TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- NRJ Extravadance - bu fucking hu :((

Posted by Connector on Sep-30-2002 19:43:

Evil1 NRJ Extravadance - bu fucking hu :((

Blev lite lack p� att det bara liras house p� extravadance s� jag skickade iv�g ett mail till Sebastian Voght. Hans svar:

quote:
Det st�mmer det du s�ger, vi har fler lyssnare som gillar house, det vi g�r �r att behaga majoriteten av v�ra lyssnare. Tycker att trance har stagnerat, den utvecklas inte och tappar i popularitet, men jag lyssnar p� vad du s�ger

m�ste fixa n�gon namninsamling s� vi f�r lite trance i radion. MEN (alltid ett men ) det finns hopp!

Mauro Picotto ska komma denna l�rdagen och lira lite! Inte riktigt trance men fan s� mycket b�ttre �n den tr�kiga house'n de spelar...

Posted by Endre on Sep-30-2002 20:08:

som om Housen utvcklas mer �n trance?
det �nda dem kan utveckla med den musiken �r nya b�g klubbar.

Posted by SteveTranz4ever on Sep-30-2002 20:11:

Jag tror nog inte han vet vad han pratar om riktigt... Varf�r finns det annars s� mycke trance �lskare... det �r ju mest andra R�n B kids som lyssnar p� NRJ (Eller ?) och dom kanske inte pallar mer �n house.. inget illa om house men �rligt... det �r lite v�l mycke b�de p� P3 club � andra dans showar p� radio...
Som n�r Stonebridge k�r sina house set... tycker det han k�r mest l�ter som hans produktioner... som jag tycker l�ter trist... Man f�r inte den d�r kicken man kan f� av trance eller mer progressive...

Kan s�ga dock att jag gillar det mesta Mauro Picotto mixar... olika fr�n g�ng till g�ng men han e fan grym...

Jag signar en lista om du kommer med en s�n

.... C-ya / Steve

Posted by dj_hysterix on Sep-30-2002 20:26:

Sj�lvklart s� �r jag ox� med

Posted by dj_hysterix on Sep-30-2002 20:26:

Sj�lvklart s� �r jag ox� med Sebastian lirade dock ganska sk�nt p� Gallerian. Hardhouse och progressive

Posted by Connector on Sep-30-2002 21:59:

Sagt o gjort (fast inte s� seri�st )

Nu har jag gjort en fin sida till alla som vill r�dda NRJ Extravadance fr�n house och vill fr�lsa den med trance

http://www.t3lia.com/trance/

sprid den till alla ni k�nner, ha den i signaturer p� forum, spamma eposter med l�nken - ja ni fattar. Tillsammans �r vi starka - tillsammans ska vi kn�cka NRJ och tillsammans ska vi rava loss till fet trance fr�n och med idag!!

Posted by Xplorer76 on Oct-01-2002 07:18:

Hehehe.... Trance uppror, jag gillar det..
Kravaller n�sta.

Posted by Connector on Oct-01-2002 09:17:

quote:
Originally posted by Xplorer76
Hehehe.... Trance uppror, jag gillar det..
Kravaller n�sta.

a yes! Nu ska vi sl� tillbaka! Skriv under nu!

Posted by Vizay on Oct-01-2002 12:12:

We shall unite and conquer

Posted by WhiteRussian on Oct-01-2002 16:59:

Ass�, k�nns som inte jag bryr mig, lyssnar �nd� aldrig p� radio, varf�r ska n�gra �ckliga DJ:s p� NRJ f�rst�ra v�r musik, b�rja skrika i slutet och b�rjan av l�tarna.... *�ngest*

B�ttre om det fanns n�t som ID-T i Sverige,

Posted by fede on Oct-01-2002 17:03:

Dunno

Hoppas det h�r kan hj�lpa n�got fattar inte vad han menar med att trance inte utvecklas.. o house e tr�kig musik =/.. aja, jag hoppas bara..

Posted by P4z! on Oct-01-2002 23:13:

house �r inte d�lig musik imo, den ger iofs inte samma 'rysningar' som trance, men jag tycker house musik �r sk�nt, p�minner mig om sommaren p� n�t konstigt s�tt aja..

//Acti

Posted by reveal on Oct-01-2002 23:25:

skrivit under nu

Posted by Icarus on Oct-02-2002 06:42:

3 Tranceatlantic fester visar ju knappast att trance tappar popularitet i Sverige. �ckliga kommerciella plattor som Trance 2002 visar ju om inget annat, att trance trots allt �r popul�rare nu �n n�gonsin. Jag fattar inte vad "sebbe" snackar om.

Posted by ExOn on Oct-03-2002 12:46:

Jobbigt att Danmark har en show "Festudvalget" p� P3 som spelar b�de house och trance, dom flesta l�tarna �r "hot of the press"!
Dom spelar i 5 timmar �t g�ngen och det �r riktigt l�nge tycker jag!!
Jag vill hellre ha ett liknande program i svenska P3!
Bort med P3 club!