TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ny låt (nästan) klar


Posted by Vizay on Oct-13-2002 19:05:

Ny låt (nästan) klar

ok har fipplat ihop ett nytt stycke som blandar lite olike (enligt mig iaf ) men jag behöver lite feedback på den, kommer inte riktigt på hur jag ska fortsätta från där jag e just nu eller om den ens e värd å fortsätta på (den kanske suger totalt) så därför tänkte jag kolla med er som kan de här med trance


tanka här och avgör själva


å va inte rädda för å ge kritik, jag blir inte sur om ni säger att den suger totalt


Posted by Endre on Oct-13-2002 20:08:


den är ganska najs mannen
gillar melodin, glad och sånt


Posted by Vizay on Oct-13-2002 20:20:

jo därav namnet, kändes rätt lixom...spin

men jo den e ganska glad, eller den går från nästan snudd på sorgsna strings till det gladare soundet.....men hur e blandningarna i låten då, har ju fått in lite olika stilar känns de som....bra eller dåligt?


Posted by AC. on Oct-13-2002 23:32:

för en gångs skull har jag tagit mig tid att ladda ner en låt....

kan inte säga att denna låt träffar mig direkt... inledningen var nog det ända som funkar
tycker inte alls om den mesiga basen denna låt får mig att tänka på lite andra låtar (kan inte namn ge några just nu dock :P)

jaja godnatt folk


Posted by Vizay on Oct-14-2002 13:38:

när du säger basen menar du basslinen eller kicken då?

har nämligen funderat på en extra bassline som ska pumpa på lite, får inte till den bara men de kommer


Posted by mindshooter on Oct-14-2002 19:21:

"My first track made in Reason, Spin, was a lousy production that had great harmonies and a very strange break."

Quotat från biografin på Airbase hemsida Ni kanske går i samma spår? Fast jag vet inte om din nya låt har great harmonies för jag har inte lyssnat än Snart så...


Posted by Vizay on Oct-14-2002 19:26:

njamen vafan....jobbit att jag inte kan komma på namn som ingen redan har på nån låt....fast tjae, de e väl oundvikligt

han får la säga till om jag ska byta


great harmonies, tjae....ne jag låter er göra utlåtanden....å jävlar va svårt de e å få till en passande bassline btw


Posted by Virus on Oct-14-2002 19:49:

fin låt.. Glad och ballt eskalerande. Lite väl abrupt slut kanske..


Posted by Vizay on Oct-14-2002 20:11:

quote:
Originally posted by King of Clubs
fin låt.. Glad och ballt eskalerande. Lite väl abrupt slut kanske..


det abrupta slutet beror inte på min musikaliska idioti utan på att låten inte är färdigstäld, det är helt enkelt så långt jag gjort på den....det kommer mera helt enkelt


det var därför jag hade nästan inom parantes i namnet på tråden, tråden är även ifall nån skulle ha nån ide om fortsättning eller så från början för jag hade lite idetorka men nu går de frammåt igen



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.