TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Spela in från vinyl
Spela in från vinyl
Tjao!
Vill spela in en demomix från vinylerna men jag vet inte hur jag ska göra. Hur ska jag koppla? Vilka sladdar ska jag använda?
Ni kanske får lyssna 
Spela in på Datan asså?
DÅ behöver du en RCA - Stereo Kabel

RCA i master output på mixern
Stereo in i Line-in ingången på datan.
Sen spelar du in med Nått LjudEditerings program (SoundForge,WavLab lr CoolEdit)
Men de kommer kräva mycket datorkraft eftersom du kommer spela in i Wav Format. Du kommer behöva rätt så stor HD.
Lycka till! 
ok tack! Blir till att köpa kabel.. Sen ska det mixas 
du kan gör asom jag också om du vill slippa flytta datorn (dvs om den inte redan e inom räckhåll)
spela in på minidisc å för sen över därifårn till datorn 
| quote: |
| Originally posted by Vizay spela in på minidisc å för sen över därifårn till datorn |
Nope, inte om du väljer att spela in i "Stereo Mode" däremot tappar du kvalitet om du väljer LP2 eller LP4 
Kan ju vara att jag missade något av det dära med LP2 och LP4 och stereomode men minidisc är ju komprimerat ljud
dvs som mp3 tex sämre ljud kvalite men på mindre plats (fast säger inte att kvaliten på det komprimerade ljudet är det samma som på en mp3 fil)
det beror som sagt på vad du väljer för recordmode på minidiscen
det finns Longplay 2 & 4 som reducerar kvaliten på låten vilket gör att man kan ha dubbelt så mycket musik på den skivan
dock ska du inte tappa något om du spelar in i stereomode, kanske pga. sunkig kabel men inte pga discen iaf
men en minidisc med 74 min music på är fortfarande komprimerat
inte mer än det blir på datorn