TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vocals

Posted by Aendy on Oct-14-2002 17:17:

Vocals

Flera l�tar som jag redan innan tyckt varit riktigt bra har jag uppt�ckt �r �nnu b�ttre n�r jag funnit l�tarna med vocals. Ex �r Spoiled & Zigo - More & More, Planet perfecto - Bullet in the gun m.fl. Vilka mer har jag missat?

Posted by RebeL9 on Oct-15-2002 03:18:

l�tar d�r vocals inte funnits fr�n b�rjan utan sl�ngts in i efterhand (som i Spoiled & Zigo - More and More) m�ste vara det enklaste s�ttet att f�rst�ra en bra l�t. Fy fan f�r denna massakrering. Ta bara exemplet 4 Strings - Into the night. Originalet utan vocals �r hur bra som helst. Men s� blev l�ten popul�r och man var visst tvungna att sl�nga in lite snabbt och slarvigt ihopsatta vocals f�r att kunna n� den breda massan.
URK URK och �ter URK.
Vocals i trancel�tar passar bara n�r sj�lva originall�ten �r t�nkt att ha vocals. D� kretsar allt kring vocalsen. Som i fallet Paul Oakenfold - Southern Sun, Chakra - Love Shines Through, Lange - Follow Me etc.

Posted by AnD on Oct-15-2002 12:38:

vocalsen i spoiled & zigo - more & more �r horribla (instrumental mixen �ger d�remot).
bullet in my gun har jag nog aldrig h�rt utan vocals =p. . den �r sk�n i varje fall...

Posted by Aendy on Oct-15-2002 14:14:

�rligt??? �r det bara jag som �r f�rtjust i vocalsen i More & more? Shit!!!

Posted by RebeL9 on Oct-15-2002 19:36:

quote:
Originally posted by Aendy
�rligt??? �r det bara jag som �r f�rtjust i vocalsen i More & more? Shit!!!

ja bara du :P

Posted by Rikard on Oct-18-2002 12:20:

4 strings - diving?

gillar jag otroligt mkt iaf kanske inte dem b�sta vocalsen som finns, men de fuger helt klart :P