TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Tiesto going hardstyle @ Matrixx Nijmegen!!

Posted by blighty on Oct-06-2002 10:47:

Question Tiesto going hardstyle @ Matrixx Nijmegen!!

Hi all,

Net wakker, en niet echt tevreden over de gang van zaken vannacht.

Met een beetje geluk nog kaarten bemachtigd te hebben vertrokken we gisteren naar de Matrixx die zich op 10 minuten loopafstand van mijn huis bevindt

Eenmaal binnen was Jochen de huis-dj al verassend stevig aan het draaien met platen als Cafe del Mar (Marco V remix) en 4 strings - Diving (Cosmic gate remix), platen die normaal gesproken niet door een warm-up-dj worden gedraaid lijkt me.

Rond 3 uur (we waren al behoorlijk brak van het stampen)kwam Tijs op, en toen gebeurde me toch iets vreemds. Plaat 1 was de plaat waarmee hij (volgens vrienden) op 4 elements opende. Die was nog wel lekker stevig om een beetje in te spelen op Jochen. Maar wat volgde was een 2-urige set bestaande uit enkel hardtrance, hardstyle en techno-platen, waarvan een redelijk aantal van CD-R.

Nogal verbaasd en teleurgesteld zijn we maar rond 5 uur naar huis gegaan. Onderweg discussieeerde we nog hoe dit mogelijk was en we hielden het er maar op dat hij aan het experimenteren was. Nou, als je dat doet lijkt het me dat je 3 a 4 platen gebruikt ipv je complete set.

Ik ben benieuwd of jullie zo iets dergelijks hebben meegemaakt met Tiesto of andere DJ's, dus dat ze compleet van hun stijl afgingen.

Greetings,
Blighty

Posted by aphex on Oct-06-2002 11:02:

Tiesto in Groningen was juist hele diepe trance, wenig breaks pas later ging die wat commercieeler draaien..

Posted by DjRV on Oct-06-2002 11:19:

uhm vrij simpel...
toen tiesto draaide..vond het publiek het zo slecht dat zich omdraaide en monopoly gingen spelen..????
je moet je als (goede)dj aanpassen aan wat het publiek wil en tegelijker tijd je eigen ding proberen te doen..

Posted by Siesta on Oct-06-2002 11:26:

quote:
Originally posted by DjRV
uhm vrij simpel...
toen tiesto draaide..vond het publiek het zo slecht dat zich omdraaide en monopoly gingen spelen..????
je moet je als (goede)dj aanpassen aan wat het publiek wil en tegelijker tijd je eigen ding proberen te doen..

ja tuurlijk, maar dit is wel heel erg aanpassen, vind je niet? ik bedoel hardstyle is totaaal niet zijn style. Techno okay, dat draait ie nog welleens, maar hardhouse.......

Hij kan natuurlijk ook in een dronken bui zijn geweest, en had ff zin om te beuqe

groetjes

Posted by Biohazard on Oct-06-2002 11:50:

als tiesto hardstyle gaat draaien kan hij samen met Johan Gielen oprotten

Posted by raoel on Oct-06-2002 13:12:

Dat zou geweldig zijn
Als Tiesto hardstyle plaatjes aan elkaar gaat weven.
Lijkt me geweldig met zijn mixing skils

Afgezien daarvan is het wel erg stom dat hij dit doet.
Er zullen veel mensen zijn die speciaal voor hem komen en als je dan van je stijl afwijkt gaan er veel mensen (en dus ook je fans) ontevreden naar huis.

Posted by DjRV on Oct-06-2002 13:27:

quote:
Originally posted by raoel
Dat zou geweldig zijn
Als Tiesto hardstyle plaatjes aan elkaar gaat weven.
Lijkt me geweldig met zijn mixing skils

Afgezien daarvan is het wel erg stom dat hij dit doet.
Er zullen veel mensen zijn die speciaal voor hem komen en als je dan van je stijl afwijkt gaan er veel mensen (en dus ook je fans) ontevreden naar huis.

hehe 75 procent was zwaar spacey,al zou tiesto lounge draaien,waren ze alsnog happy en gingen ze keihard waarschijnlijk

Posted by TranceFool on Oct-06-2002 13:29:

Tiesto moet ook niet in de matrixx gaan draaien tussen dj jochen en zn lexionvriendjes

Posted by New Wave on Oct-06-2002 13:35:

Echt vreemd hier...........

De ene keer zit iedereen te gillen dat Tiesto steeeeeeeedzzz hetzelfde draait.....doet ie het een keer ANDERS.....en dan is het weer niet goed.......wat wil je dan van zo'n man?!?! koffie?

Posted by Opti on Oct-06-2002 14:03:

Ik wil dat Tijs bubbling draait!

Posted by total woot on Oct-06-2002 15:03:

kan natuurlijk ook zijn dat hij aast op een plekje op de line-up van de volgende qlimax ofzo (ik roep ook maar wat ).

En je kunt zeggen wat je wilt, maar als je naar tiesto gaat en je krijgt zo'n set om je oren kun je in ieder geval nooit zeggen dat t een standaard avondje was (en dus wordt er WEER over tiesto gepraat -zie hier t bewijs- en dat betekent natuurlijk weer publiciteit....)

Posted by kolkiewolkie on Oct-06-2002 15:58:

/rent naar de winkel voor een capital party kaartje

LOL

de toekomst zal het vertellen denk ik maar. maar tgebeurd wel vaker, dat djs hun stijl omgooien, maar das vaker omdat de stijl die ze draaien minder hip is (lees: geen droge boterham mee te verdienen is)

Posted by tango on Oct-06-2002 17:28:

Nou, ik denk dat ik wel weet waarom

Ik was dus op extrema forward, waar hij om 00.00 begon met draaien. Voor hem stond Don Londi die redelijk harde progressive draaide. Toen tiesto om 00.00 opkwam galmde er opeens dikke techno beats uit de boxen. Hij heeft 2 uur lang alleen maar hardstyle gedraaid, alleen Silverbath was het enige nummer wat beetje trancy was. Tiesto ging helemaal in zn set op en zette gewoon een dikke techno set neer, en het publiek ging helemaal waus.

Na hem draaide montana, c1 en dave clarke. Dus hij moest wel een beetje die richting op gaan voor extrema. En ik denk dat hij die mood heeft meegenomen naar the matrixx. Maar er is een groot verschil, het publiek op extrema zal ongetwijfeld stukken relaxter zijn geweest dan in the matrixx.

grtz,
TNG

Posted by Raymond on Oct-06-2002 18:14:

quote:
Originally posted by tango
Toen tiesto om 00.00 opkwam galmde er opeens dikke techno beats uit de boxen. Hij heeft 2 uur lang alleen maar hardstyle gedraaid, alleen Silverbath was het enige nummer wat beetje trancy was.

Niet om het een of het ander, maarre heeft ie nou Hardstyle of Techno gedraaid, want dat is nogal een wereld van verschil

Ik hoop Techno !!

Posted by blighty on Oct-06-2002 18:23:

Hi,

quote:
Originally posted by Raymond

Niet om het een of het ander, maarre heeft ie nou Hardstyle of Techno gedraaid, want dat is nogal een wereld van verschil

Ik hoop Techno !!

Eerste anderhalf uur echt hardtrance en hardstyke. Laatste half uur de speedy J klappers en dergelijke.

Maar 2 uur beuken gaat behoooorlijk vervelen En ik heb niet 44 piek betaald om constant te beuken. Dan ga ik wel naar een feest waar Liebing draait hehe

Greetings,
Blighty

Posted by ryo on Oct-06-2002 18:51:

quote:
Originally posted by aphex
Tiesto in Groningen was juist hele diepe trance, wenig breaks pas later ging die wat commercieeler draaien..

In Maastricht afgelopen donderdag vond ik hem ook redelijk diep draaien, vooral het eerste deel, redelijk veel voor mij onbekende platen, vond het echt een geweldige set van hem, een van de betere van de laatste tijd, met een paar klassiekers ertussen. Ik vond het wel jammer dat ie op het laatst toch nog ff Lethal Industry moest draaien, waarbij het er helaas op leek dat de helft van iedereen die aanwezig was alleen voor dat nummer was gekomen

Posted by MorrisWest on Oct-07-2002 07:44:

Mmmmm, vrijdagavond in The Palace in Groningen was het ook al een harde set, met maar weinig platen die je de afgelopen maanden in zijn sets hoorde. *LEKKERRRR HOORRRRR*

Posted by TimeportE on Oct-07-2002 08:07:

mmm.. zal ook wel enigsinds met het publiek in de matrixx te maken hebben, paar vrienden die ik ken zijn der heen geweest (terwijl ze meestal de muziek die ik luister saai en eentonig vinden) en verwachten dat ze wel eff op tijs zijn muziek gingen beuken?? (voor de rest hardstikke goede gasten )

volgens mij zal dit niet op capital gebeuren omdat daar een veel andere sfeer hangt lijkt me!

Posted by mr.marcello on Oct-07-2002 14:35:

quote:
Originally posted by TimeportE
volgens mij zal dit niet op capital gebeuren omdat daar een veel andere sfeer hangt lijkt me!

Ik mag hopen van niet nee!!

Met vriendelijke groet.

Posted by TimeportE on Oct-07-2002 14:45:

quote:
Originally posted by mr.marcello

Ik mag hopen van niet nee!!

Met vriendelijke groet.

whehe dan gaat tiesto aan de hardstyle en paul aan de hardcore!

Posted by Dj Alpha on Oct-07-2002 16:06:

quote:
Originally posted by Optimus
Ik wil dat Tijs bubbling draait!

ZAK ZAK ZAK ZAK MAAR DOOR DOOR ZAK MAAR LEKKER DOOR DOOR DOOR
en afsluiten met OEREND HARD

van een onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat ie in de volgende Qlimax lineup komt

Posted by DJ Fin on Oct-07-2002 18:46:

May I get a summary in English, please?
I'd really like to know what you are saying in this thread.

thanks