TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Planet internet naait mensen
Posted by raoel on Sep-24-2002 20:09:
Planet internet naait mensen
Een vriend van me had een abbonement bij planet internet, maar heeft nu een probleem met Planet internet.
Het komt er in het kort op neer dat PI hem laat betalen voor een abonnement wat hij al lang eerder heeft opgezegd.
Hij heeft daarvoor echter geen bewijs en moet dus gewoon betalen!!
Dit is een stuk dat die vriend van mij op tweakers.net heeft gezet.
Ook stat het op onze site www.riechels.tk met wat extra info:
| quote: |
Ik zal het eens en ander eens even in chronologische volgorde zetten:
- 1999/2000 In het dorp waar schizofreen woont is er nog geen kabelinternet dus neemt hij een abonnementje bij Planet Internet
- Na een jaar zegt hij op want, hoera, we krijgen kabelinternet! Ik ontvang netjes een brief met "Beste Schizo, wat jammer dat je geen lid meer bent, maar we hebben wel een hele leuke aanbieding voor u! Bla bla bla..."
- Ergens in 2000. Er blijkt dat er plotseling via een automatische incasso geld van mn rekening te zijn geboekt door PI. Ik ga naar de bank en laat het geld terugstorten (ze zullen wel een fout gemaakt hebben)
- 25-01-2002 Plots ligt er een brief van PI op de mat. Of ik nog even 54,18 euro wil betalen voor het abonnement 2000-2001. Ik denk: "WTF? mooi niet dus!" Ik bel met de administratieve helpdesk van PI en daar krijg ik te horen dat "er nog naar gekeken gaat worden".
- 22-02-2002 Een krappe maand gaat voorbij en daar ligt de volgende aanmaning op de mat. Er is dus idd "naar gekeken", maar dit was niet echt wat ik bedoelde. Een week later stuur ik een mail waarin ik het relaas uitleg en dat er dus sprake moet zijn van een misverstand omtrend mijn uitschrijving in 2000.
- 11-03-2002 Ik krijg reactie op mijn mail, PI zegt nooit een opzegging van mij te hebben ontvangen en dreigt met een incassobureau.
- 27-03-2002 Ik had het de afgelopen twee weken laten rusten in de hoop dat PI mijn verhaal aannam en liet rusten. Echter is het zo toch gelukt om een week geleden het geld van mijn rekening te boeken! Mooi niet dus. Na een bezoekje aan de bank heb ik mijn geld weer terug en een permanente blokkage op incasso's vanm PI laten zetten. Teven stuur ik diezelfde dag een brief naar PI om het verhaal eens via "echte post" voor te leggen en als laatste paddage in de brief schrijf ik letterlijk:
| quote: | | Hoewel ik dus naar mijn mening dus geen lid meer ben, wil ik hierbij toch schriftelijk mijn abonemment opzeggen. |
- 04-04-2002 Er ligt weer eens zo groenige envelop van PI op de mat. Ik ben geen lid meer per einde contractperiode 2002-2003. Dat er stond 2002-2003 viel me niet eens op, ik was allang blij dat het was opgelost, maar was get dat wel?
- juni 2002 Mooi niet dus! Er ligt een brief van een incassobureau op de mat. Dat PI ze ingeschakeld heeft om mij het resterende bedrag te laten betalen. Indien ik niet binnen twee weken betaal wordt er een rechtzaak van gemaakt. De josten zijn inmiddels opgelopen tot 113,05 euro. Omdat ik een rechtzaak niet zie zitten zonder bewijsmateriaal (ik heb mijn uitschrijvingsbrief allang weggegooid) besluit ik te betalen. Nu hoop ik er dus echt wel vanaf te zijn.
- 18-09-2002 Wederom: mooi niet dus! Er ligt weer een brief op de mat: of ik voor periode 2002-2003 nog even wil betalen: 56,16 euro. Opeens schiet het door mn hoofd: de kleine lettertjes uit de opzegbrief: "per einde contractperiode 2002-2003". Omdat het gehele geruzie met PI van januari tot april heeft geduurt is inmiddels al een nieuwe contractperiode ingegaan en daar mag ik dus nu mooi even voor gaan betalen!
En daar zit schizofreen, arme student, dan. Rekeningen van PI die maar blijven komen en ik die maar moet blijven betalen omdat ik mijn eerste opzegbrief uit 2000 niet meer heb. Het gekke is dat ik nog geen rekening voor periode 2001-2002 heb gehad, maar aangezien ik deze ook pas twee jaar later kreeg zal die wel over een half jaartje of wat op de mat liggen, met exact hetzelfde verhaal als achtergrond, en daarvoor zal ik dan ook weer moeten betalen.
Kan ik hier nog iets tegen doen, en vooral, die nieuwe contractsperiode van 2003-2003 die me tijdens het geschil (jan 2002-april 2002) is aangesmeerd?
Ik voel me iig goed genaaid en als blijkt dat ik alles zelf zal moeten ophoesten gaat het me in totaal zo'n 225 euro kosten. Een bedrag voor een abonnement waar ik niet om gevraagd heb. :'(
|
Dit is gewoon te belachelijk voor woorden.
Ze hebben al een slechte naam dan probeer je het toch een beetje netjes af te handelen.
Hebben meerdere mensen problemen met planet?
Weten jullie wat je hieraan kan doen?
Posted by ampburner on Sep-24-2002 20:38:
hmmja.... brief volgende keer bewaren ? 
Posted by John on Sep-24-2002 21:11:
het hoofdkantoor van planet internet afbranden?
of de baas gijzelen?
ik denk niet dat je er wat aan kan doen...bedrijven als planet internet en upc hebben een redelijke machtspositie en je kan ze vrijwel nix maken...zeker niet als je dan ook je eigen bewijs niet meer hebt:/
Posted by Access on Sep-24-2002 23:21:
Ik weet nie of 't mogelijk is, maar ken je nie late opzoeke wanneer je voor 't laatst ingelogt hep ???
Daarmee zou je toch kunne aantone dat je er vanaf die tijd geen gebruik van hept gemaakt ...
Of dat genoeg bewijs is ... dat denk ik helaas nie, maar tis misschien 'n begin
Posted by eieregooie on Sep-25-2002 02:39:
Bel Radar ofsow... of Ook Dat Nog... en laat PI dan weten dat je dat gedaan hebt... Zulke bedrijven houden vaak niet zo van negatieve publiciteit dus misschien dat ze dan wel wat willen regelen... en anders heb je kans dat zo'n programma nog wat voor elkaar krijgt... je weet nooit... het is het proberen waard...
Posted by raoel on Sep-26-2002 16:10:
Ik zal het eens aan hem voorstellen.
En ja je kunt die loggegevens opvragen, maar dan zegt planet:
tja, je hebt een abbonement dat je de mogelijkheid biedt om op het internet te komen, dat je daar geen gebruik van maakt is je eigen zaak.
Dus das indirect bewijs.
Posted by mastah jc on Sep-26-2002 18:28:
| quote: |
Originally posted by eieregooie
Bel Radar ofsow... of Ook Dat Nog... en laat PI dan weten dat je dat gedaan hebt... Zulke bedrijven houden vaak niet zo van negatieve publiciteit dus misschien dat ze dan wel wat willen regelen... en anders heb je kans dat zo'n programma nog wat voor elkaar krijgt... je weet nooit... het is het proberen waard... |
en je komt nog op tv ook