick denkbaar; voor muziekmakers)

Ik zal beschrijven hoe dit bij mij werkt (er zijn meer methodes.....junky-XL is start knop duwen en klaar)

Ik heb een sequencer waarin een loop zit van 4 of 8 maten. Deze sequencer stuurt uit naar sampler en synth (of wat dan ook aan geluidsbronnen). Deze sampler en al zit onder schuiven van de mengtafel, zodat je bijv de kick kan wegschuiven zoals je bij normaal draaien een plaat zou wegschuiven. Zo heb je een paar basic geluiden onder aparte kanalen staan zodat je met effecten via de auxen en met schuiven aan faders al een eind weg kan gaan op een loop van 4 maten. Verder kun je op de sequencer nog aparte geluiden muten/unmuten (aan/uitzetten voor de niet-ingeweiden). Dus van 4 maten maak je een heel nr door tracks aan en uit te zetten (en bij bepaalde kanalen af en toe aan een filtertje/EQ te trekken).
Met een beetje bruikbare live sequencer kun je geruisloos switchen van het ene patroon (die 4 maten) naar een ander patroon.
Elk liedje heeft dus een patroon, en door ertussenin overgangspatronen te zetten (sommige kanalen van t ene liedje, sommige van t andere) kun je een continue flow van muziek maken.

http://www.knommel.com/dsf/DSC02813.JPG

^^ actieshot

Posted by AlFerox on Sep-17-2002 15:54:

live-acts:

Speedy J, Ignition Technician, Acid Junkies, Glenn Wilson, Terence Fixmer, The Advent, Johannes Heil, Vitalic, Secret Cinema, Miss Kitten & The Hacker, Cristian Varela

live-acts zijn koel!!

erg gaaf trouwens Pjotr G! hoe kom je trouwens aan al die apparatuur joh? dat kost toch klauwen met geld allemaal. je produceert dan ook natuurlijk.. kan je niet een keer een nummertje van jezelf posten ergens ofzo?

Posted by Pjotr G on Sep-17-2002 16:19:

Wat je op die foto ziet is niet allemaal van mij, er waren die avond nog 2 andere live-acts, 1 rechts van me en 1 links van me, ik had live:

Roland MC-307
EMU ESI4000 turbo
Behringer MX2442
Zoom RFX-1000

vrij minimaal dus....maar dat geeft niks!

ik heb nu niet echt leuk spul online staan...maar zodra ik mijn liveset op CD heb rip ik daar wel een stukje uit en pleur hier neer!

Posted by magrec on Sep-17-2002 16:30:

pako & frederik
evolution
chemical brothers
groove armada
layo & bushwacka
R&R workshop

Posted by Pjotr G on Sep-17-2002 16:40:

wat ik zelf heel mooi vind om naar te kijken live is underworld....(op tv dan )

Posted by basvh on Sep-17-2002 17:05:

lab 4 is ook een goede live act. kan niet w8ten todat ik ze op impulz zie in december

Posted by mr.marcello on Sep-17-2002 20:35:

quote:
Originally posted by AlFerox
Johannes Heil @ Mysteryland

Met vriendelijke groet.

Posted by kolkiewolkie on Sep-17-2002 20:54:

MILK INC.

inkoppertje

kheb nog te weinig live-acts gehoord om er een goed oordeel over te vellen. degenen die ik wel gezien heb zijn vaak die discotheekacts waar eigenlijk niets aan is

Posted by Pjotr G on Sep-17-2002 20:56:

nee milc inc en lasgo heb ik ook al gezien. Maar dat is geen live act. Dat is daar zijn en dan net doen of je iets aan t doen bent "omdat de mensen dat toch niet doorhebben".

Zelfde met Junkie XL. Die heeft een 32 kanaals mixer mee en gebruikt er 2: main links en main rechts. Knoppie HD recorder op play en dan maar met je vingertje in de lucht steken op de beat.

Je hebt live en je hebt live

Posted by AlFerox on Sep-17-2002 22:17:

ja dat wordt wel vaker over live-acts beweerd. dat ze er gewoon een DAT-je naast hebben lopen..

Johannes Heil

jammer dat die zo weinig in Nederland is!

Posted by eieregooie on Sep-18-2002 03:01:

quote:
Originally posted by Pjotr G
Dit ben ik afgelopen zondag met mijn liveset (de grootste kick denkbaar; voor muziekmakers)

Kewl!

Vor mij UNDERWORLD trouwens

Posted by SnuggLe on Sep-18-2002 05:31:

quote:
Johannes Heil

jammer dat die zo weinig in Nederland is!

Check dit:

Elke Amp�re editie staat een grote techno naam in de schijnwerpers.
Op 28 september is dat Johannes Heil. De Duitse techno kameleon Johannes Heil begon zijn dj carri�re op zijn 16e in de techno-bistro `Kanzleramt` van Heiko Laux. Hun gezamenlijke project `Item One` was het begin van een interessante reeks releases op het Kanzleramt label. In 1998 kwam Heils doorbraak met het album `Reality to Midi`. De compleet nieuwe sound die hij liet horen, zette de techno-scene op zijn kop. Vette bassen, acidlijnen en totaal gefilterde tracks waarin soms toch nog wat vocals te horen zijn, kenmerken Johannes Heils stijl. Zijn nieuwste album heet niet voor niets `Heilstyle`; volgens Heil zelf komt dat neer op het beheersen van de kunst van het produceren om zo een sterke energie te cre�ren.

Naast Johannes Heil zal niemand minder dan Michel de Hey een set presenteren. Een groot Dj en Producer uit Rotterdam, bekend om zijn techno en techhouse sounds, heeft al overal ter wereld gedraaid. Hij is bekend om zijn optredens op Dancevalley waar hij ook de mixcompilatie voor maakte in 2002. Tevens is hij uitgeroepen tot beste techno dj in nederland dit jaar. Oliver Way begon in 1995 zijn bookingsagency Morpheus Productions. Naarmate het rooster van de boekingen aanzienlijk toenam kwamen er verschillende releases van de artiesten uit die grote successen boekten. Bekende voorbeelden hiervan zijn DJ Funk, Robert Armani, Ben Sims en Morpheus Productions (Oliver Way & Jason Carter).
In 2002 werd hij door Sony gevraagd een cd te compileren voor hun Incredible series. Netzoals de vorige ampere DJ, Marco Carola. Oliver Way draaide al op alle grote feesten over de hele wereld, van USA tot Dublin, van Amsterdam tot Spanje.

Room 1:
Johannes Heil (Kanzleramt/ Uturn Ger),
Michel de Hey (EC/Immaculate Music NL),
Oliver Way (Urban Substance/ Ampere resident UK),
Lazy-Eye (Ampere resident)

room 2:
Drum 'n Bass infiltration by Luc Skywalker (Sirius) & Mo (TF).
Hosted by Har (Amp)

Meer info op www.nightlive.nl
Voorverkoopadressen;
Maastricht: kledingzaak Bizarre,
Sittard: Music Machine,
Heerlen: Satisfaction,
Echt: Fotomuller,
Roermond: Powerhouse,
Eindhoven: Rare Records,
Breda: Magik,
Amsterdam: Outland Records,
Den Bosch: Trend,
Den Haag: Midtown,
Rotterdam: Midtown,
Utrecht: Twist and Shout,
Venlo: Sounds, Hasselt, Giga Swing

Greetz,
SnuggLe

Posted by techno:logy on Sep-18-2002 05:53:

SPEEDY J

heb er by the way geen ervaring mee, maar van livesets van deze gozer word ik toch wel blij

Posted by Pjotr G on Sep-18-2002 08:03:

speedy J is inderdaad heel erg goed, en zijn live is ook zo live als je t kunt doen

Posted by TimeportE on Sep-18-2002 08:18:

ik wist helemaal nie dat speedy j live was, maar ik heb wel eens junkie xl live gezien, daar zag ik idd nie veel live gebeuren alleen een soort wave sampletje der door heen gooien.. maar die gast produceerd wel lekkere stuff en weet wel weer de menigte op te focken!

Posted by TranceFool on Sep-18-2002 09:38:

Ik zag vorige week Underworld vanaf Lowlands op MTV en dat zag er echt zo vet uit, echt niet normaal gewoon. Dit wil ik echt nog een keer meemaken

Posted by SnuggLe on Sep-18-2002 10:06:

Underworld is wel vet, ik heb ze live op Lowlands gezien.
Muziek is super oke, show wat minder. Beetje eentonig...

Posted by stefv on Sep-18-2002 10:48:

ik vind bas kunnen wel goed..
heeft wel rare platen soms, maar ook zeker wel wat rlxe platen
is btw nog iets van een achterneef ovzoow van mij

Posted by New Wave on Sep-18-2002 11:29:

quote:
live-acts:

Speedy J, Ignition Technician, Acid Junkies, Glenn Wilson, Terence Fixmer, The Advent, Johannes Heil, Vitalic, Secret Cinema, Miss Kitten & The Hacker, Cristian Varela

live-acts zijn koel!!

U vergeet het masterlijke (ex)duo Richie Hawtin and Luke Slater...mwwhhhooeeeessssjjj

Posted by Leander on Sep-18-2002 11:57:

ORBITAL!!!!

(@DanceValley 2001 bijvoorbeeld )

Posted by magrec on Sep-19-2002 13:06:

Oakey Live + DJ
For those people into Oakey's new sound from his new album Bunkka, he's doing a live performance including a DJ set at Zouk in Singapore. Heineken Thirst presents Paul Oakenfold is Paul's new World Tour and starts on Thursday October 3rd, 2002. After launching in Asia, Thirst will roll into Brazil in November. Moving though South America in early 2003, the events continue to Australia, North America and Europe throughout the year.

Posted by Pjotr G on Sep-29-2002 07:37:

quote:
live-acts:
kan je niet een keer een nummertje van jezelf posten ergens ofzo?

Bij deze

http://home.planet.nl/~gomme000/Pjotr_G_-_The_Fix.mp3

Voor TRANCEaddicts....dit is geen trance

Eerder vage techno/house ofzo iets

Pages (2): [1] 2 »